جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
۱k

فعالیتهای دپارتمان صنایع دریایی و غواصی

دپارتمان صنایع دریایی و غواصی در آذر ماه سال ۱۳۹۹ در مجتمع فنی تهران افتتاح شد.این دپارتمان فعالیت خود را  از سال 1393 به صورت تخصصی در حوزه غواصی صنعتی که شامل تمام تخصص‌های اصلی مانند (جوشکاری زیر آب-برشکاری زیر آب-اسکراپ و خزه زدایی کشتی-اتاق فشار و کاربرد آب و ...) بوده، شروع به فعالیت کرده است.راه پر فراز و نشیبی را طی کردیم تا بتوانیم افراد متخصصی در زمینه غواصی صنعتی به بازار کار این رشته معرفی کنیم.هدف از تاسیس این دپارتمان آشنایی افرد با استعدادهای پنهان درون خود و به تحقق پیوستن آرزوی افراد عادی با غواصی صنعتی و زیر شاخه های آن است.با توجه به سختی این رشته و کمبود افردا متخصص در این حوزه بر آن شدیم تا با تربیت نیروی متخصص و معرفی آن ها به بازار کار سهمی در ایجاد اشتغال برای جوانان کشورمان داشته باشیم.غواصی به عنوان یکی از هیجان انگیزترین و در عین حال سخت‌‌ترین و خطرناک‌‌ترین مشاغل در حوزه آب تعریف می‌‌شود. این شغل به عنوان فن شنا و فعالیت کردن در زیر آب با وسایل تنفس مصنوعی (اسکوبا)، یکی از مشاغل پر ریسک و پر درآمد است که در حوزه‌های صنعتی، پژوهشی و نظامی در زیر دریا، رودخانه، دریاچه‌ها و سدها کاربرد دارد. با وجود اینکه تنفس زیر آب با استفاده از هوای فشرده، مهارتی جدید به حساب می آید، اما در گذشته از غواصی در عمق دریا برای صید مروارید و کشف گنجینه کشتی‌های غرق شده استفاده میشد و در اقصی نقاط دنیا رایج بوده است


برای اینکه یک غواص صنعتی حرفه‌ای باشید باید از ابتدا با ما همراه شوید تا بتوانیم استعداد درونی‌تان را کشف و آن را پرورش دهیم.افرادی که پکیج غواصی صنعتی را نزد مجتمع فنی تهران ثبت نام میکنند از ابتدا تا انتهای این مسیر در کنارشان هستیم تا فردی با مهارت های لازم و مکفی جهت وارد شدن به بازار کار غواصی صنعتی را بدست آورند.

 چه افرادی می‌توانند در دوره های غواصی صنعتی شرکت کنند؟

افرادی که دارای فاکتورهای زیر باشند:

1-     سلامت و قدرت جسمانی و روانی

2-     تایدیه پزشک مورد اعتماد

3-     برای آموزش غواصی از پایه حتما باید یکی از چهار شنای اصلی(شنای قورباغه،کرال پشت،کرال جلو،شنای پروانه) و یا شناور موندن روی سطح آب را بلد باشید.

4-     دارا بودن حداقل سن 18

5-     حداقل مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه

فردی که در رشته غواصی صنعتی شرکت می‌کند به تمامی مهارت‌هایی که یک فرد فنی روی خشکی می‌تواند انجام دهد را غواص صنعتی به راحتی در زیر آب انجام می‌دهد.پررنگ ترین و پر طرفدارترین مهارتی که غواص صنعتی انجام می‌دهد جوشکاری زیر آب و برشکاری زیر آب و بازرسی جوش است.غواص صنعتی با انواع جوش-مزایا و معایب-تکنیک‌های جوش زیر آب و ... در زیر آب آشنا می‌شود.

 

یک غواص صنعتی می‌تواند در حوزه های مختلف صنعتی فعالیت کند از جمله سازمان بنادر و کشتیرانی،سازمان شیلات، سازمان دریانوردی، سازمان محیط زیست، اشتغال در کلیه پروژه های صنعتی غواصی و پروژه‌های شرکت‌های خصوصی از جمله بازار کار رشته غواصی صنعتی است.
دوره‌های غواصی صنعتی ارائه شده به دانشپذیران در مجتمع فنی تهران در سه سطح غواصی صنعتی مقدماتی، غواصی صنعتی متوسطه و غواصی صنعتی پیشرفته است که شامل 27 مهارت تخصصی در حوزه غواصی صنعتی می‌باشد.

و اما مزایای دانشپذیران رشته غواصی صنعتی در مجتمع فنی تهران اقامت در طول دوره که به شکل خوابگاه‌های جداگانه(خانم‌ها و آقایان) است به صورت رایگان در اختیار دانشپذیر قرار داده خواهد شد.سایر هزینه‌ها از جمله وعده‌های غذایی،رفت و آمد از محل سکونت به جزیره در طول دوره و سایر مایحتاج‌های روزانه به عهده دانشپذیران خواهد بود. در نظر داشته باشید افرادی که هم‌زمان سه دوره‌ی (غواصی صنعتی مقدماتی-غواصی صنعتی متوسطه-غواصی صنعتی پیشرفته) را ثبت نام می‌کنند یک دست لباس غواصی((وت سوت))-لاگ بوک-لباس کار-جزوه به صورت رایگان به دانشپذیر هدیه داده می‌شود و اما دانشپذیرانی که در تک دوره‌های غواصی صنعتی شرکت می‌کنند تمام تجهیزات غواصی صنعتی به صورت رایگان در طول دوره در اختیار خواهند داشت که بتوانند به راحتی دوره‌ی خود را بگذرانند."

مجتمع فنی تهران با به روز ترین امکانات و تجهیزات غواصی صنعتی در آموزش نیروهای خود می‌کوشد تا برترین غواصان صنعتی در سطح بین المللی را تربیت کند.

پربازدیدترین مقالات