جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰
۱k

برگزاری مراسم جشن 42 سالگی تاسیس مجتمع فنی تهران

جشن ۴۲سالگی مجتمع فنی تهران: رونمایی از ورژن جدید مجتمع

پنجشنبه گذشته جشن ۴۲سالگی مجتمع فنی تهران به همت روابط عمومی این سازمان در سالن اجتماعات شعبه سعادت‌آباد( سالن دکتر حسابی) این مجتمع با حضور مدیران، کارکنان و مدیران نمایندگی‌های  این مجموعه برگزار شد.

«اگر کار مهمی در سال گذشته انجام نداده‌ باشیم، در سالروز تأسیس خود دلیلی برای جشن گرفتن و به هم تبریک گفتن نداریم. اما ما در سال گذشته کار بسیار مهمی انجام دادیم.»

دکتر سعید سعادت، مؤسس و مدیر عامل مجتمع فنی تهران که نخستین سخنران این مراسم بود،، صحبت‌های خود را با این جمله آغاز کرد. او از اجرای ورژن جدیدی از مجتمع طی سال گذشته خبر داد که آن را «باغ پروانه‌» نامید. 

مجتمع فنی تهران که مانند بسیاری از کسب‌وکارها پس از همه‌گیری ویروس کرونا با رکود بسیار مواجه شده بود، توانست با اجرای استراتژی «تبدیل تهدید به فرصت»، در سال ۱۴۰۰ با رشدی معادل ۹۰ درصد، برگی جدید از تاریخ خود را رقم بزند.

سعید سعادت گفت: «حال که مشتریان به سراغ ما آمده‌ و پروانه‌ها به ما هجوم آورده‌اند، وقت آن است که باغی آباد برای آنها بسازیم که پیش ما بمانند. آمدن پروانه‌ها هرچند بسیار هیجان‌انگیز است، خطراتی نیز دارد و باید برای سربلندی و عبور از این خطرات، بر ارائه تجربه عالی به مشتریان تمرکز کنیم.»

وی ضمن اشاره به دارایی‌های ملموس و دارایی‌های ناملموس منابع انسانی گفت، در جوامع غیرسرمایه‌داری که تجهیزات و سرمایه حرف اول را در رشد و پیشرفت اقتصادی نمی‌زنند، هوش، دانش و مهارت‌های فرد است که راه پیشرفت را می‌گشاید و از این نظر است که اقتصاد این جوامع، مانند جامعه ما «دانش‌بنیان» خوانده می‌شود.

حدود پنجاه سال پیش، مهارت‌های نرم فقط ۱۸ درصد در موفقیت کارکنان نقش داشتند، اما امروزه در شرکت‌های بزرگ و موفق می‌بینیم که مهارت‌های سخت ۱۰ درصد و مهارت‌های نرم ۹۰ درصد در پیشبرد کارهای سازمانی و کارایی کارکنان هر سازمان نقش ایفا می‌کنند.

وی ضمن توصیف ویژگی‌های ورژن جدید مجتمع فنی تهران، عوامل مؤثر در اجرای موفق این ورژن را مدیریت استراتژیک، تقویت منابع انسانی، ارزیابی مدیران، توسعه مهارت‌های نرم و مدیریت مبتنی بر فرایند برشمرد.

مدیریت استراتژیک مبتنی بر برنامه‌ریزی استراتژیک است. هر سازمان برای رسیدن به هدف خود باید در مسیری شفاف حرکت کند. اگر مسیر شفاف نباشد، سرعت حرکت کند می‌شود، در حالی که رقبا با سرعت زیاد به پیش خواهند رفت. تعریف چشم‌انداز،‌ مأموریت، اهداف، ارزش‌های سازمانی و وفاداری به آنها باعث می‌شود معیارهای ارزیابی دقیقی برای سنجش عملکرد داشته باشیم و در مواقع مناسب، تصمیمات درستی برای پیشرفت و توسعه سازمان بگیریم.

وی ضمن اشاره به مباحث کتاب «هنر اوج‌گیری» که چند سال پیش تألیف کرده است و نقش مهارت‌های نرم را در پیشرفت سازمان‌ها بررسی می‌کند، گفت: «صادقانه توصیه می‌کنم استخدام نیروهای انسانی را بسیار جدی بگیرید. علایق، ارزش‌ها و توانمندی‌های هر فرد باید در راستای سازمانی باشد که در آن مشغول به کار است. اگر این اتفاق بیفتد، هر فرد با ده درصد نیروی خود صد درصد بازده خواهد داشت. اما اگر علاقه یا ارزش‌های یک فرد با سازمان همسو نباشند یا اگر توانمندی وی در آن حوزه ضعیف باشد، حتی اگر همه توان خود را به کار بگیرد، بازدهی آن بسیار کمتر از حد مورد نیاز خواهد بود.

وی گفت هدف ما آموزش صرف نیست، بلکه هدف ما اشتغال و کارآفرینی است. مجتمع فنی تهران خود را عهده‌دار وظیفه پر کردن خلاء بین آموزش‌های دانشگاهی و بازار کار می‌داند و به روزی می‌اندیشد که در هر خانواده ایرانی، یک نفر از خدمات این سازمان بهره‌مند شود و به این منظور با اجرای طرح‌های گوناگون بر اساس دوره‌های آموزشی مختلف در این مجتمع، فرایند آموزش فراگیران را تا اشتغال آنها دنبال می‌کند. 

از جمله عوامل بسیار اثرگذار در رشد مجتمع پس از دوران کرونا، می‌توان به راه‌اندازی و اجرای طرح دیجتال مارکتینگ و برنامه ریزی تیم واحد روابط عمومی با مدیریت آقای نادری فرید در این حوزه و تولیدات متعدد محتوا و آموزش تلفیقی یا بلندد اشاره کرد که مستلزم تجهیز و به‌روزرسانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری همه بخش‌ها و استفاده از ده‌ها سرور مجازی برای تأمین زیرساخت‌های فنی این نوع آموزش بود. به هر حال کیفیت و ارائه تجربه عالی برای مشتریان هزینه دارد.

 در ادامه مراسم، مهندس رحیمی‌فر، مدیر مالی و آقای فیروزی، مدیر اجرایی مجتمع هر کدام گزارش فعالیت‌ها و دستاوردهای سال گذشته را ارائه کردند. 

سپس مدیر کل جدید آموزش مجتمع فنی تهران ، مهندس نوابخش معرفی شد که پیشتر در سمت معاون سال‌ها با مجتمع همکاری داشت. وی ۴۲ سال سابقه خدمت در مهارت‌آموزی را برکت و توفیقی دانست که در حل مشکل بیکاری جامعه اثرات ملموس دارد. 

در ادامه مراسم، برنامه‌نویس مجتمع فنی تهران گزارشی از وضعیت فنی و تکنیکی آموزش‌های آنلاین ارائه داد و گفت که ما پس از ده روز از شروع اولین قرنطینه سیستم کلاس‌های آنلاین را راه‌اندازی کردیم و تقریباً‌ همه کلاس‌ها را آنلاین کردیم. همچنین مدیران دپارتمان‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ، امورنمایندگی ها ،معماری، علوم مهندسی و کودک و نوجوان و تشریفات برنامه‌های خود را برای سال آینده تشریح کردند.

در ادامه، خبر تأسیس دپارتمان جدید در مجتمع فنی تهران به‌نام دپارتمان گل‌وگیاه داده شد که قرار است در تقویت ظرفیت‌های تولید و اقتصاد با محوریت گیاهان و سبک زندگی ارگانیک فعالیت کند. به همین مناسبت سند درختکاری مجتمع نیز خوانده شد که براساس آن مجتمع فنی تهران به یمن ورود به ۴۳سالگی عمر خود، ۴۳ نهال در جنگل‌های اصفهان و قم کاشته است و بنا دارد این کار را در سال‌های آینده نیز ادامه دهد.

مدیر نشر دیباگران، ‌انتشارات وابسته به مجتمع فنی تهران نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نشر، تأکید کرد که ما به‌عنوان نماینده مجتمع فنی تهران در حوزه نشر، همواره پیشتازی مجتمع را دنبال می‌کنیم. ما اغلب کتاب‌هایی چاپ می‌کنیم که می‌دانیم در همان سال بازده مالی نخواهند داشت اما در آینده بر اهمیت آنها افزوده خواهد شد. برای نمونه ما در سال ۹۷ هشتصد عنوان کتاب الکترونیکی منتشر کردیم که امروز بازدهی آن را می‌بینیم.

پس از پایان سخنرانی‌ها، نتایج مسابقه بهترین پیشنهاد در جهت بهبود عملکرد مجتمع اعلام شدند و به نفر برتر که پیشنهاد داده بود در واحد ثبت‌نام به جای استند از کیو.آر.کد استفاده کنیم، جایزه‌ای اعطا شد.

آقای ارجمند، مدیر هنرستان مجتمع فنی تهران در نسیم‌شهر که از قضا هنرمند نیز هست، در ادامه مراسم و با همراهی سنتورنوازی یکی از معلمان همان هنرستان، آواز و تصنیف زیبایی بر روی شعر عطار اجرا کرد که حال و هوای مجلس را تغییر داد: «ره میخانه و مسجد کدام است، که هر دو بر من مسکین حرام است.»

در پایان مراسم نیز ضمن تقدیم هدایایی بر برخی از کارکنان به قید قرعه، دکتر سعادت به همراهی سایر مدیران کیک ۴۲سالگی مجتمع را بریدند و مراسم با موسیقی و هیجان حضار و صرف ناهار به پایان رسید.