جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}

آموزش فتوشاپ برای معماری
Photoshop for Architecture

دوره

دوره آموزش فتوشاپ برای معماری؛ فرصتی طلایی برای بهبود مهارت های معماری

دوره آموزش فتوشاپ برای معماری، دوره‌ای تخصصی است که هدف آن ارتقای مهارت‌های بصری و تصویری معماران از طریق آموزش نرم‌افزار قدرتمند فتوشاپ است. فتوشاپ ابزارها و قابلیت‌های بی‌شماری برای ویرایش و خلق تصاویر حرفه‌ای در اختیار معماران قرار می‌دهد تا بتوانند مهارت‌های خود را در به تصویر کشیدن طرح‌ها و نقشه‌ها بهبود ببخشند. از همین رو پس از بررسی مختصر پیش‌نیازها و سرفصل‌های آموزشی این دوره، به معرفی جزییات و محتوای آموزشی و همچنین برخی کاربردها و مهارت‌های کسب شده توسط معماران پس از گذراندن این دوره می‌پردازیم.

چرا باید در دوره آموزش فتوشاپ برای معماری شرکت کنم؟

زیادی وجود دارد که چرا باید در دوره آموزش فتوشاپ برای معماری شرکت کرد. فتوشاپ یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارها در حوزه معماری و طراحی داخلی است. با فتوشاپ می‌توانیم به راحتی طرح‌ها و نقشه‌های خود را ویرایش و اصلاح کنیم، بافت‌ها و مصالح مختلف را روی ساختمان‌ها اعمال نماییم، پرسپکتیوهای دقیق ترسیم کنیم و حتی ماکت‌های سه بعدی خلق نماییم. فتوشاپ ابزاری قدرتمند برای به تصویر کشیدن ایده‌های ذهنی ماست. از طرفی با یادگیری فتوشاپ می‌توانیم به راحتی انواع مختلفی از پوسترها، بروشورها، کاتالوگ‌ها و محتواهای تبلیغاتی برای ارائه خدمات و آثار خود بسازیم.

این برای معرفی خودمان به عنوان یک معمار حرفه‌ای بسیار حیاتی است. همچنین می‌توانیم پرزنتیشن‌ها و ماکت‌های سه بعدی جذابی برای نمایش به مشتریانمان آماده کنیم. از طرفی نباید فراموش کرد که فتوشاپ ابزاری قدرتمند برای ویرایش عکس و تصاویر است. ما می‌توانیم عکس‌هایی از محوطه و ساختمان مورد نظر بگیریم و با استفاده از فتوشاپ آن‌ها را ویرایش و نورپردازی کنیم. حتی می‌توانیم عناصری مثل درخت، آبنما، مبلمان شهری و... را به آن‌ها اضافه نماییم. این باعث می‌شود طرح نهایی ما بسیار جذاب‌تر و واقعی‌تر به نظر برسد. بنابراین با توجه به کاربردهای فراوان فتوشاپ در حوزه معماری، شرکت در دوره‌ آموزشی مربوطه می‌تواند مهارت‌های ما را به طور چشمگیری ارتقا دهد و باعث پیشرفت شغلی‌مان شود.

برای دوره آموزش فتوشاپ برای معماری چه پیش نیازی وجود دارد؟

برای شرکت در دوره آموزش فتوشاپ برای معماری، پیش‌نیازهای خاصی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. اول از همه تسلط به نرم‌افزار اتوکد برای شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی حیاتی است. اتوکد یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارها در زمینه نقشه‌کشی و طراحی‌های معماری و ساختمان است. افرادی که می‌خواهند در دوره فتوشاپ ثبت‌نام کنند، حتماً باید با مفاهیم اولیه نقشه‌کشی معماری در اتوکد و فرمان‌های پایه آشنا باشند. تسلط به اتوکد باعث می‌شود فرد بتواند طرح‌ها و نقشه‌های خود را به راحتی وارد فتوشاپ کند و روی آن‌ها کار نماید.

دومین پیش‌نیاز مهم برای شرکت در این دوره آموزشی، تسلط به نرم‌افزارهای سه بعدی ساز است. برنامه‌هایی مثل اسکتچآپ, رویینو و تری دی مکس ابزارهای قدرتمندی برای مدل‌سازی سه بعدی در اختیار ما قرار می‌دهند. مهارت‌آموزان این دوره باید بتوانند مفاهیم پایه مدل‌سازی، متریال‌دهی، نورپردازی و رندر را درک کنند تا بتوانند از توانایی‌های نرم‌افزار فتوشاپ در زمینه ویرایش تصاویر سه بعدی و ساخت ماکت‌های واقع‌گرا استفاده نمایند. افرادی که تجربه کار با اتوکد و موتورهای رندر سه بعدی را داشته باشند، می‌توانند مهارت‌های خود را در فتوشاپ به سطح بالاتری ارتقا دهند.

فتوشاپ برای معماری

آشنایی اولیه با محیط کار فتوشاپ در ابتدای دوره

در ابتدای دوره آموزش فتوشاپ برای معماری، آشنایی با محیط کار این نرم‌افزار بسیار حائز اهمیت است.  در گام نخست، مهارت‌آموزان با واسط کاربری فتوشاپ و بخش‌های مختلف آن آشنا می‌شوند. صفحه اصلی فتوشاپ شامل نوار منوها، نوار ابزار، پنل‌های مختلف، پنجره داکیومنت و صفحه کار است. مهارت‌آموزان کاربرد هر کدام از این بخش‌ها و نحوه باز و بسته کردن آن‌ها را فرا می‌گیرند. همچنین با منوها و زیرمنوهای متنوعی که فتوشاپ دارد، آشنا می‌شوند. سپس با ابزارها و پنل‌های مهمی مثل پنل لایه‌ها، پنل Brush ، پنل Color و پنل تاریخچه آشنا می‌شوند. آن‌ها متوجه می‌شوند که چگونه می‌توانند با استفاده از این ابزارها، تغییراتی را در تصاویر اعمال کنند.

همچنین یاد می‌گیرند که چطور می‌توانند تغییرات ایجاد شده را ذخیره کرده و در صورت لزوم به حالت قبل برگردانند.  علاوه بر این موارد مهارت‌آموزان با مفاهیمی مثل resolution تصاویر، اندازه فایل، فرمت‌های ذخیره‌سازی تصاویر و انواع لایه‌ها آشنا می‌شوند. در نهایت، پس از آشنایی اولیه با محیط کار فتوشاپ، آمادگی لازم برای ورود به مراحل پیشرفته‌تر و یادگیری مفاهیم تخصصی‌تر را پیدا می‌کنند.

یادگیری محیط زوم، آوردن عکس، شناخت پسوندها در دوره فتوشاپ برای معماری

یکی از مباحث مهمی که در ابتدای دوره آموزش فتوشاپ برای معماری مطرح می‌شود، آشنایی با محیط زوم و نحوه آوردن تصاویر به داخل نرم‌افزار است. در گام نخست، مهارت‌آموزان با قابلیت بزرگنمایی و کوچک نمایی در فتوشاپ (Zoom In/Zoom Out) آشنا می‌شوند. آن‌ها یاد می‌گیرند که چگونه با استفاده از دکمه‌های موجود در نوار ابزار یا چرخاندن اسکرول ماوس بتوانند به تصاویر زوم کرده و جزئیات بیشتری را مشاهده نمایند. همچنین متوجه می‌شوند چطور می‌توانند با زوم عقب، دوباره نمای کلی تصویر را ببینند.

پس از آن، با روش‌های آوردن تصاویر به داخل فتوشاپ از طریق گزینه‌هایی مثل Import و Place آشنا می‌شوند. همچنین متوجه می‌شوند که  فتوشاپ پسوندهای خاصی برای فرمت ذخیره‌سازی تصاویر دارد؛ مثلاً فایل‌های PSD به طور خاص برای فتوشاپ طراحی شده‌اند. تفاوت‌هایی مثل raster و vector نیز برای آنها تشریح می‌شود تا درک بهتری پیدا کنند. در نهایت پس از اتمام این مرحله، مهارت‌آموزان می‌توانند به راحتی تصاویر مرتبط با طرح‌ها و نقشه‌های معماری خود را وارد فتوشاپ کرده و کار روی آنها را شروع کنند.

تسلط کامل به ابزار marquee tool در فتوشاپ برای معماری

مارکی تول یا ابزار انتخاب، یکی از پرکاربردترین ابزارها در فتوشاپ است که تسلط بر آن برای مهارت‌آموزان دوره فتوشاپ معماری بسیار مهم خواهد بود. این ابزار به ما امکان می‌دهد ناحیه‌ای از تصویر یا لایه‌ای خاص را برای ویرایش انتخاب کنیم. با Marquee tool می‌توانیم مستطیل‌ها یا بیضی‌های انتخابی با اندازه‌های دلخواه رسم نموده و آن ناحیه از تصویر را برش دهیم، کپی کنیم، جابجا نماییم، چرخش دهیم یا هرگونه تغییر دیگری روی آن اعمال کنیم.

مهارت‌آموزان نحوه رسم انواع مختلفی از اشکال هندسی را تمرین می‌کنند. همچنین می‌آموزند که چگونه از عملیاتی مثل Subtract و Intersect برای ایجاد اشکال پیچیده‌تر استفاده کنند. به عنوان مثال، یاد می‌گیرند که چطور می‌توانند قسمتی از یک معماری را با Marquee برش داده و آن را در پس‌زمینه مناسبی جایگذاری کنند. در کنار Marquee، ابزار Lasso نیز آموزش داده می‌شود که قابلیت رسم اشکال آزاد با دست را دارد. در نهایت تسلط بر این دو ابزار به همراه ابزارهای Crop و Slice، مهارت دانشجوی معماری در ویرایش تصاویر را گسترش می‌دهد.

آموزش کاربرد فتوشاپ Photoshop در معماری

معرفی ابزار  crop toolو آموزش کامل آن در طول دوره

ابزار Crop یکی دیگر از ابزارهای کاربردی در فتوشاپ است که آموزش آن بخش مهمی از دوره فتوشاپ معماری محسوب می‌شود. ابزار Crop  به ما اجازه می‌دهد تا قادر باشیم بخشی از تصویر را که نیاز نداریم حذف کرده و تنها روی قسمت مورد نظر خود متمرکز شویم. به عبارتی این ابزار برای برش دادن و قاب بندی تصاویر به کار می‌رود. مهارت‌آموزان طراحی داخلی و معماری باید بدانند که چگونه از این ابزار برای جدا کردن بخشی از یک طرح یا نمای ساختمان و حذف فضای اضافی اطراف آن استفاده کنند.

روش کار با ابزار Crop به این صورت است که ابتدا محدوده مورد نظر برای برش دادن را مشخص می‌کنیم. برای این کار می‌توانیم از اشکال هندسی تعبیه شده در این ابزار مثل مربع و مستطیل استفاده کنیم. سپس با فشردن کلید Enter یا کلیک بر روی علامت تیک سبز رنگ، عمل برش صورت می‌گیرد.  علاوه بر این، مهارت‌آموزان طریقه ذخیره برش‌های صورت گرفته به صورت جداگانه یا اعمال تغییراتی مثل چرخش بر روی بخش برش داده شده را نیز فرا می‌گیرند. بنابراین تسلط بر Crop tool می‌تواند مهارت ویرایش تصاویر معماری را به طور چشمگیری ارتقا دهد.

یادگیری ایجاد پترن و بافت در آموزش فتوشاپ برای معماری

یکی از مهارت‌های مهمی که در دوره آموزش فتوشاپ برای معماری آموزش داده می‌شود، نحوه ایجاد بافت و الگوهای تکرارشونده یا همان پترن‌ها در تصاویر است. ابتدا مهارت‌آموزان با پنل Pattern در فتوشاپ آشنا می‌شوند و متوجه می‌شوند که چگونه می‌توان انواع بافت‌ها و پترن‌های آماده را روی تصاویر اعمال کرد. سپس فرا می‌گیرند که چطور با استفاده از ابزارهایی مثل Clone Stamp ، Pattern Stamp و Pattern Brush بتوانند خودشان الگوهایی را طراحی و روی تصاویر پخش کنند.

به عنوان مثال یاد می‌گیرند که چگونه الگویی از آجرفرش‌ها را روی نمای ساختمان اعمال کنند یا الگوی چوب‌بری‌شده را بر روی کف اتاق پخش نمایند. همچنین متوجه می‌شوند که چگونه بتوانند با طراحی پترن‌های سفارشی، بافت‌ها و مصالح منحصربفردی برای پروژه‌های معماری خود خلق کنند. در نهایت با یادگیری این مهارت، مهارت‌آموزان قادر خواهند بود جنبه بصری نقشه‌ها و طرح‌های معماری خود را بهبود بخشیده و با اعمال بافت‌ها و پترن‌ها، آن‌ها را واقع‌گراتر و جذاب‌تر کنند.

آموزش ایجاد پوستر برای معماری در فتوشاپ

طراحی پوسترهای تبلیغاتی و معرفی پروژه‌ها، یکی از مواردی است که در دوره آموزش فتوشاپ برای معماری به آن پرداخته می‌شود. ابتدا مهارت‌آموزان با مفهوم لایه‌ها در فتوشاپ آشنا شده و فرا می‌گیرند که چگونه برای طراحی یک پوستر، لایه‌های مختلفی را تعریف کنند. به عنوان مثال، لایه‌ای برای پس‌زمینه، لایه‌ای برای تصویر ساختمان، لایه‌ای برای لوگو، لایه متن و غیره. سپس یاد می‌گیرند که چگونه روی هر لایه به طور جداگانه کار کرده و آن‌ها را ویرایش کنند.

پس از آن با ابزارهای مختلف تایپوگرافی آشنا شده و فرا می‌گیرند که چطور برای متن‌های پوستر، فونت‌ها و اندازه‌های مناسب انتخاب کنند. همچنین نکاتی در زمینه نورپردازی، رنگ و فضاسازی در پوستر به آنها آموزش داده می‌شود تا بتوانند طرح‌های جذاب و حرفه ای تولید کنند. در نهایت یاد می‌گیرند که چگونه کار نهایی را به فرمت‌های مناسبی مثل JPG ،PNG  و PDF ذخیره و صادر کنند تا آماده چاپ و انتشار باشد.

تسلط بر تبدیل تصویر خام به تصویر با مبلمان

تبدیل تصاویر خام معماری به تصاویر واقع‌گرا و حاوی مبلمان، یکی از مهارت‌های پرکاربرد در فتوشاپ برای معماران است که در این دوره به طور کامل آموزش داده می‌شود. ابتدا مهارت‌آموزان یاد می‌گیرند که چگونه تصاویر مبلمان مورد نظر خود را پیدا کرده و وارد فتوشاپ کنند. سپس با استفاده از ابزار Quick Selection و ابزارهای ترکیب تصویر، آن مبلمان را برش داده و روی لایه جداگانه‌ای قرار می‌دهند.

در مرحله بعد یاد می‌گیرند که چگونه مبلمان را با توجه به مقیاس و اندازه اتاق، تغییر اندازه دهند. سپس با استفاده از ابزارهایی مثل Clone Stamp ، سایه را به نحوی اعمال کنند که گویا مبلمان واقعاً در آن فضا قرار دارد. علاوه بر مبلمان، تکنیک‌هایی برای اضافه کردن عناصری مثل گیاه، ماکت انسان، متریال‌های مختلف سطوح و ...  نیز آموزش داده می‌شود تا دانشجو بتواند تصاویر معماری حرفه‌ای خلق کند.

فتوشاپ در معماری

یادگیری ساخت تصویر نمای بیرونی ساختمان

ساخت تصاویر واقع‌گرا و جذاب از نمای بیرونی ساختمان‌ها، یکی از مواردی است که در دوره آموزش فتوشاپ برای معماری بیان خواهد شد. ابتدا مهارت‌آموزان تکنیک‌های پایه مونتاژ عکس را فرا می‌گیرند. یعنی چگونه چندین عکس را ترکیب کرده و یک تصویر پانوراما ساخت. سپس آموزش داده می‌شود که چطور می‌توان ناهمواری‌های تصویر را با ابزارهایی مانند Clone Stamp Tool برطرف کرد. 

در مرحله بعدی، تکنیک‌های پیشرفته‌تری برای ویرایش نور و سایه، اصلاح رنگ و تنظیم کنتراست آموزش داده می‌شود. همچنین مهارت‌آموزان یاد می‌گیرند عناصری مانند آسمان، ابر، درخت، خودرو، آدم و ... را به صورت حرفه‌ای به تصویر اضافه کنند. در آخر نیز کلیه تکنیک‌های لازم برای تبدیل یک عکس معمولی به یک تصویر واقع‌گرا و حرفه‌ای از نمای بیرونی ساختمان در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد تا بتواند مهارت خود را به نمایش بگذارد.

آموزش فوتو منتاژ به صورت حرفه ای در دوره آموزش فتوشاپ برای معماری

فوتومونتاژ و ترکیب تصاویر، یکی از مباحث مهم و کاربردی برای معماران در فتوشاپ است که آموزش حرفه‌ای آن در این دوره صورت می‌گیرد. ابتدا مهارت‌آموزان با مفهوم تطبیق دادن زاویه دید و نورپردازی تصاویر آشنا شده و فرا می‌گیرند که چگونه چندین عکس را به نحوی ترکیب کنند که همخوانی و واقع‌گرایی داشته باشد. همچنین تکنیک‌های حذف سایه‌های اضافی و برطرف کردن نواقص عکس در هنگام مونتاژ، به آن‌ها یاد داده می‌شود.

سپس، طرز کار با ابزارهایی مثل Clone Stamp tool و Patch tool برای ایجاد یکپارچگی و همگون‌سازی تصاویر ترکیب شده، آموزش داده می‌شود. در نهایت مهارت‌آموزان می‌توانند با خلق ترکیب‌بندی‌های حرفه‌ای، نماها و مناظر 360 درجه‌ای از ساختمان‌ها و فضاهای معماری را خلق کنند.

معرفی ابزارهای سایه و تکسچر و نحوه کار کردن با آن ها

ابزارهای سایه‌دهی و بافت‌دهی، نقش بسزایی در واقعی‌تر نشان دادن تصاویر معماری و داخلی دارند. در دوره آموزش فتوشاپ برای معماری، کار با این ابزارها به طور کامل آموزش داده می‌شود. از جمله مهم‌ترین این ابزارها می‌توان به Drop Shadow، Inner Shadow و Outer Glow اشاره کرد که برای ایجاد سایه‌روشن‌های مختلف به کار می‌روند. مهارت‌آموزان نحوه تنظیم زاویه، فاصله، اندازه و رنگ سایه را فرا می‌گیرند تا بتوانند بسته به نوع نورپردازی صحنه، سایه مناسب را ایجاد کنند.

همچنین ابزارهایی مانند Canvas و Texturizer برای اعمال بافت به تصاویر آموزش داده می‌شود. دانشجو می‌تواند با استفاده از این ابزارها، مواد و مصالح ساختمانی مختلف از قبیل چوب، آجر، سنگ و... را شبیه‌سازی کند و تصویر واقع‌گراتری ارائه دهد.

ترفندهای بهینه سازی تصاویر را در دوره یاد بگیرید!

بهینه‌سازی تصاویر از جمله مباحث مهمی است که در دوره آموزش فتوشاپ برای معماری به آن پرداخته می‌شود. هدف از بهینه‌سازی، کاهش حجم فایل‌های تصویری و در عین حال حفظ کیفیت آن‌هاست.  مهارت‌آموزان در ابتدا با مفاهیمی مثل resolution تصاویر، عمق رنگ و فرمت‌های مختلف فایل‌های عکس آشنا می‌شوند. سپس ترفندها و تکنیک‌هایی برای کاهش حجم تصاویر از طریق روش‌هایی مانند تبدیل تصاویر به Grayscale یا Bitmap، کاهش DPI یا اعمال روش‌های فشرده‌سازی تصویر مثل Save for Web آموزش داده می‌شود. 

همچنین تکنیک‌هایی برای بهینه‌سازی فرآیند کار با لایه‌ها، ادغام لایه‌های غیرضروری و حذف عناصر غیرلازم از تصاویر، به منظور کاهش حجم فایل و سرعت بخشیدن به ویرایش آموزش داده می‌شود. در نهایت روش ذخیره صحیح و مناسب تصاویر برای کاربردهای مختلف نیز توضیح داده می‌شود.

ترکیب بندی و شیت بندی؛ بخش مهم و تاثیرگذار دوره آموزش فتوشاپ برای معماری

ترکیب‌بندی و شیت‌بندی جزء مهم‌ترین بخش‌های آموزش فتوشاپ برای معماران محسوب می‌شود. در این بخش مهارت‌آموزان می‌آموزند که چگونه نتایج کار خود را به صورتی حرفه‌ای و زیبا ارائه دهند.  ابتدا نحوه ترکیب چندین عکس و نما از یک پروژه برای خلق یک تصویر نهایی گفته خواهد شد. سپس مهارت‌آموزان فرا می‌گیرند که چگونه با استفاده از فضای خالی و عناصری مثل خطوط و اشکال هندسی، تصاویر را به گونه‌ای زیبا در کنار هم جای دهند.

در ادامه نیز نحوه طراحی شیت‌های مختلف برای ارائه پروژه با جزئیات و توضیحات کامل آموزش داده می‌شود. دانشجو می‌تواند با خلاقیت و بهره‌گیری از آموخته‌های خود، شیت‌هایی بکر و حرفه‌ای خلق کند که نمایانگر توانمندی‌های وی باشد.

آموزش فتوشاپ در معماری

فرصت های بی نظیر شغلی پس از دوره آموزش فتوشاپ برای معماری

دوره آموزش فتوشاپ تخصصی برای معماری، فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را در اختیار فارغ‌التحصیلان قرار می‌دهد. مهارت‌های کسب شده در این دوره می‌تواند موجب پیشرفت و موفقیت آنأ‌ها در حرفه معماری شود.  اول از همه، توانایی طراحی انواع پوسترهای تبلیغاتی، بروشور و کاتالوگ از جمله مهارت‌های بسیار کاربردی برای یک معمار است که در این دوره به دست می‌آید. همچنین نحوه تهیه و طراحی شیت‌های حرفه‌ای برای ارائه پروژه‌های معماری نیز آموزش داده می‌شود.

علاوه بر اینها، دانشجو می‌تواند توانایی لازم برای طراحی سایت پلان‌ها و نماهای سه بعدی را کسب کند. همچنین مهارت چیدمان مبلمان به همراه رندرهای واقع‌گرا از فضاهای داخلی نیز از دیگر توانایی‌هایی است که در بازار کار برای یک معمار بسیار کاربردی خواهد بود.

سخن پایانی

دوره آموزش فتوشاپ برای معماری، فرصت مناسبی است تا معماران بتوانند مهارت‌های تصویری و بصری خود را ارتقا دهند. فتوشاپ ابزاری قدرتمند برای طراحان و معماران به‌شمار می‌رود تا بتوانند ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه خود را به واقعیت تبدیل کنند. در این دوره، علاوه بر آشنایی با محیط کار فتوشاپ، مهارت‌هایی چون طراحی پوستر، ساخت ماکت و نماهای سه بعدی، بهینه‌سازی تصاویر و تسلط بر تکنیک‌های پیشرفته ویرایش عکس آموزش داده می‌شود تا معماران بتوانند دید حرفه‌ای‌تری پیدا کنند. از همین رو بهتر است که شما هم برای شروع دوره آموزش فتوشاپ برای معماری ثبت نام خود را انجام دهید.

سوالات متداول

  • چرا باید در دوره آموزش فتوشاپ برای معماری ثبت‌نام کنیم؟

فتوشاپ یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارها در دنیای معماری و طراحی داخلی به‌شمار می‌رود. با یادگیری این نرم‌افزار، معمار می‌تواند طرح‌ها و نقشه‌های خود را به سادگی ویرایش کرده و ایده‌های خلاقانه خود را به تصویر بکشد.

  • آیا نیاز است مبانی گرافیک و طراحی را بلد باشم؟

داشتن سواد بصری و آشنایی با مفاهیم پایه طراحی مثل رنگ، ترکیب‌بندی، تایپوگرافی و... می‌تواند در یادگیری بهتر فتوشاپ مفید باشد. اما این دوره بدون نیاز به تخصص و تجربه قبلی طراحی نیز قابل فراگیری است و مفاهیم پایه مورد نیاز در خود دوره آموزش داده می‌شود.

  • مهم‌ترین سرفصل‌های آموزشی چیست؟

پاسخ: آشنایی با محیط کار فتوشاپ، کار با لایه‌ها، انتخاب و جداسازی قسمت‌های تصویر، ابزارهای رسم و ویرایش، تنظیم رنگ و نورپردازی، مونتاژ عکس، ساخت کولاژ، افزودن متن، فیلترهای تصویری، ابزارهای 3D و... از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های آموزشی هستند.

 

پیش نیاز ها

  • تسلط به نرم افزار اتوکد
  • تسلط به نرم افزار های سه بعدی ساز

سرفصل ها

  • آشنایی با محیط کار در فتوشاپ
  • تسلط به محیط زوم، آوردن عکس، شناخت پسوندها و موارد دیگر
  • انتخاب یک موضوع بسته به اختلاف رنگ، معرفی ابزار انتخابگر
  • آشنایی با ابزار marquee tool
  • معرفی ابزار crop tool، شناخت ابعاد و انتخاب قاب و کادر
  • شناخت کادر و قاب تصاویر و شناخت ویژگی های نیروهای بصری
  • تصویرسازی با تکنیک جابجایی رنگ، ساخت یک بافت، طراحی کاغذ دیواری
  • ایجاد پترن و بافت یا کاربرد معماری
  • معرفی و بکارگیری اشکال کاربردی در پوستر، معرفی ویژگی های فونت
  • تکنیک های کاربرد فونت
  • ساخت و ارائه مقطع
  • تبدیل یک تصویر خام به یک تصویر همراه با مبلمان
  • ساخت و ارائه تصاویر خارجی ساختمان و پارانوما
  • تبدیل یک تصویر خام به یک تصویر همراه با آسمان و بافت مصالح
  • تکنیک های فوتو منتاژ
  • معرفی ابزارهای تکمیلی نور و سایه و تکسچر
  • فوتو منتاژ در معماری داخلی
  • تکنیک های بهینه سازی تصویر
  • ارائه اصول ترکیب بندی و شیت بندی
  • کمپوزسیون و ترکیب بند

کسب توانایی ها

  • آموزش تخصصی فتوشاب برای تهیه پست پروداکشن پروژه های معماری و معماری داخلی

بازار کار

  • طراحی پوستر و شیت بندی
  • طراحی سایت پلان
  • چیدمان مبلمان با سایه و متریال در پلان
اطلاعات درس
دپارتمان : معماری سطح درس : تخصصی گواهینامه : دارد حضوری/آنلاین : ۳۰ ساعت

کلاس ها

کلاس #302810
مرکز : شهریار
تاریخ شروع : ۱۲-۰۴-۱۴۰۳
یکشنبه از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۷:۰۰
سه شنبه از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۷:۰۰
هزینه دوره : ۱۵,۱۲۰,۰۰۰ ریال نمایش کلاس
کلاس #308944
مرکز : باملند(شمال غرب)
تاریخ شروع : ۱۸-۰۸-۱۴۰۳
جمعه از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۴:۰۰
پنجشنبه از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۴:۰۰
هزینه دوره : ۲۲,۷۰۰,۰۰۰ ریال نمایش کلاس
کلاس #308023
مرکز : ونک
تاریخ شروع : ۲۳-۰۳-۱۴۰۳
دوشنبه از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۱:۰۰
چهارشنبه از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۱:۰۰
هزینه دوره : ۲۲,۷۰۰,۰۰۰ ریال نمایش کلاس