جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}

آموزش تولید محتوای ویدیویی
Video Content Production

دوره

اهمیت و قدرت فضای مجازی، مدیا و صنعت فیلمسازی بر کسی پوشیده نیست، براساس مگا ترندها که پیش بینی های دانشمندان تا سال 2050 هستند، حدود نیمی از مشاغل کنونی از بین خواهند رفت و جای آنها را مشاغلی مربوط به حوزه ی تکنولوژی، فضای مجازی و مدیا خواهند گرفت. گلخانه های تمام مکانیزه که با با نرم افزارهای موبایل هدایت می شوند، دستگاه های تشخیص بیماری و انجام عمل های سرپایی و حتی جراحی های کوچک در خانه، سیستم های حمل و نقل و باربری خودران و موارد بسیاری از این دست که تمامی اینها نیاز به تولید محتوا برای تولید، تبلیغ و آموزش دارند. در آینده ای نزدیک دیگر طلا، الماس، نفت و غیره ارزشمندترین چیزهای روی کره ی زمین نخواهند بود بلکه ارزشمندترین چیز محتوا خواهد بود و محبوب ترین و تاثیرگذارترین محتواها، محتواهای ویدیویی هستند.

پیش نیاز ها

  • شرکت کنندگان در این دوره باید قدرت تحلیل خوبی داشته باشند تا با ابزارها و ترفندهایی که در این دوره به آنها آموزش داده می شود بتوانند موضوع های ترند را پیدا کرده، ایده پردازی کنند و آن ایده ها را با در نظر گرفتن امکانات، بودجه و پلتفرمی که در آن مشغول به فعالیت هستند به یک سناریو تبدیل، سپس مناسبترین فرم برای این سناریو را انتخاب و اجرا کنند.
  • برای طی کردن این مسیر، شرکت کننده در دوره باید بتواند با سیستم های کامپیوتری و گوشی های موبایل هوشمند کار کند، افرادی که دسترسی به دوربین های عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای و نیمه حرفه ای دارند و یا برای کار با آنها آموزش دیده اند و همچنین با نرم افزار های رایج تولید محتواهای ویدیویی آشنایی دارند، در پروسه ی آموزش و تمرین ها به دلیل حجم زیاد اطلاعات جدید، با دشواری کمتری روبرو و خروجی بهتری خواهند داشت.
  • در آخر شرکت کنندگان باید بدانند که این رشته همانند دیگر رشته های حوزه ی تصاویر متحرک نیازمند علاقه، خلاقیت، صبر و پشتکار است چرا که برای ضبط یک نما شاید نیاز به ساعت ها کار، طراحی و آماده سازی باشد

سرفصل ها

  • ایده پردازی و سناریو نویسی:
  • هر ویدیویی داستانی دارد و هر داستان سفریست که داستانگو مخاطب را از طریق آن به مقصدی میرساند. این سفر منظور، مظمون یا مقصودی دارد که میتواند اطلاع رسانی، سرگرم کردن یا فروش کالا و مواردی از این دست باشد. در این فصل هنرجو می آموزد که در شغل، فعالیت و کسب و کار خود و یا دیگران ایده پردازی کند، آنها را پرورش دهد و به یک طرح یا سناریوی تصویری با در نظر گرفتن فرم مناسب و امکانات خود یا مجموعه ی شاغل در آن تبدیل کند. در این درس نکاتی در مورد سناریو نویسی برای پلتفرم های مختلف و همچنین نکاتی در مورد سناریوی ویدیوهای تبلیغاتی با تحلیل و مهندسی معکوس تعدادی از بهترین ویدیوهای صنعت تبلیغات ارائه می شود.
  • فتوشاپ:
  • فتوشاپ یک نرم افزار ویرایشگر حرفه ای می باشد که توسط شرکت Adobe System توسعه یافته است که برای ساخت و ویرایش عکس ها به کار می رود. امروزه طراحان گرافیک، ناشرین کتب و مجلات، چاپخانه ها، طراحی سایت، عکاس ها، نقاشان هنری، انیمیشن سازها و ...به آن نیاز دارند و به یک صنعت تبدیل شده است
  • آموزش مبانی تدوین و نرم افزار ادوب پریمیر:
  • نرم افزار ادوب پریمیر یکی از بهترین و تخصصی ترین نرم افزارهای تدوین فیلم در جهان است که فیلم های سینمایی بسیاری هم با این نرم افزار تدوین و نمایش داده شده اند. این نرم افزار در سطح مورد نیاز یک تولید کننده ی محتوا آموزش داده می شود سپس ساخت و تدوین انواعی از محتواهای ویدیویی از طریق این نرم افزار، از جمله اسلایدشو، فوتورمان، ویدیوهای دارای پرده ی سبز، ویدیوهای مولتی کمرا و ... آموزش داده می شود. همچنین در این دوره مختصری در مورد مبانی تدوین و زیبایی شناسی آن بحث و نکاتی ارائه خواهد شد.
  • موشن گرافیک:
  • موشن گرافیک نوعی از انیمیشن است که تلفیقی از حروف ،کلمات و یا اشکال متحرک است که صدا هم در بیشتر موارد با آن ترکیب می شود. تولید محتوای موشن گرافیک به دلیل جذابیت های بالای بصری ابزار بسیار مفیدی برای ایده های تبلیغاتی به شمار می رود، حجم پایین این ابزار با محتوا محوری، تاثیرگذاری بسیار بالایی در انتقال موضوع مورد نظر مخاطبین دارد، ویدئو های موشن گرافیک در تبلیفات تلویزیونی، شبکه های اجتماعی و شبکه هایی مثل یوتیوپ و آپارات در حال حاضر سهم زیادی برای تبلیغات ایفا می کند.
  • افترافکت:
  • از مشهورترین و قدرتمند ترین نرم افزار های شرکت ادوبی است که کاربرد فراوانی در زمینه کار و ویرایش فیلم و محتوای تصویری دارد و هر شخصی که به صورت حرفه ای در عرصه ی فیلم سازی و انیمیشن سازی فعال باشد از این نرم افزار در انجام پروژه ها قطعاً استفاده می کند. این نرم افزار هماهنگی بالایی با نرم افزار های ادوبی پریمیر، ادوبی فتوشاپ، ادوبی آدیشن و ایلاستریتور دارد.
  • پروسه های تولید:
  • در این درس کار با دوربین ها و تجهیزات نیمه حرفه ای و مناسب تولید محتوای ویدیویی آموزش داده می شود. نکاتی در مورد کار با دوربین و عملکرد آنها، نکاتی در مورد نورپردازی، کار با پرده ی سبز، قاب بندی، کمپوزیسیون، همچنین نکاتی در مورد کارگردانی و زیبایی شناسی آن ارائه می شود. در این درس مراحل ساخت و اجرای انواع محتواهای ویدیویی ارائه میشود.
  • کار با پرده سبز:
  • یکی از کاربردی ترین ابزارها برای یک تولید کننده ی محتواهای ویدیویی پرده ی سبز است، به خصوص برای تولید محتواهای ویدیویی آموزشی می توان از آن استفاده کرد. در این درس موارد استفاده از پرده ی سبز معرفی و طرز نورپردازی و فیلمبرداری از آن با تجهیزات آموزش داده می شود.

کسب توانایی ها

  • ر دوره ی تولید محتوای ویدیویی مجتمع فنی تهران، هنرجو با استراتژی ها و سیاست های طراحی و تولید محتواهای ویدیویی و تبلیغی از مرحله ی ایده تا مرحله ی پس از تولید آشنا و نکاتی در مورد نحوه ی انتشار و حتی ویژگی های محتوا برای پلتفرم های مختلف می آموزد.
  • در این دوره بعد از معرفی انواع محتوا های ویدیویی، نرم افزارها و تجهیزات لازم برای ساخت هر یک از این محتواهای ویدیویی، روش های ساخت با امکانات و بودجه های مختلف و مبانی هنری و زیبایی شناسی مربوط به هر کدام از این محتواها آموزش داده می شود.
  • مهارت های ایده پردازی
  • سناریو نویسی
  • تولید و پس از تولید محتواهای ویدیویی شامل کلیپ
  • تیزر تبلیغاتی
  • موشن گرافیک
  • اسلایدشو
  • کار با پرده سبز

بازار کار

  • تمام ادارات، ارگان ها و شرکت های خصوصی و دولتی که در فضای مجازی فعالیت دارند نیاز به تولید محتوا دارند و محبوب ترین و تاثیرگذارترین آنها، محتواهای ویدیویی هستند. کسانی که فعال و یا علاقه مند به حوزه های دیجیتال مارکتینگ و سوشیال مارکتینگ هستند توانایی و آشنایی با تولید محتوای ویدیویی امتیاز بزرگی در رزومه اشان به حساب می آید. پس از اتمام این دوره شرکت کنندگان مقدمات یادگیری نرم افزارهای تدوین و مبانی تدوین را آموخته و با کمی تمرین و آموزش های تخصصی تر می توانند به عنوان تدوینگر در کسب و کارهای مختلف استخدام و فعالیت کنند. آژانس های تبلیغاتی برای تولید محتوا و مدیریت پیج های مشتریانشان نیاز به افرادی با مهارت های تولید محتوایی مختلف دارند. یکی از راه های بدست آوردن درآمد ارزی فعالیت در پلتفرم های آنلاینی مثل یوتیوب است. امروزه افراد بسیاری جذب فعالیت در این فضا شده اند ولی یوتیوب فارسی هنوز در اول راه است و به دلایل مختلف از جمله کیفیت محتواها، این عرصه هنوز تقریبا در بسیاری شاخه ها دست نخورده باقی مانده و پتانسیل پیشرفت زیادی برای افراد متخصص دارد. شرکت کنندگان در این دوره پس از اتمام آن و مطالعه و آشنایی با پلتفرم یوتیوب می توانند به عنوان یوتیوبر فعالیت کنند و محتواهای با کیفیت تر و متنوع تری نسبت به رقیبان و دیگر کاربران تولید کنند. و همچنین این دوره برای افرادی که به عنوان یوتیوبر و اینفلوئنسر مشغول به فعالیت و یا صاحبان کسب و کارهای کوچک فعال در فضای مجازی، مفید خواهد بود.
اطلاعات درس
دپارتمان : تولید محتوا سطح درس : عمومی گواهینامه : دارد حضوری/آنلاین : ۶۵ ساعت

کلاس ها

کلاس #308281
مرکز : اکباتان
تاریخ شروع : ۱۶-۰۲-۱۴۰۳
یکشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰
سه شنبه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰
هزینه دوره : ۸۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال نمایش کلاس
کلاس #305832
مرکز : اکباتان
تاریخ شروع : ۱۹-۰۲-۱۴۰۳
شنبه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۱:۰۰
چهارشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۱:۰۰
هزینه دوره : ۸۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال نمایش کلاس
کلاس #308780
مرکز : سعادت آباد (مرکزی)
تاریخ شروع : ۳۱-۰۲-۱۴۰۳
دوشنبه از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۴:۰۰
هزینه دوره : ۸۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال نمایش کلاس