جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
۵k

ضرورت استفاده از نرم‌افزار بلندر

ضرورت استفاده از نرم‌افزار بلندر

بلندر چیست و چه فایده‌ای دارد؟

بلندر تطبیق‌پذیری بالا و قیمتی بسیار به‌صرفه دارد، پس چه چیزی باعث می‌شود از این نرم‌افزار استفاده نکنید؟

چکیده

بلندر (Blender) یک نرم‌افزار منبع‌باز سه‌بعدی است که توسط بنیاد بلندر و همکاران آنها تهیه شده است. در گذشته بلندر را نوعی جایگزین رایگان برای نرم‌افزارهای صنعتی می‌دانستند و وقتی از آن استفاده می‌کردند که دسترسی به آن نرم‌افزارها نداشتند.

اما نرم‌افزار بلندر در به‌روزرسانی اخیر خود نشان داده است که گزینه باارزش و مهمی است. در این نسخه جدید استاندارهای صنعتی به‌خوبی رعایت شده و ابزارهای منحصر به فردی اضافه شده است و اکنون نرم‌افزار بلندر قابل رقابت با سایر نرم‌افزارهای صنعتی این حوزه است.

طراحی حرکت دانشی گران‌قیمت است، به‌ویژه اگر بخواهید هم دوبعدی هم سه‌بعدی کار کنید. با نرم‌افزارهای بسیاری که در این حوزه وجود دارد، مانند Adobe Creative Cloud، Maya، Nuke، C4D و غیره، گاه لازم است برای تهیه ابزارهای مورد نیاز خود پول زیادی هزینه کنید.

بلندر چیست؟

دپارتمان هنر مجتمع فنی تهران

 

بلندر چیست؟

بنیاد بلندر هر روز بخش‌های جدیدی منتشر می‌کند و به‌طور مستمر و به لطف تیم توسعه سخت‌کوش و بااستعداد و گروه متعهد خود، قابلیت‌های جدید به نرم‌افزار اضافه می‌کند. به‌روزرسانی ۲.۸ این نرم‌افزار با اقبال بسیاری از سوی شرکت‌های مختلف مواجه شده است و شرکت‌هایی مانند گوگل، Ubisoft و Unreal علاقه خود را به نسخه جدید نشان داده‌اند و به آن کمک مالی می‌کنند.

 

بلندر

  1 Rabbids  ساخته Ubisoft Entertainment

 

 

 

بلندر حتی در صنعت فیلم‌سازی نیز به جزئی اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است و در سریال‌های نتفیلیکس مانند Next Gen و Neon Genesis از آن استفاده شده است. ابزارهای مداد شمعی ۲.۵بعدی آن در انیمیشن I Lost my Body ساخته نتفیلیکس مورد استفاده قرار گرفتند که در سال ۲۰۱۹ نامزاد اسکار شد.

بلندر

  2 Next Gen ساخته نتفیلیکس

 

 

 

بلندر در اصل منبع‌باز است و افزونه‌های آن به‌سادگی توسعه می‌یابند و نقش بسیار مهمی در کاربردهای فراوان این نرم‌افزار ایفا می‌کنند. از مجموعه ابزارهای مدل‌سازی سطح سخت در بلندر یا Blender Hard Ops در صنعت بازی‌سازی در شرکت‌هایی مانند Epic Games و سونی بسیار استفاده می‌شود.

نرم‌افزار بلندر با یک موتور رندر رهگیری نور (Ray Tracing) به نام Cycles عرضه می‌شود که بسیار قوی است و این موتور به‌صورت رایگان در بسته بلندر ارائه می‌شود که این خود دلیلی کافی است که هنرمندان طراحی سه‌بعدی به این نرم‌افزار اقبال نشان دهند. Cycles همان موتور رندری است که Cycles 4D برای Cinema 4D از آن استفاده می‌کند، با این تفاوت که معمولاً به‌روزتر است زیرا تیم توسعه بلندر فعالانه و مدام در حال کار روی نرم‌افزار هستند.

  3The Junk Shop ساخته Alex Treviño

 

 

 

با جذابیت‌های صنعتی نرم‌افزار بلندر و مجموعه ابزارهای منحصر به فرد آن، می‌توان این نرم‌افزار را گزینه‌ای قابل توجه دانست که طراحان حرکت را به خود جذب کرده است، چه در حوزه انیمیشن‌های دوبعدی، چه در حوزه رندر همزان یا انیمیشن سه‌بعدی. بلندر ابزارهایی دارد که برای همه مفید هستند و یک بسته سه‌بعدی کامل نیز ارائه می‌دهد که ابزار کمکی برای کارهای فعلی شما خواهد بود.

بلندر برای طراحان سه‌بعدی

بلندر

  4 Spring and Autumn ساخته Andy Goralczyk و سایر اعضای تیم بلندر

 

 

 

معروف‌ترین قابلیت بلندر، موتور رندر Eevee است که یک موتور رندر شطرنجی در زمان واقعی است که در درون بلندر قرار دارد. Eevee یکپارچه با Cycles کار می‌کند، یعنی می‌توانید هر زمان بخواهید بین موتورهای رندر جابه‌جا شوید.

از آنجایی که این برنامه‌ها در درون بلندر قرار گرفته‌اند، مستقیماً در جریان کار و از نقطه دید و نمای مورد نظر شما هنگام طراحی، قابل استفاده هستند و نیازی نیست آنها را از خارج نصب کنید یا برای مدیریت رندر خود از پنجره‌های خارجی استفاده کنید. قابلیت‌های Eevee را در ویدیوی زیر ببینید:

https://youtu.be/uGw1gQe4PDw

قابلیت Eevee شاید به اندازه سایر برنامه‌های مشابه – مانند  Unreal Engineتوسعه‌یافته نباشد، اما این بخش روی پای خود ایستاده است و می‌تواند محصولات با کیفیتی ارائه دهد که با محدودیت‌های موتور شطرنجی مطابقت دارد. اخیراً این استودیو برای یکی از پروژه‌های گوگل یک ویدیو با رزولوشن 8k تهیه کرده است:

https://youtu.be/V2PXVu8pC6k

Eevee به اندازه قابلیت toon shader در C4D قدرتمند نیست اما ابزارهای NPR-style بسیار خوبی دارد. در این لینک فیلم کوتاه و نقاشی‌مانندی ببینید از استودیو Lightning Boy که در  Eevee رندر شده است:

https://youtu.be/RDzCUMUEbu0

علی‌رغم محدودیت‌های رندر همزمان، شاهد رندرهای واقع‌گرایانه زیادی هستیم که هنرمندان بااستعداد آنها را تهیه می‌کنند. بلندر با پشتیبانی از بخش‌های شفاف، پاس‌های رندر و موها، به یک موتور رندر مناسب برای گرفتن خروجی نهایی تبدیل شده است. از همه مهم‌تر اخیراً به این نرم‌افزار پشتیبانی VDB اضافه شده است، به‌طوری که می‌توانید اطلاعات VDB را مستقمیاً از نقطه دید و نمای مورد نظر خود ببینید.

دپارتمان هنر مجتمع فنی تهران

جهت مشاهده دوره های دپارتمان کلیک نمایید

  5VDB  در بندر

Eevee در هنگام استفاده از رندر رهگیری نور (Cycles) به‌مثابه حالت نشان دادن نمای ماده عمل می‌کند و پیش از رندر گرفتن، به شما خروجی نهایی را همزمان و به‌طور دقیق نشان می‌دهد. این قابلیت باعث شده است که نرم‌افزار بلندر به ابزاری قدرتمند برای طراحان سه‌بعدی تبدیل شود، زیرا به آنها امکان می‌دهد پیش‌نمایش بهتری از محصول نهایی خود ببینند و به‌سادگی طرح خود را توسعه دهند یا اصلاح کنند.

ابزارهای حجم‌سازی

https://youtu.be/IkMQyoqLZhQ

بلندر اخیراً یک توسعه‌دهنده جدید را برای مدیریت ابزارهای حجم‌سازی این نرم‌افزار استخدام کرده است و از آن زمان تاکنون شگفتی‌های بسیاری در این بخش نرم‌افزار پدید آمده است. کارهایی مانند ساختن ابزارهای جدید، بهبود پوشش‌ها، سیستم مش جدید، مش‌بندی مجدد وکسال‌ها یا عناصر سه‌بعدی و عملکرد بسیار عالی نقطه دیدها یا نماها، بخش حجم‌سازی را به بخشی با امکانات کامل تبدیل کرده است.

اخیراً یک قلمو به نام pose brush نیز به این نرم‌افزار اضافه شده است که ابزاری است که یک راهنمای موقتی برای اتصالات اندام‌ها و بخش‌ها را شبیه‌سازی کرده و به شما کمک می‌کند قطعات مش خود را در جای مناسب قرار دهید. اگر در توییتر پیگیر اتفاقات دنیای طراحی حرکت باشید، احتمالاً با ابزار قلموی پارچه‌ای یا cloth brush نیز برخورده‌اید که چروک‌های پارچه را شبیه‌سازی می‌کند. باید خودتان با ابزارهای حجم‌سازی بلندر کار کنید تا قدرت جادویی آنها را ببینید.

ابزار استخوان‌های خمیده

ابزارهای بلندر

 

 

 

شاید بلندر به اندازه مایا در ریگ‌بندی پیشرفته نباشد و برای این کار ساختارهای لایه‌ای لازم را نداشته باشد (هرچند افزونه‌ها این مشکل را برطرف می‌کنند) اما در مقایسه با سایر نرم‌افزارهای کاربردی طراحی سه‌بعدی، یک بسته ریگ‌بندی قوی محسوب می‌شود. این نرم‌افزار همه اشکال سنتی و کلیدی، پیوندها، درایورها و اتصالاتی را ارائه می‌دهد که به آنها نیاز دارید. همچنین برای اسپیلاین‌ها (splines) روش‌های منحصر به فردی ارائه می‌دهد. سیستم‌های Spline IK معمولاً آشفته هستند و راه‌اندازی آنها دشوار است و اغلب از نما و نقطه دید شما عقب می‌افتند، انگار بخواهید شبیه‌سازی شلوغ را رندر بگیرید. امکان «استخوان‌های خمیده» (Bendy Bones) این مشکل را برطرف کرده است.

استخوان‌های خمیده، استخوان‌هایی هستند که به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شوند و شبیه به منحنی Bezier در نرم‌افزار افترافکت عمل می‌کنند. هدف سازندگان این ابزار، ساختن امکانی سرگرم‌کننده برای ایجاد انیمیشن بوده است و باید بگوییم به هدف خود رسیده‌اند. مثال‌های پیشرفته ریگ‌بندی ساده با امکان استخوان‌های خمیده را در این لینک ببینید:

https://youtu.be/-MgU7qOkufU

این ابزار باعث شده است بلندر برای انیماتورها و طراحان سه‌بعدی که تجربه چندانی در کار ریگ‌بندی ندارند بسیار محبوب شود.

مش‌ در بلندر

ابزار Key mesh در بلندر

  6 ابزار Key mesh در بلندر

 

 

 

ابزار Key mesh ابزاری جدید در بلندر است که توسط همان تیم سازنده استخوان‌های خمیده ساخته شده است. این ابزار شگفت‌انگیز به شما امکان می‌دهد انیمیشن را فریم به فریم حجم‌سازی کنید.

 

امکانات بلندر برای طراحان دوبعدی

مداد شمعی

  7The Tram Station ساخنه Dedouze

 

 

 

بلندر دروازه ورود طراحان دوبعدی به دنیای سه‌بعدی است. ابزار مداد شمعی (Grease Pencil) یک ابزار انیمیشن دوبعدی با امکانات کامل است که در درون بلندر تعبیه شده است، اما به شکل شیئی سه‌بعدی دیده می‌شود. به همین دلیل باید آن را مانند کلیپ‌های حرکتی ادوبی انیمیت (Adobe Animate) در نظر بگیرید. می‌توانید متحرک‌سازی را درون کلیپ حرکتی انجام دهید و سپس آن را در فضای سه‌بعدی بچرخانید و از مزایای سه‌بعدی آن نیز بهره ببرید.

ابزار مداد شمعی بلندر

  8 The Tram Station ساخنه Dedouze

 

 

 

البته می‌توانید از این ابزار برای متحرک‌سازی انیمیشن‌های دوبعدی نیز استفاده کنید و برای این کار ابزاری بسیار خوب است،‌ اما سه‌بعدی بودن این ابزار امکانات بسیاری در اختیار شما می‌گذارد.

https://youtu.be/pywbPQD9vYU

البته امکان جابه‌جایی اشیا در فضای سه‌بعدی برای به دست آوردن اختلاف منظر نیز مهم است. همچنین می‌توانید اشیای مداد شمعی را که در فضای دوبعدی ساخته‌اید، به فضای سه‌بعدی ببرید و با دوربین دور آن حرکت کنید و شخصیت دوبعدی خود را متحرک کنید.

با این حال، بلندر یک گام فراتر می‌رود و شما می‌توانید در فضای سه‌بعدی این نرم‌افزار نقاشی کنید. می‌توانید روی اشیای سه‌بعدی نقاشی کنید و آنها را پنهان کنید یا در فضای سه‌بعدی حرکت کنید و به صلاح‌دید خود نقاشی‌ها را تغییر دهید. همچنین می‌توانید اشیا را ریگ‌بندی و نورپردازی کنید که مجموعه این کارها باعث می‌شود طراحان دوبعدی بتوانند هنگام کار در وقت خود صرفه‌جویی کنند.

شیوه کار با ابزار مداد شمعی امکانات بسیاری را پیش روی انیماتورهای دوبعدی باز می‌کند. پشتیبانی از SVG ادوبی ایلاستیتور که در حال راه‌اندازی است (تاریخ دقیق نگارش این مقاله مشخص نیست)، به طراحان دوبعدی اجازه خواهد داد تصاویر دوبعدی خود را مستقمیاً به متریال ابزار مداد شمعی تبدیل کنند. این ابزار با ترکیب ویژگی‌های دوبعدی و سه‌بعدی، مجموعه کاملی از ابزارهای سنتی را در اختیار طراحان دوبعدی قرار می‌دهد و امکان می‌دهد هنرمندانی که به حوزه سه‌بعدی علاقه‌مند هستند، کار خود را در این حوزه گسترش دهند.

واقعیت مجازی در بلندر

واقعیت مجازی در بلندر

  9 واقعیت مجازی در بلندر

 

 

 

اخیراً فناوری واقعیت مجازی نیز به بلندر افزوده شده است. در حال حاضر شما می‌توانید از این قابلیت برای مشاهده مدل خود از طریق نقطه دید استفاده کنید، اما به‌زودی امکانات جدیدی از راه خواهند رسید. این قابلیت در ترکیب با رندر همزمان Eevee ابزاری عالی برای هنرمندان واقعیت مجازی است که به دنبال دیدن پیش‌نمایش آثار خود هستند. بلندر در آینده به پلتفرم مدل‌سازی واقعیت مجازی برای هنرمندان این حوزه تبدیل خواهد شد.

واقعیت مجازی در بلندر

  10 The Tram Station ساخته Andry Rasoahaingo

 

 

 

در حال حاضر قابلیت واقعیت مجازی در بلندر تنها به امکان مشاهده محدود شده است. شما می‌توانید نشانک‌هایی در جاهای مختلف قرار دهید و صحنه را با موتور رندر Eevee ببینید. اما تیم بلندر گفته است که این نخستین مرحله کار آنهاست و برنامه دارند در آینده محتواهای واقعیت مجازی بیشتری به این نرم‌افزار اضافه کنند. جزئیات این برنامه هنوز اعلام نشده است، اما کاربران انتظار دارند آنها ابزارهای مدل‌سازی و مداد شمعی را همانند آنچه در سایر برنامه‌های مدل‌سازی محبوبی که از واقعیت مجازی استفاده می‌کنند وجود دارد، به این نرم‌افزار بیفزایند.

بلندر برای هنرمندان جلوه‌های بصری و تدوینگران

ابزارهای تدوین و ویرایش ویدیو

تدوین در بلندر

 

 

  11 نمونه کار تیم بلندر

قبلاً در سال ۲۰۱۲، بلندر یک فیلم کوتاه ساخت و منتشر کرد به نام «اشک‌های فولادی» (Tears of Steel). این پروژه کوچک به این منظور تهیه شده بود که مجموعه کاملی از ابزارهای جلوه‌های بصری را که برای بلندر تهیه شده بودند نشان دهد.

اگرچه این ابزارها به اندازه برنامه‌هایی مانند Nuke و Fusion قوی نیستند، مجموعه ابزارهایی هستند که برای هنرمندان جلوه‌های بصری در سطح مقدماتی بسیار مناسب هستند و می‌توانند رهگیری اشیا، رهگیری دوربین، کلید زدن، ماسک ساختن و غیره را به‌خوبی انجام دهند. در لینک زیر این فیلم را ببینید:

https://youtu.be/R6MlUcmOul8

اگر تنها کاربردی که برای بلندر در ذهن دارید مربوط به خلق جلوه‌های بصری است، احتمالاً این نرم‌افزار نمی‌تواند جایگزین نرم‌افزار اصلی شما برای این کار شود، اما استودیوهایی هستند که از آن برای پروژه‌های پیشرفته مانند سریال «مردی در قلعه بلند» (The Man in the High Castle) استفاده کرده‌اند.

https://youtu.be/9Je3oQjK17A

ویژگی‌های رهگیری این نرم‌افزار عالی هستند و مجموعه کاملی از ابزارها را در بر می‌گیرد که به‌خوبی با پروژه‌های نرم‌افزار افتر افکت که نیاز به رهگیری سه‌بعدی دارند هماهنگ می‌شود. بلندر در واقع افزونه‌ای دارند که به شما امکان می‌دهد دوربین و اشیا را در یک کامپ افترافکت خروجی بگیرید و این کار رهگیری، رندر و فشرده‌سازی پروژه را آسان‌ می‌کند.

 همه امکانات در برنامه و رند همزمان Eevee گنجانده شده‌اند و این باعث می‌شود تهیه نسخه اولیه برای هنرمندان جلوه‌های بصری که می‌خواهند پیش از نهایی کردن پروژه، سریعاً به یک نتیجه مورد پسند برسند، کار را راحت می‌کند.

https://youtu.be/raaAf4M1BEo

یک ویرایشگر ویدیو نیز در این نرم‌افزار گنجانده شده است. در اصل این ویرایشگر بسیار کند عمل می‌کرد و چندان کارایی نداشت، اما در به‌روزرسانی اخیر توسعه‌دهندگان بلندر به این بخش توجه بسیاری کرده‌اند و دائم در حال بهتر کردن آن هستند.

  نسخه ۲.۹ این نرم‌افزار در راه است (تاریخ دقیق نگارش این مقاله مشخص نیست) و می‌توان گفت که بلندر در آینده نزدیک به یک ویرایشگر ویدیو تبدیل خواهد شد که قارد است اکثر ویرایش‌های مربوط به طراحی‌های حرکتی را انجام دهد. البته این نرم‌افزار به این زودی‌ها جایگزین ادوبی پریمیر (Adobe Premiere) نخواهد شد، اما اگر در طراحی سه‌بعدی تازه‌کار هستید و اشتراک ادوبی را نخریده‌اید، این ویرایشگر می‌تواند به شما قدرت کافی برای انجام ویرایش‌های ساده را بدهد. همچنین اگر در این حوزه تازه‌وارد هستید، کار با این نرم‌افزار روشی عالی برای یادگیری است.

آینده نرم‌افزار بلندر

بلندر در حال حاضر مشغول توسعه یک مجموعه جدید و بزرگ از ابزارها است که نام آن را Everything Nodes گذاشته است. ایده این مجموعه ابزار این است که شما بتوانید همه چیز را با NODEها کنترل کنید. در واقع هدف این است که مجموعه ابزاری همه‌کاره برای بلندر بسازند که به کاربران امکان دهد هر شیئی را که می‌خواهند، هر طور که می‌خواهند برنامه‌ریزی و ترکیب کنند و حرکت بدهند.

این کار امکانات نامحدودی به طراحان حرکت می‌دهد، زیرا آنها می‌توانند بر کل سازوکار خلق انیمیشن خود کنترل داشته باشند و شبیه‌سازی یا هر حرکتی را که در ذهن دارند پیاده کنند. می‌توان از این ابزارها در سیستم‌های قدیمی‌تر طراحی حرکت که با ذرات (particles) کار می‌کنند نیز استفاده کرد. البته با سطح بالای کنترل که این امکان در اختیار شما می‌گذارد ریگ‌بندی حرکت را نیز انجام دهید.

 توسعه‌دهندگان این نرم‌افزار همچنین animation nodes را نیز تهیه کرده‌اند که می‌توانید همین الان کار با آن را شروع کنید و نسخه ساده‌تری از به‌روزرسانی Everything Nodes است.

آپدیت سریع و پشتیبانی طولانی‌مدت

آپدیت و پشتیبانی بلندر

 

 

 

  12 آپدیت و پشتیبانی بلندر

تیم توسعه بلندر به‌قدری سریع حرکت می‌کنند که رسیدن به آنها دشوار است. آنها هر روز بخش‌هایی اضافه می‌کنند و به‌طور هفتگی برنامه را به‌روزرسانی می‌کنند.

آنها همواره در حال اضافه کردن قابلیت‌های جدید هستند و برنامه‌های بسیاری برای این نرم‌افزار در ذهن دارند. آنها با توجه به بودجه اخیر خود پیش‌بینی می‌کنند که بلندر ۳.۰ را سریع‌تر از زمان پیش‌بینی‌شده آماده کنند. در حال حاضر بلندر ۲.۹ در مرحله توسعه قابلیت‌ها است و در اواخر سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد. (تاریخ دقیق نگارش این مقاله مشخص نیست.)

هرچند دریافت مداوم پشتیبانی برای برخی کاربران موردپسند است، این امر ممکن است برای استدیوهایی که ابزارهای مخصوص خود را می‌سازند و جریان کار را بر یک نرم‌افزار ویژه مبتنی می‌کنند مشکل‌ساز باشد. بلندر برای پشتیبانی از این استودیوها یک نسخه پشتیبانی طولانی‌مدت نیز ارائه می‌دهد.

این نسخه در مدت طولانی‌تری برای استودیوها کار خواهد کرد و تیم پشتیبانی مشکلات آن را برطرف می‌کنند و امکان سازگاری آن طولانی‌مدت‌تر است تا استودیوها بتوانند از آن استفاده کنند و مشتریانی که نمی‌خواهند در طی یک پروژه نسخه بلندر آنها تغییر کند، بتوانند از آن بهره ببرند.

اگرچه اغلب نسخه‌های جدید بلندر آسیبی به جریان کار در پروژه فعلی نمی‌زنند، استفاده از نسخه‌های با پشتیبانی طولانی‌مدت باعث می‌شود یک لایه امنیتی اضافی پیرامون پروژه خود درست کنید تا پروژه شما در مدت طولانی قرارداد به شکل ثابت حفظ کنید.

جمع‌بندی

نرم‌افزار بلندر در به‌روزرسانی اخیر خود نشان داده است که گزینه باارزش و مهمی است. در این نسخه جدید استاندارهای صنعتی به‌خوبی رعایت شده و ابزارهای منحصر به فردی اضافه شده است و اکنون نرم‌افزار بلندر قابل رقابت با سایر نرم‌افزارهای صنعتی حوزه طراحی حرکت است.

بلندر حتی در صنعت فیلم‌سازی نیز به جزئی اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است و در سریال‌های نتفیلیکس مانند Next Gen و Neon Genesis از آن استفاده شده است. ابزارهای مداد شمعی ۲.۵بعدی آن در انیمیشن I Lost my Body ساخته نتفیلیکس مورد استفاده قرار گرفتند که در سال ۲۰۱۹ نامزاد اسکار شد.

 بلندر در اصل نرم‌افزاری منبع‌باز است و افزونه‌های آن که به‌سادگی توسعه می‌یابند، نقش بسیار مهمی در کاربردهای فراوان این نرم‌افزار ایفا می‌کنند. آیا تاکنون با این نرم‌افزار کار کرده‌اید؟ نظر خود را در کامنت برای ما بنویسید. همچنین در مقاله «مزایا و فواید بلندر»، شیوه انتخاب نرم‌افزار طراحی حرکت مطلوب خود را بخوانید.

نویسنده: REMINGTON MARKHAM

منبع: School of Motion

مترجم: بهناز دهکردی

 

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شوید.

 

 

 

 

پربازدیدترین مقالات