جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲
۱k

چگونه مهارت‌‌های خود را با شغل‌‌تان هماهنگ کنید

 

کارفرمایان اغلب تنها چند ثانیه وقت صرف می‌کنند تا تصمیم بگیرند که آیا شما به اندازه کافی برای شغل مورد نظرشان مناسب هستید و آیا ارزش دارد رزومه و نامه پوششی رزومه شما را دقیق‌تر مطالعه کنند یا خیر.

پس لازم است کاری کنید که بی‌درنگ آشکار شود شما مهارت‌‌ها، تجربیات و خصوصیات مطلوب بسیاری دارید که ارزش بالایی دارند. همچنین لازم است هنگام نوشتن رزومه و نامه پوششی و هنگام مصاحبه بر مرتبط‌ترین مهارت‌‌ها و نقاط مثبت خود تمرکز و تأکید کنید.

هرچه بیشتر مهارت‌های خود را با موقعیت شغلی مورد نظر هماهنگ کنید، بهتر به کارفرمایان نشان می‌دهید که می‌توانید به سازمان آنها ارزش بیفزایید و درنتیجه شانس بیشتری برای موفقیت در یافتن شغل دارید.

تحلیل آگهی شغلی

آگهی‌‌های شغلی اغلب به چندین بخش تقسیم می‌شوند. در این بخش‌ها اطلاعاتی در مورد شرکت مورد نظر، جزئیاتی درباره توانایی‌‌ها و مهارت‌‌های داوطلب و شرحی از وظایف وی در شغل مورد نظر دیده می‌شود. برخی از آنها خلاصه هستند و برخی دیگر اطلاعات جزئی بیشتری در مورد شغل و شرکت در اختیار شما قرار می‌دهند.

زمان کافی صرف کنید تا آگهی‌‌های شغلی را مطالعه و بررسی کنید و دریابید کارفرمایان دنبال چه چیزی هستند. باید پیام مخفی پشت آگهی‌‌ها را دقیق بررسی کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا باید برای این شغل درخواست بدهید یا خیر و سپس براساس تصمیم خود، رزومه و نامه پوششی را تنظیم کنید.

یک فهرست تهیه کنید

اگر شغل مورد نظر با مهارت‌‌های شما تطبیق دارد، قدم دوم این است که ارتباطی بین مهارت‌های خود و نیازمندی‌های کارفرما ایجاد کنید. این کار را از طریق تهیه یک فهرست از مهارت‌‌ها و قابلیت‌‌های برتر خود به‌عنوان یک داوطلب مطلوب برای شغل مورد نظر انجام دهید.

اگر آگهی شغلی خوب نوشته شده باشد و جزئیات کافی داشته باشد، می‌توانید بسیاری از موارد این فهرست را از درون خود آگهی استخراج کنید. کلید‌واژه‌هایی را استخراج کنید که مهارت‌‌ها، قابلیت‌‌ها و تجربه‌هایی را نشان دهند که کارفرمایان در آگهی شغلی به‌عنوان نیازمندی‌‌های داوطلبان ذکر کرده‌اند.

همچنین بخش شرح وظایف را مرور کنید و حدس‌هایی در مورد مهارت‌‌های مورد نیاز برای انجام این وظایف بزنید. برای نمونه اگر در آگهی آمده است که شما باید رویدادهای مربوط به جذب سرمایه را مدیریت کرده و افرادی را که احتمال دارد کمک مالی بکنند تشویق کنید، می‌توان حدس زد که مهارت برنامه‌ریزی رویدادها برای این شغل بسیار ارزشمند است و باید آن را به فهرست مهارت‌های خود اضافه کنید.

اطلاعات بیشتر کسب کنید

گاهی آگهی‌‌های شغلی بسیار کوتاه هستند و اطلاعات چندانی در مورد انتظارات کارفرما ارائه نمی‌دهند. سعی کنید به وب‌سایت شرکت سر بزنید. در آنجا احتمالا در مورد شغل مورد نظر توصیف مفصل‌تری در بخش منابع انسانی سایت خواهید یافت.

استراتژی دیگر این است که در سایت‌های کاریابی مانند Indeed.com عنوان شغلی مشابه را جستجو کنید تا بفهمید کارفرما‌‌های دیگر از داوطلبان چنین شغلی چه انتظاراتی دارد. همچنین می‌توانید در گوگل شرح وظایف شغل‌‌های مشابه را جستجو کنید. مثلا اگر شما برای شغل تحلیلگر ریسک یا تحلیلگر اعتبار تقاضا داده‌اید، می‌توانید در گوگل عبارت «شرح وظایف تحلیلگر ریسک» را جستجو کنید.

افزودن مهارت‌‌های مورد نیاز

وقتی مطمئن نیستید چه مهارت‌‌ها یا ویژگی‌هایی را باید در رزومه بیاورید، می‌توانید فهرست مهارت‌‌های مرسوم برای رزومه، نامه پوششی رزومه و مصاحبه را مشاهده کنید. این فهرست شامل مهارت‌‌های کلی است که کارفرمایان بیشتر مواقع به دنبال آنها هستند. به‌علاوه مهارت‌هایی به تفکیک شغل در این فهرست آمده‌اند. مرتبط‌ترین مهارت‌‌های این فهرست را در رزومه و نامه پوششی رزومه خود بیاورید.

از دیگران مشورت بگیرید

اگر واقعا برای به دست آوردن شغلی خاص انگیزه بالایی دارید، با متخصصان آن حوزه مشورت کنید و از آنها بخواهید توضیح دهند برای موفق شدن در این شغل به چه چیزی نیاز دارید. می‌توانید به مجمع فارغ‌التحصیلان دانشگاه خود مراجعه کنید و از آنها کمک بگیرید. یا از ارتباطات خود در شبکه لینکدین استفاده کنید و از دوستان خود کمک بگیرید تا کسانی را به شما معرفی کنند که بتوانند به شما مشورت بدهند.

مهارت‌‌های خود را هماهنگ کنید

وقتی فهرستی مفصل از شایستگی‌ها و مهارت‌های خود برای شغلی خاص تهیه کردید، هر یک از موارد آن فهرست را بررسی کرده و سعی کنید به این بیندیشید که چگونه می‌توانید اثبات کنید شما آن مهارت را دارا هستید. در مورد هر یک از مهارت‌‌ها خود یک جمله بنویسید و در آن توضیح دهید که چگونه از این مهارت استفاده می‌کنید یا آن را در دوران تحصیل، شغل پیشین، کارهای داوطلبانه یا برنامه‌‌های آموزشی پیشین خود به کار گرفته‌اید.

در صورت امکان به نتایج مثبت یا تقدیر‌هایی که هنگام استفاده از این مهارت‌‌ها از شما شده است اشاره کنید. برای نمونه، اگر برای شغلی مهارت‌‌های نگارش نیاز دارید، می‌توانید بگویید:

«در دوران کارآموزی یادداشت‌هایی می‌نوشتم که از آنها دو مقاله در مجله چاپ شده است

مهارتهای خود را در نامه پوششی اولویت‌بندی کنید

جملات مربوط به مهارت‌‌های خود را اولویت‌بندی کنید و تأثیرگذارترین جملات و عبارات خود را در نامه پوششی رزومه بگنجانید. عباراتی تأثیرگذار در آغاز نامه پوششی رزومه بیاورید که نشان‌دهنده ۲ الی ۴ مهارت شما هستند که باعث می‌شوند برای شغل مورد نظر از همه مناسب‌تر باشید.

برای نمونه، وقتی میخواهید برای شغل کارمند بانک درخواست بدهید، می‌توانید این‌گونه بنویسید:

«مهارت‌‌ بسیار من در ریاضیات، توانایی خدمت‌رسانی به مشتریان، توجه به جزئیات و دقت در کار باعث می‌شوند این شغل برای من بسیار مناسب باشد

در پاراگراف‌‌های بعدی باید مثال‌هایی از اینکه چگونه و در کجا این مهارت‌‌ها را مورد استفاده قرار داده‌اید بیاورید.

رزومه خود را بررسی کنید

رزومه فعلی خود را مرور کنید و ببینید آیا درباره مهارت‌‌های مورد نیاز برای شغل مورد نظر، به اندازه کافی اطلاعات در رزومه گنجانده‌اید یا خیر. مهمترین عبارات در مورد مهارت‌‌های مرتبط خود را در آغاز هر بخش بیاورید تا بیشترین توجه را جلب کنند.

اگر پیشتر تجربیات شغلی داشته‌اید که مهارت‌‌های مرتبط شما را بهتر نشان می‌دهند، می‌توانید در رزومه بخشی با نام «تجربیات مرتبط» بسازید (البته اگر این تجربیات مربوط به آخرین شغل شما نیستند). سعی کنید شرح وظایف خود را در آن مشاغل بازنگری کنید. این کار باعث می‌شود رزومه شما بیشتر تأثیرگذار باشد.

به بخش‌های رزومه عنوان اختصاص دهید

برخی داوطلبان تجربیات متنوعی دارند که مرتبط با مهارت‌‌های کلیدی آنها هستند. مثلا فرض کنید نگارش و برنامه‌ریزی رویداد‌‌ها برای یک شغل خاص مهارت‌های بسیار مهمی به شمار بیایند.

اگر داوطلبی تجربیاتی در این زمینه داشته باشد، می‌تواند عنوان «تجربیات نگارشی» یا «تجربیات برنامه‌ریزی رویداد» را در رزومه خود بسازد و تجربیات مرتبط را در این بخش بگنجاند. عناوین و سرفصل‌‌های مرتبط، در یک نگاه توجه کارفرمایان را به مهارت‌های کلیدی شما جلب می‌کند.

در جریان مصاحبه

 مجتمع فنی تهران :پیش از مصاحبه فهرست مهارت‌هایی را که در درخواست شغل مطرح کرده‌اید، مرور کنید. آماده باشید تا در مورد مهارت‌‌ها و توانایی‌‌های خاص خود در جریان مصاحبه صحبت کنید. همچنین می‌توانید پس از مصاحبه در پیامی که برای تشکر از مصاحبه می‌نویسید، به مهارت‌‌های خود که شما را شایسته شغل مورد نظر می‌کنند اشاره کنید.

برگرفته از  TheBalance

واژه‌نامه

Credit analysis

تحلیل ریسک اعتباری

روش محاسبه ریسک اعتباری یک کسب‌وکار یا شرکت. به عبارت دیگر ارزیابی اینکه یک شرکت قادر است به تعهدات مالی خود عمل کند یا خیر.

پربازدیدترین مقالات