جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳
۲۴۳

شرایط کارآموزی در آلمان

آیا خارجی‌ها می‌توانند کارآموزی در آلمان را انتخاب کنند؟

اگر دستمزد شما در دوره کارآموزی در آلمان برای تأمین مخارج زندگی کافی نباشد، می‌توانید تفاوت این مبلغ را با حساب بانکی اختصاصی یا اظهارنامه تعهد جبران کنید.

چکیده

            اگر در آلمان تحصیل نکرده‌اید اما می‌خواهید یک برنامه تحصیلی یا یک دوره کارآموزی در آلمان را بگذرانید، لازم است مدرک تحصیلی خود را به مدرک آلمانی متناظر با آن تبدیل کنید تا مدرک تحصیلی شما به رسمیت شمرده شود. اگر بخواهید علاوه بر کارآموزی در آلمان، یک شغل دیگر را نیز دنبال کنید، می‌توانید تا ۱۰ ساعت در هفته به شغلی که به کارآموزی شما مرتبط نیست مشغول شوید. مثلاً می‌توانید در حین کارآموزی در آلمان برای آموزش مهندسی، در یک رستوران نیز کار کنید.

آموزش زبان آلمانی برای ادامه تحصیل و کار در آلمان در برخی از رشته‌ها ضروری است و در همه رشته‌ها مزیتی بسیار بزرگ محسوب می‌شود. برای یادگیری زبان آلمانی به دپارتمان زبان‌های خارجی مجتمع فنی تهران سر بزنید و دوره مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از مشاوران باتجربه مجتمع فنی تهران در دپارتمان امور بین‌الملل برای ادامه تحصیل یا کار در خارج از کشور کمک بگیرد.

تقاضای کارآموزی در آلمان از کشورهای مختلف

تقاضای کارآموزی در آلمان برای کشورهای اتحادیه اروپا، لیختن اشتاین، ایسلند، نروژ و سوئیس

اگر برای کارآموزی در آلمان از کشورهای اتحادیه اروپا، لیختن اشتاین، ایسلند، نروژ و سوئیس را دارید، می‌توانید بدون ویزا یا الزامات قانونی دیگری به کارآموزی در آلمان مشغول شوید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محل اقامت جدید خود را به ثبت احوال یا اداره مسکن محل جدید سکونت خود اطلاع دهید.

تقاضای کارآموزی در آلمان برای سایر کشورها

همه متقاضیان کارآموزی از سایر کشورها به ویزا نیاز دارند و باید در دفتر نمایندگی خارجی آلمان در کشور خود برای دریافت ویزا اقدام نمایند. به منظور دریافت ویزا برای کارآموزی در آلمان، فرد باید شرایط زیر را دارا باشد:

  • دارا بودن قرارداد کارآموزی با یک شرکت در آلمان
  • اجازه آژانس کار فدرال در آلمان

آژانس کار فدرال آلمان (BA) باید آموزش حرفه‌ای شما را تأیید کند و گواهی دهد که هیچ نامزد آلمانی یا نامزدی از کشورهای دارای امتیاز (مانند کشورهای اتحادیه اروپا) برای این موقعیت کارآموزی در آلمان وجود ندارد و شما می‌توانید برای آن اقدام کنید. علاوه بر این، شرایط استخدام شما نباید با شرایط استخدام کارکنان آلمانی متفاوت باشد.

  • ارائه مدارک دال بر تمکن مالی کافی برای مدت اقامت در آلمان

شما همچنین باید هزینه‌های زندگی در تمام مدت اقامت خود را تأمین کنید. در کل ابن امر بدان معناست که شما باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهند (از سال ۲۰۲۴) دست‌کم ۹۰۳ یورو در ماه پول دارید.

اگر می‌خواهید در یک برنامه آموزش حرفه‌ای دانشگاه‌محور یا کالج‌محور ثبت‌نام کنید، باید مدارکی ارائه دهید از افتتاح یک حساب بانکی مخصوص یا اظهارنامه تعهد که هزینه‌های زندگی شما را پوشش دهند. اگر می‌خواهید در یک برنامه آموزش حرفه‌ای شرکت‌محور ثبت‌نام کنید، حقوق دریافتی شما در آن کشور به عنوان مدرک تمکن مالی مورد قبول قرار خواهد گرفت. اگر دستمزد شما در دوره کارآموزی در آلمان برای تأمین مخارج زندگی کافی نباشد، می‌توانید تفاوت این مبلغ را با حساب بانکی اختصاصی یا اظهارنامه تعهد جبران کنید.

اگر بخواهید علاوه بر کارآموزی در آلمان، یک شغل دیگر را نیز دنبال کنید، می‌توانید تا ۱۰ ساعت در هفته به شغلی که به کارآموزی شما مرتبط نیست مشغول شوید. مثلاً می‌توانید در حین کارآموزی در آلمان برای آموزش مهندسی، در یک رستوران نیز کار کنید.

همچنین قانون مهاجرت متخصصان به آلمان که از ابتدای سال ۲۰۲۰ لازم الاجرا شده است، می‌گوید شما می‌توانید به مدت شش تا نه ماه برای دریافت آموزش تقاضا بدهید. در این مدت شما مجاز هستید که در هفته ۱۰ ساعت کارآموزی کنید تا آموزش مورد نیاز را دریافت کنید. در این مدت هیچ گونه مزایای اجتماعی به شما تعلق نخواهد گرفت و باید بتوانید هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنید.

برای کارآموزی در آلمان چه شرایطی باید داشته باشید؟

شرایط مورد نیاز برای کارآموزی در آلمان عبارت‌اند از:

  • گواهی پایان تحصیل و مدارک تحصیلی که مورد تأیید وزارت علوم آلمان باشند.
  • دانش کافی در مورد زبان آلمانی حداقل در سطح B1 (برای کارآموزی پرستاری در سطح B2)
  • تمکن مالی کافی برای تأمین معیشت خود (حداقل ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه)
  • دارا بودن بیمه درمانی
  • دارا بودن محل اقامت ثابت

چگونه می‌توان کارآموزی در آلمان پیدا کرد و برای آن درخواست داد؟

برای یافتن کارآموزی در آلمان نخست باید با سیستم آموزشی آلمان آشنایی پیدا کنید و سپس بر اساس تحصیلات خود تشخیص دهید که در چه حوزه‌ای بهتر است کارآموزی کنید تا به موقعیت شغلی شما در آینده کمک کند.

            ناگفته پیداست که بهتر است کارآموزی را در حوزه‌های مرتبط با تحصیلات دانشگاهی خود انتخاب کنید. همچنین در انتخاب نوع کارآموزی در آلمان باید به دنبال تجربه‌ای باشید که شما را برای یافتن شغل مناسب در این کشور نیز آماده کند. برای یافتن موقعیت‌های شغلی و کارآموزی در آلمان می‌توانید به وب‌سایت azubiyo.de مراجعه کنید. در این لینک می‌توانید براساس نوع موقعیت فعالیت و کاری خود و همچنین شهر مورد نظرتان، موقعیت‌های موجود را ببینید.

همچنین در لینک azubiyo.de/bewerbung می‌توانید توصیه‌هایی برای نوشتن فرم درخواست کارآموزی در آلمان پیدا کنید. باید درخواست کارآموزی در آلمان را به‌طور آنلاین برای شرکت‌های فعال در این کشور ارسال کنید. در هنگام تصمیم‌گیری در این مورد باید به شرایط زندگی در آلمان و غلبه بر چالش‌های فرهنگی و اقتصادی زندگی رد شهرهای مختلف بر این کشور نیز بیندیشید.

            اگر در آلمان تحصیل نکرده‌اید اما می‌خواهید یک برنامه تحصیلی یا یک دوره کارآموزی در آلمان را بگذرانید، لازم است مدرک تحصیلی خود را به مدرک آلمانی متناظر با آن تبدیل کنید تا مدرک تحصیلی شما به رسمیت شمرده شود.

جمع‌بندی

قانون مهاجرت متخصصان به آلمان که از ابتدای سال ۲۰۲۰ لازم الاجرا شده است، می‌گوید شما به عنوان متقاضی کارآموزی در آلمان می‌توانید به مدت شش تا نه ماه برای دریافت آموزش تقاضا بدهید. در این مدت شما مجاز هستید که در هفته ۱۰ ساعت کارآموزی کنید تا آموزش مورد نیاز را دریافت کنید. در این مدت هیچ گونه مزایای اجتماعی به شما تعلق نخواهد گرفت و باید بتوانید هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنید.

آموزش زبان آلمانی برای ادامه تحصیل در آلمان در برخی از رشته‌ها ضروری است و در همه رشته‌ها مزیتی بسیار بزرگ محسوب می‌شود. برای یادگیری زبان آلمانی به دپارتمان زبان‌های خارجی مجتمع فنی تهران سر بزنید و دوره مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از مشاوران باتجربه مجتمع فنی تهران در دپارتمان امور بین‌الملل برای ادامه تحصیل و کار در خارج از کشور کمک بگیرد.

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شود.

منبع: Azubiyo

مترجم: بهناز دهکردی

پرسش‌های متداول

برای گرفتن ویزای جهت کارآموزی در آلمان چه مدارکی لازم است؟

  • دارا بودن قرارداد کارآموزی با یک شرکت در آلمان
  • اجازه آژانس کار فدرال در آلمان
  • ارائه مدارک دال بر تمکن مالی کافی برای مدت اقامت در آلمان

شرایط مورد نیاز برای کارآموزی در آلمان کدام‌اند؟

شرایط مورد نیاز برای کارآموزی در آلمان عبارت‌اند از:

  • گواهی پایان تحصیل و مدارک تحصیلی که مورد تأیید وزارت علوم آلمان باشند.
  • دانش کافی در مورد زبان آلمانی حداقل در سطح B1 (برای کارآموزی پرستاری در سطح B2)
  • تمکن مالی کافی برای تأمین معیشت خود (حداقل ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه)
  • دارا بودن بیمه درمانی
  • دارا بودن محل اقامت ثابت

شرایط اثبات تمکن مالی برای کارآموزی در آلمان چیست؟

شما برای کارآموزی در آلمان باید هزینه‌های زندگی در تمام مدت اقامت خود را تأمین کنید. در کل ابن امر بدان معناست که شما باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهند (از سال ۲۰۲۴) دست‌کم ۹۰۳ یورو در ماه پول دارید. اگر می‌خواهید در یک برنامه آموزش حرفه‌ای دانشگاه‌محور یا کالج‌محور ثبت‌نام کنید، باید مدارکی ارائه دهید از افتتاح یک حساب بانکی مخصوص یا اظهارنامه تعهد که هزینه‌های زندگی شما را پوشش دهند. اگر می‌خواهید در یک برنامه آموزش حرفه‌ای شرکت‌محور ثبت‌نام کنید، حقوق دریافتی شما در آن کشور به عنوان مدرک تمکن مالی مورد قبول قرار خواهد گرفت.

اگر دستمزد شما در دوره کارآموزی در آلمان برای تأمین مخارج زندگی کافی نباشد، می‌توانید تفاوت این مبلغ را با حساب بانکی اختصاصی یا اظهارنامه تعهد جبران کنید. اگر بخواهید علاوه بر کارآموزی در آلمان، یک شغل دیگر را نیز دنبال کنید، می‌توانید تا ۱۰ ساعت در هفته به شغلی که به کارآموزی شما مرتبط نیست مشغول شوید. مثلاً می‌توانید در حین کارآموزی در آلمان برای آموزش مهندسی، در یک رستوران نیز کار کنید.

پربازدیدترین مقالات