جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰
۲k

روانشناسی رنگ‌: معنای رنگ‌ها چگونه بر برند شما تأثیر می‌گذارد؟

رنگ‌ها نقش مهمی در شیوه درک برند شما دارند. فرقی نمی‌کند که یک برند مد و فشن باشید که می‌خواهید با مخاطبان جوان ارتباط برقرار کنید یا یک فروشگاه لوازم پزشکی که می‌خواهید اعتماد مشتریان را افزایش دهید. در هر حال مطالعه معنای رنگ‌ها به شما کمک می‌کند مشتریان هدف خود را بیشتر جذب کرده و با آنها ارتباط بهتری برقرار کنید.

روانشناسی رنگ‌ها کمک می‌کند برندی قوی و قابل اعتماد بسازید. در این مقاله توضیح می‌دهیم که روانشناسی رنگ‌ چیست و معنای رایج‌ترین رنگ‌های مورد استفاده را بررسی می‌کنیم.

روانشناسی رنگ چیست؟

روانشناسی رنگ مطالعه رنگ‌ها در رابطه با رفتارهای انسانی است. هدف از این شاخه روانشناسی، تعیین این امر است که رنگ‌ها چگونه بر تصمیمات روزمره ما، مانند انتخاب اقلامی که هر روز می‌خریم، اثر می‌گذارند.

آیا رنگ یک لباس شما را به خریدن آن ترغیب می‌کند؟ آیا رنگ‌ بسته‌بندی‌ کالاها باعث می‌شود یک برند را بر برند دیگر ترجیح بدهید؟ آیا رنگ یک ایکون در سایت‌های اینترنتی باعث می‌شود روی آن کلیک کنید یا نکنید؟ پاسخ مختصر به همه این پرسش‌ها این است که بله.

اما درک چرایی این پاسخ کمی پیچیده‌تر است. معانی رنگ‌ها مشخص می‌کند که چرا ما برخی رنگ‌ها را بر بقیه ترجیح می‌دهیم. همچنین یک رنگ مشخص ممکن است بسته به نوع تربیت، جنسیت، مکان زندگی، ارزش‌های ذهنی افراد و بسیاری عوامل دیگر، معانی مختلفی برای آنها داشته باشد.

منبع عکس: Huffington Post

چرا روانشناسی رنگ در بازاریابی مهم است؟

رنگ‌ها عواطف را بر می‌انگیزند و احساسات را تحریک می‌کنند. هنگام انتخاب رنگ برای کسب‌وکار نیز این ویژگی رنگ‌ها صادق است.

انتخاب رنگ مناسب برای روش بازاریابی می‌تواند باعث شود برند شما در میان سایرین متمایز و برجسته باشد و اگر رنگ مناسب را انتخاب نکنید، در میان سایر برندها گم می‌شوید و کسی به شما توجه نمی‌کند. استفاده استراتژیک از رنگ‌ها برای بازاریابی باعث می‌شود مخاطبان چیزی را ببینند که شما می‌خواهید ببینند و به آنها کمک می‌کند شما را به‌گونه‌ای درک کنند که خودتان می‌خواهید.

به همین دلیل است که شناخت روانشناسی رنگ‌ها برای جهت‌دهی روند بازاریابی شما بسیار مفید است، زیرا این دانش به شما کمک می‌کند تصویری از برند خود بسازید که مطلوب خودتان است.

انتخاب رنگ مناسب باعث می‌شود شناخت مخاطبان از برند شما بالا برود، اما از سوی دیگر انتخاب رنگ نامناسب باعث می‌شود تصویر برند شما آسیب ببیند. برای نمونه، اگر برای محتواها یا لوگوی برند خود رنگ نامناسبی انتخاب کنید، باعث می‌شود خوانایی آنها کم شود و مخاطبان نتوانند آن را بخوانند یا درک کنند و در نهایت این خطر وجود دارد که شما را تماماً نادیده بگیرند.

می‌توان در بازاریابی از رنگ‌ها برای تأثیرگذاری بر فکر و رفتار مردم نسبت به یک برند و نحوه تفسیر آنها از اطلاعاتی که از آن برند به دست می‌آورند استفاده کرد. انتخاب رنگ درست به افراد کمک می‌کند ‌ساده‌تر درک کنند چه چیزی مهم‌تر است. به همین دلیل است که بازاریابان محتوا باید به‌خوبی معنای رنگ‌های مختلف را بدانند.

فهرست معنای رنگ‌ها

روانشناسی رنگ قرمز

رنگی مانند قرمز وقتی در بازاریابی استفاده می‌شود، بسیار جلب توجه می‌کند. معنای رنگ قرمز با هیجان، اشتیاق، خطر، انرژی و کنشگری پیوند دارد. شاید متوجه شده باشید که برخی برندها از رنگ قرمز برای دکمه «اکنون سفارش دهید» یا برای رنگ بسته‌بندی خود استفاده می‌کنند تا محصول خود را در قفسه‌ فروشگاه‌ها برجسته کنند.

دپارتمان هنر و سینما

در روانشناسی رنگ، قرمز شدیدترین رنگ است. از این رو باعث تحریک قوی‌ترین احساسات می‌شود. رنگ قرمز همچنین می‌تواند به‌معنای علامت خطر باشد بنابراین نباید از این رنگ زیاد استفاده کنید. اگر در وب‌سایت خود از این رنگ استفاده می‌کنید و با رنگ سایر بخش‌های فروشگاه شما تضاد آشکاری دارد، تنها برای فراخوان عمل یا دعوت به خرید از این رنگ استفاده کنید.

قرمز رنگی نمادین است که برندهایی مانند کوکا کولا و یوتیوب از آن استفاده می‌کنند. رنگ قرمز باعث تحریک اشتها می‌شود، از این رو برندی مانند کوکا کولا آن را در برندسازی خود به کار می‌گیرد. این برند همچنین از عباراتی مانند «شادی» در برندسازی استفاده می‌کند. پس برندها به وسیله رنگ قرمز هیجان ایجاد می‌کنند.

یوتیوب از رنگ قرمز برای ایجاد هیجان تماشای آنلاین ویدیو استفاده می‌کند. توجه کنید که بخش قرمز لوگوی یوتیوب، دکمه پخش ویدیو است که شخص را به انجام یک عمل تحریک می‌کند. این رنگ شما را تشویق می‌کند دکمه پخش را روی ویدیوهای یوتیوب فشار دهید.

روانشناسی رنگ نارنجی

در روانشناسی رنگ، نارنجی نشان‌دهنده خلاقیت، ماجراجویی، اشتیاق، موفقیت و تعادل است. رنگ نارنجی به هر تصویری در وب‌سایت یا هر محتوای بازاریابی که این رنگ در آن استفاده می‌شود، خاصیت سرگرم‌کننده می‌دهد.

با اینکه این نارنجی رنگی جذاب است، به اندازه قرمز تحریک‌کننده نیست. بسیاری از بازاریاب‌ها از این رنگ برای فرا خواندن به کنش یا برای جاهایی از وب‌سایت استفاده می‌کنند که می‌خواهند توجه مخاطب را به آن بخش نیز جلب کنند.

معنای رنگ نارنجی در لوگوهایی مانند Nickelodeon و  Home Depot نمایان است. Nickelodeon یک شبکه مخصوص کودکان است و از این رو لوگوی آن دقیقاً نشان‌دهنده خلاقیت و شور و اشتیاقی است که یک برنامه مخصوص کودکان به آن نیاز دارد و از طریق رنگ نارنجی بازیگوشی را منتقل می‌کند.

 

دپارتمان هنر و سینما

Home Depot محصولاتی می‌فروشند که جزء وسایل منزل هستند. بسیاری از افرادی که می‌خواهند وسایل منزل را خودشان سر هم کنند به این فروشگاه می‌روند تا محصولاتی برای تغییر دکوراسیون منزل خود بخرند یا وسایلی برای ایجاد تغییرات مفید در فضای خانه تهیه کنند. در اینجا نیز لوگوی نارنجی نشان‌دهنده خلاقیت است.

روانشناسی رنگ زرد

در روانشناسی رنگ، معانی رنگ زرد به نور و روشنایی خورشید مربوط هستند. این رنگ باعث احساس شادی، مثبت‌اندیشی، خوش‌بینی است و تابستان را یادآوری می‌کند. همچنین این رنگ حس هشدار را برمی‌انگیزند. برخی برندها ترجیح می‌دهند از رنگ زرد شاد برای پس‌زمینه یا حاشیه وب‌سایت خود استفاده کنند.

می‌توانید از رنگ زرد برای بخش «ارسال رایگان» در بالای وب‌سایت خود استفاده کنید به شرطی که با طراحی سایر بخش‌های وب‌سایت هماهنگی داشته باشد. کمی رنگ زرد کمک می‌کند بازدیدکنندگان وب‌سایت حسی مثبت از فروشگاه شما بگیرند.

رنگ زرد در برندهایی مانند فراری و ایکیا استفاده شده است. افراد بسیاری رؤیای رانندگی با ماشین‌های فراری دارند. این برند لوکس با احساس خوشحالی، حال و هوای تابستان و سبک زندگی بی‌دغدغه در پیوند است.

برند ایکیا نیز از رنگ زرد در برندسازی خود استفاده می‌کند. اما خرید مبلمان منزل چه ارتباطی با احساس شادی دارد؟ برای پاسخ به این پرسش باید ببینیم چه کسانی محصولات آیکیا را می‌خرند. بسیاری از افرادی که به‌تازگی نخستین خانه خود را خریده‌اند یا برای اولین بار به خانه مستقل خود اسباب‌کشی کرده‌اند، برای خرید مبلمان منزل به فروشگاه‌های ایکیا می‌روند. این مرحله از زندگی اغلب با احساس شادی و خوش‌بینی همراه است و رنگ زرد برای نشان دادن تغییرات جدید و برقراری ارتباط با برند، رنگی عالی است.

 

روانشناسی رنگ صورتی

صورتی رنگی بسیار محبوب در برندهایی است در درجه نخست به زنان خدمات ارائه می‌دهند. در روانشناسی رنگ، معنای رنگ صورتی با زنانگی، بازیگوشی، نابالغ بودن و عشق بی‌قید و شرط پیوند دارد.

برخی برندها برای بسته‌بندی محصولات خود به‌ویژه اسباب‌بازی‌های دخترانه از رنگ صورتی استفاده می‌کنند. در حالی که سایر برندها از رنگ صورتی برای برجسته کردن لوگو، طراحی وب‌سایت یا تأکید بر پیام کلیدی برند خود استفاده می‌کنند.

از آنجایی که معنای رنگ صورتی به زنانگی پیوند دارد، جای تعجب نیست که برندهایی مانند ویکتوریا سکرت و باربی از این رنگ بسیار استفاده می‌کنند. ویکتوریا سکرت حتی نام یکی از زیرمجموعه‌های برند خود را «صورتی» گذاشته است. این برند در وب‌سایت خود ترکیب‌های مختلف رنگ صورتی و سفید را برای تأکید بر جزئیات کلیدی بازاریابی محصولات خود مورد استفاده قرار داده است. در لوگو و برخی پیام‌های بازاریابی این برند نیز از رنگ صورتی استفاده شده است.

در وب‌سایت باربی نیز بخش فراخوان عمل به رنگ صورتی روشن است. در بخش راهنمای قسمت‌های مختلف وب‌سایت و منوی کشویی بالای صفحه نیز به‌طور ماهرانه‌ای از رنگ صورتی استفاده شده است. و البته در رنگ بسته‌بندی محصولات و لوگوی آنها نیز رنگ صورتی باعث تقویت خصلت زنانگی می‌شود.

 

روانشناسی رنگ سبز

در روانشناسی رنگ، سبز با طبیعت و پول پیوند محکمی دارد. رشد، باروری، سلامت و سخاوتمندی از معانی مثبت رنگ سبز هستند. معنای رنگ سبز همچنین شامل برخی تداعی‌عای منفی مانند حسادت است.

اگر در حوزه سلامت یا تناسب اندام فعال هستید، شاید بد نباشد که برای فروشگاه آنلاین خود از رنگ سبز استفاده کنید. برای نمونه، تصویر بنر یا لوگوی صفحه اصلی وب‌سایت خود را در پس‌زمینه سبز قرار دهید.

استفاده از رنگ سبز در برندهایی مانند John Deere و Roots باعث محبوبیت استفاده از این رنگ شد. همه محصولات برند John Deere با طبیعت در رابطه هستند. خط تولید این برند در محوطه‌سازی، حوزه کشاورزی، تجهیزات مراقبت از چمن و غیره فعالیت می‌کند. رنگ سبز چنان با این برند عجین شده است که حتی محصولات آنها نیز به همان رنگ سبزی هستند که در لوگوی این برند به کار رفته است. به این ترتیب وقتی کسی این محصولات را می‌بیند، بلافاصله متوجه می‌شود که از کدام برند هستند.

          Roots یک فروشگاه خرده‌فروشی در حوزه مد و پوشاک است. اما وقتی تصویر بنر و محتواهای بازاریابی آنها را جستجو کنید، می‌بینید که بیشتر مدل‌های آنها در محیط‌ طبیعی و فضاهای باز هستند. لوگوی سبز این برند به‌خوبی با تصاویر طبیعت ترکیب شده است و این امر به این برند کمک می‌کند علاقه‌مندان به طبیعت را به‌عنوان بازار هدف خود جذب کنند. به این ترتیب حتی اگر محصولات شما لزوماً ربطی به طبیعت ندارند، می‌توانید از این رنگ برای جذب گروه خاصی از مخاطبان استفاده کنید.

روانشناسی رنگ آبی

در روانشناسی رنگ، معنای رنگ آبی با دریا و آسمان پیوند دارد. وقتی در برندسازی خود از رنگ آبی استفاده می‌کنید، به مشتریان خود احساس ثبات، هماهنگی، صلح، آرامش و اعتماد منتقل می‌کنید. از سوی دیگر آبی می‌تواند برخی معانی منفی مانند افسردگی را نیز منتقل کند و باعث احساس سردی شود.

از رنگ آبی می‌توان برای لوگو وب‌سایت یا در نوار بالای صفحات وب‌سایت استفاده کرد. برخی خرده‌فروشی‌ها برای نماد ضمانت محصولات، گواهی اعتماد مشتریان یا نماد ارسال رایگان از رنگ آبی استفاده می‌کنند تا از معنای اعتماد که در رنگ آبی وجود دارد برای برند خود استفاده کنند.

برندهای حوزه فناوری مانند فیسبوک، توییتر و اسکایپ اغلب در بازاریابی از رنگ آبی استفاده می‌کنند. اما خرده‌فروشی‌هایی مانند والمارت و اورال ‌بی نیز این رنگ را به کار می‌برند. رنگ آبی در لوگوی فروشگاه والمارت باعث می‌شود آن برند خود را قابل اعتماد، مطمئن و آرامش‌بخش معرفی کند، زیرا والمارت فروشگاهی است که می‌توانید در آن مواد غذایی را بخرید و همه خریدهای خود را یک‌جا انجام دهید.

اورال بی یک برند در حوزه بهداشت دهان و دندان است که مسواک می‌فروشند. برندهای بهداشتی مانند اورال بی اغلب به این هدف از رنگ آبی در برندینگ استفاده می‌کنند که مردم محصولات آنها را باکیفیت، قابل اعتماد و مطمئن بشناسند.

 

روانشناسی رنگ بنفش

رنگ بنفش در روانشناسی رنگ یک رنگ سلطنتی محسوب می‌شود. معنای رنگ بنفش با مفاهیم قدرت، اشرافیت، تجمل، خرد و معنویت مرتبط است. اما استفاده بیش از حد از این رنگ باعث ایجاد احساس ناامیدی می‌شود.

برخی استفاده بیش از حد از رنگ بنفش را نشانه گستاخی می‌دانند. می‌توانید در طراحی بخش‌های کوچکی از وب‌سایت خود از رنگ بنفش استفاده کنید، مانند نوار ارسال رایگان، لوگو یا به‌عنوان رنگی که بر سایر عناصر گرافیکی تأکید می‌کند.

بنفش رنگ برندهایی مانند هالمارک (Hallmark) و یاهو است. اگر به هر دوی این وب‌سایت‌ها سر بزنید،‌ می‌بینید که در آنها بنفش رنگی تأکیدی است نه اصلی. در وب‌سایت هالمارک، لوگو و نوار بالای صفحه بنفش است اما در سایر بخش‌های وب‌سایت از رنگ‌های متنوع دیگری استفاده شده است. در مورد یاهو نیز لوگو، نوار بالای صفحه و ایکون‌ها مانند ایکون ایمیل یاهو به رنگ بنفش هستند.

 

روانشناسی رنگ سفید

در روانشناسی رنگ، سفید نشانه معصومیت، خوبی، پاکی و فروتنی است. به خاطر داشته باشید که این معانی رنگ سفید در فرهنگ آمریکای شمالی وجود دارند نه لزوماً در جاهای دیگر و در برخی مناطق دنیا معنای رنگ سفید برعکس این است. بر حسب مخاطبان هدف خود و اینکه در کجای دنیا زندگی می‌کنند، باید این نکته را مد نظر قرار دهید. معنای رنگ سفید همچنین از جنبه منفی خود نشان‌دهنده عقیم بودن و سردی است.

در وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک، رنگ سفید بیشتر از همه به کار می‌رود. از آن برای پس‌زمینه عکس محصولات استفاده می‌شود و اغلب صفحات در این وب‌سایت‌ها پس‌زمینه سفید دارند و فونت کلمات سیاه است. این به آن دلیل است که فونت سیاه روی پس‌زمینه سفید، از نظر خوانایی بهترین ترکیب است.

برندهایی مانند ASOS و آدیداس در بازاریابی خود از رنگ سفید استفاده می‌کنند. در وب‌سایت ASOS عبارات سرتیتر، لوگو و پس‌زمینه وب‌سایت به رنگ سفید هستند. وقتی پس‌زمینه خاکستری یا سیاه باشد، از فونت سفید استفاده می‌شود و وقتی پس‌زمینه سفید باشد، فونت سیاه به کار می‌رود.

در فروشگاه آنلاین آدیداس، نوار بالای صفحه سیاه است و لوگوی سفید روی این نوار، کنتراست رنگی ایجاد می‌کند. از آنجایی که پس‌زمینه این وب‌سایت سفید است، آنها برای پس‌زمینه عکس محصولات از رنگ خاکستری استفاده کرده‌اند تا به ترکیب رنگی خود حال و هوای جدیدی اضافه کنند. برندهای بسیاری که رنگ سفید را در مرکز بازاریابی خود مورد استفاده قرار می‌دهند، اغلب آن را با رنگ‌های مشکی یا خاکستری تکمیل می‌کنند.

 

روانشناسی رنگ سیاه 

رنگ سیاه در خرده‌فروشی‌ها رنگی محبوب است. در روانشناسی رنگ، سیاه نماد رمز و راز، قدرت، ظرافت و پیچیدگی است. از سوی دیگر، رنگ سیاه می‌تواند باعث تحریک احساساتی از قبیل اندوه و خشم باشد. بسیاری از خرده‌فروشی‌ها در حوزه مد و پوشاک در لوگوی خود از رنگ سیاه استفاده می‌کنند.

سیاه همچنین رنگ مرسوم نوشته‌هاست، زیرا رنگی است که خواندن را آسان می‌کند. برخی از برندها از عکس‌های سیاه و سفید برای تصاویر بنر یا ایکون‌های بخش سبک زندگی وب‌سایت خود استفاده می‌کنند تا نوعی لحن خاص و هماهنگی ایجاد کنند.

سیاه رنگ فروشگاه‌های خرده‌فروشی مانند شانل و نایک است. شانل در لوگو خود از رنگ سیاه استفاده می‌کند و چند تصویر سیاه و سفید نیز در وب‌سایت خود می‌گذارد تا ظاهر آن هماهنگ‌تر به نظر برسد. وقتی در صفحه اصلی این وب‌سایت پایین بروید، یک نوار سیاه بزرگ در پس‌زمینه راهنمای وب‌سایت ظاهر می‌شود. در این وب‌سایت از فونت سیاه در کارهای گرافیکی روی تصاویر و در متن‌های جاهای مختلف استفاده می‌شود. جالب است که فراخوان عمل نیز در این وب‌سایت به رنگ سیاه است. بسیاری از خرده‌فروشی‌ها در صنعت مد و پوشاک در بخش فراخوان عمل از رنگ سیاه استفاده می‌کنند که با پس‌زمینه سفید تضاد آشکاری دارد.

برند نایک نیز در وب‌سایت خود از رنگ‌های سیاه، سفید و خاکستری استفاده می‌کند. لوگو نایک و فونت‌ها در همه جای وب‌سایت سیاه هستند. این کار باعث می‌شود خواندن همه بخش‌های وب‌سایت آسان باشد. فراخوان عمل نایک نیز مانند شانل به رنگ سیاه است که باعث تأکید بصری بر افزودن کالا به سبد (یا کیف) خرید دیجیتال مشتریان می‌شود.   

روانشناسی رنگ خاکستری

رنگ خاکستری در روانشناسی رنگ به معنای بی‌طرفی و تعادل است. معنای این رنگ احتمالاً از آنجا می‌آید که رنگ خاکستری واسطه بین سیاه و سفید است. اما رنگ خاکستری معانی منفی نیز دارد، به‌ویژه وقتی بحث افسردگی و حس از دست دادن مطرح باشد. عدم وجود طیف رنگی در خاکستری باعث می‌شود این رنگ خسته‌کننده باشد. خاکستری را می‌توان در رنگ فونت، سربرگ، طرح‌های گرافیکی و حتی رنگ محصولات استفاده کرد و این کار باعث جذب انبوه مخاطبان می‌شود.

 

دپارتمان هنر و سینما

کمپانی اپل یکی از برندهایی است که از رنگ خاکستری استفاده می‌کند. بسیاری از لپ‌تاپ‌های اپل به رنگ خاکستری یا نقره‌ای هستند و این رنگ خنثی، هیچ کدام از مشتریان اپل را ناامید نمی‌کند. در وب‌سایت اپل از رنگ خاکستری برای سربرگ استفاده شده است که با رنگ سفید لوگو تضاد آشکاری دارد. اما آنها در بازاریابی از مجموعه متعادلی از رنگ‌های سفید، سیاه و خاکستری استفاده می‌کنند که باعث می‌شود ظاهر برند آنها تمیز، خنثی و بی‌طرف باقی بماند.

 

روانشناسی رنگ قهوه‌ای

قهوه‌ای رنگ خاک است. زمین، چوب و سنگ‌ قهوه‌ای هستند. در نتیجه طبیعی است که در روانشناسی رنگ، قهوه‌ای به معنای راحتی، امنیت و ارتباط با طبیعت و زمین باشد. در بازاریابی می‌بینیم که از رنگ قهوه‌ای اغلب برای محصولات و مواد غذایی طبیعی استفاده می‌شود. قهوه‌ای رنگی است که به دلیل تضاد با پس‌زمینه سفید، در لوگوها، بنرها و گاه در متن باعث جلب توجه زیادی می‌شود.

UPS از برندهایی است که در برندسازی خود از معنای رنگ قهوه‌ای بهره می‌برد. در وب‌سایت  UPS از رنگ قهوه‌ای در لوگو استفاده شده است و در نوار بالای صفحه و فهرست کشویی بر این رنگ تأکید می‌شود.

شاید متوجه شده باشید که رنگ‌های مکمل قهوه‌ای یعنی سبز و زرد نیز به عناصر طبیعی اشاره دارند. برای نمونه رنگ زرد می‌تواند نشان‌دهنده نور خورشید و رنگ سبز نشان‌دهنده طبیعت باشد. در کل رنگ قهوه‌ای و رنگ‌های مکمل آن به برند  UPS کمک می‌کنند خود را به‌عنوان یک شرکت مطمئن، قابل اعتماد و همراه با طبیعت معرفی کند و این دقیقاً همان چیزی است که شما از یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ و نقل کالا انتظار دارید.

 

باورهای غلط در مورد روانشناسی رنگ‌ها

اگرچه روانشناسی رنگ سال‌هاست که مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد، هنوز هم بحث‌های فراوانی وجود دارد بر سر اینکه رنگ‌ها دقیقاً چه تأثیری بر روان انسان می‌گذارند. اما پرسش مهم این است که چرا در مورد روانشناسی رنگ و معانی رنگ‌ها این همه باورهای غلط وجود دارد؟

یکی از دلایل وجود باورهای غلط بسیار در این زمینه این است که در روانشناسی رنگ متغیرهای بسیاری را باید مد نظر قرار داد. احتمالاً افراد گوناگون رنگ‌ها را به شیوه‌های مختلف درک می‌کنند. اینکه شما از یک رنگ چه معنایی درک می‌کنید، با ترجیحات شخصی شما،‌ تجارب شما در گذشته، تفاوت‌های فرهنگی، تفاوت‌های جنسیتی و مواردی از این دست پیوندی تنگاتنگ دارد.

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله دیدیم که روانشناسی رنگ چیست و رایج‌ترین معانی هر رنگ کدام هستند. اکنون باید این دانش را در کسب‌وکار خود به کار بگیرید. در بسیاری از حوزه‌های بازار رنگ‌های مشترک و مرسومی وجود دارند که همه از آنها استفاده می‌کنند، مانند رنگ آبی برای حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی. اما شما مجبور نیستید حتماً از همین رنگ‌های مرسوم استفاده کنید.

برای برند و کسب‌وکار خود رنگی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده موضوع و محتوای برند شما باشد. از رنگ‌هایی استفاده کنید که نشان دهند شما می‌خواهید مشتریان هنگام جستجو در فروشگاه آنلاین یا وب‌سایت شما چه احساسی داشته باشند.

 

گردآورنده: ساناز مددی- دپارتمان هنر و سینما

مترجم: بهناز دهکردی

منبع: oberlo

پربازدیدترین مقالات