جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
۸k

برند خودت باش

 زیبایی و علاقه به زیبا دیده شدن و خوش پوشی از گذشته های دور تاکنون جوامع بشری را دستخوش تحولات و رویداد های خوشایند و بعضا نامتعارف کرده است. صنعت مد که دیر زمانی است پا به عرصه ظهور گذاشته با سرعت خارق العاده ای رو به تغییر و دگرگونی و گه گاه تکرار زمان های پیشین می باشد.علاقمندان این صنعت مداوم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و بالا بردن مهارت های خود هستند.مراکز زیادی در اقصی نقاط دنیا رسالت انتقال این مهارت و هنر را به علاقمندان این صنعت مهم و کارآمد بر عهده دارد. از دانشگاه ها گرفته تا آموزش آنلاین اساتید و کارشناسان این فن در تلاش هستند تا سطح علمی و مهارتی دوستداران مد را ارتقا دهند.

یکی از رشته های جذاب و پر طرفدار این روزهای دنیا در صنعت مد طراحی لباس است که هر روزه جامعه زیادی را با خود همراه می کند. ایران نیز از این قاعده مستثنا نبوده و افراد زیادی در کشورمان در تلاش هستند به سرعت، خود را وارد این صنعت پر مخاطب و پر پتانسیل گردانند.

می دانیم که برای طراح لباس شدن باید مسیر مشخصی را طی کرد و به کسب مهارتهای زیادی همت گمارد. همیشه شاهد موفقیت طراحان بزرگ دنیا در سالن های مد، شوها و نمایشگاه ها تحت عنوان برندهای مطرح دنیا و گاهی کمتر شناخته شده بوده و هستیم. اما اینکه برای رسیدن به این نتیجه دلچسب چه مسیری را طی می کنند مطلبی است که در این مقاله به آن پرداخته شده است و نیز تلاش شده اطلاعات و راهنمایی جامعی در اختیار مخاطبانی قرار گیرد که به راحتی بتوانند مسیر یادگیری خود را پیدا و طی کنند.

هنرهای تجسمی

بر کسی پوشیده نیست که برای بهتر دیده شدن و به پوشی المان های زیادی را باید رعایت کرد از جمله زیبا شناسی که خود دنیایی است از مطالب قابل بحث. هر جا صحبت از هنر و زیبایی پیش می آید هنرهای تجسمی نقش پر رنگی را ایفا می کند هنر های تجسمی می کوشد تا مخاطبان خود را با مباحث زیبا شناسی بهتر آشنا کند. جهان پیرامون ما سرشار از رنگ های بی شماری است که زیبایی اطرافمان را دو چندان می کند و همه ی ما از کودکی با رنگ ها آشنا شده و قادر به تمیز دادن آنها هستیم اما اینکه چگونه و اصولی از زیبایی رنگها که ماحصل چیدمان آنها می باشد استفاده کنیم علمی است که هنرهای تجسمی در کسب آن به ما کمک می کند. بحث رنگ و رنگ شناسی می کوشد علاوه بر شناخت کامل رنگ ها به مخاطبان، آنان را قادر به ساخت رنگ های جدید به کمک آگاهی و مهارتی که از چرخه رنگ بدست می آورند گرداند.

تصویرسازی، استایلینگ و بازاریابی

اگر سری به سایت های طراحی (مثلا Pinterest) بزنیم طرح های بسیار زیبایی از خانم ها و آقایانی به چشم می خورد که به طرز چشمگیری ملبس به لباس های طراحی شده و رنگ آمیزی شده می باشد که حتی قابلیت این را دارد که درکی از جنسیت لباس را هم به بیننده بدهد. این توانایی در قالب طراحی فیگور، طراحی لباس و جنسیت سازی (تصویر سازی) با استفاده از متریال های متداول بازار طراحی لباس به هنر آموزان انتقال داده می شود. در این بخش علاوه بر کسب مهارت لازم برای پیشرفت در طراحی که لازمه آن تمرین و ممارست زیاد است خلاقیت و ایده پردازی هنر آموزان وارد کار شده و در اینجاست که شاهد خلق طرح های زیبا خواهیم بود. از دیگر سو هر طراح لباس نیازمند کسب اطلاعات نسبت به بازار کار خود، نیاز روز جامعه خود و مباحثی مثل استایلینگ و مد و سبک شناسی است که با کمک افراد صاحب نظر و عالم به این مطالب به آگاهی خود افزوده و این امر کمک شایانی در ارائه طرح های خاص افراد در پی دارد که رسما امضا آنان محسوب می گردد.

کالکشن و پورتفولیو

مجتمع فنی تهران : با پیشرفت تکنولوژی و ورود شبکه های اجتماعی به زندگی تک تکمان بیش از پیش شاهد رشد و روند پیشرفت دنیای مد می باشیم این امر سبب گردیده تا با کلکسیون های فصلی و بعضا با کلکسیون هایی با موضوعات متفاوت آشنا گردیم. یک طراح لباس حرفه ای باید بیاموزد که چگونه یک کالکشن (کلکسیون) و پورتفولیو را از ابتدا که انتخاب موضوع است تا بستن مودبرد و... آموخته و به بهترین نحو ممکن عرضه کند. پورتفولیو که رزومه و شاخص هنری هر هنرمند در وادی هنر می باشد بازگو کننده توان و مهارت آن شخص است که سبب تمیز دادن کار حرفه ای از غیر می باشد. بنابراین مطالب زیادی در این رشته وجود دارد که دانستن آنها به هنرمند کمک میکند روندی اصولی و صعودی را طی کند. قدر مسلم در تمام شوها و مجلات مد این اسکیس کار نیست که دیده می شود بلکه لباس کاملا دوخته شده است که بر تن مدل ها به نمایش گذاشته می شود. پس مهم است یک طراح لباس با الگوسازی و دوخت لباس آشنا بوده و این توانایی را هم داشته باشد. این روزها بخصوص در کشور خود شاهد عزیزانی هستیم که بدنبال طراح لباس شدن هستند ولی متاسفانه به غلط بر این باورند که بدون آنکه آگاهی نسبت به دوخت لباس داشته باشند می توانند در کار خود بدرخشند غافل از اینکه وقتی الفبای هر کاری را بلد نباشید مسلما در آن کار قادر به عرض اندام نخواهید بود و بیزینس شما منجر به موفقیت مورد انتظارتان نخواهد شد. از سوی دیگر یک طراح لباس باید بداند که مشتریان بالفعل او تنها اشخاصی با هیکل های تراشیده و بی نقص نیستند و باید بیاموزد که چگونه برای هر اندامی سیلوئیت مناسب را یافته و بتواند بهترین طراحی و ایده آل ترین لباس را که عیوب اندام را به بهترین نحو پوشش دهد طراحی و خلق کند (تدابیر خطی).

پارچه شناسی و پارچه سازی

پارچه این تولید زیبای بشری که هر روزه بر کیفیت آن افزوده می شود از ابزار های مهم در دنیای طراحی لباس می باشد که با رنگ ها و نقوش زیبایی که دارند نظر بیننده را به خود جلب کرده و طیف وسیعی از سلایق گوناگون را در بر می گیرد. اگر سری به بزازی (پارچه فروشی) های شهر خود بزنیم پارچه های زیادی را می بینیم که هر کدام مناسب دوخت مدل های گوناگون می باشد شاید برای ما پیش آمده باشد که پارچه زیبایی را تهیه کرده و بدست بلده این کار داده ایم ولی نتیجه دلچسبی نگرفته ایم. نقش طراح در این زمینه این است که بتواند با شناخت پارچه ها و درک این مطلب که چه طرحی مناسب چه پارچه ای است بهترین گزینه را برای بالاترین کیفیت چه بصری و چه متریالی انتخاب کرده و به بهبود تولید خود کمک شایانی گرداند. از سوی دیگر در طول روند تولید، تولیدکننده (طراح لباس) خواهان تغییراتی بر روی پارچه موجود خود می باشد لذا باید توانایی و مهارت این تغییررا داشته باشد که این نیز از دیگر مهارت هایی است که هنرمند طراح در حین آموزش فرا خواهد گرفت.

نرم افزارهای طراحی لباس

دنیای امروز، دنیای کامپیوتر و تکنولوژی است و فراگیری کامپیوتر نقش به سزایی را در بهبود زندگی ما ایفا می کند، دنیای طراحی لباس و مد نیز از این قائده مستثنا نیست. طراحان لباسی که وارد این بیزینس جذاب و پر درآمد می شوند به خوبی می دانند اگر بخواهند تولید به روز داشته باشند و فرصت های فروش خود را از دست ندهند می باید از تکنولوژی و کامپیوتر بهره مند گردند. نرم افزار های زیادی در طراحی لباس و دوخت و تولید مورد استفاده شخصی و تجاری گردیده است و در حال حاضر کمتر برند معروف تولید پوشاک را می بینیم که از اینگونه نرم افزارها برای بالا بردن بازدهی خط تولید خود بهره مند نشود. در نتیجه واضح است که تمام دوستداران صنعت مد در قالب تولید لازم است که به نرم افزارها مسلط شوند و از آنها برای سرعت بخشیدن به روند تولید (چه طرح و چه تولید) استفاده لازم را ببرند.

کلام آخر

برای اینکه در هر کاری یک حرفه ای شوید نیازمند صرف وقت و هزینه است. هیچ طراح لباس نامی امروزی یک شبه به معروفیت نرسیده است و مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده پس هیچگاه بخصوص در ابتدای کار از کندی پیشرفت خود نهراسیده و بر تلاش خود بیفزایید تا به نتیجه دلخواه (یک طراح حرفه ای و صاحب سبک) برسید.

 

نرگس کرمی

پربازدیدترین مقالات