جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳
۴۷۴

جان‌بخشیدن به تخیل با افتر افکت

چگونه با افتر افکت خلاقیت خود را بروز دهید و درآمدزایی کنید

از کسب‌وکارهای کوچکی که می‌خواهند تبلیغات‌شان دیده شود گرفته تا کارکنان شرکت‌های غول انیمیشن‌سازی در جهان، همه می‌توانند از افتر افکت استفاده کنند و به تخیلات خود جان ببخشند.

چکیده

یادگیری افتر افکت فرصت‌های فراوانی در اختیار شما می‌گذارد. اگر هنرمند و تدوینگر تصویر تازه‌کار یا حرفه‌ای هستید، به کمک این نرم‌افزار قدرتمند می‌توانید موشن گرافیک و جلوه‌های ویژه را به ویدیوهای خود بیفزایید. متخصصان در صنایع مختلف از این نرم‌افزار فراوان استفاده می‌کنند. افتر افکت ابزاری حیاتی برای هنرمندان است و به آنها امکان می‌دهد جلوه‌های ویژهٔ پویا و تیتراژ فیلم، برنامه‌های تلویزیونی و محصولات ویدیویی اینترنتی را بسازند.

در مجتمع فنی تهران دوره‌های متنوعی برای آموزش افتر افکت تدوین شده‌اند. دورهٔ آموزش افتر افکت مقدماتی نوجوانان در دپارتمان کودک و نوجوان در ۲۰ ساعت نوجوانان را با اصول کار با افتر افکت آشنا می‌کند. در ادامهٔ این دوره دورهٔ افتر افکت پیشرفته نوجوانان ارائه می‌شود که تمرکز آن بر تکنیک‌ها و افکت‌ها پیشرفته و مختلف این نرم‌افزار است و مدت آن ۲۰ ساعت است.

            اگر بر فوتوشاپ تسلط دارید می‌توانید دورهٔ افتر افکت آنلاین را شرکت کنید که به‌طور پایه‌ای و اصولی در طی ۷۸ ساعت آموزش شما را با همهٔ ترفندها و روش‌های افتر افکت آشنا می‌کند. اگر ترجیح می‌دهید کلاس حضوری بروید، همین دوره به‌شکل حضوری با نام دورهٔ جامع آموزش افتر افکت در دپارتمان هنر و سینمای مجتمع فنی تهران نیز برگزار می‌شود و ترکیبی از کلاس‌های حضوری و جلسات آنلاین است.

با افتر افکت واقعیت مطلوب خود را بسازید

بسیاری از مردم فکر می‌کنند جلوه‌های ویژه‌ای که در فیلم‌های جنگ ستارگان به کار می‌روند، در انحصار هنرمندان گرافیکی در هالیوود است. اما هر فردی که در کار با افتر افکت تخصص داشته باشد می‌تواند این جلوه‌های ویژه را بسازد. این برنامهٔ پویا ابزارهای حرفه‌ای مانند پردهٔ سبز و فریم‌های کلیدی در اختیار شما قرار می‌دهد که در هر مرحله از ساخت موشن گرافیگ یا جلوه‌های ویژه می‌توانید از آنها استفاده کنید و خلاقیت خود را بهتر بروز دهید.

            افتر افکت برنامه‌ای برای ساخت موشن گرافیک است که ابزارها و روش‌های قوی برای خلق در اختیار شما قرار می‌هد. از کسب‌وکارهای کوچکی که می‌خواهند تبلیغات‌شان دیده شود گرفته تا کارکنان شرکت‌های غول انیمیشن‌سازی در جهان، همه می‌توانند از افتر افکت استفاده کنند و به تخیلات خود جان ببخشند. این نرم‌افزار برنده جایزهٔ آکادمی شده است، زیرا از همان زمان ساخت آن در آغاز دههٔ ۱۹۹۰ به نرم‌افزار محبوب نزد فیلم‌سازان، برنامه‌سازان و هنرمندان اینترنتی تبدیل شد.

            وقتی جعبه ابزار جامع و ویژگی‌های لایه‌بندی افتر افکت را با گرافیک ایلاستریتور، قابلیت ویرایش تصویر در فوتوشاپ و قابلیت تدوین ویدیو در پریمیر پرو ترکیب کنید، می‌توانید جلوه‌های ویژه جذاب و تیتراژ‌های متفاوت بسازید. همچنین افتر افکت قابلیت طراحی سه‌بعدی را نیز داراست که می‌تواند به هر پروژه‌ای پویایی و جذابیت بیفزاید.

با افتر افکت دقیقاً چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

در بهترین فیلم‌های هالیوودی چه چیزی بیشتر از همه جلب توجه می‌کند؟ کیفیت انیمیشن و سایر موشن گرافیک‌هایی که بافتی خاص به تصویر می‌دهند و تجربهٔ فیلم‌دیدن را منحصر به فرد می‌کنند در این فیلم‌ها برجسته است. همچنین تیتراژ‌های پویا و صحنه‌پردازی‌های قوی نیز توجه بیننده را به خود جلب می‌کنند. جلوه‌های ویژه این فیلم‌ها نیز اغلب بسیار چشمگیر است. همهٔ اینها توسط افتر افکت یا ابزارهای مرتبط با آن محقق شده‌اند.

            افتر افکت نرم‌افزار تخصصی موشن گرافیک و جلوه‌های ویژه است که در آن می‌توانید اشیاء و متن را متحرک کنید یا به کمک پردهٔ سبز اشیای دیگری به صحنه اضافه کنید. همچنین ترنزیشن‌های منحصر به فرد را باید در افتر افکت تولید کرد. وقتی قابلیت‌های سینمای چهاربعدی با قدرت افتر افکت ترکیب می‌شود، می‌توان بافت‌ها و ابعاد جدید به تصویر افزود. این قابلیت‌ها از طریق  Cinema 4D Lite به همهٔ مشترکان افتر افکت داده می‌شود.

کاربردهای حرفه‌ای افتر افکت

شاید بپرسید چرا باید افتر افکت را یاد بگیرید و آیا بهتر است افتر افکت یاد بگیرید یا ادوب انیمیت و کدام بهتر است. صنایع مهمی که امروزه متخصصان آنها از افتر افکت استفاده می‌کنند عبارت‌اند از:

شرکت‌های پخش تلویزیونی و استودیوهای فیلم‌سازی

شبکه‌های تلویزیونی برای ساختن موشن گرافیگ و همچنین ساخت هویت بصری و سازگاری تصویری برنامه‌های خود از افتر افکت استفاده می‌کنند. فیلم‌سازان نیز برای افزودن انیمیشن یا جلوه‌های ویژه به فیلم‌های خود از افتر افکت استفاده می‌کنند. پس در این صنایع چاره‌ای جز یادگیری افتر افکت نیست.

استودیوهای انیمیشن‌سازی

انیمیشن به انواع سنتی آن که هنرمندان باید هر فریم را با دست می‌کشیدند خلاصه نمی‌شود. انیمیشن رایانه‌ای در دههٔ ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی ظهور کرد و امروز بر این صنعت سلطه دارد. افتر افکت ابزاری عالی برای ساخت انیمیشن سه‌بعدی است.

شرکت‌های بازاریابی

از افتر افکت می‌تواند برای انتقال پیام و جذب مخاطبان استفاده کرد. گرافیک‌های متحرکی که افتر افکت تولید می‌کند در رسانه‌های اجتماعی توجه مخاطبان را جلب می‌کنند و در برندسازی و بازاریابی نقشی جدی دارند.

یوتیوب

متخصصان افتر افکت فرصت‌های شغلی زیادی در یوتیوب می‌یابند. در یوتیوب ۵۱ میلیون کانال وجود دارد که می‌خواهند با موشن گرافیک‌های جذاب محتواهای خود را بهتر تبلیغ کنند. همهٔ آنها نیاز دارند از متخصصان افتر افکت استفاده کنند.

هنرمندان مستقل

افتر افکت ابزاری عالی برای هنرمندانی است که می‌خواهند کسب‌وکار خود را راه بیندازند. آنها می‌توانند در کنار ارائه خدمات به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک پروژه‌های خود را نیز پیش ببرند. چنین افرادی اغلب پروژه‌هایی در صنایع گوناگون انجام می‌دهند و هرگز لازم نیست کار تکراری بکنند.

تفاوت انیمیشن‌های قدیمی و موشن گرافیک

برخی در مورد تفاوت انیمیشن‌های قدیمی و موشن گرافیک دچار سردرگمی می‌شوند. البته این دو حوزه در برخی موارد با هم پیوسته و مرتبط هستند، اما شیوهٔ کار آنها با هم متفاوت است. در انیمیشن‌های قدیمی باید هر فریم را جداگانه طراحی می‌کردند و این کار به کمک ابزارهای دستی یا برنامه‌هایی مانند ادوب انیمیت انجام می‌شد. در این نوع انیمیشن باید حالات کلیدی طراحی می‌شد و سپس فریم‌های بین آنها ساخته می‌شد. این فرایند بسیار زمان‌بر بود و خسته‌کننده بود، اما باعث می‌شد انیماتورها بهتر بتوانند خلاقیت خود را بروز دهند. بسیاری از فیلم‌های دیزنی نمونهٔ این سبک انیمیشن هستند.

            اما در افتر افکت از تکنیک دیگری برای ساخت تصاویر متحرک استفاده می‌شود. ابزارهای افتر افکت باعث دستکاری فیلم‌های ورودی در افتر افکت می‌شوند و می‌توان عناصر این فیلم‌ها را تغییر داد، بزرگ یا کوچک کرد،‌ چرخاند و در کل ظاهری جدید به آنها بخشید. افتر افکت همین کار را با متن نیز انجام می‌دهد.

مهارت‌های کلیدی افتر افکت

افتر افکت ابزاری ضروری برای داستان‌گویی است. می‌توان طراحی‌های سایر نرم‌افزارهای ادیت تصویر مانند پریمیر پرو و ایلاستریتور را در افتر افکت وارد کرد. موشن گرافیک‌ها در افتر افکت در لایه‌های جداگانه اعمال می‌شوند تا داستانی منسجم ساخته شود. از تایم‌لاین افتر افکت برای متحرک‌سازی داستان به شکل صحنه به صحنه استفاده می‌شود و از طریق آن می‌توان جزئیات بصری را خلاقانه‌تر طراحی کرد.

            افتر افکت با چندین افزونهٔ خارجی نیز سازگار است، مانند FxFactory Pro و Block Party که باعث گسترش قابلیت‌ای ادیت ویدیو و تولید تصاویر خیره‌کننده می‌شود. از افتر افکت می‌توان برای توسعهٔ مهارت‌های غیرمرتبط با ادیت نیز استفاده کرد، زیرا در آن می‌توان سازمان‌دهی و کار با ابزارهای ساخت عناصر جدید تصویری را تمرین کرد. افتر افکت در صنایع مرتبط با تبلیغات و مشتریان به کاربران خود کمک می‌کند نظرات و ترجیحات مخاطبان را به خروجی‌های اثرگذار تبدیل کنند. با افتر افکت تبلیغاتی ساخته شده است که تأثیر فرهنگی عظیم و بلندمدتی داشته‌اند.

ابزارهای افتر افکت دائماً در حال گسترش و بهبود هستند

برای کار با افتر افکت به زمان و تلاش زیادی نیاز است، اما بسیاری از متخصصان آن معتقدند ابزارها و قابلیت‌های متعدد این نرم‌افزار برای تدوین به‌گونه‌ای هستند که نیاز است در آغاز برای یادگیری آنها زمان کافی اختصاص دهیم. می‌توان در مرحلهٔ پس از تولید در افتر افکت کاملاً پروژه را متحول کرد. این نرم‌افزار در چندین حوزه بهترین ابزار محسوب می‌شود و نباید از آن غافل شد.

            محبوبیت روزافزون افتر افکت به معنای آن است که کتاب‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مختلفی وجود دارند که می‌توان از آنها برای یادگیری افتر افکت استفاده کرد. دوره‌های متعدد مجتمع فنی تهران برای آموزش افتر افکت می‌توانند شما را برای کاربردهای مختلف این نرم‌افزار در بازار کار آماده کنند.

شغل آیندهٔ خود را با یادگیری افتر افکت بسازید

افتر افکت نرم‌افزاری است که همه افرادی که می‌خواهند در صنعت انیمیشن‌سازی یا جلوه‌های ویژه کار کنند باید آن را بلد باشند. انیماتورها، طراحان موشن گرافیک، تدوینگران ویدیو و ویدیوگرافیست‌ها اغلب لازم است سابقهٔ کار با افتر افکت و سایر نرم‌افزارهای تولید ویدیو را داشته باشند. دوره‌های متعدد مجتمع فنی تهران برای آموزش افتر افکت می‌توانند شما را برای استفاده از این نرم‌افزار در مشاغل مختلف آماده کنند.

            گرایش‌های جدید این حوزه نشان می‌دهند که اکنون بهترین زمان برای آغاز آموختن افتر افکت است. پلفرم لینکدین به‌تازگی رشته‌های بازایابی پیوسته، طراحی رابط کاربری و تولید ویدیو را جز پرطرفدارترین مهارت‌ها قرار داده است و همهٔ این رشته‌ها به‌طور مستقیم از ابزارها و فناوری افتر افکت بهره می‌برند. ادارهٔ آمار نیروی کار ایالات متحده نیز اعلام کرده است که استخدام انیماتور و هنرمندان جلوه‌های ویژه از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ حدود ۱۶ درصد افزایش خواهد یافت. یعنی تا سال ۲۰۳۰ میزان افزایش استخدام در این حوزه دو برابر میزان افزایش استخدام در سایر حوزه‌ها خواهد بود.

شرکت‌های تبلیغاتی عاشق افتر افکت هستند

بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی می‌گویند تبلیغات فرد به فرد بهترین ابزار برای افزایش فروش محصولات و خدمات است. یکی از بهترین روش‌ها برای اینکه مردم را وادار کنید دربارهٔ کسب‌وکار شما صحبت کنند این است تبلیغات چندرسانه‌ای و پویا درست کنید که توجه مردم به آنها جلب شود. وقتی افتر افکت را با پریمیر پرو و ایلاستریتور ترکیب کنید، می‌توانید تبلیغات جالب و انگیزه‌بخش بسازید و در آنها گرافیک‌های زنده و انیمیشن‌های سرگرم‌کننده بیاورید. کاربران در رسانه‌های اجتماعی بمباران اطلاعاتی می‌شوند و لازم است کاری کنید محتواهای تبلیغاتی شما از محتواهای سایرین متمایز شوند. اغلب متخصصان این حوزه از افتر افکت برای ایجاد تمایز در سبک تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند.

افتر افکت در برابر پریمیر پرو

می‌توانید از افتر افکت و پریمیر پرو برای کارهای مختلف مربوط به تولید ویدیو استفاده کنید و هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما تفاوت این دو چیست؟ افتر افکت در اصل ابزار تولید جلوه‌های ویژه است و پریمیر پرو ابزار تدوین. برخی از افراد برای همهٔ‌ کارها یکی از این دو را بر دیگری ترجیح می‌دهند و این امر کاملاً سلیقه‌ای است. اگر با یکی از این برنامه‌ها بیشتر آشنا باشید، طبیعی است که برای کارهای مختلف از آن استفاده کنید.

            اما افتر افکت این پنج کار را بهتر از پریمیر پرو انجام می‌دهد:

  • انیمیشن‌سازی و ساختن کارتن در افتر افکت ساده‌تر است.
  • جلوه‌هایی مانند انفجار، نماهای کلی و بزرگ (مثلاً از شهری باستانی یا شهری در آینده)، حرکت‌های سریع و پر از جزئیات و مواردی از این دست.
  • هم در افتر افکت هم در پریمیر پرو می‌توانند ماسکه‌کردن ویدیو را انجام داد، اما در افتر افکت این کار با دقت بیشتر و ابزارهای اصلاح فریم به فریم انجام می‌شود که نتیجهٔ کار را بهتر می‌کنند.
  • اصلاح رنگ نیز هم در افتر افکت هم در پریمیر پرو انجام می‌شود، اما ابزارهای اصلاح رنگ در افتر افکت قدیمی‌تر هستند و تا الان بهتر عمل کرده‌اند. البته پریمیر پرو نیز به سرعت دارد این قابلیت خود را بهینه می‌کند.
  • متحرک‌کردن متن در پریمیر پرو به‌شیوهٔ ابتدایی قابل انجام است، اما در افتر افکت بسیار پیشرفته و قوی است. در افتر افکت می‌توانید هر جزئی از متن را کنترل کنید و حرکت دهید.

در مقابل، پریمیر پرو کارهای زیر را بهتر انجام می‌دهد:

  • ادیت ویدیو در پریمیر پرو بهتر انجام می‌شود.
  • یادگیری پریمیر پرو بسیار ساده‌تر از یادگیری افتر افکت است.
  • رندرگرفتن در پریمیر بسیار سریع‌تر از افتر افکت است، زیرا فریم‌ها یک به یک پردازش نمی‌کند.
  • با اینکه ترنزیشن‌ها و جلوه‌های ویژه در پریمیر ابتدایی و ثابت هستند،‌ استفاده از آنها برای تازه‌کارها ساده‌تر است.
  • از نظر ادیت صوتی افتر افکت با قابلیت‌های جامع و کامل پریمیر پرو قابل مقایسه نیست.

یادگرفتن افتر افکت دشوارتر است یا یادگرفتن فوتوشاپ و ایلاستریتور؟

یادگرفتن افتر افکت، فوتوشاپ و ایلاستریتور مشابه هم نیستند و بسته به سبک یادگیری و سابقه‌ای که در این حوزه دارید به زمان و تلاش متفاوت نیز دارند. اما در کل یادگیری افتر افکت نسبت به فوتوشاپ و ایلاستریتور چالش‌برانگیزتر است. دلیلش آن است که افتر افکت نرم‌افزاری پیچیده است که کار اصلی آن تولید جلوه‌های ویژه و موشن گرافیک است، در حالی که آن دو نرم‌افزار دیگر در اصل برای ادیت تصویر و طراحی گرافیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

            برای یادگیری افتر افکت به درک قوی از مبانی انیمیشن نیاز دارید و باید ترکیب‌بندی و تکنیک‌های ساخت جلوه‌های ویژه را بشناسید. همچنین باید بتوانید با لایه‌های سه‌بعدی انیمیشنی کار کنید. رابط کاربری و جریان کار در افتر افکت ایجاب می‌کند که سرعت یادگیری آن بالا باشد.

            از سوی دیگر، یادگیری فوتوشاپ و ایلاستریتور ساده‌تر است و رابط کاربری و شیوهٔ کار آن به پیچیدگی افتر افکت نیست، هرچند برای استادی در آنها نیز به تمرین و صبر نیاز است. از فوتوشاپ در اصل برای ادیت عکس، نقاشی دیجیتال و طراحی گرافیک استفاده می‌شود، در حالی که ایلاستریتور برای تصویرسازی و ساخت وکتورهای گرافیکی بهترین گزینه است.

چرا یادگیری افتر افکت دشوار است؟

انیماتورها و هنرمندان حرفه‌ای در همهٔ صنایع از افتر افکت استفاده می‌کنند و به همین دلیل یادگیری این نرم‌افزار نیاز به آموزش نظام‌مند دارد. بسیاری از کاربرانی که خودشان سعی می‌کنند افتر افکت را بیاموزند با چالش‌های بسیاری در کار با این نرم‌افزار روبه‌رو می‌شوند.

            بسیاری می‌گویند افتر افکت برای کسانی که در حوزهٔ انیمیشن تازه‌کار هستند مناسب نیست و تازه‌کاران با آن دچار چالش بسیار می‌شوند. مهم‌ترین نکته در مورد افتر افکت پیچیدگی کار با آن است، اما وقتی کارکردن با آن را یاد بگیرید، باز هم مشکلات زیادی وجود دارد که هر از گاهی با آنها مواجه می‌شوید و روند کار را کند می‌کنند.

جمع‌بندی

افتر افکت در شرکت‌های پخش تلویزیونی، استودیوهای فیلم‌سازی و انیمیشن‌سازی و آژانس‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یادگیری افترافکت فرصت‌های کاری شما را بیشتر می‌کند و می‌توانید در حوزهٔ انیمیشن‌سازی، جلوه‌های ویژه و تدوین ویدیویی پروژه بگیرید. افزونه‌های خارجی افتر افکت مانند Frame.io باعث قوی‌تر شدن این نرم‌افزار می‌شوند و کمک می‌کنند همکاری هنرمندان ساده‌تر شود. بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ میزان استخدام انیماتورها و هنرمندان جلوه‌های ویژه ۱۶ درصد افزایش می‌یابد، به همین دلیل اکنون زمان خوبی برای آغاز یادگیری افتر افکت است.

            افتر افکت از بهترین و محبوب‌ترین نرم‌افزارهای خانوادهٔ ادوب است که در تولید و پس‌تولید پروژه‌های فیلم، برنامه‌های تلویزیونی، انیمیشن و غیره از آن استفاده می‌شود. اصلاح رنگ فیلم‌های سینمایی تا حد زیادی برعهدهٔ افتر افکت است. یادگیری اصولی اصولی افتر افکت به همراه تمرین و کسب تجربهٔ کافی باعث می‌شود مهارتی به دست بیاورید که هم برای شما درآمدزاست هم کنجکاوی و خلاقیت هنری شما را ارضاء می‌کند.

            در مجتمع فنی تهران دوره‌های متنوعی برای آموزش افتر افکت تدوین شده‌اند. دورهٔ آموزش افتر افکت مقدماتی نوجوانان در دپارتمان کودک و نوجوان در ۲۰ ساعت نوجوانان را با اصول کار با افتر افکت آشنا می‌کند. در ادامهٔ این دوره دورهٔ افتر افکت پیشرفته نوجوانان ارائه می‌شود که تمرکز آن بر تکنیک‌ها و افکت‌ها پیشرفته و مختلف این نرم‌افزار است و مدت آن ۲۰ ساعت است.

            اگر بر فوتوشاپ تسلط دارید می‌توانید دورهٔ افتر افکت آنلاین را شرکت کنید که به‌طور پایه‌ای و اصولی در طی ۷۸ ساعت آموزش شما را با همهٔ ترفندها و روش‌های افتر افکت آشنا می‌کند. اگر ترجیح می‌دهید کلاس حضوری بروید، همین دوره به‌شکل حضوری با نام دورهٔ جامع آموزش افتر افکت در دپارتمان هنر و سینمای مجتمع فنی تهران نیز برگزار می‌شود و ترکیبی از کلاس‌های حضوری و جلسات آنلاین است.

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شود.

نویسنده: بهناز دهکردی

منابع: SchoolofMotion، NobleDesktop، Medium، Epidemicsound و NobleDesktop

پرسش‌های متداول

آیا می‌توان از افتر افکت برای ادیت ویدیو استفاده کرد؟

افتر افکت برای بریدن و چسباندن کلیپ‌ها و صداگذاری روی آنها مناسب نیست. نرم‌افزارهایی مانند پریمیر پرو، اوید و فاینال کات برای این کار بهتر هستند. اما تایم‌لاین افتر افکت برای لایه‌بندی محتواها مناسب‌تر است و به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان برنامهٔ کمکی استفاده کرد که کیفیت محصول نهایی را بالا می‌برد.

از چه وب‌سایت‌هایی می‌توان برای افتر افکت افزونه یا پلاگین دانلود کرد؟

اگر ابزارهای درون افتر افکت برای شما کافی نیستند، از وب‌سایت‌های زیر افزونه‌های متناسب با کار خود را دانلود کنید:

آیا می‌توان افتر افکت را از یوتیوب نیز فرا گرفت؟

یوتیوب منبعی عالی برای آموزش است و افراد بسیاری دانش خود را به شکل محتواهای آموزشی به اشتراک می‌گذارند. توصیه می‌کنیم در کنار شرکت در کلاس‌های آموزش افتر افکت از محتواهای آموزشی کانال‌های زیر نیز استفاده کنید.

البته باید بدانید در ویدیوهای آموزشی یوتیوب مطالب عمیقاً مورد بحث قرار نمی‌گیرند و برخی مواقع شما را گیج می‌کنند.

افتر افکت چه کارهایی را بهتر از پریمیر پرو انجام می‌دهد؟

افتر افکت این پنج کار را بهتر از پریمیر پرو انجام می‌دهد:

  • انیمیشن‌سازی و ساختن کارتن در افتر افکت ساده‌تر است.
  • جلوه‌هایی مانند انفجار، نماهای کلی و بزرگ (مثلاً از شهری باستانی یا شهری در آینده)، حرکت‌های سریع و پر از جزئیات و مواردی از این دست.
  • هم در افتر افکت هم در پریمیر پرو می‌توانند ماسکه‌کردن ویدیو را انجام داد، اما در افتر افکت این کار با دقت بیشتر و ابزارهای اصلاح فریم به فریم انجام می‌شود که نتیجهٔ کار را بهتر می‌کنند.
  • اصلاح رنگ نیز هم در افتر افکت هم در پریمیر پرو انجام می‌شود، اما ابزارهای اصلاح رنگ در افتر افکت قدیمی‌تر هستند و تا الان بهتر عمل کرده‌اند.
  • متحرک‌کردن متن در پریمیر پرو به‌شیوهٔ ابتدایی قابل انجام است، اما در افتر افکت بسیار پیشرفته و قوی است. در افتر افکت می‌توانید هر جزئی از متن را کنترل کنید و حرکت دهید.
پربازدیدترین مقالات