جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}

آموزش طراحی مکانیکی به کمک SOLIDWORKS I به همراه کار عملی با دستگاه پرینتر سه بعدی
Mechanical Design by SOLIDWORKS I Using Practical 3D Printing

دوره

اگر قصد ورود به حوزه مدلسازی و طراحی انواع قطعات صنعتی، اجزای ماشین­ آلات، مکانیزم ­های صنعتی، ابزار آلات، دستگاه­های صنعتی، ... را به عنوان یک مهندس طراح یا تکنسین طراحی دارید، علاوه بر داشتن یک ذهن خلاق بایستی در استفاده از نرم­ افزارهای طراحی سه بعدی متبحر شوید. نرم افزار SOLIDWORKS با داشتن نوار ابزارهای متعدد طراحی دوبعدی و سه­ بعدی می تواند تمامی نیازهای یک مهندس طراح را برآورده سازد. این نرم افزار با داشتن جعبه ابزارهای متعدد، طراحان و مهندسان را در ایده پردازی و پیاده سازی مدل قطعات و مجموعه های موردنیاز خود یاری میرساند. از دیگر توانمندی­های نرم افزار می­توان به شبیه­ سازی رفتار و حرکت مکانیزم، در ماشین آلات صنعتی و سازه ­های مختلف اشاره کرد. این ویژگی امکان بهبود درک مکانیزم طراحی را برای کارفرمایان و مدیران پروژه آسان­تر کرده و شانس موفقیت طرح را افزایش می­دهد. یکی دیگر از توانمندی­های لازم برای مهندسان طراح، ترسیم نقشه ­های صنعتی استاندارد است. به کمک سالیدورکس می توان نقشه های صنعتی قطعات را تهیه کرد و علائم نقشه را در آنها پیاده کرد. پس از این مرحله طراح می­تواند نقشه های تهیه شده را به مهندسان و تکنسین های ساخت و تولید داده تا مطابق نقشه قطعات ساخته شوند. در مجتمع فنی تهران، طراحی مکانیکی به کمک SOLIDWORKSدر سه سطح برگزار می­شود. در دوره آموزشی طراحی مکانیکی به کمک SOLIDWORKS سطح یک ، کاربر ابتدا در محیط sketch، با ترسیم دوبعدی، مقید سازی ترسیم­های دو بعدی (fully defined sketch)، ... آشنا شده و به کمک آن می­تواند طراحی سه­ بعدی خود را کامل کند. دانشپذیر در مرحله بعد با آموختن دستورات پرکاربرد در طراحی سه­ بعدی و مطالعات موردی (case study)، وارد بخش تهیه نقشه قطعات شده و با آموختن نحوه علائم­گذاری آن می­تواند نقشه صنعتی استانداردی از قطعات را رسم کند. در دوره آموزشی طراحی مکانیکی به کمک SOLIDWORKS سطح دو، مخاطبین با دیگر روشهای ایجاد قطعات سه بعدی آشنا شده و با استفاده از محیط های اسمبلی (Assembly) می توانند به مونتاژ مکانیزم­های قطعات صنعتی بپردازند. دیگر موردی که در این دوره خواهید آموخت مبحث ابر نقاط و مهندسی معکوس می باشد که اصول و ابزار مناسبی را به جهت مهندسی معکوس قطعات ساخته شده و تبدیل آنها به نقشه های قابل ساخت مهندسی در اختیار مخاطبین قرار می­دهد. همچنین در این دوره ورقکاری که یکی از موارد بسیار پرکاربرد در صنایع هوایی، صنایع خودروسازی، ... می باشد به صورت مبسوط آموزش و توضیح داده می­شود. در انتها نیز ابزارهای سازه و جوشکاری در سالیدورکس بررسی شده و کتابخانه قطعات استاندارد پرکاربرد در طراحی اجزا ماشین آلات صنعتی، دستگاه های مکانیکی، ... شرح داده می­شود. در دوره آموزشی طراحی مکانیکی به کمک SOLIDWORKS سطح سه، نیز با ذکر مقدمه­ای بر چگونگی تحلیل مهندسی قطعات در علوم مهندسی، به تحلیل تنشهای استاتیکی و دینامیکی، تحلیل خستگی، تحلیل ارتعاشی، تحلیل حرارتی، تحلیل مکانیک سیالات، جریان درون لوله (flow simulation) و... پرداخته می­شود. حال زمان آن رسیده است سازه­ای را که در سالیدورکس طراحی و سپس مونتاژ کردیم و تحت بارگذاری­های مختلف استاتیکی، دینامیکی، ... مورد تحلیل قرار دادیم، برای ارایه و توضیح چگونگی کارکرد مکانیزم­های آن به کارفرمایان و مدیران پروژه، در محیط motion study مورد مطالعه قرارداده یا در محیط photo view رندرهای فنی و باکیفیتی از آنها تهیه کنیم.

آموزش طراحی مکانیکی به کمک SOLIDWORKS I به همراه کار عملی با دستگاه پرینتر سه بعدی

در دنیای مدرن مهندسی و طراحی، مهارت‌های عمیق در زمینه‌های نرم‌افزاری مانند SOLIDWORKS اهمیت ویژه‌ای دارند. این دوره آموزشی مخصوصاً طراحان، مهندسین مکانیک، و دانشجویان علاقه‌مند به فراگیری این نرم‌افزار قدرتمند و کاربردی طراحی شده است. SOLIDWORKS به عنوان یکی از پیشروترین ابزارها در صنعت طراحی مکانیکی، امکان خلق مدل‌های دقیق و پیچیده را فراهم می‌آورد. این دوره آموزشی نه تنها مهارت‌های اساسی و پیشرفته کار با SOLIDWORKS را پوشش می‌دهد، بلکه با ارائه کار عملی با دستگاه پرینتر سه بعدی، شرکت‌کنندگان را با جنبه‌های عملی تبدیل طراحی‌های مجازی به اشیاء واقعی آشنا می‌کند. در ادامه جزئیات کاملی از دوره آموزش طراحی مکانیکی بیان خواهد شد.

پیشنیاز شرکت در آموزش طراحی مکانیکی به کمک SOLIDWORKS I

طراحی و مدلسازی مکانیکی با استفاده از نرم‌افزار SOLIDWORKS نیازمند آموزش‌های پایه و پیش‌نیازهایی است تا دانش‌پذیر بتواند به بهترین شکل از ظرفیت‌های این نرم‌افزار بهره ببرد. اول از همه، داشتن سواد بصری و درک صحیح از نقشه‌های دوبعدی بسیار حائز اهمیت است. نقشه‌کشی صنعتی شامل مفاهیمی همچون سه‌نما، برش‌ها، مقاطع و پرسپکتیو می‌شود که فهم آن‌ها الزامی است. دانش‌پذیر باید بتواند نقشه‌های دوبعدی را به درستی تفسیر کند تا بعداً بتواند آن‌ها را به مدل‌های سه‌بعدی تبدیل نماید. بنابراین گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط یا حداقل کسب آگاهی نسبت به مبانی نقشه‌کشی صنعتی الزامی است.

علاوه براین، آشنایی با مفاهیم اولیه طراحی مکانیکی از جمله جنس مواد، استانداردهای طراحی، انتخاب المان‌های مکانیکی مناسب و غیره نیز ضروری است. بهتر است دانش‌پذیر حداقل‌هایی از دانش مکانیک را فراگرفته باشد. البته این موارد بیش‌تر برای افراد غیرمهندس اهمیت دارد و مهندسان مکانیک احتمالاً این پیش‌زمینه را به دست آورده‌اند. در نهایت توصیه می‌شود علاقمندان به طراحی مکانیکی سعی کنند پیش از ورود به دنیای SOLIDWORKS، دانش اولیه خود را در زمینه‌های ذکر شده ارتقا دهند تا بتوانند به بهترین نحو از ظرفیت‌های این نرم‌افزار قدرتمند بهره‌مند شوند.

آشنایی با فناوری CAD/CAM در ابتدای دوره آموزشی

آشنایی با فناوری CAD/CAM بخشی جدایی‌ناپذیر از دوره‌های آموزش طراحی و مدل‌سازی مکانیکی است و می‌تواند به غنای یادگیری دانش‌پذیران کمک شایانی نماید. در ابتدای دوره‌های آموزش طراحی مکانیکی، ارائه مباحث مقدماتی در خصوص فناوری CAD/CAM و کاربرد آن در صنعت، می‌تواند انگیزه و علاقه‌مندی بیشتری در دانش‌پذیران ایجاد کند. توضیح اجمالی راجع به مراحل طراحی به کمک رایانه، مدل‌سازی اجزاء، تحلیل‌های مهندسی، شبیه‌سازی عملکرد، تولید به کمک ماشین‌های CNC و سایر مراحل تولید یک محصول، می‌تواند دید کلی و درک بهتری از فرایند طراحی و ساخت به آنها بدهد.

همچنین معرفی انواع نرم‌افزارهای مدل‌سازی، تحلیل و مهندسی معکوس و بیان کاربرد هر یک و ارتباط آن‌ها با یکدیگر و چگونگی استفاده از خروجی یک نرم‌افزار به عنوان ورودی نرم‌افزار دیگر، دانش و بینش خوبی در اختیار دانش‌پذیران قرار می‌دهد. علاوه بر این، معرفی سیستم‌های کامل  PLM/PDM جهت مدیریت چرخه حیات محصول و اشتراک‌گذاری داده‌های مهندسی در طول فرایند توسعه محصول نیز مفید خواهد بود.

آموزش ترسیم Sketch دوبعدی در طول دوره

ترسیم اسکچ‌های دوبعدی یکی از مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین بخش‌های آموزش طراحی مکانیکی با SOLIDWORKS است که تسلط بر آن می‌تواند در فرایند طراحی و مدل‌سازی بسیار تأثیرگذار باشد. در ابتدای دوره آموزشی، لازم است مفهوم اسکچ و جایگاه آن در فرایند طراحی سه‌بعدی به دانش‌پذیر آموزش داده شود. سپس باید نحوه ترسیم انواع خطوط، منحنی‌ها، مستطیل‌ها، دایره‌ها و سایر اشکال هندسی دوبعدی در محیط SOLIDWORKS به صورت عملی آموزش داده شود. ابزارهای  ترسیمی متنوعی در این نرم‌افزار وجود دارد که کنترل و تسلط بر آن‌ها برای مدل‌سازی‌های پیچیده‌تر در مراحل بعدی ضروری است.

همچنین، یکی از ملزومات مهم ترسیم یک اسکچ مناسب، درک صحیح روابط هندسی بین اجزای مختلف آن است که باید در دوره به خوبی به دانش‌پذیران آموزش داده شود. مفاهیمی چون چسبندگی و زاویه‌دار کردن بسیار حیاتی هستند تا در نهایت اسکچی دقیق ترسیم شود که با نیت طراح کاملاً منطبق باشد. آموزش عملی این موارد در محیط نرم‌افزار بسیار توصیه می‌شود تا دانش‌پذیران تسلط و مهارت کامل پیدا کنند.

یادگیری مدلسازی پارامتریک سه بعدی

مدل‌سازی پارامتریک یکی از پیشرفته‌ترین و کاربردی‌ترین بخش‌های آموزش طراحی مکانیکی با SOLIDWORKS است که تسلط بر آن می‌تواند بهره‌وری و سرعت طراح را به شکل چشمگیری افزایش دهد. در ابتدای آموزش مدل‌سازی پارامتریک، لازم است مفهوم پارامترها و روابط بین آن‌ها به خوبی به دانش‌پذیر آموزش داده شود. سپس نحوه ایجاد رابطه بین پارامترها و اجزای هندسی مدل، و همچنین چگونگی کنترل ابعاد و ویژگی‌های مدل از طریق تغییر مقادیر پارامتری باید به صورت کاملاً عملی آموزش داده شود. تمرین‌های فراوانی لازم است تا دانش‌پذیر بتواند مدل‌هایی پارامتریک با پیچیدگی‌های مختلف خلق کند.

علاوه بر این، آشنایی با قابلیت‌های پیشرفته‌تر مانند روابط محدودکننده، فرمول‌نویسی و دستورات شرطی از دیگر ملزومات یادگیری طراحی پارامتریک است که می‌تواند قدرت و انعطاف‌پذیری بسیار بالایی به مدل‌ها بدهد. هدف نهایی این است که دانش‌پذیر بتواند به راحتی با تغییر چند پارامتر، ویژگی‌ها و ابعاد مختلف مدل را تحت کنترل درآورد و مدل‌هایی مقیاس‌پذیر ایجاد کند. تأکید بر تسلط کامل به مدل‌سازی پارامتریک یکی از مهم‌ترین اهداف آموزشی دوره طراحی مکانیکی با SOLIDWORKS است که می‌تواند بهره‌وری طراحان را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

آموزش مدلسازی پارامتریک سه بعدی در آموزش طراحی مکانیکی

مدل‌سازی پارامتریک یکی از بخش‌های بسیار مهم و کاربردی در آموزش طراحی مکانیکی با SOLIDWORKS است که در دوره‌ تخصصی مجتمع فنی تهران نیز به طور ویژه مورد تأکید قرار می‌گیرد. در ابتدای این بخش از دوره آموزشی، مفاهیم پایه مانند انواع پارامترها، روابط بین آن‌ها و چگونگی اعمال پارامتر بر روی اجزای هندسی به صورت نظری و عملی به دانش‌پذیران ارائه می‌شود. سپس در مراحل پیشرفته‌تر، کاربرد انواع رابطه‌های پیچیده‌تر، فرمول‌نویسی و دستورات شرطی برای ایجاد انعطاف‌پذیری بیشتر در مدل‌سازی آموزش داده خواهد شد.

طی جلسات آموزشی، تمرین‌های متعدد و متنوعی با افزایش سطح دشواری به منظور تقویت مهارت عملی دانش‌پذیران در زمینه مدل‌سازی پارامتریک ارائه خواهد شد. هدف این است که دانش‌پذیران بتوانند انواع مختلف مدل‌ها را با تنوع بالایی از پارامترها طراحی کرده و کنترل ابعاد و ویژگی‌های آن‌ها را به سادگی برعهده بگیرند.  آموزش کامل مدل‌سازی پارامتریک در دوره‌ طراحی مکانیکی مجتمع فنی تهران، زمینه‌ساز توانمندسازی شغلی دانش‌پذیران و ارتقای بهره‌وری آن‌ها در محیط‌های حرفه‌ای خواهد بود.

یادگیری قالبسازی قطعات ساده در آموزش طراحی مکانیکی به کمک SOLIDWORKS I

یادگیری قالب‌سازی اجزا و قطعات ساده یکی از مراحل مقدماتی ولی بسیار مهم در فراگیری طراحی مکانیکی با SOLIDWORKS است. ابتدا لازم است مفاهیم اولیه مانند انتخاب صفحه مناسب برای اسکچ، روش‌های ایجاد خطوط راهنما و استفاده از ابزارهای ترسیم خط و منحنی به خوبی آموزش داده شود. سپس چگونگی کشیدن اسکچ‌های دوبعدی برای شکل‌دهی به اجسام ساده مانند جعبه، استوانه، مخروط و ...  باید به صورت عملی و با ذکر نکات و روش‌های استاندارد طراحی به دانش‌پذیران منتقل شود.

در مرحله بعد که ایجاد جسم سه بعدی است، روش‌های مختلف قالب‌سازی مانند فرمان پایه، فرمان کشش، فرمان چرخش و فرمان جاروب معرفی شده و طی تمرین‌های فراوان، مهارت عملی دانش‌پذیران در این زمینه تقویت می‌شود. هدف نهایی این است که دانش‌پذیر بتواند ایده‌ها و طرح‌های ذهنی خود را به صورت مدل‌های سه بعدی ساده تبدیل نماید. یادگیری عمیق قالب‌سازی در ابتدای دوره، زمینه را برای فراگیری مباحث پیچیده‌تر در آینده فراهم می‌سازد و بستر مناسبی برای خلق طرح‌های ابتکاری و نوآورانه خواهد بود.

آموزش نقشه دو بعدی از قطعات به صورت حرفه ای

آموزش ترسیم نقشه‌های دوبعدی حرفه‌ای قطعات، یکی از ارکان مهم در دوره آموزش طراحی مکانیکی با SOLIDWORKS است که می‌تواند مهارت‌های اساسی دانش‌پذیران را در این حوزه تقویت نماید.  در ابتدا لازم است اصول و قواعد نقشه‌کشی صنعتی به طور کامل تشریح شود. مفاهیمی مانند انتخاب پروجکشن مناسب، ترسیم صحیح خطوط راهنما، ایجاد لایه‌بندی، چیدمان و سازمان‌دهی مناسب اجزاء، استفاده از استانداردها در طراحی و غیره باید به طور کامل پوشش داده شود. سپس طراحی انواع نقشه‌های دوبعدی قطعات صنعتی اعم از جوشکاری، ریخته‌گری، ماشین‌کاری و غیره به صورت عملی و با ذکر نکات مربوطه آموزش داده خواهد شد.

استفاده از ابزارها و دستورات مختلف در محیط نرم‌افزار برای انجام فرایندهایی مانند ترسیم، ویرایش، اندازه‌گذاری، شماره‌گذاری و غیره نیز جزو محورهای آموزشی این بخش خواهد بود. هدف نهائی آن است که دانش‌پذیر بتواند انواع نقشه‌ها را مطابق استانداردهای صنعتی و با رعایت اصول حرفه‌ای ترسیم نماید.

یادگیری نحوه کار کردن با دستگاه 3D Printer در انتهای دوره آموزشی

آشنایی عملی با دستگاه چاپ سه‌بعدی یا 3D Printer و نحوه کار با آن، بخش مکمل بسیار مفیدی در پایان دوره آموزش طراحی مکانیکی با SOLIDWORKS محسوب می‌شود که می‌تواند مهارت و تجربه ارزشمندی را در اختیار دانش‌پذیران قرار دهد. در ابتدا لازم است اصول عملکرد و فناوری مورد استفاده در دستگاه‌های چاپ سه‌بعدی به اختصار توضیح داده شود. سپس مراحل آماده‌سازی فایل برای چاپ سه‌بعدی از جمله بررسی وضعیت مدل، Export فایل به فرمت مناسب مانند STL و غیره، تنظیم تراکم شبکه و مواردی از این قبیل، باید به طور عملی به دانش‌پذیر آموزش داده شود.

پس از آن، کار با خود دستگاه چاپ سه‌بعدی از جمله بارگذاری فایل، انتخاب تنظیمات چاپ، کالیبراسیون، نظارت بر روند چاپ و غیره باید به صورت عملی تمرین شود. هدف نهایی این است که دانش‌پذیر بتواند به راحتی طرح‌ها و مدل‌های خود را چاپ سه‌بعدی کند و نتیجه کار خود را به صورت فیزیکی مشاهده نماید.

شرایط بازار کار پس از پایان آموزش طراحی مکانیکی به کمک SOLIDWORKS I

دوره آموزش طراحی مکانیکی با نرم‌افزار SOLIDWORKS به عنوان یکی از پرکاربردترین ابزارهای مدل‌سازی و طراحی در صنعت، می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را برای فارغ‌التحصیلان این دوره فراهم کند. افرادی که این دوره تخصصی را با موفقیت به اتمام برسانند، می‌توانند در حوزه‌های مختلفی همچون طراحی مکانیکی، طراحی صنعتی، مهندسی معکوس، تحلیل و شبیه‌سازی، مدیریت پایگاه داده‌های مهندسی و غیره مشغول به کار شوند. علاوه بر استخدام در شرکت‌های مهندسی و تولیدی، امکان کار آزاد و فریلنسینگ نیز وجود دارد.

با توجه به نیاز روزافزون به متخصصان طراحی مکانیکی در صنایع مختلف، آینده شغلی افراد آموزش دیده در زمینه SOLIDWORKS بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد. البته لازم است پس از دوره، فرد ضمن کار و تمرین مداوم، دانش خود را نیز به‌روز نگه دارد تا بتواند در این عرصه پیشرفت کند.

سخن پایانی

دوره آموزش طراحی مکانیکی با SOLIDWORKS که توسط مجتمع فنی تهران برگزار می‌شود، فرصت مناسبی است تا علاقمندان به طراحی، مدل‌سازی و مهندسی معکوس بتوانند مهارت‌های خود را در این زمینه‌ها تقویت کرده و آمادگی ورود به بازار کار مربوطه را پیدا کنند. تسلط بر طراحی پارامتریک، مدل‌سازی انواع قطعات، ترسیم نقشه‌های دوبعدی حرفه‌ای و کار عملی با دستگاه چاپ سه‌بعدی از جمله مواردی هستند که در این دوره به خوبی پوشش داده می‌شوند. پس از گذراندن این دوره، افق‌های جدید شغلی برای فراگیران گشوده خواهد شد. از همین رو بهتر است که همین حالا با کارشناسان ما تماس گرفته و فرایند ثبت‌نام را انجام دهید.

سوالات متداول

  • آیا برای یادگیری SOLIDWORKS نیاز به پیش‌زمینه خاصی در مهندسی یا طراحی دارم؟

در حالی که داشتن پیش‌زمینه‌ای در مهندسی مکانیک یا طراحی صنعتی می‌تواند مفید باشد، اما لزوماً ضروری نیست. SOLIDWORKS طوری طراحی شده است که کاربران با سطوح مختلف تجربه بتوانند از آن استفاده کنند.

  • این دوره آموزشی چند ساعت است؟

دوره آموزش طراحی مکانیک به صورت ۵۰ ساعته آماده شده که می‌توانید در آن حضور پیدا کنید.

  • آیا مدل‌های طراحی شده در SOLIDWORKS می‌توانند مستقیماً برای چاپ سه‌بعدی استفاده شوند؟

بله، مدل‌های طراحی شده در SOLIDWORKS می‌توانند به طور مستقیم برای چاپ سه‌بعدی استفاده شوند. با این حال، مهم است که مطمئن شوید مدل‌ها برای چاپ سه‌بعدی بهینه شده‌اند.

  • چه نوع پرینتر سه‌بعدی برای پروژه‌های طراحی شده در SOLIDWORKS مناسب است؟

انتخاب پرینتر سه‌بعدی بستگی به نوع پروژه و مشخصات مورد نیاز دارد. پرینترهای

FDM (Fused Deposition Modeling) برای اکثر پروژه‌های عمومی مناسب هستند، در حالی که پرینترهای SLA (Stereolithography) برای جزئیات بالاتر و دقت بیشتر توصیه می‌شوند.

پیش نیاز ها

  • در طراحی و مدلسازی به کمک SOLIDWORKS، گام های مختلفی طی میشود تا نهایتا طراح ایده های خود را تبدیل به محصول کند. در مسیر طراحی و مدلسازی، درک نقشه دو بعدی قطعات نقش مهمی در طراحی و تولید محصول خواهد داشت. از این رو فهم دقیق نقشه های صنعتی که مفاهیمی همچون سه نما، پرسپکتیو، ... است بسیار مهم می باشد. بنابراین قبل از شروع دوره های طراحی سه بعدی بایستی درک نقشه کشی صنعتی و طراحی دوبعدی با نرم افزار به بلوغ مناسبی رسیده باشد. مهندسان و فارغ التحصیلان رشته مهندسی مکانیک، در طول تحصیل خود با دانش نقشه کشی صنعتی آشنا خواهند شد لکن علاقه مندان به طراحی و مدلسازی که در رشته ای غیر از مهندسی مکانیک تحصیل کرده اند، لازم است دوره آموزشی نقشه کشی صنعتی را طی کرده و با مفاهیم دقیق آن آشنا شوند. طراحی و نقشه کشی دو بعدی در نرم افزار اتوکد نیز پس از کسب دانش نقشه کشی صنعتی می تواند درک بهتری از طراحی سه بعدی در سالیدورکس را به مخاطبین دهد و به همه مهندسین و علاقه مندان به طراحی و مدلسازی پیشنهاد می شود.

سرفصل ها

  • آشنايی با تکنولوژی CAD/CAM
  • ترسیم Sketchهای دوبعدی
  • مدلسازی پارامتریک سه بعدی
  • مدیریت موضوعات و نمایه ها
  • مطالعه موردی : قالبسازی قطعات ساده
  • تهيه نقشه دوبعدی از قطعات
  • کار عملی با دستگاه 3D Printer

کسب توانایی ها

  • دانشپذیران شرکت کننده در دوره طراحی مکانیکی به کمک SOLIDWORKS سطح یک، پس از تکمیل فرآیند آموزشی دوره خود، با اصول و مبانی طراحی و مدلسازی قطعات سه بعدی آشنا شده و به تمامی دستورات پرکاربرد ترسیم اسکچ دو بعدی و مدلسازی سه بعدی مسلط خواهند شد. علاوه بر این اصول و مبانی استخراج نقشه های صنعتی استاندارد و علائم گذاری مهندسی در نقشه، را به طور کامل می آموزند.

بازار کار

  • در حوزه طراحی و مدلسازی نرم افزارهای زیادی از جمله SOLIDWORKS، CATIA، INVENTOR ، NX، ... وجود دارند که هرکدام در حوزه های مختلف صنایع تولید قطعات خودرو، صنایع فولادی، ... در حال استفاده می باشند. گاهی مقایسه بین این نرم افزارها به سختی امکان پذیر است چرا که بسیار شبیه به هم می باشند و مزایا و معایب مشترکی دارند و مقایسه آنها شبیه مقایسه سیب زرد با سیب قرمز است. عمده تفاوت این نرم افزارها در برتری و راحتی نسبی استفاده از یک ماژول خاص بوده و برخی از صنایع و شرکتها استفاده یکی را بر دیگری مقدم می شمارند. SOLIDWORKS یکی از نرم افزارهای CAD می باشد که به دلیل محیط نرم افزاری کاربر پسند، طیف وسیعی از نیاز مهندسان و علاقه مندان طراحی و مدلسازی را پوشش داده است.
اطلاعات درس
دپارتمان : علوم مهندسی سطح درس : تخصصی گواهینامه : دارد حضوری/آنلاین : ۵۰ ساعت

کلاس ها

کلاس #310304
مرکز : سعادت آباد (مرکزی)
تاریخ شروع : ۱۷-۰۳-۱۴۰۳
پنجشنبه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۴:۰۰
هزینه دوره : ۴۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال نمایش کلاس
کلاس #306158
مرکز : آیت الله کاشانی (غرب)
تاریخ شروع : ۱۳-۰۲-۱۴۰۳
پنجشنبه از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۴:۰۰
هزینه دوره : ۴۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال نمایش کلاس