جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}

آموزش طراحی نما با اصول ضوابط شهرداری
Design of building facade

دوره

اصول طراحی نما ساختمان

زیبایی نمای یک ساختمان روی جذابیت بیشتر فضای عمومی تاثیرگذار است . بهتر است یک ساختمان علاوه بر منحصر به فرد بودن با همسایگی هایش نیز هماهنگی داشته باشد و خطوط و متریال هایی از نماهای آن منطقه در طراحی نما دیده شود. در طراحی نما،باید فرهنگ و بافت منطقه بررسی شود و با هنر معماری و خلاقیت طراح ترکیب شود تا ظاهر چشم نوازی برای ساختمان ساخته شود.

نورپردازی نما :

نورپردازی باعث میشود نمای ساختمان در شب مانند روز تاثیر گذار باشد. از این رو طراحی نورپردازی به اندازه طراحی خود نما حائز اهمیت است. نورپردازی نباید خیلی خیره کننده باشد. در نگاه اول باید نما به چشم بیاید و بعد نورپردازی جلب توجه کند.

پویایی در طراحی نما :

با تغییر ابعاد بازشوها و ترکیب متریال های مختلف و استفاده از المان های افقی و عمودی میتوان نمای پویایی ایجاد کرد. نمای ساختمان پویا و سیال در نگاه بیننده جذاب تر و از لحاظ بصری با ارزش است.

خوانایی نما :

سادگی و خوانایی نما برای ساختمان های چند طبقه و بلند مرتبه از اصول طراحی نما است و باید در طراحی از ایجاد تنوع بیش از اندازه جلوگیری شود. استفاده از مصالح تک رنگ با بافت های شبیه به هم میتواند در ایجاد خوانایی مثمر ثمر باشد .استفاده از المان های برجسته افقی و عمودی باعث کاهش این یکنواختی میشود.

سازگاری نما با اقلیم :

توجه به شرایط آب و هوایی منطقه از مهمترین اصولی است که باید در طراحی معماری ساختمان به آن توجه شود. نما به عنوان بدنه ساختمان، وظیفه محافظت از ساختمان و مهیا کردن آسایش ساکنین را بر عهده دارد. پس باید در شرایط متغیر جوی، از سازه در برابر تنش های آب و هوایی محافظت نماید.

انواع طراحی نما ساختمان

طراحی نمای شهری:

 در نماهای شهری باید به نوع ساختمان توجه نمود و برای طراحی هوشمندانه اقدام نمود. مثلا در ساختمان های بلند مرتبه یا آسمان خراش ها نمی توان از نمای کلاسیک استفاده نمود.

طراحی نمای ویلا و ساختمان های ویلایی:

 به علت وجود ویلا ها در مکان هایی با شرایط اقلیمی متفاوت باید به طراحی نمای ساختمان در این گونه از مناطق دیدی ویژه داشت. سبک طراحی نما در این گونه ساختمان ها نوعی مخصوص به خود است که کاربری این ساختمان ها را نشان می دهد.

نمای ویلا باید زیبا، متمایز، مقاوم، هماهنگ با کل بنا، و متناسب با بودجه کارفرما باشد. توجه به معیارهای زیبایی شناسی نه تنها هزینه ای بر پروژه تحمیل نمی کند بلکه از ساخت یک سازه نازیبا جلوگیری میکند.استفاده از سبک های کلاسیک، مدرن و سنتی ایرانی میتواند یکی از معیارهای طراحی نما باشد.

در طراحی نمای ویلا یا طراحی نمای ساختمان یک طبقه  از ترکیب دو یا چند رنگ ، طرح و مصالح مختلف استفاده می شود. نمای بیرونی ساختمان های ویلایی می تواند سبک طراحی داخلی خانه را نشان دهد.

طراحی نمای ساختمان 3 و 5 طبقه :

 در طراحی نمای ساختمان های 3 طبقه ، بالاتر باید به جنبه های زیبایی شناختی در کنار نمای قابل رویت از سطح خیابان توجه شود. نمای ساختمان های آپارتمانی می تواند تلفیقی از سبک های متفاوت با استفاده از متریال هایی مانند سنگ ، گرانیت ، آجر ، سیمان ، کامپوزیت و ترموود باشد. در طراحی نمای آپارتمان ها باید به همگونی نما با بافت منطقه و همچنین بودجه کارفرما توجه گردد..

طراحی نمای برج:

 به علت بلند مرتبه بودن این گونه از ساختمان ها باید در طراحی نما آنها ایده هایی بکر و تازه داشت تا در طولانی مدت چشم را خسته نکند . از طرفی نمای برج نباید باعث آلودگی بصری در شهرنشود. این عوامل در   و شهرستان ها از عوامل اصلی تایید نمای برج هاست.

انواع متریال برای نمای ساختمان

نمای فایبر سمنت برد ساختمان، نمای آجری ساختمان، نمای سنگی ساختمان، نمای شیشه ­ای ساختمان، نمای چوبی ساختمان، نمای بایرامیکس ساختمان، نمای کامپوزیتی ساختمان، نمای سرامیکی ساختمان

 

           

پیش نیاز ها

  • ندارد

سرفصل ها

  • مهارت های ترسیمی و استاندارد ها
  • Auto cad
  • آشنایی با ضوابط نما
  • سبک شناسی
  • طراحی نمای مسکونی
  • 3dmax & v-ray
  • طراحی نماهای اداری و تجاری
  • revit

کسب توانایی ها

  • پس از اتمام دوره توانایی طراحی نما های ساختمان های مسکونی – اداری – تجاری را کسب می نمایند . و میتوانند بصورت حقیقی یا درشرکت های تخصصی مشغول بکار شوند .

بازار کار

  • شرکت های خصوصی دفاتر فنی سازمان های دولتی طراحی های شخصی همگی مواردی هستند که پس از آموزش در این دوره و کسب مهارت های لازمه قابلیت کار کردن در این مراکز و یا به صورت فری لنسر ((به صورت آزاد و شخصی)) را بدست میاورید.
اطلاعات درس
دپارتمان : معماری سطح درس : عمومی گواهینامه : دارد حضوری/آنلاین : ۲۱۶ ساعت

کلاس ها

کلاس #309219
مرکز : نیاوران
تاریخ شروع : ۰۸-۰۲-۱۴۰۳
شنبه از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۱:۰۰
چهارشنبه از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۱:۰۰
هزینه دوره : ۱۵۲,۸۰۰,۰۰۰ ریال نمایش کلاس