جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
۱k

کدام ویژگی آموزش‌های مراکز مهارت‌محوری چون مجتمع فنی تهران را متمایز کرده است؟

اگر شما هم استفاده از افراد کارآزموده را بهترین گزینه برای پیشرفت سازمانی می‌دانید، قطعا کمبود چنین نیروهایی را حس کرده‌اید. آموزش به‌سبک سنتی و به‌دنبال آن روش‌های ارزیابی کمی، در طول سال‌ها باعث شد که استعداد و تلاش افراد از مهارت‌آموزی منحرف شود. این روزها کمبود استفاده از مراکز آموزشی مهارت‌محوری چون مجتمع فنی تهران، بیش از پیش خودنمایی می‌کند.

قطعا نسل جویای کار ما چه امروز و چه در آینده این‌قدرها فرصت ندارند که با روش‌های اشتباه، زمان خود را بارها و بارها برای آموزش مجدد هدر دهند. وقت آن رسیده است که روش‌های غلط را کنار بگذاریم و با تجربهِ آموزشِ مهارت‌محور، از تک‌تک لحظات زندگی لذت ببریم.

دقیقا به همین دلیل، در این گفتگو دست به ارزیابی روش‌های آموزشی سنتی و مهارت‌محور زدیم. بررسی چنین روش‌هایی به انتخاب درست روش آموزش برای دانش‌آموزان و دانش‌جویان منتهی می‌شود.

 

نقص آموزش سنتی

همه می‌دانیم که آموزشی کارآیی دارد که بتوان از آن استفاده کرد. آموزش و پرورش به‌طور سنتی، قابل قبول است و مسیر دانش را دنبال می‌کند؛ اما با ظهور شکاف‌های مهارتی، باید راه‌های جدیدی برای رفع مشکل بیابیم.

اگر افراد آموزش‌دیده مهارت ندارند، نشانه کاستی موجود در آموزش سنتی است؛ بنابراین در کنار کسب دانش، به‌کارگیری عملی آن در یادگیری، امری ضروری به نظر می‌رسد. از طرف دیگر مختصصان در این زمینه نیز بر همین نکته تاکید دارند. آن‌ها عقیده دارند که مؤثرترین راه برای یادگیری این است که بر اساس آنچه قبلاً می‌دانید، شروع به عمل کنید.

با این اوصاف نمی‌توان اهمیت برنامه درسی مبتنی بر مهارت را نادیده گرفت؛ اما دانش نیز همچنان پایه‌ای حیاتی برای دانش‌آموزان است. این دو در کنار هم و با وجود تقویم آموزشی از پیش‌تعیین‌شده می‌توانند مهارت‌های دانش‌آموزان را به کار گیرند. به این ترتیب استدلال گسترده‌تری از آنچه می‌آموزند و چرایی آن را درک می‌کنند. این به‌منزله اجرای آموزش‌های سنتی و مهارت‌محور در کنار یکدیگر است.

 

اهمیت آموزش مهارت‌محور

آموزش مبتنی بر مهارت به دلایل مختلفی چون موارد زیر ضروری است:

1. استقلال بیشتر را ترویج می‌کند

وقتی افراد جویای دانش از طریق آموزش مبتنی بر مهارت یاد می‌گیرند، سطح فکر بالاتری می‌یابند. این افراد با قدرت تحلیلی که در حین آموزش پیدا می‌کنند، قادر هستند که مشکلات را در حیطه‌ای که آموزش دیده‌اند، خودشان حل کنند.

2. سرعت یادگیری را افزایش می‌دهد

وجود راه‌های متعدد برای جذب اطلاعات کمک می‌کند که افراد سریع‌تر یاد بگیرند. استفاده از رویکردی که مبتنی بر مهارت است باعث توسعه دانسته‌های قبلی افراد می‌شود؛ به این ترتیب مفاهیم را سریع‌تر درک می‌کنند.

3. تجربه‌‌‌‌‌‌ای واقعی به افراد جویای دانش ارائه می‌دهد

علت شرکت در کلاس‌های آموزشی، یادگیری برای عمل است. اگر این یادگیری همراه با کسب مهارت اتفاق بیفتد، درست مثل این است که فرد در دنیای واقعی آموزش دیده است.

 

روش آموزش در مجتمع فنی تهران

ضرورت وجود آموزش مبتنی بر مهارت، از نیازهایی بود که مراکز آموزشی معتبر، آن را پیشتر از هرکس دیگری درک کردند. استفاده از روش‌های ترکیبی برای دستیابی به مزایای هر دو نوع آموزش سنتی و مهارت‌محور، روشی بی‌مانند است که برای جویندگان آموزش، فقط و فقط تکامل به همراه دارد.

مجتمع فنی تهران با ارائه آموزش بر پایه مهارت، نمونه‌ای از این مراکز معتبر است. هدف این مرکز اشتغال و کارآفرینی از طریق آموزش‌های مهارت‌محور است. استفاده از روش آموزش ترکیبی یا blended learning، از دیگر مزایای دوره‌های این مرکز است. در روش ترکیبی، آموزش آنلاین و سنتی در کنار یکدیگر جلو می‌روند و هرکدام نقائص دیگری را می‌پوشانند.

·        نمایندگی‌های مجتمع فنی تهران

این مجتمع با ارائه بیش از 50 نمایندگی در سطح کشور، امکان دسترسی آسان را برای عموم مردم فراهم می‌کند.

·        اساتید مجتمع فنی تهران

کار كليه اساتيدی كه در نمايندگی‌های مختلف این مرکز تدريس می‌کنند، قبلا از نظر كيفی به تائيد دپارتمان مركز می‌رسند. این افراد که صلاحيت علمی آن‌ها مورد بررسی و تائيد قرار می‌گيرد، همواره و به‌طور منظم در كارگاه‌های تربيت مربی شرکت می‌کنند. افزايش سطح علمی این اساتيد از اولویت‌های مرکز است.

·        آموزش‌های مجتمع فنی تهران

تمامی دوره‌های آموزشی مجتمع فنی تهران طبق برنامه‌ای ازپیش‌تعیین‌شده ارائه می‌شود. اطلاعات دوره‌های هر نمایندگی به‌طور دقیق روی سایت و در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. همچنین استفاده از روش آموزش ترکیبی باعث سرعت در آموزش و یادگیری می‌شود.

·        دپارتمان‌های مختلف مجتمع فنی تهران

مجتمع فنی تهران دوره‌های مختلف آموزشی خود را تحت عناوین گوناگون و در دپارتمان‌های مختلف ارائه می‌دهد. در این دوره‌ها با توسعه اشتغال و کارآفرینی در سطح کشور و خاور میانه به افراد مستعد کمک می‌شود. دپارتمان‌های این مرکز، تحت عناوین زیر و دارای تقویم آموزشی مشخص هستند.

1. فناوری اطلاعات و ارتباطات

2. علوم مهندسی

3. برق و الکترونیک

4. کودک و نوجوان

5. زبانهای خارجی

6. دانش سلامت

7. معماری

8. فناوری مد و پوشاک

9. هنر و سینما

10. توسعه توانمندی شخصی

11. تشریفات و گردشگری

12. علوم مالی و حسابداری

13. تولید محتوا

14. مدیریت

15. مدرسه کسب و کار

16. گل و گیاه

 

دپارتمان علوم مالی و حسابداری

همه می‌دانیم که موفقیت تمامی کسب‌وکارها با وجود حسابداری متبحر امکان‌پذیر می‌شود؛ چراکه زبان مشترک تجارت و معامله‌گری در دنیا گزارشات حسابداری است. نیاز گسترده شرکت‌ها، سازمان‌ها، تعاونی‌ها و اصناف مختلف به شغل حسابداری، نشانی از امکان اشتغال افراد مستعد در این زمینه است.

با آموزش علوم مالی و حسابداری در این دپارتمان، دانش‌پذیران رشته‌های مختلف، تحلیل بازار و کسب‌وکارها را آموزش می‌بینند. دوره‌های این دپارتمان در دو زیرمجموعه گروه «مالی و حسابداری» و «بورس و سرمایه گذاری» به مخاطبان مستعد کمک می‌کند.

پس از گذراندن دوره‌ها با توجه به نوع دوره یکی از مدارک زیر یا هردو مدرک را دریافت می‌کنید:

1. مدرک مجتمع فنی تهران که به‌صورت گواهینامه دوزبانه (فارسی و انگلیسی) ارائه می‌شود.

2. مدرک وزارت علوم که با مهر رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای برخی از رشته‌های این دپارتمان تحویل می‌شود.

دپارتمان تشریفات و گردشگری

رشد و توسعه صنعت هتلداری و گردشگری، تأکیدی بر ارائه صحیح و استاندارد خدمات در این مراکز است. دوره های تخصصی تشریفات و گردشگری، ارائه خدمات در مکان‌هایی همچون هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها را در سطح استانداردی افزایش می‌دهند.

با بهره‌گیری از کادری مجرب و اساتیدی حرفه‌ای در حوزه‌ گردشگری و هتلداری، علاقمندان به این دوره‌ها می‌توانند تخصص‌های لازم را برای ورود به بازار کار کسب کنند.

چنانچه شما هم جویای کسب‌وکاری موفق هستید، استفاده از مراکزی اینچنینی برای کسب آموزشی درست و بر پایه مهارت برایتان الزامی است.

پربازدیدترین مقالات