جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱
۴k

وظیفه انباردار چیست؟

وظایف شغلی انباردار

وظیفه انباردار چیست؟

وظیفه کارمند انباردار می‌تواند بسته‌بندی کالاها و چیدن آنها در قفسه‌‌‌ها یا باز کردن محصولات دریافتی و نگهداری فهرست و اسناد مربوط به کالاها باشد.

دپارتمان علوم مالی و حسابداری مجتمع فنی تهران

چکیده

وظیفه انباردار دریافت، سازماندهی، بررسی و نگهداری موجودی‌‌های یک شرکت است. بسته به اینکه شرکت مورد نظر سفارش‌‌ها را برای مشتریان می‌فرستد یا کارش دریافت کردن سفارش‌هاست، وظایف شغلی شما متفاوت می‌شوند.

وظیفه کارمند انباردار می‌تواند بسته‌بندی کالاها و چیدن آنها در قفسه‌‌‌ها یا باز کردن محصولات دریافتی و نگهداری فهرست و اسناد مربوط به کالاها باشد. انبارداری شغلی مناسب برای کسانی که می‌خواهند وضعیت جسمی خود را خوب نگه دارند و بدن فعال و چابکی داشته باشند. همچنین آنها باید از وظایف متعدد در شغل خود استقبال ‌کنند و بتوانند در ساعت‌‌های غیرمعمول کار کنند. البته این شغل در آغاز حقوق بسیار بالایی ندارد، اما مهارتی که در طی انجام این کار کسب می‌کنید شما را آماده می‌کند که در این حوزه باتجربه شوید و درآمد خود را بیشتر کنید.

 

دپارتمان علوم مالی و حسابداری مجتمع فنی تهران

شرح وظایف انباردار

انباردار است که ورودی‌ها و خروجی‌های محصولات یا دارایی‌های را در یک شرکت مدیریت کرده و موجودی شرکت را اداره می‌کند. این فرد متخصص و مسئول فرستادن و دریافت کالاها و جابه‌جایی آنها به بخش مناسب در انبار است و کالاهایی را که باید ارسال شوند ارسال می‌کرده و بررسی می‌کند سفارش‌‌ها به‌موقع و سالم به دست گیرنده رسیده‌اند یا خیر.

سایر وظایف انباردار و مسئولیت‌‌های وی شامل آموزش به سایر کارکنان، نوشتن گزارش درباره ارسال و دریافت کالاها و گزارش موجودی انبار است. همچنین وی باید محصولات را لیبل‌گذاری کند و فضای انبار را در سطح ایمنی و کاری مناسبی حفظ کند و همیشه میزان موجودی را در سطح معینی نگه دارد.

کسی که برای شغل انبارداری داوطلب می‌شود، باید وضعیت جسمی خوبی داشته باشد، زیرا مدت زمانی باید بتواند در انبار رفت و آمد کند و از نردبان بالا برود و بارها را جابه‌جا کند. همچنین باید بتواند با ابزارهای درون انبار کار کند و لازم است دستورالعمل‌‌های ایمنی را در انبار به‌خوبی رعایت کند زیرا سلامت جسمی در استفاده از این ابزار‌‌ها بسیار مهم است و اگر به‌درستی از آنها استفاده نشود، ممکن است باعث آسیب فرد شوند.

آموزش‌‌های مورد نیاز برای انبارداری

برای شغل انبارداری اغلب به تحصیلات بالاتر از دبیرستان نیاز نیست. کارفرماها نیز اغلب دوره‌های آموزشی یک‌ماهه برای داوطلبان می‌گذارد تا مسئولیت‌‌های اصلی خود را در انبار بیاموزند. می‌توانید انتظار داشته باشید که فرآیندهای درون شرکت را برای ثبت سفارش و مدیریت کالاها در این مدت فرا بگیرید.

همچنین برای کار با لیفتراک و جرثقیل‌‌ها نیز آموزش مختصری لازم دارید و گاه لازم است گواهینامه کار با آنها را بگیرید. شاید برای گرفتن این گواهینامه لازم باشد دوره‌‌های آموزشی کوتاه‌مدت را به‌صورت ویدیویی بگذرانید یا از نزدیک با کسانی که در این حوزه متخصصان هستند کار کنید و آزمون عملی بدهید.

دپارتمان علوم مالی و حسابداری مجتمع فنی تهران

صنعت انبارداری

مراکز تولید و توزیع و شرکت‌‌هایی که کارشان انبارداری است، اغلب از انبارداران برای نگهداری انبارها و اطمینان از رسیدن به‌موقع سفارش‌‌ها به دست گیرندگان استفاده می‌کنند. فروشگاه‌های خرده‌فروشی نیز ممکن است مسئول انبارداری استخدام کنند تا کالا‌‌های ورودی را مدیریت کند و آنها را در قفسه بچیند.

در بیشتر جاها کار انبارداری یک کار گروهی است، اما آنها هر کدام از اعضای تیم مسئولیت‌‌های جداگانه دارند که باید به‌طور مستقل انجام دهند. اغلب انبار‌‌ها ابزارهای برای کنترل دما ندارند. به همین دلیل لازم است که انبارداران در دماهای سرد یا گرم کار کنند.

ساعت‌‌ کاری نیز در این شغل بسیار مهم است و برخی انبارداران مجبورند شب‌ها و وقتی فروشگاه تعطیل است کار کنند. برخی دیگر از انبارها صبح زود یا بعد از ظهر یا در ساعات اضافه کاری مشغول به کار هستند.

سابقه کاری و رشد بازار انبارداری

اغلب بر اساس میزان سابقه کار در این حوزه، درآمد فرد افزایش پیدا می‌کند، اما در کل این افزایش حقوق چندان زیاد نیست، مگر اینکه شما به مدیر بخش انبارداری تبدیل شوید. در بین سال‌‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶ این شغل حدود ۵ درصد رشد نشان خواهد داد که کمی کمتر از میزان رشد در سایر صنایع است که حدود ۷ درصد است. اما به هر حال در دهه آینده در این حوزه شغل‌‌های جدیدی به وجود خواهند آمد.

اگرچه فناوری‌های جدید مانند روبات‌‌ها در آینده باعث خواهد شد که برخی وظایف در انبارداری به‌طور خودکار و اتوماتیک انجام شوند و تعداد کارکنانی که در برخی بخش‌های این حوزه مشغول به کار هستند کمتر شوند، اما در کل همچنان این حوزه به کارکنان جدیدی نیاز خواهند داشت که بتوانند بسته‌بندی و ارسال کالا را مدیریت کنند، در نتیجه همچنان فرصت‌‌های شغلی در این حوزه وجود خواهند داشت.

 

دپارتمان علوم مالی و حسابداری مجتمع فنی تهران

جمع‌بندی

انباردار است که ورودی‌ها و خروجی‌های محصولات یا دارایی‌های را در یک شرکت مدیریت کرده و موجودی شرکت را اداره می‌کند. کسی که برای شغل انبارداری داوطلب می‌شود، باید وضعیت جسمی خوبی داشته باشد، زیرا مدت زمانی باید بتواند در انبار رفت و آمد کند و از نردبان بالا برود و بارها را جابه‌جا کند. همچنین باید بتواند با ابزارهای درون انبار کار کند و لازم است دستورالعمل‌‌های ایمنی را در انبار به‌خوبی رعایت کند.

فروشگاه‌های خرده‌فروشی ممکن است مسئول انبارداری استخدام کنند تا کالا‌‌های ورودی را مدیریت کند و آنها را در قفسه بچیند. در بیشتر جاها کار انبارداری یک کار گروهی است، اما آنها هر کدام مسئولیت‌‌های جداگانه دارند که باید به‌طور مستقل انجام دهند. ساعت‌‌ کاری نیز در این شغل بسیار مهم است و برخی انبارداران مجبورند شب‌ها و وقتی فروشگاه تعطیل است کار کنند.

منبع: work.chron.com

مترجم: بهناز دهکردی

 

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شوید.

دپارتمان علوم مالی و حسابداری مجتمع فنی تهران

 

مقاله مرتبط : 

پرسش‌های مصاحبه برای شغل انبارداری

 

پربازدیدترین مقالات