جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲
۱k

۲۱ ایده عالی برای شروع یک کسب‌و‌کار کوچک در سال ۲۰۲۲ (بخش نخست)

۲۱ ایده عالی برای شروع یک کسب‌و‌کار کوچک در سال ۲۰۲۲ (بخش نخست)

در سال ۲۰۲۲ چه ایده‌ای برای شروع یک کسب‌وکار کوچک سودآورتر است؟

آیا به دنبال ایده‌های عالی برای شروع یک کسب‌و‌کار هستید؟ ایده‌های زیر به شما کمک می‌کنند در سال ۲۰۲۲ یک کسب‌و‌کار کوچک موفق راه بیندازید و در آن رشد کنید.

چکیده

اگر‌ می‌خواهید یک کسب‌و‌کار کوچک راه بیندازید، ضروری است که قواعد و هنجارهای جدید این حوزه را بشناسید. همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از چیزها را در شیوه مصرف مردم در حوزه‌های تولید و ارائه خدمات تغییر داده است. اگر پیشتر راه انداختن یک فروشگاه یا رستوران ایده بسیار خوبی بود، اکنون بعد از کرونا باید این ایده را مورد بازنگری قرار دهید و بررسی کنید که در سال آینده شرایط چگونه خواهند بود.

به‌جای اینکه به کسب‌و‌کار‌های قدیمی و سنتی‌تر فکر کنید، به آنهایی بیندیشید که می‌توانند از شیوه زیست مردم در دوران جدید پشتیبانی کنند. برای اجرای هر ایده کسب‌وکار، ‌نخست باید یک برنامه دقیق کسب‌و‌کار طراحی کنید. بسیاری از ایده‌هایی که در این فهرست به آنها اشاره‌ می‌شود، به‌سادگی قابل پیاده‌سازی هستند و فقط کافی است یک رایانه، یک اتصال اینترنت و یک کارت اعتباری بانکی داشته باشید.

یک کسب‌وکار کوچک در سال ۲۰۲۲

بسیاری از ایده‌های مربوط به راه‌اندازی کسب‌و‌کار کوچک برای سال ۲۰۲۲ مبتنی بر مدل‌های کسب‌و‌کار آنلاین هستند. ایده‌ای را برای کسب‌و‌کار خود انتخاب کنید که نسبت به آن آگاهی دارید و برای تدوین یک برنامه کسب‌و‌کار دقیق، شور و هیجان کافی را دارا هستید.

پیش از شروع یک کسب‌و‌کار باید تعیین کنید که آیا برای محصول یا خدماتی که می‌خواهید ارائه بدهید، بازار و تقاضا وجود دارد یا خیر. این مقاله برای همه کسانی است که به دنبال انگیزه و ایده برای شروع یک کسب‌و‌کار کوچک هستند.

می‌خواهید یک کسب‌و‌کار کوچک راه بیندازید اما برای تدوین برنامه و روشن کردن ایده خود با مشکلاتی مواجه هستید؟ اگر می‌خواهید به یک کارآفرین تبدیل شوید، نیاز به انگیزه کافی دارید. این کار با خلق ایده‌ای آغاز می‌شود که در طول زمان امکان رشد داشته باشد.

اگر می‌خواهید در سال ۲۰۲۲ یک کسب‌و‌کار کوچک راه بیندازید، ضروری است که قواعد و هنجارهای جدید این حوزه را بشناسید. همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ بسیاری از چیزها را در شیوه مصرف مردم در حوزه‌های تولید و ارائه خدمات تغییر داده است.

اگر پیشتر راه انداختن یک فروشگاه یا رستوران ایده بسیار خوبی بود، اکنون بعد از همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ باید این ایده را مورد بازنگری قرار دهید و بررسی کنید که در سال آینده شرایط چگونه خواهند بود.

به‌جای اینکه به کسب‌و‌کار‌های قدیمی و سنتی‌تر فکر کنید، به آنهایی بیندیشید که می‌توانند از شیوه زیست مردم در دوران جدید پشتیبانی کنند. در هر صورت، لازم است برای پیاده‌سازی ایده خود یک برنامه دقیق کسب‌و‌کار طراحی کنید. بسیاری از ایده‌هایی که در این فهرست به آنها اشاره می‌شود، به‌سادگی قابل پیاده‌سازی هستند و فقط کافی است که یک کارت اعتباری بانکی داشته باشید و بتوانید برای شروع، درآمد خود را به کارت بانکی منتقل کنید.

در این فهرست ایده‌های راه‌اندازی ۲۱ نوع کسب‌و‌کار کوچک و بسیار عالی معرفی می‌شوند که به شما کمک می‌کنند در سال ۲۰۲۲ و پس از آن در این کار به موفقیت برسید. اگر حوزه‌ای پیدا کردید که خواستید آن را دنبال کنید، در ادامه می‌توانید مراحل شروع و راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار را نیز مطالعه کنید.

۲۱ ایده‌آلی برای شروع و راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار کوچک

اگر آماده هستید که کسب‌و‌کار خود را راه بیندازید، به حوزه‌های کسب‌و‌کار که در ادامه می‌آیند توجه کنید.

یک. مشاور

اگر دانش لازم را درباره یک موضوع خاص مانند کسب‌و‌کار، شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی، منابع انسانی رهبری یا ارتباطات دارید، مشاوره می‌تواند گزینه‌ای سودآور برای شما باشد. می‌توانید یک کسب‌و‌کار مشاوره در حوزه خود راه بیندازید و در ادامه کسب‌و‌کار خود را گسترش دهید و به مرور زمان مشاوران دیگر را نیز استخدام کنید.

دو. فروش آنلاین

کسانی که به حوزه لباس و فروش علاقه دارند، می‌توانند یک کسب‌و‌کار فروش آنلاین راه بیندازند. این کار البته نیاز به زمان، زحمت فراوان و البته آگاهی از حوزه فشن و مد دارد، اما می‌توانید این کار را شبیه یک کار پاره‌وقت شروع کنید و سپس در ادامه آن را به کاری تمام‌وقت تبدیل کنید. می‌توانید با استفاده از وب‌سایت‌های فروشگاهی آنلاین، لباس بفروشید، چه لباس‌های نو چه لباس‌های دست دوم و پس از مدتی سایت فروش خود را راه بیندازید.

سه. تدریس آنلاین

تقاضا برای آموزش آنلاین، فرصت‌هایی را برای کارآفرینی فراهم کرده است. از آنجایی که این یک شغل آنلاین است، می‌توانید هر سوژه‌ای را که درباره آن آگاهی دارید انتخاب کنید و صرف‌نظر از اینکه کجا هستید، یک دوره آموزش آنلاین را برگزار کرده و دانش خود در آن حوزه را به دیگران منتقل کنید. اگر دانشی ویژه در حوزه‌ای خاص ندارید، می‌توانید با تدریس زبان مادری خود به کسانی که با زبان شما آشنا نیستند و به دانشجویان خارجی آغاز کنید.

چهار. حسابداری آنلاین

فناوری علاوه بر حوزه آموزش، در حوزه خدمات حسابداری که به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند نیز فرصت‌هایی را فراهم کرده است. اگر حسابدار هستید و می‌خواهید کسب‌و‌کار خود را راه بیندازید و از آزادی و استقلال آن بهره ببرید، از فناوری‌های مدرن استفاده کنید تا سرویس حسابداری آنلاین خود را شروع کنید.

پنج. خدمات پیک پزشکی

اگر وسیله نقلیه قابل اعتمادی دارید و مهارت مدیریت زمان در شما قوی است، بد نیست به راه‌اندازی خدمات پیک فکر کنید و به‌طور ویژه به خدمات پیک پزشکی. به‌عنوان راننده، شما مسئول حمل دارو و اقلام پزشکی مانند نمونه‌های آزمایشگاهی، داروهای نسخه‌ای و تجهیزات پزشکی خواهید بود. می‌توانید کسب‌و‌کار خدمات پیک خود را به‌تنهایی راه بیندازید و خودتان راننده شوید یا رانندگان دیگر را برای همکاری استخدام کنید.

شش. توسعه اپلیکیشن

اگر دانش و تجربه لازم در حوزه فناوری و اپلیکیشن‌ها را دارید، می‌توانید به شغلی در حوزه توسعه اپلیکیشن فکر کنید. گوشی‌های هوشمند ابزارهایی هستند که بسیاری از افراد هر روز با آنها سروکار دارند و تقاضای روزافزونی برای اپلیکیشن‌های موبایل وجود دارد. همچنین نرم‌افزار‌های واقعیت مجازی در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند و برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی نیز تقاضای زیادی وجود دارد.

هفت. خدمات پیاده کردن متن

اگر گوش خوبی دارید و می‌توانید به‌سرعت تایپ کنید، خدمات پیاده کردن متن به شما کمک می‌کند که از خانه کار کنید و برنامه زمانی منعطفی داشته باشید. خدمات پیاده کردن متن‌‌های پزشکی به‌ویژه مورد نیاز هستند، زیرا فناوری تشخیص صوت باعث افزایش نیازهای سرویس‌های خدماتی مراقبت‌های بهداشتی به تولید متن شده است.

اگر نمی‌خواهید کارهای زیادی را با هم شروع کنید و یک شغل روزانه دارید و می‌خواهید فعلاً به آن ادامه دهید، می‌توانید برای شروع تعداد کمی پروژه بر عهده بگیرید، تا جایی که زمان شما ما اجازه می‌دهد. در ادامه برای رشد کسب‌و‌کار خود و توجیه درآمد بیشتر سعی کنید در این حوزه گواهینامهای معتبر دریافت کنید و در یک یا چند حوزه خاص متخصص شوید.

زمان تحویل متن در این پروژه‌ها اغلب ۲۴ساعت است. به همین دلیل است که باید وقت کافی برای کاری که قبول می‌کنید داشته باشید. اما انعطاف در پذیرش پروژه‌ها در آغاز به این معناست که شما در ادامه می‌توانید بسته به توانایی خود پروژه‌های بیشتری را بپذیرید. بهتر از همه اینکه هزینه راه‌اندازی این کسب‌و‌کار کوچک بسیار اندک است. شما فقط به یک رایانه نیاز دارید،‌ یک نرم‌افزار مناسب و یک سرویس پیام‌رسان مطمئن.

هشت. سازماندهی حرفه‌ای

آیا به دنبال ایده یک کسب‌و‌کار کوچک هستید که واقعاً برای شما لذت‌بخش باشد؟ سازماندهی حرفه‌ای به افراد کمک می‌کند که وسایل و اموال خود را مرتب کرده و از فضای خود بهینه استفاده کنند. در زمانه‌ای که مادی‌گرایی بسیاری از افراد را وادار به مصرف بیش از حد کرده است، آنها برای کنترل و سازماندهی دارایی‌های خود و استفاده بهینه از فضا دچار چالش هستند.           

در این دوران مینیمالیسم تبدیل به چیزی بسیار محبوب شده است. اما برای بسیاری از افراد دشوار است که چیزهایی را که برای مدت زیادی داشته‌اند کنار بگذارد. نقش سازمان‌دهندگان حرفه‌ای این است که به مشتریان خود کمک کند سیستمی برای استفاده بهینه از فضا پیدا کنند.

اگر فردی بسیار منظم هستید و از استفاده بهینه از فضا و مرتب کردن چیزها لذت می‌برید، احتمالاً راهنمایی دیگران برای انجام این کار برای شما لذت‌بخش خواهد بود. دیگران به شما پول می‌دهند تا به آنها کمک کنید روشی برای جمع‌وجور کردن وسایل و دارایی‌های خود، مرتب کردن آنها و استفاده بهینه از فضا پیدا کنند.

برای تبلیغ کسب‌و‌کار خود از مشتریان بخواهید که اجازه دهند پیش و پس از انجام کار از فضایی که در خانه آنها مرتب می‌کنید عکس بگیرید و از این عکس‌ها یک رزومه و پرتفولیو بسازید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا مشتریان بیشتری جذب کنید.

نه. خدمات نظافت

اگر تمیز کاری را دوست دارید، می‌توانید به‌سادگی آن را به یک کسب‌و‌کار تبدیل کنید. با چند همکار، تجهیزات بهداشتی و یک وسیله حمل‌و‌نقل، می‌توانید خدمات بهداشتی و نظافت را برای افراد، مجتمع‌های آپارتمانی و فضاهای اداری و تجاری انجام دهید. خدمات نظافت شغلی ساده است که نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه چندانی ندارد، فقط کافیست برنامه‌ریزی کنید و وقت کافی برای کار خود اختصاص دهید. همچنین باید برای جذب مشتریان جدید بازاریابی کنید.

اگر می‌خواهید در ارائه خدمات نظافت از دیگران متمایز شوید، می‌توانید گزینه‌های متفاوتی مانند سابیدن کف یا شستن دیوارها را با هزینه اضافه به مشتریان خود پیشنهاد دهید. این خدمات می‌توانند عواملی باشند که براساس آنها مشتریان از میان سایر ارائه‌دهندگان خدمات، شما را انتخاب کنند.

ده. نویسنده محتوا و کپی‌رایتر

اگر به طور طبیعی رابطه خوبی با کلمات دارید و در حوزه بازاریابی نیز دانشی دارید، می‌توانید به نویسنده محتوا یا کپی‌رایتر تبدیل شوید. نوشتن بلاگ، محتواهای سایتی و ستون‌های روزنامه کارهایی هستند که بسیاری از کمپانی‌ها برای انجام آنها به شما پول می‌پردازند.

همچنین می‌توانید ارزش خود را با کسب دانش در حوزه سئو بالا ببرید و با کسب تخصص در مورد کلیدواژه‌ها، مخاطبان هدف و جستجو‌های آنلاین، در این کار پیشرفت کنید. کپی‌رایتینگ به‌صورت فریلنسری کسب‌و‌کار کوچک و بسیار عالی‌ای است که برای راه‌اندازی آن فقط به یک اتصال اینترنت نیاز دارید. این کسب‌و‌کاری است که می‌توانید با آرامش و در خانه خود و حتی وقتی در راه مسافرت هستید انجام دهید. اگر شبکه کاری خود را به‌اندازه کافی گسترش دهید و مشتریان راضی از شما تعریف کنند، می‌توانید این کار را به یک شغل تمام‌وقت تبدیل کنید.

در مقاله «۲۱ ایده عالی برای شروع یک کسب‌و‌کار کوچک در سال ۲۰۲۲ (بخش دوم)» بقیه ایده‌های عالی راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک را بخوانید.

جمع‌بندی

بسیاری از ایده‌های مربوط به راه‌اندازی کسب‌و‌کار کوچک برای سال ۲۰۲۲ مبتنی بر مدل‌های کسب‌و‌کار آنلاین هستند. ایده‌ای را برای کسب‌و‌کار خود انتخاب کنید که نسبت به آن آگاهی دارید و برای تدوین یک برنامه کسب‌و‌کار دقیق، شور و هیجان کافی را دارا هستید. پیش از شروع یک کسب‌و‌کار باید تعیین کنید که آیا برای محصول یا خدماتی که می‌خواهید ارائه بدهید، بازار و تقاضا وجود دارد یا خیر.

این مقاله برای همه کسانی است که به دنبال انگیزه و ایده برای شروع یک کسب‌و‌کار کوچک هستند. می‌خواهید یک کسب‌و‌کار کوچک راه بیندازید اما برای تدوین برنامه و روشن کردن ایده خود با مشکلاتی مواجه هستید، باید بدانید که برای تبدیل شدن به یک کارآفرین، نیاز به انگیزه کافی دارید. این کار با خلق ایده‌ای آغاز می‌شود که در طول زمان امکان رشد داشته باشد.

آیا دوست دارید کارآفرین باشید یا ترجیح می‌دهید جزئی از یک سیستم سازمانی باشید؟ به نظر شما ایده‌های فوق برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک تا چه حد کارآمد و عملی هستند؟ نظر خود را برای ما بنویسید.

نویسنده: مکس فریدمن (Max Freedman)

مترجم: بهناز دهکردی

منبع: Business News Daily

 

به خانواده بزرگی بپیوندید که هرساله با طی کردن دوره‌های مجتمع فنی تهران، مسیر کسب درآمد و تحول‌آفرینی را برای خود هموار کرده‌اند. مجتمع فنی تهران دریچه ورود آسان به بازار کار است. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس وارد بازار کار شوید و به‌سرعت به درآمد مطمئن برسید.

 

 

پربازدیدترین مقالات