جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲
۷۳۱

۲۱ ایده عالی برای شروع یک کسب‌و‌کار کوچک در سال ۲۰۲۲ (بخش سوم)

در سال ۲۰۲۲ چه ایده‌ای برای شروع یک کسب‌وکار کوچک سودآورتر است؟

آیا به دنبال ایده‌های عالی برای شروع یک کسب‌و‌کار هستید؟ ایده‌های زیر به شما کمک می‌کنند در سال ۲۰۲۲ یک کسب‌و‌کار کوچک موفق راه بیندازید و در آن رشد کنید.

چکیده

به‌جای اینکه به کسب‌و‌کار‌های قدیمی و سنتی‌تر فکر کنید، به آنهایی بیندیشید که می‌توانند از شیوه زیست مردم در دوران جدید پشتیبانی کنند. برای اجرای هر ایده کسب‌وکار، ‌نخست باید یک برنامه دقیق کسب‌و‌کار طراحی کنید. بسیاری از ایده‌هایی که در این فهرست به آنها اشاره‌ می‌شود، به‌سادگی قابل پیاده‌سازی هستند و فقط کافی است یک رایانه، یک اتصال اینترنت و یک کارت اعتباری بانکی داشته باشید.

اگر میخواهید درآمد خود را به حداکثر برسانید و حجم کار خود را زیاد کنید، سعی کنید با ایده‌های راه‌اندازی کسب‌و‌کار آغاز کنید که بیشتر از همه نمونه‌های موفق آنها وجود دارد. اما اگر به فکر دنبال کردن اشتیاق خود هستید و فقط می‌خواهید پول کافی برای زندگی داشته باشید، یک کسب‌و‌کار کوچک راه بیندازید که با اهداف و علایق شما مرتبط باشد و در آن بتوانید مهارت‌های خود را به کار بیندازید و تعادل بین کار و زندگی را برقرار کنید.

یک کسب‌وکار کوچک در سال ۲۰۲۲

بسیاری از ایده‌های مربوط به راه‌اندازی کسب‌و‌کار کوچک برای سال ۲۰۲۲ مبتنی بر مدل‌های کسب‌و‌کار آنلاین هستند. ایده‌ای را برای کسب‌و‌کار خود انتخاب کنید که نسبت به آن آگاهی دارید و برای تدوین یک برنامه کسب‌و‌کار دقیق، شور و هیجان کافی را دارا هستید.

پیش از شروع یک کسب‌و‌کار باید تعیین کنید که آیا برای محصول یا خدماتی که می‌خواهید ارائه بدهید، بازار و تقاضا وجود دارد یا خیر. این مقاله برای همه کسانی است که به دنبال انگیزه و ایده برای شروع یک کسب‌و‌کار کوچک هستند.

می‌خواهید یک کسب‌و‌کار کوچک راه بیندازید اما برای تدوین برنامه و روشن کردن ایده خود با مشکلاتی مواجه هستید؟ اگر می‌خواهید به یک کارآفرین تبدیل شوید، نیاز به انگیزه کافی دارید. این کار با خلق ایده‌ای آغاز می‌شود که در طول زمان امکان رشد داشته باشد. در دو بخش نخست این مقاله با ۲۱ ایده عالی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک در سال ۲۰۲۲ آشنا شدید. در این به مقاله موفق‌ترین این کسب‌وکارها می‌پردازیم.

 

 موفق‌ترین کسب‌و‌کار‌های کوچک کدام هستند؟

کسب‌و‌کار‌های کوچک که با طراحی وب‌سایت و بازاریابی دیجیتال سروکار دارند، از آن دسته کسب‌وکار‌هایی هستند که بیشترین میزان فروش را ایجاد می‌کنند و بیشترین درآمد را دارند. افرادی که درباره کسب‌و‌کار‌ در اینترنت اطلاعات کافی دارند، اغلب بیشتر از دیگران درآمد کسب می‌کنند.

پس قبل از هر کاری، مشتری‌های آنلاین خود را بیابید. رسیدن به درآمد ثابت پس از یافتن مشتری کار دشواری نیست. خدمات نظافت و کسب‌و‌کار‌های مشاور املاک نیز جزو دسته کسب‌و‌کار‌های موفق هستند و این امر طبیعی است، زیرا همه افراد نیاز به خانه دارند و ترجیح می‌دهند که خانه آنها تمیز باشد.

برای شروع یک کسب‌و‌کار کوچک چه کار باید بکنم؟

اگر میخواهید درآمد خود را به حداکثر برسانید و حجم کار خود را زیاد کنید، سعی کنید با ایده‌های راه‌اندازی کسب‌و‌کار آغاز کنید که بیشتر از همه نمونه‌های موفق آنها وجود دارد. اما اگر به فکر دنبال کردن اشتیاق خود هستید و فقط می‌خواهید پول کافی برای زندگی داشته باشید، یک کسب‌و‌کار کوچک راه بیندازید که با اهداف و علایق شما مرتبط باشد و در آن بتوانید مهارت‌های خود را به کار بیندازید و تعادل بین کار و زندگی را برقرار کنید.

بسیاری از ایده‌های راه‌اندازی کسب‌و‌کار‌های کوچک بسیار خوب و مؤثر هستند اما نمی‌توان درباره آنها به قطعیت گفت برای شما مناسب هستند یا خیر. شما بهتر از هر کسی می‌دانید که کدام ایده کسب‌و‌کار به شما احساس رضایت و موفقیت می‌دهد.

چگونه می‌توانم بدون پول کسب‌و‌کار خودم را راه بیندازم؟

برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار کوچک به پول چندانی نیاز ندارید. اولین چیزی که برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار بدون پول به آن نیاز دارید، این است که کار فعلی خود را نگه دارید و کسب‌و‌کار کوچک خود را به‌عنوان یک شغل پاره‌وقت پی بگیرید.

سپس می‌توانید برنامه کسب‌و‌کار خود را توسعه دهید و بر مبنای مشتریان، بازار و چالش‌های پیش‌رو، برای آینده برنامه‌ای سودآورتر طراحی کنید. در مراحل پایانی برنامه‌ریزی بهتر است بدانید که به چقدر پول نیاز دارید تا بتوانید کسب‌و‌کار کوچک خود را به یک شغل تمام‌وقت تبدیل کنید.

همچنین می‌توانید پول مورد نیاز را از طریق وام‌های بانکی و سرمایه‌گذاران تأمین کنید. وام خوداشتغالی نیز گزینهای است که می‌توانید به آن فکر کنید.

چگونه می‌توانم کسب‌و‌کار کوچک خود را در خانه آغاز کنم؟

کسب‌و‌کار‌هایی که در خانه می‌توانید آنها را راه‌اندازی کنید، مناسب‌ترین و قابل مدیریت‌ترین کسب‌و‌کار‌ها هستند. اما باید بدانید که همه ایده‌های عالی راه‌اندازی کسب‌و‌کار برای شروع کار در خانه مناسب نیستند. پس لازم است آنهایی را انتخاب کنید که بتوانید در خانه انجام دهید.

مثلاً کسب‌و‌کار‌هایی که نیاز به تجهیزات پیچیده دارند، برای این کار مناسب نیستند. با توجه به برنامه‌های کسب‌و‌کار و بودجه خود، باید به مصالح و ابزار‌های فکر کنید که می‌توانید آنها را در خانه نگه دارید و با آنها کسب‌و‌کار خود را راه بیندازید، مانند‌ رایانه، فضایی جداگانه برای کار، یک میز مناسب، اینترنت پرسرعت، قفسه‌هایی برای نگهداری اسناد، مواد اولیه و کالاها و یک وب‌سایت تجاری که خودتان راه انداخته‌اید.

یک ایده کسب‌و‌کار کوچک در خانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک ایده کسب‌و‌کار کوچک که در خانه بتوانید آن را انجام دهید، باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

·      فضای لازم برای نگهداری محصولات یا مواد اولیه آن بسیار کم است

طبیعی است که خانه شما بسیار بزرگ نباشد یا دست‌کم هنوز نمی‌توانید خانه‌ای بسیار بزرگ بخرید و برای نگهداری کالاها و مواد اولیه خود فضای محدودی دارید. دیگر اینکه اگر می‌خواهید در خانه کار کنید، گرفتن وام خوداشتغالی برای شما گزینه نیست.

مثلاً اگر می‌خواهید چاپ روی تیشرت را انتخاب کنید، شاید فضای لازم برای نگهداری رنگ‌های خود نداشته باشید، اما کپی‌رایتینگ و طراحی گرافیک تنها به اندازه یک لپ‌تاپ و اتصال اینترنت به فضا نیاز دارند که احتمالاً شما پیشاپیش آنها را دارا هستید.

·      هزینه شروع اندک است

کسب‌و‌کاری که می‌خواهید آن را در خانه آغاز کنید، نباید برای شروع هزینه زیادی بخواهد. البته فضای شما نیز اندک است و در نتیجه نمی‌توانید مواد اولیه و محصولات زیادی را روی هم انباشته کنید. احتمالاً لازم باشد برخی نرم‌افزارها را بخرید یا هزینه گرفتن مجوز برای کسب‌و‌کار خود را بپردازید، اما مانع مالی دیگری در کار نیست.

·      آنلاین و یارانه‌محور است

بسیاری از کسب‌و‌کار‌های کوچکی که پیشتر به ایده‌های آنها اشاره کردیم، نیاز به کار با رایانه و اتصال اینترنت دارند. بازاریابی دیجیتال، ترجمه و کپی رایتینگ مثال‌های آن هستند. البته نگهداری از حیوانات خانگی در خانه خود یا در خانه صاحبان آن حیوانات استثنا است. اما شما باید برای راه‌اندازی بیشتر این کسب‌و‌کار‌ها دانش کار با رایانه را داشته باشید و این به شما در راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار از خانه کمک بسیاری می‌کند.

·      برنامه زمان‌بندی انعطاف‌پذیر دارد

مشاغل سنتی در دفاتر کاری و حضور براساس زمان‌بندی معین در محل کار، اغلب از ساعت ۹صبح تا ۵ عصر،‌ چیزی است که اگر می‌خواهید از خانه کار کنید دیگر چندان اهمیتی ندارد، به‌خصوص اگر رئیس خودتان باشید.

ایده‌های راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار کوچک از خانه به شما کمک می‌کند برنامه زمان‌بندی منعطف داشته باشید و اگر مثلاً بهترین ساعت کار شما ساعت ۳ صبح است، هیچکس نیست که در این مورد به شما اعتراض کند.

·      به همکاری اندک نیاز داشته دارد

امروز همکاری در تیم‌های کاری از راه‌دور بسیار آسان است و وقتی به بهترین شکل می‌توانید از خانه کار کنید که تقریباً کاملاً مستقل باشید. وقتی در کسب‌و‌کار کوچک خود تنها با یکی دو مشتری و یکی دو همکار سروکار دارید، استقلال زیادی خواهید داشت می‌توانید کم‌کم تیم واقعی خود را تشکیل دهید و از این طریق آن کسب‌و‌کار خود را گسترش دهید.

مراحل راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار کوچک کدام‌اند؟

راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار کوچک به تلاش زیادی نیاز دارد، اما با داشتن ابزار‌ها و دستورالعمل‌های لازم، می‌توانید به‌سرعت کسب‌و‌کار خود را راه بیندازیم. ‌هرچند مسیر هر کارآفرین با دیگری متفاوت است، در اینجا ۹ مرحله‌ای را هر کسب‌و‌کار کوچک باید طی ‌کند آورده‌ایم:

·      یک ایده تجاری انتخاب کنید و مزیت رقابتی خود را بشناسید.

·      بازار موجود را تحلیل کنید.

·      برنامه تجاری خود را تدوین کنید.

·      به منابع مالی مورد نیاز برای شروع کار دسترسی پیدا کنید.

·      ساختار حقوقی کسب‌و‌کار خود را تعیین کنید.

·      کسب‌و‌کار خود را به‌طور قانونی به ثبت برسانید.

·      سیاست‌های مربوط به بیمه را که مناسب کسب‌و‌کار شما هستند انتخاب کنید.

·      کارکنان خود را استخدام کنید و در صورت لزوم چند تیم‌ کاری بسازید.

·      برای کسب‌و‌کار خود بازاریابی و تبلیغ کنید.

جمع‌بندی

بسیاری از ایده‌های راه‌اندازی کسب‌و‌کار‌های کوچک بسیار خوب و مؤثر هستند اما نمی‌توان درباره آنها به قطعیت گفت برای شما مناسب هستند یا خیر. شما بهتر از هر کسی می‌دانید که کدام ایده کسب‌و‌کار به شما احساس رضایت و موفقیت می‌دهد.

اولین چیزی که برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار بدون پول به آن نیاز دارید، این است که کار فعلی خود را نگه دارید و کسب‌و‌کار کوچک خود را به‌عنوان یک شغل پاره‌وقت پی بگیرید. سپس می‌توانید برنامه کسب‌و‌کار خود را توسعه دهید و بر مبنای مشتریان، بازار و چالش‌های پیش‌رو، برای آینده برنامه‌ای سودآورتر طراحی کنید. در مراحل پایانی برنامه‌ریزی بهتر است بدانید که به چقدر پول نیاز دارید تا بتوانید کسب‌و‌کار کوچک خود را به یک شغل تمام‌وقت تبدیل کنید.

آیا دوست دارید کارآفرین باشید یا ترجیح می‌دهید جزئی از یک سیستم سازمانی باشید؟ به نظر شما ایده‌های فوق برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک تا چه حد کارآمد و عملی هستند؟ نظر خود را برای ما بنویسید.

نویسنده: مکس فریدمن (Max Freedman)

مترجم: بهناز دهکردی

منبع: Business News Daily

 

به خانواده بزرگی بپیوندید که هرساله با طی کردن دوره‌های مجتمع فنی تهران، مسیر کسب درآمد و تحول‌آفرینی را برای خود هموار کرده‌اند. مجتمع فنی تهران دریچه ورود آسان به بازار کار است. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس وارد بازار کار شوید و به‌سرعت به درآمد مطمئن برسید.

پربازدیدترین مقالات