جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰
۲k

برای آموختن وقت کافی اختصاص دهید عادت کنید که هر روز چیز کوچکی بیاموزید

اگر مسئولیت توسعه شغلی خود را به عهده بگیرید، بیشتر احساس توانمندی و اعتماد به توانایی‌‌های خود خواهید کرد. این بدان معناست که شما گام‌های مثبتی به سمت بهبود و اصلاح مهارت‌‌ها و دانش خود بر می‌دارید.

وقتی زمانی برای ایجاد یک تخصص صرف می‌کنید، از نظر رئیس، همکاران و مشتریان خود، فردی خواهید بود که می‌تواند ارزش تولید کند و همچنین می‌توان به‌صورت ارزشمند، هوشمندانه و آگاهانه با او همکاری کرد. این تصور به‌زودی باعث می‌شود به‌عنوان یک فرد قابل اعتماد و متخصص در تیم که می‌تواند هر کاری را انجام دهد، اعتبار کسب کنید.

افزون بر این، تخصص جدید‌ی که کسب کرده‌اید به شما کمک می‌کند ساده‌تر برای پروژه‌‌های خود حامی پیدا کنید یا در مورد قراردادهای خود مذاکره کنید یا به تغییرات واکنش مناسب نشان دهید. همچنین از این طریق پی خواهید برد که ارزش حرفه‌ای شما بالاتر می‌رود.

اگر مهارت‌‌های بسیاری در رزومه خود داشته باشید، ارزشمندتر بوده و برای پذیرفتن پروژه‌‌های چالش‌برانگیز جدید یا حتی ترفیع شغلی گزینه مناسب‌تری خواهید بود.

وقتی زمانی برای ایجاد یک تخصص صرف می‌کنید، از نظر رئیس، همکاران و مشتریان خود، فردی خواهید بود که می‌تواند ارزش تولید کند و همچنین می‌توان به‌صورت ارزشمند، هوشمندانه و آگاهانه با او همکاری کرد.

۸ استراتژی برای اولویت‌بندی توسعه شغلی

یکی از سخت‌ترین کارها هنگام آموختن یک مهارت جدید، این است که زمانی پیدا کنید تا به آن مهارت بپردازید و آن را تجربه کنید. در واقع، پژوهش‌ها نشان می‌دهند که اگرچه ما حداکثر تنها ۷۲ ساعت در هفته را کار می‌کنیم، اما هر روز احساس می‌کنیم که هیچ وقت اضافه‌ای برای کار دیگری نداریم!

به همین دلیل، در اینجا ۸ استراتژی عملی را بیاوریم که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید تا برنامه توسعه شغلی خود را اولویت‌بندی کنید، حتی وقتی که بسیار پرمشغله هستید.

بر اهداف تمرکز کنید

اگر نمی‌توانید سود چیزی را ببینید، به احتمال زیاد از آن دست خواهد کشید. به هر حال اگر کاری برای شما سودی نداشته باشد، چرا باید زحمت انجام آن را بپذیرید؟ پس وقتی که می‌خواهید به اهداف خود آموزشی خود دست پیدا کنید، باید حسی قوی از هدفمندی برای خود به وجود بیاورید.

با فهرست کردن مهارت‌ها و دانش‌‌هایی آغاز کنید که بیشتر از همه دوست دارید آنها را بیاموزید. سپس آنها را با اهداف اسمارت (SMART) تطبیق دهید. وقتی این کار را می‌کنید، اهداف خود را به اهداف کوتاه‌مدت و اهداف بلند‌مدت تقسیم کنید که بتوانید آنها را در برنامه‌ریزی روزانه یا بلندمدت خود بگنجانید.

ترسیم یک برنامه عملی دقیق به شما کمک می‌کند تا زمان آموزشی خود را به نحو ‌‌مؤثرتر سازماندهی کنید، نظم و انضباط شخصی را تقویت کنید و انگیزه خود را بالا ببرید. همچنین این برنامه روشی به شما پیشنهاد می‌کند که می‌توانید از طریق آن پیشرفت خود را اندازه بگیرید و وقتی این کار را می‌کنید، ارزش ادامه مسیر توسعه حرفه‌ای خود را واضح‌تر و بهتر می‌بینید.

موانع و حواس‌پرتی‌‌ها را مدیریت کنید

در مرحله بعد باید موانع احتمالی را که می‌توانند وفاداری شما به برنامه آموزشی‌تان را دشوار کنند شناسایی کنید. سپس به هر مشکل و مانع تمرکز کنید و استراتژی‌‌هایی را که به شما کمک می‌کنند بر این موانع غلبه کنید، از طریق فرآیند طوفان فکری شناسایی کنید.

مثلاً ممکن است شما برنامه بریزید که در رفت و آمد‌‌های روزانه خود به محل کار و منزل، زمانی را صرف آموختن بکنید. اما به محض اینکه رایانه خود را باز می‌کنید، سیل ایمیل‌‌ها و پیام‌‌ها به سوی شما سرازیر می‌شود و پیش از آن که خودتان متوجه شوید، می‌بینید که آموختن را فراموش کرده‌اید.

باید متعهد شوید که زمان رفت و آمد خود را حتماً صرف آموختن بکنید. ایمیل‌های خود را باز نکنید و تنها وقتی به سراغ کارهای شرکت بروید و برنامه کاری روزانه خود را ببینید که به محل کار رسیده‌اید.

حتی می‌توانید این تعهدات را به‌صورت قراردادی با خودتان مکتوب کنید.

عادات آموزشی برای خود ایجاد کنید

وقتی یک عادت آموزشی ایجاد کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که تغییری مثبت و طولانی‌مدت به وجود آورید و به اهدافی که برای خود مشخص کرده‌اید برسید. این کار را باید از طریق تنظیم برنامه آموزشی روزانه انجام دهید.

باید هر روز برای آموزش حتی اگر شده زمان اندکی اختصاص دهید و متعهد شوید که هر روز این کار را انجام دهید. مثلاً می‌توانید دوشنبه‌‌ها و چهارشنبه‌‌ها زودتر به محل کار بروید تا مهارت جدیدی را تمرین کنید یا هر روز در زمان ناهار، مکانی ساکت و خلوت پیدا کنید و در آن به مطالعه بپردازید.

پربازدیدترین مقالات