جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲
۲k

تحصیل در آلمان برای والدین

تحصیل در آلمان برای والدین

ادامه تحصیل در آلمان برای والدین چه ویژگی‌هایی دارد؟

سازمان Studentenwerk در دانشگاه می‌تواند به شما در مورد حمایت مالی که واجد شرایط آن هستید اطلاعات لازم را بدهد و به شما کمک کند برای آن تقاضا بدهید.

چکیده

تحصیل در آلمان یا هر کشور خارجی می‌تواند به‌خودی خود کاری استرس‌زا باشد و ادامه تحصیل در آلمان برای والدین کاری بسیار دشوارتر از سایر دانشجویان است. آنها باید به بسیاری مسائل بیندیشند. اما جای نگرانی نیست، زیرا برای ادامه تحصیل در آلمان برای والدین منابع بسیاری در دسترس آنها قرار گرفته است. در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به چالش‌هایی که پیش روی والدینی قرار دارد که می‌خواهند در آلمان به تحصیلات خود ادامه دهند و خدماتی را ارائه می‌کنیم که به آنها ارائه می‌شوند.

آموزش زبان آلمانی برای ادامه تحصیل در آلمان در برخی از رشته‌ها ضروری است و در همه رشته‌ها مزیتی بسیار بزرگ محسوب می‌شود. برای یادگیری زبان آلمانی و همچنین مهاجرت تحصیلی به آلمان (آوسبیلدونگ آلمان) به دپارتمان زبان‌های خارجی مجتمع فنی تهران سر بزنید و دوره مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از مشاوران باتجربه مجتمع فنی تهران در دپارتمان امور بین‌الملل برای ادامه تحصیل در خارج از کشور کمک بگیرد.

مشکلات برنامه‌ریزی کلاس هنگام ادامه تحصیل در آلمان برای والدین

مهم‌ترین مشکل این است که ساعات غیرمعمول و خارج از برنامه کلاس‌ها ممکن است باعث شود والدینی که می‌خواهند در آلمان تحصیل کنند، نتوانند همیشه مهد کودکی پیدا کنند که در آن ساعات پذیرای کودکان آنها باشند.

            والدینی که دانشجو هستند نه تنها باید برای شرکت در کلاس‌ها وقت کافی داشته باشند، باید زمانی را برای درس خواندن، آماده شدن برای امتحان و نوشتن رساله اختصاص دهند. بسیاری از مهدکودک‌ها در آلمان که در نزدیکی دانشگاه یا درون محوطه دانشگاه قرار دارند، با این مشکلات تحصیل در آلمان برای والدین آشنا هستند. این مراکز گزینه‌های متنوعی برای نگهداری از کودکان به این والدین ارائه می‌دهند تا آنها بتوانند هر زمان لازم بود کودک خود به مهدکودک بسپارند.

            مشکل دیگر این است که کلاس‌های نوبت بعد از ظهر یا کلاس‌هایی که در آخر هفته برگزار می‌شوند نیز تحصیل در آلمان برای والدین را دشوار می‌کنند و آنها باید در این زمان‌ها نیز مهدکودکی را بیابند که از کودک آنها نگه‌داری کند. خوشبختانه دولت آلمان خدماتی ارائه می‌دهد که به والدینی که در آلمان تحصیل می‌کنند بسیار کمک می‌کند.

سازمان امور دانشجویی یا Studentenwerk

سازمان‌های امور دانشجویی یا Studentenwerk سازمان‌های خدماتی هستند که ادامه تحصیل در آلمان برای والدین را تسهیل می‌کنند. ۵۷ Studentenwerk وجود دارند که به بیش از ۲.۸ میلیون دانشجو در ۳۰۰ مرکز آموزشی خدمات ارائه می‌دهند. این سازمان‌ها بر ایجاد فرصت‌های برابر برای همه دانشجویان و بهبود شرایط تحصیل تمرکز دارند.

            حمایت از دانشجویانی که فرزند کوچک دارند و همچنین حمایت از همه دانشجویان خارجی به اشکال گوناگون در این مراکز پیش‌بینی شده است، از جمله مهدکودک‌هایی که از فرزندان دانشجویان مراقبت می‌کنند و مشاوره برای پیدا کردن محل سکونت برای دانشجویان خارجی. برخی از مراکز Studentenwerk همچنین می‌توانند برای والدینی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند، وسایل مورد نیاز آنها را فراهم کنند.

تحصیل در آلمان برای والدین شامل حمایت چه ارگان‌هایی است؟

در اغلب موارد Studentenwerk یا سازمان‌ امور دانشجویی مهدکودک دارد. این سازمان همچنین می‌تواند خدماتی از بیرون از دانشگاه برای والدینی که دانشجو هستند فراهم کند. بسیاری از این مراکز در ساعات غیر از ساعت رسمی نیز باز هستند تا به والدینی که کلاس‌های آنها صبح زود یا شب و همچنین در ایام تعطیلات یا آخر هفته برگزار می‌شود، خدمات ارائه دهند.

            این سازمان‌ها همچنین فضاهایی اختصاص داده‌اند که در آنها والدین بتوانند در محیط دانشگاه با فرزندان خود باشند. این فضاها شامل محل شیر دادن، محل بازی و محل تعویض پوشک هستند. همچنین ورود فرزندان دانشجویان در بسیاری از کافه‌تریاهای دانشجویی امری طبیعی محسوب می‌شود و حتی در برخی از آنها وسایل بازی نیز وجود دارد تا والدینی که دانشجو هستند بتوانند هنگام صرف غذا با کودکان خود وقت بگذارنند.

            همچنین دفتر امور بین الملل دانشگاه نیز ممکن است خدماتی برای تسهیل تحصیل در آلمان برای والدین فراهم کند. این دفتر می‌تواند به والدین مشاوره بدهند و خدماتی برای مراقبت از کودکان در اختیار آنها قرار دهد.

تحصیل در آلمان برای والدین شامل چه حمایت‌های مالی می‌شود؟

تحصیل در آلمان برای والدین شامل کمک‌های مالی دولتی می‌شود. چندین گزینه برای کمک مالی دولت در هنگام تحصیل در آلمان برای والدین وجود دارد که عبارت‌اند از BAföG، Elterngeld و Elterngeld Plus.

چه کسانی واجد شرایط دریافت کمک‌های مالی هستند؟

BAföG مخفف عبارت Bundesausbildungsförderungsgesetz یا «طرح آموزشی یا کمک‌آموزشی فدرال» است که برای دانشجویان واجد شرایط کمک مالی فراهم می‌کند. BAföG طرحی است که بر اساس نیازسنجی اجرا می‌شود و اغلب نیمی از کمک مالی خود را به عنوان کمک هزینه و نیم دیگر آن را به عنوان وام بدون بهره به والدینی که دانشجو هستند پرداخت می‌کند و حداکثر مبلغ آن برای بازگشت پول ۱۰هزار یورو است.

            Elterngeld یک کمک هزینه برای والدین است که در دوازده یا چهارده ماه نخست زندگی کودک به آنها پرداخت می‌شود. والدینی که در آلمان تحصیل می‌کنند، اگر در هفته کمتر از سی ساعت کار کنند، برای دریافت این کمک هزینه واجد شرایط هستند.

            Elterngeld Plus نیز طرحی است برای حمایت از ادامه تحصیل در آلمان برای والدین که به آنها کمک هزینه‌ پرداخت می‌کند و همچنین به آنها اجازه می‌دهد کاری نیمه‌وقت داشته باشند.

            برای گرفتن چنین کمک‌هایی احساس شرمندگی نکنید، در مورد خدماتی که دانشگاه شما برای حمایت از تحصیل در آلمان برای والدین و همچنین زنان باردار فراهم کرده است تحقیق کنید. مثلاً برخی از سازمان‌های امور دانشجویی به فرزندان دانشجویان در کافه‌تریای دانشگاه غذای رایگان می‌دهد.

            سازمان Studentenwerk در دانشگاه باید بتواند به شما در مورد حمایت مالی که واجد شرایط آن هستید اطلاعات لازم را بدهد و به شما کمک کند برای آن تقاضا بدهید. یکی از وظایف اصلی این سازمان‌ها، تسهیل شرایط ادامه تحصیل در آلمان برای والدین و سایر دانشجویان خارجی است. از آنها در مورد بیمه درمانی و حساب‌‌ بانکی اطلاعات مورد نیاز خود را بگیرید. چنین مسائلی برای مدیریت امور مالی شما در هنگام تحصیل در آلمان ضروری هستند.

دعوت خانواده هنگام تحصیل در آلمان برای والدین

کشور آلمان در حالت کلی کشوری بسیار خانواده‌دوست است و دانشگاه‌های این کشور نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ویزای آلمان برای مسافرت والدین (German Family Reunion Visa) به این کشور، نوعی ویزا است که به اعضای خانواده داده می‌شود و به آنها امکان می‌دهد در زمان تحصیل فرد در آلمان همراه او باشند و با او زندگی کنند. همچنین دانشجویانی که فرزند دارند، می‌توانند برای آوردن همسر یا فرزند خود به آلمان تقاضای ویزا بدهند.

کدام اعضای خانواده می‌توانند برای ویزای German Family Reunion Visa تقاضا بدهند؟

همسر دانشجو و فرزندان کوچک او می‌توانند برای این ویزا تقاضا بدهند. اما اگر می‌خواهید برای همسر خود این ویزا را بگیرید، لازم است در زمانی که اجازه اقامت گرفته‌اید در ازدواج او باشید یا اگر بعد از آن زمان ازدواج کرده‌اید، باید دو سال از ازدواج شما گذشته باشد و همسر شما شرایط عمومی برای کسب ویزا را دارا باشد.

            به علاوه، فرزندان بالای هجده سال باید بر زبان آلمانی مسلط باشند و بتوانند خود را با شرایط زندگی در آلمان وفق دهند. وقتی برای گرفتن ویزای دانشجویی یا مجوز اقامت در آلمان اقدام می‌کنید، لازم است که پیشاپیش از همه قوانین، محدودیت‌ها و الزامات آن باخبر باشید که ممکن است بر شرایط زندگی یا تحصیل در آلمان برای والدین، خودتان یا فرزندان‌تان تأثیر بگذارند.

جمع‌بندی

تحصیل در آلمان برای والدین شامل کمک‌های مالی دولتی می‌شود. چندین گزینه برای کمک مالی دولت در هنگام تحصیل در آلمان برای والدین وجود دارد که عبارت‌اند از BAföG، Elterngeld و Elterngeld Plus. همچنین کشور آلمان در حالت کلی کشوری بسیار خانواده‌دوست است و دانشگاه‌های این کشور نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ویزای آلمان برای مسافرت والدین (German Family Reunion Visa) به این کشور، نوعی ویزا است که به اعضای خانواده داده می‌شود و به آنها امکان می‌دهد در زمان تحصیل فرد در آلمان همراه او باشند و با او زندگی کنند. همچنین دانشجویانی که فرزند دارند می‌توانند برای آوردن همسر یا فرزند خود به آلمان تقاضای ویزا بدهند.

آموزش زبان آلمانی برای ادامه تحصیل در آلمان در برخی از رشته‌ها ضروری است و در همه رشته‌ها مزیتی بسیار بزرگ محسوب می‌شود. برای یادگیری زبان آلمانی به دپارتمان زبان‌های خارجی مجتمع فنی تهران سر بزنید و دوره مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از مشاوران باتجربه مجتمع فنی تهران در دپارتمان امور بین‌الملل برای ادامه تحصیل در خارج از کشور کمک بگیرد.

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شود.

منبع: Expatrio

مترجم: بهناز دهکردی

پربازدیدترین مقالات