جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲
۳۹۴

چالش استخدام نیرو برای کسب‌وکارهای نوپا

۸ فردی که در استخدام نیرو اولویت با آنهاست

در آغاز نیروهایی استخدام کنید که بتوانند چندین کار متنوع انجام دهند و وظایف گوناگون بپذیرند تا زمانی که کسب‌وکار خود را به اندازه کافی گسترش دهید و بتوانید نیروهای متخصص‌تر استخدام کنید.

چکیده

بهترین روش برای آغاز استخدام نیرو و ساختن یک تیم قوی،‌این است که از افراد نزدیک خود کمک بگیرید و از آنها بخواهید افراد متخصص و قابل اعتماد را به شما معرفی کنند. دوستان، همکلاسی‌ها و همکاران قدیمی بهترین منبع برای شناسایی افراد مناسب در استخدام نیرو هستند. مهم‌ترین نقطه تمرکز در استخدام نیرو برای استارت‌آپ، این است که به کمک آن بتوانید علاوه بر روابط بیرونی خود با سایر سازمان‌ها یا مشتریان، روابط درونی در سازمان خود بین کارکنان را نیز تقویت کنید.

استخدام نیرو: بزرگ‌ترین چالش کسب‌وکارهای جدید

وقتی محصول یا خدمات خود را خلق می‌کنید، کسب‌وکار خود را راه می‌اندازید و بالاخره می‌توانید کمی پول در بیاورید، موقع استخدام نیرو فرا می‌رسد. اما استخدام نیرو و پیدا کردن شخص مناسب، چندان کار ساده‌ای نیست. استخدام نیرو فرایندی هزینه‌بر و بسیار وقت‌گیر است. به‌طور متوسط در ایالات متحده، کارفرمایان ۲۴ روز کاری و ۴هزار دلار را صرف استخدام هر نیروی کار جدید می‌کنند.

شما در آغاز کار خود پول زیادی برای این کار ندارید و به همین دلیل لازم است فرایند استخدام نیرو را با حوصله و دقت بیشتری انجام دهید و داوطلبان را به‌طور جامع بررسی کنید. با اینکه استخدام نیرو در هر فضایی، مبتنی است بر نیازهای آن فضای شغلی، همه نیروهایی که استخدام می‌شوند باید چند ویژگی اصلی داشته باشند:

  • انعطاف‌پذیری
  • اشتیاق
  • قابل اعتماد بودن

نیروهایی استخدام کنید که بتوانند چندین کار متنوع انجام دهند و وظایف گوناگون بپذیرند تا زمانی که کسب‌وکار خود را به اندازه کافی گسترش دهید و بتوانید نیروهای متخصص‌تر استخدام کنید.

۸ نیرویی که استارت‌آپ‌ها باید استخدام کنند

هر استارت‌آپی در آغاز باید به‌سرعت برخی نیروها را استخدام کند. ۸ مورد از مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  1. مدیر عامل و مدیر عملیات (COO)

استخدام مدیر عامل و مدیر عملیات، مهم‌ترین بخش‌های استخدام نیرو در یک کسب‌وکار جدید هستند. مدیر عامل اغلب کسی است که مسیر حرکت، چشم‌انداز و فرهنگ سازمانی را کنترل می‌کند و مدیر عملیات کسی است بر کارهای روزمره تمرکز دارد که باعث پیشبرد کسب‌وکار می‌شوند. می‌توان برای این موقعیت‌های شغلی، استخدام نیرو را از بیرون یک شرکت انجام داد،‌ اما اغلب بنیان‌گذاران یک شرکت، این وظایف را برای خود مفروض می‌گیرند. بهتر است در آغاز، وظیفه مدیر عامل شرکت‌ را خودتان برعهده بگرید. اگر شما و شرکای شما پیشاپیش این وظایف را برعهده گرفته‌اید، بر استخدام نیرو در هفت موقعیت شغلی بعدی تمرکز کنید.

  1. مدیر تولید

مدیر تولید مسئول همه امور مربوط به محصول است. این نیرو استراتژی محصول، چشم‌انداز و نحوه توسعه آن را مدیریت می‌کند. مدیر تولید اغلب از نزدیک با مهندسان و تیم بازاریابی همکاری می‌کند تا محصول شما به‌خوبی تولید و بازاریابی شود. گاه استخدام نیروی مدیر تولید برای بنیان‌گذاران یک شرکت دشوار است زیرا آنها در آغاز مدیر تولید محصول خود بوده‌اند، اما اگر این کار را بکنند، در حین آموزش و آشنا کردن این نیرو جدید، نگاه خودشان به پروژه نیز تغییر خواهد کرد و به این ترتیب می‌توانند دید جامع‌تر و گسترده‌تری از کسب‌وکار خود به دست بیاورند.

  1.  مدیر فناوری و معاون مهندسی

نیرویی که متخصص فناوری و توسعه باشد، برای موفقیت کسب‌وکار شما ضروری است، به‌ویژه برای استارت‌آپ‌های حوزه فناوری. شما می‌توانید برای این موقعیت شغلی نیروی خویش‌فرما استخدام کنید، اما داشتن کسی با این مهارت‌ در تیم بسیار مفید است. می‌توانید با گسترش یافتن شرکت، وظایف این نیرو را بین چند نفر تقسیم کنید. کسی که بتواند تشخیص دهد چه کاری برای کسب‌وکار شما بهتر است و سیستم‌های مختلف را با هم هماهنگ کند، نیرویی کلیدی برای پیشرفت کاری شماست و می‌تواند شخصیت آنلاین شما را بسازد. این نیرو با مدیر بازاریابی همکاری نزدیکی دارد.

  1. مدیر بازاریابی

مدیر بازاریابی بر مشتریان و نحوه ارتباط آنها با خدمات یا محصولات شما تمرکز دارد. مهارت شما در تبلیغات تضمین می‌کند که مخاطبان وسیعی با چشم‌انداز شما آشنا شوند و به همین دلیل استخدام نیرو در موقعیت مدیر بازاریابی، کاریابی بسیار مهم است. او باید بتواند کمپین‌های تبلیغاتی را بسازد و مدیریت کند و با مشتریان شما در تعامل باشد.

  1. مدیر فروش

مدیر فروش بر ایجاد مشتریان جدید و تولید ثروت برای شرکت تمرکز دارد. استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک اگر بتوانند فروش خود را تضمین کنند، پایداری بیشتری خواهند داشت. باید هنگام استخدام نیرو برای موقعیت مدیر فروش، یک فرد بسیار توانمند پیدا کنید و بعد با استفاده از پولی که این فرد برای شما تولید می‌کند، افراد بیشتری استخدام کنید. استخدام نیرو برای این موقعیت شغلی، ‌احتمالاً دشوارترین بخش استخدام نیرو است، اما اگر فرد مناسب را پیدا کنید، ارزش صرف وقت و تلاش بسیار را خواهد داشت.

  1. مدیر مالی

متخصصان استخدام نیرو پیشنهاد می‌کنند که استارت‌آپ‌ها کارهای مربوط به حسابداری و امور مالی خود را برون‌سپاری کنند، اما اگر بتوانید برای این موقعیت نیرویی دائمی استخدام کنید، بسیار به نفع کسب‌وکار شما خواهد بود. باید کسی را در گروه خود داشته باشید که مسئول پول است و با دقت همه جزئیات امور مالی شرکت را مدیریت می‌کند. او مسئول مدیریت وام‌های بانکی و اعتبار مالی شرکت و همچنین پرداخت هزینه‌های مختلف است.

  1. مدیر توسعه

مدیر توسعه نیز مانند مدیر فروش، در دو بخش بازاریابی و فروش به رشد شرکت شما کمک می‌کند. این نیرو اغلب بر توسعه روابط با کسب‌وکارهای دیگر تمرکز دارد تا بتواند درآمدهای شما را افزایش دهد و فرصت رشد فراهم کند. یک مدیر توسعه خوب، فرصت‌های کاری جدید را در درون شرکت یا در همکاری با شرکت‌های دیگر شناسایی می‌کند. او بازارهای جدید و حوزه‌های توسعه را رصد می‌کند و می‌تواند شرکای جدید برای شما پیدا می‌کند.

  1. مسئول خدمات مشتریان

خدمات مشتریان بخشی کلیدی از هر کسب‌وکاری است. ساختن روابط مثبت با مشتریان پایه و اساس برند شماست. اگر نتوانید به‌طور مؤثر با مشتریان خود تعامل کنید، دیگر مهم نیست محصول یا خدمات شما چقدر خوب است. اگر به نگرانی‌ها و مشکلات مشتریان به‌طور حرفه‌ای رسیدگی نکنید، اعتبار شما آسیب خواهد دید. از نخستین کارهایی که باید در استخدام نیرو انجام دهید، یافتن یک مسئول خوب برای بخش خدمات مشتریان است.

مهم‌ترین نکات استخدام نیرو در استارت‌آپ

هر نیروی جدید می‌تواند بر یک کسب‌وکار تأثیر بسیار زیادی بگذارد. از این رو مهم است افرادی را استخدام کنید که بتوانید به آنها اعتماد کنید. بهترین روش برای آغاز استخدام نیرو و ساختن یک تیم قوی،‌ این است که از افراد نزدیک خود کمک بگیرید و از آنها بخواهید افراد متخصص و قابل اعتماد را به شما معرفی کنند. دوستان، همکلاسی‌ها و همکاران قدیمی بهترین منبع برای شناسایی افراد مناسب در استخدام نیرو هستند.

            اگر از این طریق به نتیجه نرسیدید، می‌توانید از شرکت‌ها و پلتفرم‌های تخصصی استخدام نیرو استفاده کنید. هنگام مصاحبه با داوطلبان برای استخدام نیرو، پرسش‌هایی مطرح کنید که انگیزه اصلی شخص را نشان دهند و بررسی کنید که آنها تا چه حد با فرهنگ سازمانی شما هماهنگی دارند. به علاوه، پرسش‌هایی مطرح کنید که شیوه تعامل آنها را در موقعیت‌های کار مشترک نشان دهند.

            مهم‌ترین نقطه تمرکز در استخدام نیرو برای استارت‌آپ، این است که به کمک آن بتوانید علاوه بر روابط بیرونی خود با سایر سازمان‌ها یا مشتریان، روابط درونی در سازمان خود بین کارکنان را نیز تقویت کنید. اگر در استخدام نیرو، موقعیت‌های شغلی که بالا به آنها اشاره کردیم خالی باقی بمانند، بخش مدیریت و رهبری قدرتمند در سازمان شما با دشواری‌های فراوان روبه‌رو خواهند شد. هنگام استخدام نیرو برای این موقعیت‌های شغلی، لازم است حتماً به اهداف و ارزش‌های کسب‌وکار خود توجه کنید. تعریف اهداف و ارزش‌ها به شما کمک می‌کند نیروهای مناسب را پیدا کنید و بدانید در سازمان خود به چه مهارت‌هایی نیاز دارید.  

جمع‌بندی

استخدام مدیر عامل و مدیر عملیات، مهم‌ترین بخش‌های استخدام نیرو در یک کسب‌وکار جدید هستند. مدیر عامل اغلب کسی است که مسیر حرکت، چشم‌انداز و فرهنگ سازمانی را کنترل می‌کند و مدیر عملیات کسی است بر کارهای روزمره تمرکز دارد که باعث پیشبرد کسب‌وکار می‌شوند. مدیر تولید نیز مسئول همه امور مربوط به محصولات است. این نیرو استراتژی محصول، چشم‌انداز و نحوه توسعه آن را مدیریت می‌کند. همچنین نیرویی که متخصص فناوری و توسعه باشد، برای موفقیت کسب‌وکار شما ضروری است، به‌ویژه برای استارت‌آپ‌های حوزه فناوری.

مدیر بازاریابی بر مشتریان و نحوه ارتباط آنها با خدمات یا محصولات شما تمرکز دارد. مدیر فروش نیز بر ایجاد مشتریان جدید و تولید ثروت برای شرکت تمرکز دارد. استخدام نیرو برای این موقعیت شغلی، ‌احتمالاً دشوارترین بخش استخدام نیرو است اما اگر فرد مناسب را پیدا کنید، ارزش صرف وقت و تلاش بسیار را خواهد داشت.

مهم‌ترین نقطه تمرکز در استخدام نیرو برای استارت‌آپ، این است که به کمک آن بتوانید علاوه بر روابط بیرونی خود با سایر سازمان‌ها یا مشتریان، روابط درونی در سازمان خود بین کارکنان را نیز تقویت کنید. اگر در استخدام نیرو، موقعیت‌های شغلی که بالا به آنها اشاره کردیم خالی باقی بمانند، بخش مدیریت و رهبری قدرتمند در سازمان شما با دشواری‌های فراوان روبه‌رو خواهند شد.

نویسنده: Skye Schooley

منبع: BusinessNewsDaily

پرسش‌های متداول

مهم‌ترین نیروهایی که یک استارت‌آپ به آنها نیاز دارد کدام‌اند؟

  • مدیر عامل
  • مدیر عملیات
  • مدیر تولید
  • مدیر فناوری
  • مدیر بازاریابی
  • مدیر مالی
  • مدیر فروش
  • مدیر توسعه
  • مسئول خدمات مشتریان

در استخدام نیرو برای استارت‌آپ چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

  • هر نیروی جدید می‌تواند بر یک کسب‌وکار تأثیر بسیار زیادی بگذارد. از این رو مهم است افرادی را استخدام کنید که بتوانید به آنها اعتماد کنید.
  • بهترین روش برای آغاز استخدام نیرو و ساختن یک تیم قوی،‌ این است که از افراد نزدیک خود کمک بگیرید و از آنها بخواهید افراد متخصص و قابل اعتماد را به شما معرفی کنند.
  • دوستان، همکلاسی‌ها و همکاران قدیمی بهترین منبع برای شناسایی افراد مناسب در استخدام نیرو هستند.
  • اگر از این طریق به نتیجه نرسیدید، می‌توانید از شرکت‌ها و پلتفرم‌های تخصصی استخدام نیرو استفاده کنید.
  • هنگام مصاحبه با داوطلبان برای استخدام نیرو، پرسش‌هایی مطرح کنید که انگیزه اصلی شخص را نشان دهند و بررسی کنید که آنها تا چه حد با فرهنگ سازمانی شما هماهنگی دارند.

 

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شود.

 

پربازدیدترین مقالات