جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲
۳k

هوش مصنوعی با علوم مهندسی چه می کند؟!

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین چیست؟

حوزه هوش مصنوعی  از سال 1956 آغاز شد ، اما در دهه گذشته پیشرفت آن بسیار چشمگیر بوده است تا اجازه دهد این فناوری به طور گسترده توسط بسیاری از محافل فناوری مورد استفاده و تجربه قرار گیرد. امروزه ، هوش مصنوعی یکی از سریعترین فناوریهای نوظهور است و ماشینهایی را توصیف می کند که می توانند وظایفی را انجام دهند که قبلاً به هوش انسانی احتیاج داشتند.

بایگانی‌های هوش مصنوعی - سایبرلند

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در مهندسی چگونه استفاده می شود؟

هوش مصنوعی مورد استفاده در بخش مهندسی، همزمان از مولفه های نرم افزاری و سخت افزاری استفاده می کند. هرچه ماشین آلات پیچیده تر می شوند ، نه تنها می توانند از خطوط تولید هوشمند و کارهای پیچیده تولید پشتیبانی کنند ، بلکه می توانند با یادگیری ماشین (آموزش آنلاین یادگیری ماشین) ، کارها را با گذشت زمان - با دخالت کم یا بدون هیچ گونه مشکلی - طراحی و بهبود دهند. مدت زمان زیادی است که رباتها در خط تولید استفاده می شوند. با این حال با گسترش هوش مصنوعی رباتها از انجام کارهای ساده مهندسی، به سمت مدیریت بسیاری از حرکتهای دقیق مورد نیاز برای پیچیده ترین قسمتهای فرآیند رفته اند.

بسیاری از وظایفی که مهندسان عهده دار آن هستند ، مانند طراحی و شبیه سازی ، با پشتیبانی از ابزارهای هوش مصنوعی قابل ارتقا هستند. در نظر بگیرید که چگونه طراحی با کمک رایانه (CAD) زمانی فقط یک ابزار تکمیلی برای مهندسی بود و امروزه، یک بخش اساسی از گردش کار روزانه است. این ابزارها به بهبود توانایی مهندسان کمک کرده و امکان جستجو در گزینه های طراحی و کاهش وزن را که قبلاً امکان پذیر نبودند ، فراهم می کند.

راه دیگری که هوش مصنوعی می تواند از وظایف مهندسی پشتیبانی کند ، تجزیه اطلاعات بین بخش ها و کمک به مدیریت موثر داده ها برای به دست آوردن یک بینش مهندسی است. برنامه های هوش مصنوعی می توانند اتوماسیون را برای کارهای کم ارزش فراهم کنند و مهندسین را برای انجام کارهای با ارزش بالاتر آزاد کنند. یادگیری ماشین با کشف الگوی داده ها به کمک مهندسان برای قضاوت های دقیق تر می آید.

 

دکه - چگونه خود را با طوفان تغییرات ناشی از هوش مصنوعی وفق دهیم؟

 

نقش مهندس چه می شود؟

در حالی که مزایای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در مهندسی بسیار است ، اما بعضی از مهندسان نگران آن هستند که شغلشان توسط ماشین ها بر عهده گرفته شود. به طور کلی اتوماسیون، مشاغلی را که بشر در طول سالیان دراز انجام داده است ، تصاحب می کند و خواهد کرد. با این حال ، این می تواند انسان ها را برای انجام کارهای سطح بالاتر آزاد کند و همچنین مشاغلی را که نیاز به مهارت های منحصر به فرد انسان دارند که حتی هنوز وجود ندارد ، به عهده بگیرد. در یک مطالعه توسط دانشگاه استنفورد ، "یک مطالعه صد ساله در مورد هوش مصنوعی" ، هیچ چیز در مورد تهدید مشاغل قریب الوقوع نیست ، و حتی زمانی که به آنجا برسیم ، با تأثیرات مثبت بر جامعه و افزایش توانایی نیروی انسانی بازار کار متعادل می شود. گزارشی از دانشگاه آکسفورد بیان می کند که مشاغل علوم  مهندسی کمترین تهدید را در بین علوم دیگر خواهند داشت. این درحالی است که اتفاقا از مزایای فوق العاده ابزارهای هوش مصنوعی برخوردار خواهند شد. البته مهندسان باید خود را آماده کنند تا با جدیدترین ابزارهای موجود سازگار شوند و نحوه کار در کنار ربات ها و ماشین ها را بیاموزند تا از طریق این تعامل کارهایشان در بهینه ترین حالت انجام شود.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اساس مهندسی پیشرفته است. اگرچه سوالاتی باقی مانده است ، به ویژه در مورد چگونگی تغییر شغل مهندسان، هرچند مقاومت در برابر تحول بی فایده است. شکی نیست که هوش مصنوعی به مدیریت کارآمدتر داده های مهندسی کمک خواهد کرد و یک جز اساسی در آینده مهندسی خواهد بود. هرچه جامعه مهندسی سریعتر با این پدیده همراه شود ؛ علوم مهندسی زودتر قادر خواهند بود از مزایای این فناوری بهره ببرند.

 

ترجمه شده توسط دپارتمان علوم مهندسی شعبه مرکزی مجتمع فنی تهران-سعادت آباد

منبع:

https://www.forbes.com/sites/bernardmarr/2020/02/07/how-is-artificial-intelligence-and-machine-learning-used-in-engineering/?sh=54774fd94a85 

پربازدیدترین مقالات