جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲
۳k

نقش و تاثیر آموزش آنلاین،مروری نظام مند برحسابداری آنلاین

 

«اگر کسی آموزش را نادیده بگیرد؛ تا پایان زندگی‌اش لنگ گام بر‌می‌دارد» ارسطو 

آموزش آنلاین

در سالهای اخیر بیشتر از هر زمان دیگری کلمه‌ی آموزش آنلاین، آموزش مجازی، آموزش از راه دور و دیگر عبارات شبیه به این را می‌شنویم. منظور از آموزش آنلاین یادگیری یک مهارت یا علم و یا هر چیزی دیگری بدون نیاز به حضور در کلاس‌های فیزیکی است و این به معنی رفت آمدهای کمتر در شهرها، ازدحام کمتر، هزینه کمتر و آرامش بیشتر در پرتو هوای سالم است و نتیجه همه این‌ها می‌تواند یادگیری بیشتر و کارآمدتر باشد. به عبارت دیگر آموزش آنلاین یا مجازی زمانی است که شما به جای حضور فیزیکی در کلاس درس، دوره‌های درسی خود را به طور آنلاین و با کمک اینترنت می‌گذرانید. مثلاً اگر برنامه‌ی کاری شلوغی دارید که باعث می‌شود نتوانید در کلاس‌های درس حاضر شوید یا محل زندگیتان از مرکزآموزشی بسیار دور است یا اگر که ترجیح می‌دهید هم‌گام با خودتان درس بخوانید یا هر دلیل دیگری، ممکن است آموزش آنلاین(آموزش حسابداری) روش مناسبی برایتان باشد. آموزش آنلاین در سراسر دنیا میان دانشجویان و دانش پذیران از محبوبیت زیادی برخوردار است. اما هنوز درایران بسیاری از مردم گمان می‌کنند افرادی که آنلاین درس می‌خوانند دانش کمی دارند، اما تحقیقات اخیر خلاف این را نشان داده است. یعنی در واقعیت افرادی که به صورت آنلاین درس می‌خوانند نسبت به آن‌هایی که حضوری درس می‌خوانند، عملکرد یکسانی و در بعضی موارد حتی عملکرد بهتر از خود نشان می دهند. پس فرق نمی‌کند چه رشته‌ای می‌خوانید، وقت آن رسیده است که همه آموزش آنلاین را جدی بگیرید. حال در ذیل به برخی اثرات حاصل از آموزش آنلاین به آن اشاره می شود:

*    كاهش ترافيك؛ با دوركار شدن كارمندان و برگزاري كلاس ها به صورت مجازي استفاده، از تعدد رفت و آمدها كاسته مي شود. همين امر سبب مي شود تا از ترافيك در خيابان ها و اتوبان ها به خصوص در ساعات اوج رفت و آمد جلوگيري شود.

كاهش هزينه ها؛آموزش به صورت آنلاین،درمدیریت بسیاری ازهزینه ها موثرمی باشد.از جمله هزینه‌های رفت و آمد،

 *پوشاک و لوازم  مصرفی روزانه و تنها هزینه آموزش آنلاین، همان شهریه‌ی پرداختی باشد.

*    تاثير بر محيط زيست؛ اکثر تحقیقات دانشگاهی حاکی از آن است که دورکاری به نفع محیط زیست است، زیرا انرژی کمتری برای رفتن به محل کار مصرف می شود و تامین انرژی در فضاهای بزرگ کاری هم کاهش پیدا می کند، اما در یک بررسی محققان دریافتند که میزان انتشار کربن در هنگام دورکاری ممکن است تا 80 درصد افزایش یابد. نتایج این بررسی نشان داد، صرفه جویی در مصرف انرژی برای کاهش رفت وآمد منجر به افزایش سفرهای بیشتر برای گذراندن اوقات فراغت و افزایش مصرف انرژی در منازل شده است.

*    دورکاری: طبق تحقیقات، دورکاری عامل مهمی در توازن بین کاروزندگی شخصی ایجاد می کند که با افزایش علاقه افراد به فرآیند دورکاری شده است همچنین طبق بررسی های انجام شده بهره وری و کارآیی در دورکاری به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

*    تاثیر اقتصادی تعطیلی مراکز آموزشی؛ مي‌توان پیش‌بینی‌هایی داشت از این جهت که طیف‌های مختلفی از دانشگاه‌ها وجود دارند، دانشگاه‌های نسل اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم. در این جا می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که خلاء حضور دانشگاه‌هایی که ارتباط بهتری با صنعت و ارتباط بیشتری با جامعه و چالش‌های موجود در جامعه داشتند، بیشتر احساس خواهد شد.

*    افزایش انعطاف پذیری؛ شاید بزرگ‌ترین مزیت آموزش آنلاین همین انعطاف‌پذیری بیشتر باشد. یعنی می‌توانید از هر جایی که هستید و هر طوری که می‌خواهید درس بخوانید. البته به این معنی نیست که مخاطبین آنلاین کمتر از افراد در کلاس حضوری درس می‌خوانند. بلکه یعنی انعطاف‌پذیری بیشتری در تعیین محل و نحوه‌ی درس خواندن دارند. این انعطاف‌پذیری همان دلیلی است که باعث می‌شود آموزش آنلاین میان افراد مسن‌تر که تعهدات دیگری مانند شغل یا فرزند دارند، از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد.

*    دسترسی آسان؛ تمام چیزی که برای آموزش آنلاین نیاز دارید، یک کامپیوتر یا یک گوشی همراه است که به اینترنت دسترسی داشته باشد. سپس به راحتی تمام ابزاری که برای درس خواندن لازم دارید اعم از ویدئو‌های درسی و تکالیف از طریق ایمیل یا هر نوع سیستم انتقال به راحتی دردسترس شما قرارخواهد گرفت.

*    کاهش ارتباط اجتماعی؛ یکی از بزرگ‌ترین معایب آنلاین درس خواندن کمبود ارتباط اجتماعی به صورت حضوری است. این مساله به خصوص برای مخاطبین جوان که تمایل بیشتری به دوستی های جدید دارند صدق می کند.دانش و مهارت برای شغل و آینده‌تان اهمیت دارد، اما فراموش نکنید که ممکن است در دانشگاه دوستانی پیدا کنید که تا پایان عمر برایتان باقی بمانند.

حسابداری آنلاین

حسابداری آنلاین که از آن با عنوان حسابداری اینترنتی یا حسابداری ابری هم یاد می شود روشی جدید است که با استفاده از آن می توان با اینترنت و نرم افزار، از راه دور نیز به اطلاعات حسابداری یک واحد اقتصادی دسترسی داشت و اقدامات لازم را در زمینه حسابداری انجام داد. از آنجا که این امور در فضای آنلاین (فضای ابری) انجام می گیرد نیازی به نصب نرم افزار بر روی کامپیوتر وجود ندارد و نرم افزار حسابداری آنلاین خود به صورت آنلاین و تحت وب فعالیت می کند. نرم افزارهای حسابداری از گذشته نه‌چندان دور تا همین امروز، بسیار مورد استقبال شرکت‌ها و حسابداران قرار گرفته است. چراکه با کمک این نرم افزارها، ارتباطات بین واحدها منسجم‌تر شده، حساب‌ها منظم‌تر و در مجموع امور مالی یک شرکت یکپارچه و سیستماتیک می‌گردد.

نرم افزار حسابداری آنلاین

مدت زیادی از ساخت نرم افزارهای حسابداری نمی گذرد و تا همین امروز، این نرم افزارها بسیار مورد استقبال شرکت‌ها و حسابداران قرار گرفته است. چراکه با کمک این نرم افزارها، ارتباطات بین واحدها منسجم‌تر شده، حساب‌ها منظم‌تر و در مجموع امور مالی یک شرکت یکپارچه و سیستماتیک می‌گردد. اما حالا نرم افزارهای حسابداری را می توانیم به دو بخش تقسیم کنیم:

1)     نرم افزارهای حسابداری آنلاین

2)     نرم افزارهای حسابداری آفلاین

نرم ‌افزار حسابداری آنلاین در واقع یک سیستم پیشرفته و درعین‌حال ساده است که در قالب یک وب‌سایت و به‌صورت تحت وب به کاربران ارائه می‌شود. در حسابداری آنلاین با استفاده از ابزار و امکانات کارفرما (نرم افزارهای حسابداری آنلاین) یک حسابدار یا مجموعه ای از حسابداران می توانند امور مالی آن واحد اقتصادی را از راه دور مدیریت کنند.

مزايا و معايب حسابداری آنلاين

بطور کلی باید پذیرفت که انقلاب صنعتی چهارم، عصر سرعت است و برای موفقیت در عرصه آموزش حسابداری کاربردی باید سیستم سنتی را کنار گذاشت و به روشهای نوین آموزشی رو آورد. اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم استفاده از نرم افزارهای حسابداری آنلاین هم دارای مزایای خوبی است و هم معایب بسیار مهمی دارد. در ادامه به ویژگی های مثبت و منفی نرم افزارهای حسابداری آنلاین می پردازیم. ابتدا به مزایا می پردازیم:

مزايا:

1)     يك حسابدار با دوركاري هزينه هاي رفت و آمد خود را كاهش مي دهد.

2)     در هر ساعت از شبانه روز مي تواند به كارهاي خودش بپردازد.

3)     در روش دوركاري كيفيت كار حسابداران بيشتر مدنظر قرار مي گيرد تا ميزان ساعت كار و كميت آن و از اين طريق مي توان حسابدارهاي زبده و حرفه اي را شناخت.

4)     در منزل، در اتاق شخصي خود حسابدار مي تواند با آرامش و استقلال بيشتري كارهايش را انجام دهد.

5)     دسترسی به اطلاعات مالی کسب‌وکار، هر زمان، در هرمکان.

6)      برقراری رابطه‌ی بهتر و مفیدتر با حسابدار مجموعه.

7)     حذف کاغذبازی و بوروکراسی اداری و رفع مشکل کمبود فضا.

معايب

اگر بخواهیم واقع بین باشیم باید بگوییم که معایب و مزایای استفاده از نرم افزارهای حسابداری آنلاین تقریبا برابر هستند، بنابراین هرکس باید با توجه به نیاز خود این معایب و مزایا را بسنجد و نسبت به انتخاب نرم افزارهای آفلاین و آنلاین اقدام کند. در ادامه به برخی از مهمترین معایب نرم افزارهای حسابداری آنلاین اشاره می کنیم:

1)     عدم پاسخگویی به نیازهای مشتریان در طولانی مدت.

2)      روند صعودی هزینه نگهداری داده‌های نرم افزار.

3)     خطری به نام عدم امنیت در داده‌های سیستمی.

مجتمع فنی تهران :باتوجه به ظهور انقلاب صنعتی چهارم و تمایل افراد به دریافت خدمات آنلاین پیش بینی می گردد در ده سال آینده تحول عظیمی دررویکرد افراد در استفاده از نرم افزار مالی صورت گیرد.

 

گردآورنده: دکتر داریوش طهماسبی

 

پربازدیدترین مقالات