جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲
۳k

چه شغل هایی در آینده تقاضای زیادی دارند؟


مدیر دیتابیس

مدیران دیتابیس داده‌های یک سازمان را مدیریت‌ می‌کنند. آنها لازم است کاری کنند که دیتابیس به‌نحو کارآمد و ایمن از کاربران غیرمجاز اداره شود. مدیران دیتابیس همچنین مسئول سازماندهی داده‌های یک شرکت و ذخیره‌سازی آنها به‌نحو مؤثر هستند.

در این شغل اغلب به یک مدرک کارشناسی در حوزه سیستم‌های مدیریت اطلاعات یا سایر رشته‌های مرتبط با رایانه نیاز دارید. افزون بر این، مدیر دیتابیس باید با زبان‌های دیتابیس نیز آشنا باشد. عمومی‌ترین آنها «زبان پرس‌وجوی ساختاریافته» (Structured Query Language) است که به آن اس‌.کیو.ال (SQL) گفته می‌شود. یک مدیر دیتابیس لازم است با همه زبان‌های برنامه‌نویسی آشنا باشد که کارفرما از آنها استفاده می‌کند.

رشد پیش‌بینی‌شده در آینده: ۱۱ درصد تا سال ۲۰۲۶

    توسعه‌دهندگان نرم‌افزار

ذهن خلاق در پس یک برنامه رایانه‌ای، فردی است که توسعه‌دهنده نرم‌افزار است. بعضی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار اپلیکیشن‌ها را خلق‌ می‌کنند و دیگران سیستم‌ها را می‌سازند. آنها اغلب در کنار برنامه‌نویسان‌ رایانه‌ای کار‌ می‌کنند.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار اغلب یک مدرک کارشناسی در علوم کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار یا سایر شاخه‌های مرتبط به رایانه دارد. مدرکی در ریاضیات نیز در بعضی موارد قابل پذیرش است.

با توجه به اردو‌های کدنویسی و برنامه‌نویسی آنلاینی که امروزه وجود دارند و سایر سیستم‌های آموزشی غیررسمی موجود، در همه موارد داشتن تحصیلات آکادمیک سنتی مورد نیاز نیست.

رشد پیش‌بینی‌شده در آینده: ۲۴ درصد تا سال ۲۰۲۶

    توسعه‌دهندگان وب

توسعه‌دهندگان وب از زبان‌های برنامه‌نویسی برای ساختن نرم‌افزارهای آنلاین و ایجاد مشخصات فنی مورد نیاز مشتریان خود ایجاد استفاده‌ می‌کنند. یک توسعه‌دهنده وب ممکن است با چندین زبان برنامه‌نویسی و چندین سیستم عملیاتی کار کند.

کارفرمایان اغلب به دنبال کسانی هستند که آموزش‌های مربوط به رایانه و تجربه کاری مرتبط داشته باشند. تقاضا برای این مهارت‌ها بسیار زیاد است، در نتیجه همیشه داشتن مدرک رسمی دانشگاهی نیاز نیست.

در میان 7 شغل مربوط به فناوری که در این فهرست آمده‌اند، یک توسعه‌دهنده وب که به آینده نظر دارد، می‌تواند بیشترین دوره‌های آموزشی و اردوهای برنامه‌نویسی آنلاین را در دسترس داشته باشد.

رشد پیش‌بینی‌شده در آینده: ۱۵ درصد تا سال ۲۰۲۲

    تحلیلگران سیستم‌های رایانه‌ای

تحلیلگران سیستم‌های رایانه‌ای، سیستم‌های یارانه‌ای شرکت‌ها و فرآیندهای آنها را بررسی‌ می‌کنند. سپس آنها را طراحی یا از نو سازماندهی‌ می‌کنند تا کمک کنند سازمان بتواند به‌نحو کارآمد به فعالیت ادامه دهد.

این تحلیلگران باید درکی از کسب‌وکار و همچنین فناوری اطلاعات (آی.تی) و نیازها و محدودیت‌های آنها داشته باشند. مسئولیت آنها شامل مشاوره دادن به مدیران و تأمین نیازهای مربوط به فناوری اطلاعات است.

بیشتر تحلیلگران سیستم‌های رایانه‌ای مدرک کارشناسی در حوزه‌های مربوط به رایانه دارند. اما از آنجایی که کار آنها با بخش تجاری بسیار مرتبط است، بسیاری از آنها سابقه‌ای در کسب‌وکار از طریق تجربه یا آموزش را نیز دارا هستند.

رشد پیش‌بینی‌شده در آینده: ۹ درصد تا سال ۲۰۲۰

مجتمع فنی تهران

    توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل

توسعه‌دهندگان ابزارهای موبایلی محصولات جدیدی تولید می‌کنند یا محصولی از پیش موجود را برای استفاده در موبایل‌ها و تبلت‌ها آماده‌ می‌کنند. شرکت‌های خلاق در هر صنعت، از جمله استودیوهای بازی‌های ویدیویی، شرکت‌های تبلیغاتی و شرکت‌های بازاریابی، در حال حاضر موبایل را مجرای بسیار قدرتمندی برای پخش کردن محتواها‌ می‌دانند.

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن همچنین در دفاتر دولتی، مؤسسات مالی و صنعت‌هایی مورد نیاز هستند که نیاز به محصولاتی آزمایشی دارند تا بتوانند روش‌ها و فرایندهای موجود در سازمان خود را هرچه بیشتر کارآمد کنند.

توسعه‌دهندگان‌ اپلیکیشن‌های موبایلی رتبه سوم را در میان 10 شغلی دارا هستند که در گزارش مؤسسه ThinkAdvisor بهترین مشاغل آینده محسوب می‌شوند.

بیشتر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن سابقه‌ای در مهندسی نرم‌افزار یا علوم رایانه دارند. برخی از دانشگاه‌ها در حال حاضر در رشته توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی مدرک ارائه‌ می‌دهند.

رشد پیش‌بینی‌شده در آینده: ۵۷ درصد تا سال ۲۰۲۰

    تحلیلگران تحقیقات بازار

تحلیلگران تحقیقات بازار به شرکت‌ها کمک‌ می‌کنند که بفهمند مردم چه محصولی می‌خواهند و چه کسی قرار است محصولات را بخرد و به چه قیمتی. آنها داده‌هایی درباره مشتریان و محصولات جمع‌آوری می‌کنند، یافته‌های خود را تحلیل می‌کنند و گزارشی برای استفاده همکاران و مشتریان خود آماده‌ می‌کنند.

در گزارش مؤسسه ThinkAdvisor تحلیلگران تحقیقات بازار در رتبه نهم 10 شغل برتر آینده قرار دارند. متخصصان در این شغل سوابق بسیار گوناگونی دارند. بر اساس آمار دفتر کار، بسیاری از آنها مدرکی در علم آمار، ریاضیات و علوم کامپیوتر دارند، در حالی که دیگران سابقه‌ای در مدیریت کسب‌وکار، علوم اجتماعی یا ارتباطات دارا هستند.

رشد پیش‌بینی‌شده در آینده: ۳۲ درصد تا سال ۲۰۲۰

    تحلیلگران امنیت اطلاعات

تحلیلگران امنیت اطلاعات اقداماتی را برای محافظت از شبکه‌ها و سیستم‌های یارانه‌ای یک سازمان طراحی و اجرا می‌کنند. خصوصیت بارز افرادی که در این موقعیت‌های شغلی قرار‌ می‌گیرند، قابلیت انعطاف‌پذیری و سازگاری آنها با تغییرات است. زیرا یک نقص امنیتی در هر زمان ممکن است رخ بدهد.

بیشتر تحلیلگران امنیت اطلاعات، سابقه آموزشی مبتنی بر رایانه دارند، از جمله کارشناسی علوم رایانه، برنامه‌نویسی یا شاخه‌های مرتبط. با توجه به تقاضا در این حوزه، برخی دانشگاه‌ها مدرک کارشناسی ارشد در حوزه امنیت اطلاعات ارائه می‌دهند.

رشد پیش‌بینی‌شده در آینده: ۲۸ درصد تا سال ۲۰۲۶
به شغلی در حوزه فناوری فکر کنید

اگر به شغلی در حوزه فناوری علاقمند هستید، بد نیست که در مهارت‌های مورد نیاز برای یکی از این 7 شغل متخصص شوید. در جهان امروزی این مشاغل قدرتی پایدار دارند.

برگرفته از TheBalance

پربازدیدترین مقالات