جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
۳k

مشاغل حوزه مجسمه‌سازی کدام‌اند؟

فرصت‌های شغلی رشته مجسمه‌سازی

مشاغل حوزه مجسمه‌سازی کدام‌اند؟

هنرمندان مجسمه‌ساز می‌توانند در نقش طراحان صنعتی برای کارخانه‌های تولیدی کار کنند یا به‌عنوان طراح نمایشگاه با موزه‌ها یا گالری‌ها همکاری کنند.

چکیده

دانشجویان رشته مجسمه‌سازی می‌آموزند که چگونه مواد گوناگون از جمله فلز، گل، شیشه و چوب را به کار بگیرند و به کمک آنها اشیا و ارائه‌های چندرسانه‌ای درست کنند. در دوره دانشگاهی مجسمه‌سازی به دانشجویان می‌آموزند که چگونه مهارت‌های هنری خود را صیقل دهند و در خلق فرم‌های هنری جدید به کمک ابزارهای جدید تجربه کسب کنند.

در کل تحصیلات عالیه در مجسمه‌سازی بر مبنای شناخت رابطه هنرمند با احساسات و ایده‌ها به کمک خلاقیت شخص و درک زیبایی‌شناسی، قدرت و مهارت‌ تفسیر و توسعه دادن مهارت به کمک استفاده از ابزارها و تجهیزات هنری گوناگون است. مشاغل بسیاری از جمله مشاغل هنری و طراحی برای دانش‌آموختگان مجسمه‌سازی وجود دارند.

فرصت‌های شغلی برای مجسمه‌سازی

هنرمند تجسمی از مواد مختلف و تکنیک‌های گوناگون برای ساخت آثار هنری، فیگورها،‌ ظروف و سایر اشیا مصرفی برای کاربرد روزمره یا تزئین اماکن استفاده می‌کند. برخی از این محصولات هنری محسوب می‌شوند و در موزه‌ها به نمایش در می‌آیند یا به گالری‌ها فروخته می‌شوند و برخی دیگر دکوراتیو هستند و کاربرد تزئینی دارند. طبق آمار دفتر کار ایالات متحده، هنرمندان مجسمه‌ساز در آمریکا در سال ۲۰۱۹ به‌طور متوسط سالانه ۴۸هزار دلار درآمد داشته‌اند.

طراحی صنعتی

طراح صنعتی مفاهیم طراحی را برای محصولات کارخانه‌ای خلق می‌کنند، محصولاتی مانند جاروبرقی، کفش ورزشی، خودرو و بسیاری محصولات دیگر. آنها از مهارت خود برای طراحی محصول، بررسی و انتخاب مصالح و ساختن نسخه آزمایشی استفاده می‌کنند و لازم است با سایر متخصصان همکاری کنند تا بتوانند یک محصول را به بازار معرفی کنند.

طراحان صنعتی برای شرکت‌های لباس و تجهیزات ورزشی نیز کار می‌کنند و ممکن است در کارخانه‌ها مشغول به کار شوند یا شاید به صورت فریلنسری کار کنند و طرح‌های خود را به شرکت‌ها بفروشند. این طراحان در ایالات متحده سالانه حدود ۷۰هزار دلار درآمد دارند.

استاد هنر

استادان هنر در سطح ابتدایی و متوسطه یا در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی هنر به آموزش هنر و تاریخ هنر می‌پردازند. آنها کلاس‌هایی را اداره می‌کنند که در آنها به فراگیران می‌آموزند چگونه طراحی کنند، نقاشی کنند یا مجسمه بسازند. آنها گاه عکاسی و رسانه‌های جدید را نیز آموزش می‌دهند. آنها مشوق هنرهای بصری هستند و به فراگیران کمک می‌کنند توانایی هنری خود را کشف کنند. معلمان هنر در ایالات متحده به‌طور متوسط سالانه ۶۱هزار دلار و ساعتی بین ۲۰ تا ۲۴ دلار درآمد دارند.

طراحی نمایشگاه

طراح نمایشگاه کسی است که برای موزه‌ها یا گالری‌ها کار می‌کند و مسئول خلق ظاهر هنری یک نمایشگاه به کمک آثار یک هنرمند خاص یا مجموعه آثار هنرمندان مختلفی است که آثارشان یک مضمون واحد دارد. طراحان نمایشگاه با موزه‌داران در انتخاب آثار هنری و تعیین مضمون آثار همکاری می‌کنند.

آنها آثار را بررسی کرده و شیوه نمایش آنها برای عموم را طراحی می‌کنند. این کار گاه شامل تعیین ترتیب نمایش آثار یا شیوه ارائه آنها به عموم نیز می‌شود. طبق آمار وب‌سایت Payscale طراحان نمایشگاه سالانه حدود ۵۰هزار دلار درآمد دارند.

جمع‌بندی

هنرمند تجسمی از مواد مختلف و تکنیک‌های گوناگون برای ساخت آثار هنری، فیگورها،‌ ظروف و سایر اشیا مصرفی برای کاربرد روزمره یا تزئین اماکن استفاده می‌کند. برخی از این محصولات هنری محسوب می‌شوند و در موزه‌ها به نمایش در می‌آیند یا به گالری‌ها فروخته می‌شوند و برخی دیگر دکوراتیو هستند و کاربرد تزئینی دارند.

هنرمندان مجسمه‌ساز می‌توانند در دانشگاه‌ها یا مدارس متوسطه به تدریس هنر بپردازند و فراگیران را تشویق کنند استعداد هنری خود را کشف کنند. همچنین می‌توانند در نقش طراحان صنعتی برای کارخانه‌های تولیدی کار کنند یا به‌عنوان طراح نمایشگاه با موزه‌ها یا گالری‌ها همکاری کنند. آیا به نظر شما شغلی در این حوزه در ایران می‌تواند درآمد کافی را داشته باشد؟ نظر خود را در کامنت برای ما بنویسید.

منبع: Work.chron

مترجم: بهناز دهکردی

 

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شوید.

 

 

پربازدیدترین مقالات