- از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
- از کلمات کمتری استفاده کنید.
- فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{item.title}}
{{item.title}}
{{item.title}}
{{item.title}}
{{item.title}}
آموزش بلندر-مقدماتی
دوره
آموزش بلندر | دوره بلندر
بلندر یکی از نرمافزارهای مدل سازی سه بعدی اوپن سورس و رایگان است که امروزه بازار خوبی را به خود اختصاص داده است. آموزش بلندر در مجتمع فنی تهران فرصت بینظیر برای ورود به دنیای جذاب و خلاقانه سه بعدی سازی خواهد بود. از آنجا که ساخت اشیا و مدلهای سه بعدی در حالت رئال و واقعی بسیار دشوار و سخت است، اما با گسترش تکنولوژی میتوانید از بلندر در جهت انیمیشن سه بعدی، موشن گرافیک و طراحی پرزنتشن بهره ببرید.
در نرمافزار بلندر، مجسمه سازی، کامپوزیت و مدل سازی را به خوبی انجام میدهید. همچنین میتوان از بلندر در ویرایشهای غیرخطی و ترکیب و ایجاد تعاملی بین برنامههای کاربردی سه بعدی مثل بازیها میتوان استفاده کرد. یا حتی در صنعت سینما و محصولات زیر ربط رد پایی از نرمافزارهای سه بعدی را دید. به وسیله دوره بلندر میتوان سیستم عاملهای لینوکس، مکنیتاش و ویندوز را به اجرا درآورد. برای یادگیری گام به گام نرمافزار بلندر میتوانید با مجتمع فنی تهران پیش روید.
برای یادگیری گام به گام نرمافزار بلندر میتوانید با مجتمع فنی تهران پیش روید .
بلندر یک نرم افزار متن باز و رایگان، ویژه طراحی، ساخت انیمیشن و جلوههای ویژهست که از سال 2005 بصورت رایگان در اختیار علاقهمندان به طراحی سه بعدی و گرافیک کامپیوتری قرار گرفته. جرقه ساخت این نرم افزار در سال 1994 توسط تان روزندال زده شد. او یک برنامهنویس و توسعه دهندهست که توانست در کمتر از ده سال از بلندر یک نرم افزار ویژه طراحی بسازد.
درسالهای ابتدایی، بلندر فقط یک نرم افزار طراحی سه بعدی بود که از محدودیتهای زیادی نسبت به رقبای خود همچون 3DMAX برخوردار بود. اما به لطف متن باز بودنِ خود و استقبال توسعه دهندگان اکنون از طراحی گرفته تا اسکالپ، ساخت VFX و بویژه انیمیشن از قابلیتهای اصلی این نرم افزار محسوب میشود. در سالهای اخیر بلندر آنقدر توسعه پیدا کرد که حتی توانست فیزیک را هم به بخش اصلیِ خود اضافه کند. متن باز بودنِ این نرم افزار آنچنان دستِ توسعه دهندگان را باز کرد تا جایی که توانست گوی رقابت را ازکمپانی بزرگ Autodesk بگیرد و باعث کوچ هزاران کاربراز 3DMAX به سمت خود شود.
درحال حاضر بلندر آنقدر گسترده شده که توسط تیمهای مختلفی از برنامه نویسان و توسعه دهندگان تا طراحان سه بعدی و فیلمسازانِ مستقل اداره میشود. به نظر میرسد چشم انداز بلندر در دنیای گرافیک کامپیوتری چنان جاهطلبانهست که ساخت یک انیمیشن بلند از طراحی تا تدوین و موسیقی و صداگذاری فقط در همین نرم افزار دور از ذهن نباشد. درآخر باید اضافه کرد که در دنیای گرافیک کامپیوتری، کاری نیست که نشود در بلندر انجام داد!، شاید این شعار بلندر، خود گویای همین مطلب باشد.
"The Freedom To Create"
سرفصل دوره آموزش بلندر
مهارت اکتسابی پس از گذراندن دوره بلندر | کلاس آموزش بلندر
بعد از گذراندن دوره آموزش بلندر که در مدل سازی سه بعدی، انیمیشن و رندرینگ به شما کمک میکند، مهارتهای متعددی را کسب خواهید کرد. برخی از مهمترین مهارتهای اکتسابی شامل موارد زیر هستند.
توانایی ایجاد اشکال و مدلهای پیچیده با استفاده از ابزارهای مختلف بلندر
اولین مهارتی که در دوره بلندر به آن دست پیدا میکنید، توانایی به وجود آوردن مدلهای پیچیده است. مدل سازی پریمیتیو، مدل سازی پولیگونی، مدل سازی پیشرفته و تکنیکهای مدل سازی تخصصی همگی در این دسته از مهارت جای میگیرند. با مدل سازی پریمیتیو شما میتوانید اشکال پایه همانند مکعب، کره، استوانه و غیره را ایجاد کنید. همچنین ترکیب و تغییر این اشکال برای ساخت مدلهای پیچیدهتر هم امکانپذیر است. در مدل سازی پولیگونی کار با ورتکس، ایج و فیس ممکن بوده و میتوانید در نهایت با رعایت اصول مدل سازی برای انیمیشن و آمادهسازی مدل برای تکسچرینگ و ریگینگ بهترین اشکال و مدلها را پیاده کنید.
مهارت ایجاد متریال واقع گرایانه
از دیگر مهارتهای مهم در آموزش بلندر میتوان به وجود آوردن متریالهای واقعگرایانه اشاره کرد. در این مهارت ابتدا اصول اساسی متریال سازی را درک خواهید کرد. در این مهارت با خواص فیزیکی متریال، توجه به جزئیات رنگ، براقیت، زبری و شفافیت و خواص آنها آشنا میشوید. سپس نقشههای تکسچر را مد نظر قرار میدهید که این نقشهها شامل نقشه رنگ زبری متالیک، نقشه نرمال برای جزئیات سطحی و نقشه ارتفاع خواهد شد. از جمله این متریال شامل متریال فلزات، متریال پارچه، چوب، پلاستیک، شیشه و متریال محکم باشند. دقت و مشاهده جزئیات در دوره بلندر کلید اصلی ساخت متریالهای با کیفیت خواهد بود.
توسعه مفاهیم و مدلهای بازی
در نرمافزار بلندر فیلمهای انیمیشن را میتوان مطابق تصور و با افزودن و تنظیم تمام ویژگیهای فنی نورپردازی برای دستیابی به خروجی مورد قبول و سرگرم کننده برای مخاطب توسعه داد. همچنین مفاهیم و مدلهای بازی را میتوان مورد توسعه قرار داد و قوانین را میتوان با اسکریپت پایتون با چهار چوببندی سطوح اضافه کرد. در نهایت به توسعه دهندگان توسط موتور جستجو بازی خود کمک کرد تا از نظر بصری برای همه سیستمهای تلفن همراه و سایر دستگاه الکترونیکی کاربران سازگاری داشته باشند
ارائه رندرینگ واقعی
با شرکت در دوره بلندر میتوانید تصاویر و انیمیشنهای واقعی و عالی را ارائه دهید. موقع رندر از تکنیکهای پیشرفته همانند ردیابی پرتو و روشنایی سراسری استفاده میشود که منجر به تصاویری با کیفیت بالا و مناسب برای پروژههای حرفهای خواهد شد. در نهایت شما به یک رندرینگ واقعی تبدیل میشوید.
مهارت مدل سازی سه بعدی حرفهای در مشاغل گوناگون
به طور معمول بلندر برای مدل سازی سه بعدی استفاده میگردد که شامل ایجاد یک نمایش سه بعدی از یک شی یا صحنه با استفاده از نرمافزار تخصصی خواهد بود. مدلها، شکل و ظاهر اشیا دنیای واقعی را شبیه سازی میکنند و آنها را به صورت دیجیتالی ارائه میدهند. اگرچه مدل سازی سه بعدی عمدتاً با هنرمندان سه بعدی مرتبط است، اما کاربرد آن در زمینههای مختلف آن را به دیگر حرفهها مرتبط خواهد کرد.
شما پس از آموزش بلندر به عنوان مثال میتوانید به عنوان معمار، طراح محصولات و دکورهای داخلی از فناوری مدل سازی بلندر برای ایجاد مدلهای سه بعدی بهره برده و طرحهای آنها را تجسم کنید. دانشمندان همچنین میتوانند از بلندر برای افزودن قابلیتهای بیشتر به مدلهای تجسم دادههای خود و انتقال ایدههای پیچیده استفاده کنند.
مزایا حضور در کلاس آموزش بلندر
حضور در دوره بلندر دارای مزایای فراوانی است که در ادامه به صورت تیتر وار به این مزایا اشاره میکنیم.
- دریافت محتوای آموزشی منظم و هدفمند
- یادگیری گام به گام از مقدماتی تا پیشرفته
- پوشش کامل تمام بخشهای نرمافزار بلندر
- دریافت راهنمایی مستقیم از مدرس متخصص
- حضور اساتید تجربه زبده و کاربلد در آموزش بلندر
- رفع اشکالات آنی و بلافاصله در کلاس
- استفاده از تجهیزات و تکنیکهای حرفهای و به روز در آموزشگاه مجتمع فنی تهران
- ایجاد انگیزه برای یادگیری مستمر
- انجام پروژههای کاربردی و کسب مهارتهای کاربردی
- دریافت گواهینامه معتبر بینالمللی و دو زبانه
- افزایش شانس استخدام در شرکتها و مراکز معتبر
- معرفی فرصتهای شغلی فراوان و عالی
- راهنمایی برای ورود به بازار کار
مهمترین ویژگیهای بلندر
- متن باز بودن( نوشته شده براساس پایتون).
- سبُک بودن برنامه به دلیل حجم کم.
- برخورداری از صدها افزونه کاربردی.
- برخورداری از کمترین کِرَش در هنگام کار.
- سرعت بخشیدن در طراحی با قابلیت استفاده از شورت کاتهای فراوان.
- یوزر فرندلی بودن محیط کار.
- سازگاری با هر نوع سیستم عاملی.
- دارای آپدیتهای به موقع و کاربردی.
- اسفتاده از موتور رندر بومی.
با بلندر چه کارهایی میتوان انجام داد
- مدلسازی 3 بعدی، طراحی و ساخت کاراکتر.
- اسکالپتینگ(پیکرتراشی)
- ساخت انواع انیمیشن، 2بعدی و 3بعدی.
- ساخت جلوههای ویژه
- کامپوزیت
- شبیه سازی
- تدوین ویدئو
آشنایی با برخی از موارد اصلی ترین سرفصل های دوره بلندر | کلاس آموزش بلندر
آشنایی با نرم افزار بلندر و محیط های طراحی آن در ابتدای دوره
در ابتدای دوره آموزش بلندر پیشرفته، هنرجویان با رابط کاربری و محیطهای مختلف این نرمافزار آشنا میشوند. بلندر دارای چندین فضای کاری است که هر کدام برای انجام وظایف خاصی طراحی شدهاند. محیط Layout برای مدلسازی اولیه، Sculpting برای حجمسازی دقیقتر، UV Editing برای آمادهسازی مدلها جهت تکسچرگذاری، و Compositing برای ترکیب نهایی تصاویر استفاده میشود. آشنایی با این محیطها و نحوه جابجایی بین آنها، پایهای اساسی برای کار با بلندر است.
همچنین هنرجویان یاد میگیرند چگونه تنظیمات شخصی خود را اعمال کنند تا محیط کار را مطابق نیازهایشان بهینه سازند. این شامل تنظیم میانبرهای صفحه کلید، تغییر طرح رنگی رابط کاربری، و سفارشیسازی پنلها میشود. درک عمیق از ساختار منوها و ابزارهای اصلی بلندر، مانند Transform tools، Object Mode و Edit Mode، به هنرجویان کمک میکند تا با اعتماد به نفس بیشتری پروژههای خود را آغاز کنند.
آموزش کار با انواع جنریتورها مثل Bevel – Boolean
در این بخش از دوره آموزش بلندر هنرجویان با مفهوم جنریتورها در بلندر آشنا میشوند. جنریتورها ابزارهایی هستند که به سرعت اشکال و ساختارهای پیچیده را ایجاد میکنند. Bevel modifier یکی از مهمترین جنریتورهاست که برای نرم کردن لبههای تیز و ایجاد جزئیات ظریف در مدلها استفاده میشود. هنرجویان یاد میگیرند چگونه از تنظیمات مختلف Bevel برای کنترل دقیق شکل و عمق لبهها استفاده کنند.
Boolean modifier نیز ابزاری قدرتمند است که برای ترکیب، کم کردن یا مقطعگیری از اشکال استفاده میشود. این تکنیک برای ایجاد اشکال پیچیده از ترکیب اشکال سادهتر بسیار مفید است. هنرجویان با تمرینهای عملی، نحوه استفاده از Boolean برای ایجاد حفرهها، برشها و اشکال پیچیده را میآموزند. همچنین با چالشهای رایج در استفاده از Boolean مانند مشکلات توپولوژی و نحوه رفع آنها آشنا میشوند.
یادگیری کار با دیفرمرها و انجام مدلسازی
دیفرمرها در بلندر ابزارهایی هستند که به طراحان اجازه میدهند شکل و فرم مدلهای سه بعدی را به صورت پویا تغییر دهند. در این بخش، هنرجویان با انواع مختلف دیفرمرها مانند Simple Deform، Lattice، و Armature آشنا میشوند. آنها یاد میگیرند چگونه از این ابزارها برای ایجاد حرکات نرم، تغییر شکلهای پیچیده و حتی انیمیشن کاراکترها استفاده کنند. تمرینهای عملی شامل ساخت مدلهای انعطافپذیر و ایجاد حرکات طبیعی در اشیاء میشود.
همچنین این بخش از پکیج آموزش بلندر شامل آموزش تکنیکهای پیشرفته مدلسازی است. هنرجویان با اصول توپولوژی صحیح، تکنیکهای سابدیویژن سطح، و روشهای بهینهسازی مش آشنا میشوند. آنها یاد میگیرند چگونه از ترکیب ابزارهای مدلسازی مانند Extrude، Loop Cut، و Knife Tool برای ساخت مدلهای پیچیده استفاده کنند. پروژههای عملی مانند مدلسازی کاراکتر یا اشیاء معماری، به هنرجویان کمک میکند تا مهارتهای خود را در عمل به کار گیرند.
تسلط بر کار با سیمولیشن در بلندر
سیمولیشن در بلندر امکان ایجاد افکتهای واقعگرایانه مانند مایعات، پارچه و دود را فراهم میکند. در این بخش از آموزش بلندر، هنرجویان با اصول اولیه فیزیک در محیط سه بعدی آشنا میشوند. آنها یاد میگیرند چگونه از Rigid Body Physics برای شبیهسازی برخورد و سقوط اجسام استفاده کنند. همچنین، با Soft Body Dynamics آشنا میشوند که برای شبیهسازی اجسام نرم و قابل انعطاف مانند بالنها یا ژله استفاده میشود.
بخش مهم دیگر، آموزش کار با Particle System است که برای ایجاد افکتهایی مانند باران، برف، یا جرقه استفاده میشود. هنرجویان یاد میگیرند چگونه پارامترهای مختلف سیستم ذرات را تنظیم کنند تا به نتیجه دلخواه برسند. علاوه بر این، با شبیهسازی مایعات و دود آشنا میشوند که برای ایجاد صحنههای پیچیده و واقعگرایانه بسیار مهم است. تمرینهای عملی شامل ایجاد یک صحنه با ترکیبی از این افکتها میشود تا هنرجویان بتوانند مهارتهای خود را در یک پروژه واقعی به کار گیرند.
آشنایی با بخش دوربین و نورپردازی به صورت حرفه ای
در این بخش، هنرجویان با اصول پیشرفته دوربین و نورپردازی در بلندر آشنا میشوند. آنها یاد میگیرند چگونه از انواع مختلف دوربینها مانند Perspective و Orthographic استفاده کنند و تنظیمات آنها را برای ایجاد زاویههای دید مختلف و افکتهای خاص تغییر دهند. همچنین، با تکنیکهای حرکت دوربین و ایجاد انیمیشنهای دوربین برای ساخت نماهای پویا آشنا میشوند.
نورپردازی حرفهای نیز بخش مهمی از این آموزش است. هنرجویان با انواع مختلف منابع نوری در بلندر مانند Point Light، Spot Light، و Area Light آشنا میشوند و یاد میگیرند چگونه از آنها برای ایجاد فضاهای مختلف استفاده کنند. تکنیکهای پیشرفته مانند استفاده از HDRI برای نورپردازی محیطی و ایجاد بازتابهای واقعگرایانه نیز آموزش داده میشود. تمرینهای عملی شامل ساخت صحنههای داخلی و خارجی با نورپردازی پیچیده است تا هنرجویان بتوانند مهارتهای خود را در ایجاد فضاهای جذاب و واقعگرایانه تقویت کنند.
تدریس کار با شیدر و متریال در بلندر
در این بخش، هنرجویان با مفهوم شیدرها و متریالها در بلندر آشنا میشوند. آنها یاد میگیرند چگونه از Shader Editor برای ایجاد متریالهای پیچیده استفاده کنند. این شامل آشنایی با انواع مختلف نودها مانند Diffuse BSDF، Glossy BSDF، و Emission است. هنرجویان میآموزند چگونه این نودها را با یکدیگر ترکیب کنند تا متریالهای واقعگرایانه ایجاد کنند. همچنین این قسمت از آموزش بلندر پیشرفته، به تکنیکهایی مانند استفاده از Texture Maps برای افزودن جزئیات بیشتر به سطوح میپردازد.
بخش مهم دیگر، آموزش کار با Procedural Textures است. هنرجویان یاد میگیرند چگونه از نودهای Noise، Voronoi و Musgrave برای ایجاد بافتهای پیچیده بدون نیاز به تصاویر خارجی استفاده کنند. این تکنیکها برای ایجاد متریالهای طبیعی مانند چوب، سنگ، و فلز بسیار مفید هستند. تمرینهای عملی شامل ساخت مجموعهای از متریالهای مختلف برای یک صحنه کامل است، که به هنرجویان اجازه میدهد مهارتهای خود را در ترکیب متریالهای مختلف و ایجاد یک صحنه هماهنگ به کار گیرند.
تسلط بر تنظیمات رندرینگ در بلندر
در این قسمت هنرجویان با تنظیمات پیشرفته رندرینگ در بلندر آشنا میشوند. آنها یاد میگیرند چگونه از موتورهای رندر مختلف مانند Eevee و Cycles استفاده کنند و تفاوتهای آنها را درک کنند. Eevee برای رندرهای سریع و Cycles برای رندرهای با کیفیت بالا و واقعگرایانه استفاده میشود. هنرجویان با تنظیمات مختلف این موتورها مانند نمونهبرداری، دنوییزینگ، و تنظیمات نور جهانی آشنا میشوند و یاد می‹گیرند چگونه این پارامترها را برای بهینهسازی کیفیت و زمان رندر تنظیم کنند.
همچنین آنها با تکنیکهای پیشرفتهتر مانند رندرینگ لایهای و استفاده از پاسهای مختلف رندر آشنا میشوند. این تکنیکها به آنها اجازه میدهد کنترل بیشتری بر روی خروجی نهایی داشته باشند و در مرحله پستپروداکشن انعطافپذیری بیشتری داشته باشند. تمرینهای عملی شامل رندر کردن صحنههای پیچیده با استفاده از تنظیمات مختلف و مقایسه نتایج است. این به هنرجویان کمک میکند تا درک عمیقتری از تأثیر هر تنظیم بر کیفیت نهایی و زمان رندر پیدا کنند.
یادگیری پلاگین های متناسب با سطح دوره
هنرجویان در این قسمت از دوره آموزش بلندر با پلاگینهای کاربردی و مهم بلندر آشنا میشوند که متناسب با سطح دوره است. یکی از مهمترین پلاگینها، Hard Ops است که برای مدلسازی سختافزاری و ایجاد اشکال هندسی پیچیده استفاده میشود. هنرجویان یاد میگیرند چگونه از این پلاگین برای سرعت بخشیدن به فرآیند مدلسازی و ایجاد جزئیات دقیق استفاده کنند. همچنین، با پلاگین BoxCutter آشنا میشوند که برای برشهای سریع و دقیق در مدلها بسیار مفید است.
پلاگین دیگری که معرفی میشود، Animation Nodes است که برای ایجاد انیمیشنهای پارامتریک و پیچیده استفاده میشود. هنرجویان یاد میگیرند چگونه از این پلاگین برای ایجاد حرکات تکرارشونده و الگوهای پیچیده استفاده کنند. این پلاگینها به هنرجویان کمک میکنند تا کارایی خود را افزایش دهند و پروژههای پیچیدهتری را با سرعت بیشتری انجام دهند.
انجام پروژه عملی در انتهای دوره آموزش بلندر
در پایان پکیج آموزش بلندر، هنرجویان فرصت دارند تا تمام مهارتهایی را که در طول دوره آموختهاند در قالب یک پروژه عملی به کار گیرند. این پروژه میتواند شامل ساخت یک صحنه کامل، یک انیمیشن کوتاه، یا یک مدل پیچیده با متریالها و تکسچرهای واقعگرایانه باشد. هدف از این پروژه، تقویت مهارتهای عملی هنرجویان و آمادهسازی آنها برای کار در دنیای واقعی است.
در طول انجام پروژه، مدرسین راهنماییهای لازم را ارائه میدهند و به هنرجویان کمک میکنند تا با چالشهای واقعی روبرو شوند و راهحلهای خلاقانه پیدا کنند. این پروژه همچنین فرصتی است برای هنرجویان تا نمونه کارهایی برای ارائه به کارفرمایان آینده ایجاد کنند. در پایان، هر هنرجو پروژه خود را به کلاس ارائه میدهد و بازخورد سازنده از مدرسین و همکلاسیهای خود دریافت میکند، که این امر به بهبود مهارتهای ارائه و توضیح کار آنها کمک میکند.
بازار کار دوره بلندر مجتمع فنی تهران در ایران و جهان
- انجام پروژه برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی و خدماتی برای پلتفرمهای مختلف از جمله اینستاگرام.
- طراحی 3بعدی انواع محصولات جهت تبلیغات برای شرکتهای تولیدی.
- ساخت انواع بازیهای 2بعدی و 3بعدی.
- فروش انواع طراحیهای 3بعدی به صورت دلاری به وب سایت های مختلف.
- فعالیت در دفاتر سینمایی جهت انجام پروژه های جلوههای ویژه(به عنوان مثال فیلم مسخرهباز)
- فعالیت بصورت ریموت با شرکتهای تبلیغاتی خارج از ایران
- ساخت انواع موشن گرافیهای 2بعدی و 3بعدی جهت تبلیغات.
این دوره مناسب چه کسانیست
تمام افرادی که به حوزه طراحی گرافیکی 3بعدی،ساخت جلوههای ویژه، ساخت انیمیشن و موشن گرافی علاقهمند هستند و قصد دارند دراین حوزه بصورت حرفهای کسب درآمد بکنند. افرادی که تدوینگر هستند و قصد دارند خودشان جلوههای ویژه کارشان را انجام دهند. عکاسانی تبلیغاتی که به ساخت صحنههای رئالیستی علاقهمند هستند.
پیش نیاز آموزش بلندر
دوره مقدماتی آموزش بلندر به هیچ پیشنیاز گرافیکی نیاز ندارد. این دوره ویژه افرادیست که هیچ اطلاعاتی از طراحی در بلندر ندارند و حتی یک دقیقه هم آموزشی ندیدهاند. تنها پیشنیاز این دوره، علاقه به طراحی گرافیکی در بلندر است.
پیشنهاد میشود افرادی که قبلاً آموزشی هرچند مختصر دیدهاند در دوره پیشرفته این نرم افزار شرکت کنند یا دورههای مشابهای مثل مکس و مایا.
سخن پایانی
آموزش بلندر یک سفر هیجانانگیز در دنیای گرافیک سه بعدی است. با تسلط بر این نرمافزار قدرتمند، شما قادر خواهید بود ایدههای خلاقانه خود را به واقعیت تبدیل کنید. از مدلسازی گرفته تا انیمیشن، از شبیهسازی تا رندرینگ، بلندر ابزاری همهکاره برای هنرمندان دیجیتال است. به یاد داشته باشید که یادگیری مداوم و تمرین مستمر کلید موفقیت در این حوزه است. با پشتکار و خلاقیت، میتوانید مرزهای هنر دیجیتال را درنوردید و آثاری خلق کنید که دنیا را به تحسین وادارد. شما میتوانید برای شروع دوره آموزش بلندر همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنماییهای تکمیلی را در اختیار شما قرار دهند.
سوالات متداول در خصوص کلاس آموزش بلندر
پس از بررسی جامع و کامل آموزش بلندر در این بخش تصمیم داریم به سوالاتی که ذهن مخاطبان را درگیر کرده است را پاسخ دهیم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان پیش از ثبتنام در دوره آموزش بلندر میتوانید با شماره تلفن 0212729 تماس حاصل فرمایید.
آیا برای شروع دوره بلندر نیاز به پیشزمینه تخصصی دارم؟
خیر. دورههای بلندر معمولاً از سطح مقدماتی شروع میشوند و برای افراد بدون تجربه قبلی نیز مناسب هستند. فقط داشتن آشنایی پایه با کامپیوتر کافی است.
طول دوره آموزش بلندر چقدر است؟
دوره بلندر در مجتمع فنی تهران حدود 30 ساعت آموزشی زمان می برد.
آیا دوره بلندر برای بازار کار ایران مفید است؟
بله. با توجه به رشد صنایع گرافیک، انیمیشن، بازیسازی و معماری، مهارت بلندر فرصتهای شغلی خوبی ایجاد میکند.
حداقل سختافزار مورد نیاز برای یادگیری بلندر چیست؟
- پردازنده: Core i5 یا بالاتر
- رم: 8 گیگابایت (16 گیگابایت توصیه میشود)
- کارت گرافیک: ترجیحاً با 4 گیگابایت حافظه
- هارد: SSD ترجیحی
آیا نرمافزار بلندر رایگان است؟
بله. بلندر یک نرمافزار متنباز Open Source)) و کاملاً رایگان است که میتوانید آن را از وبسایت رسمی دانلود کنید.
در پایان دوره بلندر چه مهارتهایی کسب خواهم کرد؟
مهارتهای اصلی شامل: مدلسازی سه بعدی، متریال سازی، نورپردازی، انیمیشن، رندرینگ و مجسمهسازی دیجیتال میشوند.
کلاسهای آموزش بلندر به چه صورت برگزار میشوند؟
معمولاً سه روش وجود دارد: حضوری، آنلاین و ترکیبی که مهارت آموز مطابق با شرایط خود یکی را انتخاب میکند.
آیا پس از دوره بلندر گواهینامه دریافت میکنم؟
بله. پس از پایان دوره بلندر و کسب نمره قبولی در آزمون گواهینامه بین المللی و دو زبانه به شما اعطا میگردد که این گواهینامه مورد تایید قوه قضاییه بوده و میتوان از آن در خارج از کشور استفاده نمود و به درآمدهای دلاری دست پیدا کرد.
مشاغل مرتبط با بلندر کدامند؟
انیماتور، مدلر سه بعدی، طراح بازی، معمار، طراح محصول، موشن گرافیست و جلوههای بصری جز این مشاغل به حساب میآیند.
آیا یادگیری دوره بلندر سخت است؟
برای افراد علاقهمند و مستعد، یادگیری بلندر چندان سخت نیست. با تمرین مداوم و منطقی میتوان پیشرفت کرد.
آموزش بلندر برای چه کسانی مناسب هست؟
Blender برای همه مناسب است، از هنرمندان دیجیتال گرفته تا توسعهدهندگان بازی و حتی دانشجویان.
آیا Blender روی سیستمعاملهای مختلف کار میکند؟
بله، Blender روی ویندوز، مک و لینوکس قابل اجراست.
آیا میتوان با Blender فیلمهای انیمیشنی ساخت؟
بله، Blender ابزارهای پیشرفتهای برای ساخت فیلمهای انیمیشنی دارد و پروژههای موفق زیادی با استفاده از آن ساخته میشود.
آیا برای یادگیری بلندر نیاز به تجربه قبلی در نرمافزارهای سه بعدی دارم؟
خیر، بلندر برای مبتدیان هم مناسب است، اما داشتن تجربه قبلی میتواند روند یادگیری را تسریع کند.
آیا بلندر برای کار حرفهای مناسب است؟
بله، بلندر در صنعت انیمیشن، بازیسازی و طراحی سه بعدی به طور گسترده استفاده میشود.
چقدر زمان لازم است تا در بلندر مهارت پیدا کنم؟
این به تلاش شما بستگی دارد، اما معمولاً 3 تا 6 ماه تمرین مداوم برای رسیدن به سطح متوسط کافی است.
آیا بلندر برای رندرینگ معماری مناسب است؟
بله، بلندر قابلیتهای قوی برای رندرینگ معماری دارد و میتواند نتایج بسیار واقعگرایانه تولید کند.
آیا میتوانم از بلندر برای ساخت بازی استفاده کنم؟
بله، بلندر دارای موتور بازیسازی داخلی است و همچنین میتواند با موتورهای بازی دیگر مانند Unity ادغام شود.
پیش نیاز ها
- علاقه به کار با نرم افزارهای مدلسازی و سه بعدی بمنظور ساخت تیزر، گیم، انیمیشن سازی.
- خلاقیت و پشتکار.
سرفصل ها
- معرفی نرم افزار بلندر و موارد استفاده از آن
- مراحل راه اندازی نرم افزار وآشنایی کامل با رابط کاریری بلندر
- معرفی محیط های طراحی در بلندر از جمله : Sculpt- uvediting- texture paint- shadingو...
- پنل Properties
- کار با جنریتور ها: Bevel - Boolean – Array- Mirror-Screw-Solidify و...
- محیط Edit Mode
- آشنایی با جئومتری نودز
- کار با دیفرمرها
- مدلسازی و بافت
- فیزیک در بلندر
- کار با سیمولیشن در بلندر
- بِیک در بلندر
- UV و Unwrap در بلندر
- آشنایی با نورپردازی در بلندر
- آشنایی با دوربین در بلندر
- کار با شیدر و متریال در بلندر (مقدماتی)
- آشنایی با تنظیمات رندرینگ در بلندر
- انیمیشن با بلندر
- آشنایی با برخی از پلاگین های متناسب با سطح دوره
- پروژه
کسب توانایی ها
- طراحی مدل بصورت ۳ بعدی از روی رفرنس و همچنین طراحی ایزومتریک.
بازار کار
- همکاری با شرکت های مختلف تبلیغاتی، بازی سازی، انیمیشن سازی و ...
- فعالیت بصورت پروژه ای بمنظور طراحی سه بعدی انواع محصول، کارکتر و ...
- آموزش نرم افزار