جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲
۴k

تفاوت گرافیست و طراح گرافیک چیست؟

تفاوت گرافیست و طراح گرافیک چیست؟

عناوین «گرافیست» و «طراح گرافیک» بسیار به هم شبیه هستند و اغلب افراد آنها را یکی می‌دانند و به ‌جای هم به کار می‌برند. اما در عمل این دو شغل یکی نیستند.

چکیده

طراحی تبلیغاتی مجموعه‌ای از فرایندهای خلاقانه است برای فروش محصولات، ایده‌ها و خدمات و در تبلیغات تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق آمار مرکز کار ایالات متحده، در سال ۲۰۲۰ دستمزد متوسط طراحی تبلیغاتی برای طراحان گرافیک سالانه حدود ۵۴ هزار دلار یا ساعتی ۲۵ دلار بوده است.

بیشتر کارفرمایان برای استخدام نیرو در این شغل به دست‌کم مدرک کارشناسی نیاز دارند، اما در بیشتر مشاغل این حوزه عوامل مختلف دیگری نیز در نظر گرفته می‌شوند. طراحان تبلیغاتی می‌توانند اعتبار و شهرت خود را با تجربه افزایش دهند تا مدیران آنها را بشناسند و با سبک آنها آشنا شوند و در صورت نیاز به آنها مراجعه کنند.

تحصیلات مورد نیاز برای طراحان تبلیغاتی

طراحان تبلیغاتی از تخیل بصری خود برای طراحی، اطلاع‌رسانی و تبلیغ محصولات و خدمات استفاده می‌کنند. بسیاری از این افراد حرفه خود را با استعداد و توانایی‌های طبیعی خود آغاز می‌کنند اما در بیشتر مشاغل این حوزه به آموزش و تربیت نیاز است.

طراحان تبلیغاتی که اغلب به آنها گرافیست یا طراح گرافیک گفته می‌شود، مدرک کارشناسی در رشته گرافیک دارند. انجمن ملی مدارس هنر و طراحی در ایالات متحده بخشی دارد که می‌توانید در آن برنامه‌های آموزشی مربوط به این شاخه را جستجو کنید. (آموزش طراحی گرافیک)

بسیاری از دانشگاه‌ها نیز دوره‌های آموزشی طراحی تبلیغاتی را ارائه می‌دهند. درس‌های این دوره‌ها با هم متفاوت هستند اما در اغلب آنها استودیوی هنر، طراحی و ترکیب‌بندی، کار با رایانه و طراحی وب‌سایت، عکاسی، فیلم‌سازی و انیمیشن آموزش داده می‌شوند. بسیاری از طراحان تبلیغاتی، تجارت و بازاریابی را نیز آموزش می‌بینند که به حرفه آن در شاخه هنر و طراحی کمک خواهد کرد.

وظایف شغلی طراحان تبلیغاتی

طراحی تبلیغاتی عموماً شغلی پروژه‌محور است. طراح با مشتری ملاقات می‌کند و مشتری چیزی را که از او می‌خواهد در میان می‌گذارد و مشتریان هدف و بهترین شیوه انتقال پیام خود را مطرح می‌کند. این پروژه‌ها اغلب شامل تهیه محتواهای تبلیغاتی مانند تبلیغات چاپی و دیجیتالی، بروشور و بیلبورد هستند.

طراحان تبلیغاتی همچنین ابزارهای معرفی هویت برند مانند لوگو، کارت تجاری، بسته‌بندی و لیبل‌ها را نیز تهیه می‌کنند. طراحی تبلیغاتی شامل ساختن وب‌سایت نیز می‌شود که در آن گاه نیاز به عکاسی، فیلم‌برداری و ساخت انیمیشن است. آنها در شغل خود اغلب در زمان کمی باید کار را تحویل دهند و برای هر مشتری سه یا چهار نسخه از تبلیغات یا لوگوها را ارائه دهند.

فضای کاری طراحان تبلیغاتی

کارفرمایان سعی می‌کنند مشاغل حوزه طراحی تبلیغاتی را در قالب خاصی تعریف کنند. روزنامه‌ها و مجلات طراحانی را استخدام می‌کنند که تبلیغات چاپی را تهیه و مجله یا روزنامه را صفحه‌بندی کنند و عناصر گوناگون مانند عناوین، متن‌ها، عکس‌ها و تصویرسازی‌ها را در آن بگنجانند.

شرکت‌های طراحی اغلب تیم‌هایی را دور هم جمع می‌کنند که اعضای آن در بخش‌های مختلف پروژه تخصص داشته باشند. این تیم‌ها که یک مدیر آنها را هدایت می‌کند، اغلب شامل یک تصویرساز، یک طراح لوگو و یک طراح با تخصص در حوزه طراحی وب‌سایت هستند.

            شرکت‌های بزرگ گاه یک بخش داخلی برای کارهای هنری و طراحی دارند که تیم توسعه تبلیغات، بسته‌بندی و معرفی محصول یا خدمات آنها در آنجا مستقر است. طبق آمار دفتر کار ایالات متحده، طراحان گرافیک اغلب در صنایع زیر مشغول به کار هستند:

·       تبلیغات و روابط عمومی

·       مدیریت و خدمات علمی و فنی

·       روزنامه‌ها، مجلات، کتب و انتشارات

·       چاپ و مشاغل وابسته

·       خدمات تخصصی طراحی

دستمزد و چشم‌انداز شغلی طراحان تبلیغاتی

وب‌سایت کاریابی ZipRecruiter درآمد متوسط طراحان تبلیغاتی را در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۴ هزار دلار برآورد کرده است که کمترین آن ۱۶ و بیشترین آن ۸۲ هزار دلار است. ملاحظاتی مانند آموزش، تجربه و مهارت به همراه نوع کارفرما و موقعیت جغرافیایی می‌توانند دلیل تفاوت میزان دستمزد باشند.

جاهایی در ایالات متحده که در آنها مشاغل هنری و طراحی بیشترین میزان درآمد را دارند بیشتر در کالیفرنیا مستقر هستند، هرچند آلاسکا نیز در سال ۲۰۲۱ متوسط دستمزد بالای ۵۲ هزار دلار در سال را داشته است. از دیگر وب‌سایت‌های کاریابی مانند وب‌سایت Indeed، لینکدین و Monster نیز می‌توانید برای یافتن فرصت‌های شغلی مربوط به حوزه هنر و طراحی استفاده کنید.

دفتر آمار کار ایالات متحده می‌گوید مشاغل حوزه طراحی گرافیک تا سال ۲۰۳۰ سه درصد رشد خواهند داشت و این نرخ رشد کمتر از متوسط نرخ رشد در مقایسه با سایر مشاغل است. بیشتر موقعیت‌های شغلی این حوزه حاصل بازنشسته شدن طراحان گرافیک قبلی یا عوض کردن شغل هستند.

گرافیست یا طراح گرافیک؟

یک گرافیست آثار هنری تولید می‌کند که از آنها در پروژه‌های گرافیکی مانند تبلیغات یا جلد کتاب استفاده می‌شود. گرافیست ممکن است تصویرساز یا انیماتور نیز باشد و می‌تواند اثر هنری خود را در رایانه تولید کند.

بیشتر گرافیست‌ها سبک خاص خود را دارند و وقتی کسی آنها را استخدام می‌کند که آثاری به آن سبک لازم داشته باشد. شاید گرافیست تصویرسازی باشد که در حال تولید اثری است که بسیار شبیه تابلو نقاشی است. گرافیست دیگر ممکن است تصاویر کارتون مانند خلق کند که برای جلد کتاب‌های سرگرم‌کننده مناسب است.

گرافیست‌ها اغلب برای تولید آثار هنری برای یک پروژه خاص استخدام می‌شوند. اما طراحان گرافیک یک پروژه را مدیریت می‌کنند و از قطعات تولیدشده گرافیست‌ها به همراه حروف یا سایر قطعات هنری استفاده می‌کنند یا به ابزارهای بازایابی برسند یا در کل پیامی را منتقل کنند.

    طراحان گرافیک از برنامه‌های رایانه‌ای برای ساختن چندین چیدمان مختلف استفاده می‌کنند تا ببینند کدام یک بهتر یا بیشتر مورد پسند مدیران یا مشتریان است. وقتی کلمات به تنهایی کافی نباشند و حتی هنر به تنهایی نیز کافی نباشد، طراحی گرافیک این دو را به‌شیوه‌ای خوشایند کنار هم قرار می‌دهد که هم جلب توجه می‌کند و هم پیامی را می‌رساند.

تحصیلات مورد نیاز طراح گرافیک

گرافیست‌ها اغلب خودآموخته هستند و در این کار استعداد ذاتی دارند که آن را در جهت اهداف تجاری هدایت می‌کنند، یا اینکه مدرکی در حوزه گرافیک، هنرهای زیبا یا تبلیغات دارند یا مستقیماً در شاخه طراحی تبلیغاتی تحصیل کرده‌اند. از آنجایی که گرافیست‌ها اغلب فریلنسری کار می‌کنند، اطلاعاتی در مورد دستمزد معمول آنها در دست نیست.

طراحان گرافیک اغلب مدرک کارشناسی در طراحی یا تبلیغات دارند. دروس آنها شامل اصول طراحی،‌ شناخت رنگ، تایپوگرافی، استودیو هنر، طراحی رایانه‌ای و استفاده از نرم‌افزارهاست. گاه ممکن است آنها دوره‌ای دوساله در تبلیغات یا طراحی گرافیک گذرانده باشند و پورت‌فولیو یا نمونه‌کارهایی داشته باشند که کارفرما را مجاب کند آنها را استخدام کند. سپس در روند کار با کسب تجربه می‌توانند به یک طراح گرافیک معتبر تبدیل شوند.

درآمد متوسط طراحان گرافیک در سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده حدود ۴۸ هزار دلار بوده است و معنایش این است که نیمی ار این طراحان بیشتر و نیمی دیگر کمتر از این درآمد داشته‌اند. بیشتری میزان این درآمد در میان ده درصد بالای فهرست برابر با ۸۴ هزار دلار و کمترین میزان آن در میان ده درصد پایین فهرست ۲۸ هزار دلار بوده است.

صنعت طراحی گرافیک

گرافیست‌ها و طراحان گرافیک در محیط‌های تجاری مانند آژانس‌های تبلیغاتی، شرکت‌های طراحی گرافیک و بخش‌های طراحی در درون شرکت‌های بزرگ کار می‌کنند یا در روزنامه‌ها، مجلات و انتشاراتی‌ها مشغول به کار هستند. گرافیست‌ها بیشتر فریلنسری و خویش‌فرما کار می‌کنند و طراحان گرافیک بیشتر کارمند هستند.

تجربه کاری طراحان تبلیغاتی

طراحان تبلیغاتی می‌توانند اعتبار و شهرت خود را با تجربه افزایش دهند تا مدیران آنها را بشناسند و با سبک آنها آشنا شوند و در صورت نیاز به آنها مراجعه کنند. پس این طراحان باید چند سال را صرف کار برای دیگران و معرفی خود بکنند و در ادامه در مسیر حرفه‌ای خود بتوانند زمان بیشتری برای خلاقیت داشته باشند.

طراحان تبلیغاتی باید در مورد حوزه کاری خود اطلاعات به‌روز داشته باشند، نرم‌افزارهای رایانه‌ای مربوطه را بشناسند و از ترندهای روز طراحی باخبر باشند. با کسب تجربه درآمد آنها افزایش خواهد یافت و ممکن است مدیر طراحی گرافیک یا مدیر هنری شده و در شرکت‌های بزرگ‌تر و با درآمد بیشتر استخدام شوند.

جمع‌بندی

عناوین «گرافیست» و «طراح گرافیک» بسیار به هم شبیه هستند و اغلب افراد آنها را یکی می‌دانند و به‌ جای هم به کار می‌برند. اما در عمل این دو شغل یکی نیستند. هر دو این مشاغل مربوط به حوزه طراحی تبلیغاتی هستند و محل کار آنها آژانس‌های تبلیغاتی، انتشاراتی‌ها، روزنامه‌ها، مجلات و شرکت‌های چاپی هستند.

یک گرافیست آثار هنری تولید می‌کند که از آنها در پروژه‌های گرافیکی مانند تبلیغات یا جلد کتاب استفاده می‌شود. گرافیست ممکن است تصویرساز یا انیماتور نیز باشد و می‌تواند اثر هنری خود را در رایانه تولید کند. نیازمندی‌های شغلی این دو شاخه بسیار با هم متفاوت هستند. برای اینکه درک کنید کدام یک از این دو شغل برای شما مناسب‌تر است باید تفاوت آنها را بدانید.

منبع: Work.chrom

نویسنده: باربارا بین-ملینگر (Barbara Bean-Mellinger)

مترجم: بهناز دهکردی

 

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شوید.

پربازدیدترین مقالات