جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲
۲k

یادگیری زبان کره ای

تاریخچه زبان کره ای


"هانگول" یا زبان کره ای، زبان رسمی دو کشور کره شمالی، کره جنوبی و مناطق خودمختار یونگ بیانگ و چانگ بی در کشور چین است و زبان اول بیش از ۸۰ میلیون نفر است.

جالب است بدانید که تا قبل از سال ۱۴۴۳ میلادی، مردم کره از حروف چینی برای خواندن و نوشتن بهره می بردند و هنگام صحبت کردن از گویش خودشان استفاده می‌کردند درحالی که یادگیری حروف چینی بسیار مشکل و زمان بر بود.

به همین دلیل در سال ۱۴۴۳ میلادی، الفبای کره ای به منظور ارتقاء سطح سواد جامعه، توسط پادشاه سجونگ و درباریانش ساخته شد. زبان کره ای ساختار بسیار ساده ای نسبت به زبانهای ژاپنی و چینی دارد.

البته امروزه نیز واژه ها و کلمات چینی در زبان کره ای یافت می شوند چرا که ریشه ی برخی از هجاها در زبان کره ای برگرفته از حروف چینی هستند.

شبه جزیره کره، همواره در طول تاریخ تحت تاثیر مسائل مختلفی همچون تهاجم فرهنگی، جنگ، اتحاد و همچنین تجارت گسترده با چینی ها بوده و تاثیر فرهنگ چینی بر کره ‏شامل تاثیر گذاری بر زبان این کشور نیز می شود و اکنون حدود 60 درصد از واژگان کره‌ای را کلمات چینی-کره‌ای تشکیل می‌دهند. ‏

خط "هانگول" یک سیستم نوشتاری منحصر به فرد است که به سرعت می توانید آن را یاد بگیرید. این سیستم از صامت ها و مصوت هایی ساخته شده که در کنار یکدیگر یک هجا را تشکیل می دهند و گاهی یک هجا و یا چند هجا در کنار یکدیگر تشکیل یه کلمه می دهند.

هر ساله روز اختراع خط هانگول در روز 9 اکتبر در کره‌ی جنوبی جشن گرفته می شود.

 آموزش زبان کره ای

 

چرا زبان کره ای؟

اگر ما خواستار یادگیری یک زبان دوم باشیم، به طور مسلم زبانهای اروپایی در اولویت هستند چرا که کلمات مشترک زیادی با زبان انگلیسی داشته و یادگیری آنها به دلیل آشنایی نسبی با زبان انگلیسی راحت تر است ولی در مقابل، یادگیری زبانهای آسیایی چالش برانگیز به نظر می‌رسد چرا که زبان هایی غریبه و ناشناخته هستند. حالا چرا زبان کره ای؟

کشوری امن و مناسب برای تحصیل

مردم کره جنوبی از تحصیلکرده ترین مردم جهان محسوب می شوند و بیش از نیمی از جمعیت ساکن آن آموزش عالی را به اتمام رسانده اند. در حقیقت، معیارهای آموزشی این کشور بسیار بالاست و دانشگاهای آن از رتبه ی خوبی در سطح بین المللی برخوردار هستند.

هم اکنون، پایتخت این کشور، سئول، در بین 10 شهر دانشجویی برتر جهان قرار دارد. شما با یادگیری زبان کره ای قادر به شرکت در رقابت های دریافت بورسیه ی دولتی این کشور و یا پذیرش دانشگاه خواهید بود.

 

امکان کار یا همکاری با شرکت های کره ای به عنوان مترجم کره ای-فارسی

زبان کره ای یکی از چالش برانگیز ترین زبان ها و در عین حال دارای یکی از ساده ترین ساختارها در میان زبان های آسیایی برای یادگیری است.

از آنجایی که کره جنوبی به یکی از قطب های بزرگ اقتصادی جهان تبدیل شده است، با یادگیری این زبان فرصت های شغلی خوبی در انتظار شماست چراکه گسترش روابط تجاری با این کشور روز به روز در حال افزایش است و شما با یادگیری این زبان می توانید به عنوان مترجم و یا در زیر رشته های دیگر این زبان کسب درآمد کنید.

فراگیری یک زبان جدید موجب پیشرفت "هوش فرهنگی" می شود.

" تعاملات فردی در بین فرهنگ‌ها "همان هوش فرهنگی است و ما با یادگیری هر زبانی، موفقیت یا شکست افرادی را که در فرهنگی متفاوت کار یا مدیریت می‌کنند بهتر درک می کنیم و در نتیجه عملکرد بهتری در مقابله با مشکلات و سختی ها داریم.

 


موج هالیوو

امروزه به لطف رقص هیپ هاپ (K-pop) و فیلم های درام کره ای (K-drama)، افراد زیادی علاقه مند به یادگیری این زبان هستند. تنوع زیاد در این موضوع باعث سرگرمی و وقت گذارندن با این زبان و در نتیجه آشنایی نسبی با آن می شود.

 مجتمع فنی تهران

نویسنده: عهدیه تیموری، مدرس و مترجم زبان کره ای


 

پربازدیدترین مقالات