جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲
۱k

برای تحصیل در ایتالیا چه چیزهایی را باید بدانید؟

مهم‌ترین دلایل تحصیل در ایتالیا

برای تحصیل در ایتالیا چه چیزهایی را باید بدانید؟

اغلب دانشجویان به دلیل استانداردهای بالای آموزشی در این کشور، تحصیل در ایتالیا را انتخاب می‌کنند، اما آنچه بیشتر به چشم می‌آید، زیبایی کشور ایتالیا و سبک زندگی عالی در این کشور است.

چکیده

تحصیل در ایتالیا تنها به معنای گرفتن یک مدرک دانشگاهی معتبر و تجربه کاری ارزشمند نیست. ایتالیا کشوری بی‌نظیر است و به دانشجویان فرصت می‌دهد بین تحصیل و تجربه فرهنگ ایتالیا تعادل ایجاد کنند. فضای این کشور آرام، صمیمی و در عین حال پویا و زنده است. دانشجویان در ایتالیا اغلب بسیار درس می‌خوانند و بعد بسیار خوش می‌گذرانند و از فرهنگ و غذای خوب این کشور لذت می‌برند. هنر و معماری ایتالیا بسیار غنی است. بازدید از موزه‌ها و تئاترهای ایتالیا، حتی قدم زدن در شهرهای مختلف آن، برای همه الهام‌بخش است.

آموزش زبان ایتالیایی برای ادامه تحصیل در ایتالیا در برخی از رشته‌ها ضروری است و در همه رشته‌ها مزیتی بسیار بزرگ محسوب می‌شود. برای یادگیری زبان ایتالیایی  و مهاجرت تحصیلی به کانادا به دپارتمان زبان‌های خارجی مجتمع فنی تهران سر بزنید و دوره مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از مشاوران باتجربه مجتمع فنی تهران در دپارتمان امور بین‌الملل برای ادامه تحصیل در خارج از کشور کمک بگیرد.

تحصیل در ایتالیا چه ویژگی‌هایی دارد؟

ایتالیا یک قطب آموزشی در اروپا محسوب می‌شود و جایگاه حدود چهل دانشگاه برتر جهان است که در فهرست رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان، نام آنها آمده است. اما تحصیل در ایتالیا علاوه بر تجربه آموزشی عالی، فواید دیگری نیز دارد. ایتالیا علاوه بر غذاهای عالی و موزه‌های بسیار زیبا، فرصت‌ای شغلی خوبی را نیز در اختیار در کسانی قرار می‌دهد که تحصیل در ایتالیا را انتخاب می‌کنند. به همین دلیل تعجبی ندارد که ایتالیا مقصد مورد علاقه دانشجویانی است که می‌خواهند خارج از کشور تحصیل کنند.

            دانشگاه پادووا یکی از بهترین دانشگاه‌های ایتالیا است و دانشجویان خارجی این دانشگاه تجربه خود را از تحصیل در ایتالیا با ما به اشتراک گذاشته‌اند. از آنها پرسیدیدم که چرا تحصیل در ایتالیا را انتخاب کرده‌اند و آنها دلایل خود را برای ما شرح دادند.

تجربه زندگی متفاوت

اغلب دانشجویان به دلیل استانداردهای بالای آموزشی در این کشور، تحصیل در ایتالیا را انتخاب می‌کنند، اما آنچه بیشتر به چشم می‌آید، زیبایی کشور ایتالیا و سبک زندگی عالی در این کشور است. یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی در دانشگاه پادوووا که اهل ایالات متحده است، برای تحصیل در این دانشگاه به شمال ایتالیا سفر کرد و در این سفر، او عاشق زیبایی، تاریخ و فرهنگ ایتالیا شد. او می‌گوید: «به نظر من تحصیل در ایتالیا فرصتی عالی است برای دیدن میراث فرهنگی باورنکردنی این کشور، یادگیری زبانی که بسیار زیباست و آشنا شدن با فرهنگی که بسیار پویا و درخشان است و با فرهنگ محل زندگی من تفاوت زیادی دارد.»

            همچنین یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد اخترفیزیک و کیهان‌شناسی در دانشگاه پادووا می‌گوید که وی نخست چند سال پیش برای شرکت در یک ورک‌شاپ به ایتالیا سفر کرد و سپس تصمیم گرفت ادامه تحصیل در ایتالیا را انتخاب کند. او می‌گوید:‌ «بعد از این ورک‌شاپ، دور ایتالیا سفر کردم و عاشق غذا، فرهنگ، مناظر و معماری ایتالیا شدم.»

            او تصمیم گرفت از سیستم آموزشی باکیفیت ایتالیا بهره ببرد و خود را برای شغل آینده‌اش آماده کند. او باور داشت که تحصیل در ایتالیا فرصتی عالی برای تجربه فرهنگ‌ها و محیط‌های دیگر است که کمک می‌کنند دید او به زندگی بازتر شود.

            دانشگاه پادووا در شمال ایتالیا قرار دارد و از ونیز چندان فاصله‌ای ندارد. بسیاری از دانشجویانی که تحصیل در ایتالیا را انتخاب می‌کنند، این دانشگاه را بر می‌گزینند. دانشجویانی که ما با آنها صحبت کرده‌ایم، از نگاه دانشحویان این شهر را توصیف می‌کنند. آنها می‌گویند: «در این شهر فرصت‌های فراوانی برای ملاقات افراد جدید و آشنا شدن با آنها وجود دارد. همچنین می‌توان فرهنگ‌های جدید را شناخت، دوستان جدید پیدا کرد و از زندگی لذت برد.»

برنامه‌های آموزشی عالی

برخی از دانشجویانی که تحصیل در ایتالیا را انتخاب می‌کنند، صرفاً می‌خواهند از برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌های این کشور استفاده کنند و مدرک عالیه بگیرند. آنها اغلب می‌بینند که مسیرهای شغلی جذابی نیز برای آنها در این کشور باز است. این دانشجویان اغلب می‌گویند که از اساتید دانشگاه‌های خود بسیار راضی هستند زیرا از آنها پشتیبانی می‌کنند و مشکلات آنها را در مسیر آموزش برطرف می‌کنند. آنها همچنین می‌گویند سرفصل‌های آموزشی بسیار کاربردی هستند و آنها را به‌خوبی برای شغل آینده آماده می‌کنند.

            یکی از این دانشجویان می‌گوید:‌ «گاه فکر می‌کردم این دوره دقیقاً برای من طراحی شده است. همیشه وقت کافی برای مطالعه مطالب و آماده شدن برای امتحان داشتم. این طور نبود که واحدهای درسی را فقط بگذرانم، بلکه در هر درس به‌خوبی مطالب را فرا می‌گرفتم.» این دانشجویان می‌گویند که دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد بسیار خوب و مناسب طراحی شده‌اند و به‌خوبی به نیازهای آموزشی آنها پاسخ می‌دهند. آنها معتقدند دانشگاه‌های ایتالیا از جمله پادووا از بهترین دانشگاه‌های جهان هستند و با بهترین دانشگاه‌های جهان رقابت می‌کنند. در این دانشگاه‌ها بهترین دانشمندان و محققان جهان مشغول به تدریس هستند و ابزارها و امکانات مدرن و پیشرفته در خدمت دانشجویان قرار می‌گیرند.

آغاز کار پس از تحصیل در ایتالیا

یکی از دانشجویان دانشگاه پادووا می‌گوید تحصیل در ایتالیا برای او نقش مهمی در شغل آینده وی بازی می‌کند. او می‌گوید: «تحصیل در دانشگاه پادووا به من کمک کرد بزرگ‌ترین نقطه عطف زندگی خود را پشت سر بگذارم. این دانشگاه و سیستم آموزشی آن تأثیری تحول‌بخش در مسیر شغلی من داشت.» او در سال نخست تحصیل در ایتالیا و در دانشگاه پادووا، برای یک پروژه برگزیده شد که در طی آن فرصت پیدا کرد با دانشجویان و اساتید دانشگاه سیدنی در استرالیا همکاری علمی بکند. وی سپس یک ترم در فرانسه تحصیل کرد و در آنجا در رشته خود که بازاریابی و تحقیقات بازار بود مطالعه کرد.

            پس از دوران همه‌گیری کوید، او به ایتالیا بازگشت تا رساله خود را کامل کند. دانش صنعتی وی به او کمک کرد یک دوره کارآموزی تمام‌وقت در یک شرکت مرتبط در بلژیک را بگذراند و در آنجا مهارت‌های جدیدی به دست آورد و رزومه خود را تقویت کرد. این تجربیات به او کمک کرد در شرکت متبوعش پیشرفت کند. او می‌گوید: «انعطاف‌پذیری تحصیل در ایتالیا در دانشگاه پادووا باعث شد دوره‌ها و پروژه‌های مختلف و متعددی را با موفقیت پشت سر بگذارم و مسیر شغلی درستی برای خود انتخاب کنم.»

تعادل بین کار و زندگی با تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا تنها به معنای گرفتن یک مدرک دانشگاهی معتبر و تجربه کاری ارزشمند نیست. یکی از این دانشچویان به ما می‌گوید: «ایتالیا کشوری بی‌نظیر است و به دانشجویان فرصت می‌دهد بین تحصیل و تجربه فرهنگ ایتالیا تعادل ایجاد کنند. فضای این کشور آرام، صمیمی و در عین حال پویا و زنده است.» دانشجویان در ایتالیا اغلب بسیار تلاش می‌کنند، بسیار درس می‌خوانند و بعد بسیار خوش می‌گذرانند و از فرهنگ و غذای خوب این کشور لذت می‌برند. «هنر و معماری ایتالیا بسیار غنی است. بازدید از موزه‌ها و تئاترهای ایتالیا، حتی قدم زدن در شهرهای مختلف آن، برای همه الهام‌بخش است.»

            زمانی که دانشجویان مشغول درس خواندن نیستند، به کشف شهرهای مختلف ایتالیا می‌پردازند. «اگر کسی هستید که دوست دارید پیاده‌روی کنید و در خیابان‌های شهر گم شوید، این کار در ایتالیا بسیار جالب‌تر است، زیرا هر بار چیز جدیدی کشف می‌کنید و می‌توانید از هرجا عکس‌های زیبا بگیرید و از محیط پیرامون خود لذت ببرید.

سفر آسان در ایتالیا

قطارها، ترامواها و متروهای گوناگون در سرتاسر ایتالیا و همچنین ۷۷ فرودگاه این کشور باعث می‌شوند ایتالیا کشوری ایده‌آل برای مسافرت باشد. دانشجویان می‌گویند قطار در ایتالیا ارزان‌قیمت و سریع است و ایستگاه‌های آن به مرکز شهر نزدیک‌اند. اگر حتی اشتباهی از شهر دیگری سر در بیاورید،‌ باز هم از اشتباه خود پشیمان نمی‌شوید، زیرا چیزهای جالب بسیاری خواهید دید. «هر منطقه‌ای در ایتالیا منحصر به فرد است و شهرهای زیبایی دارد که فضایی اصیل و متفاوت دارند و مناظری که نفس را در سینه حبس می‌کنند.»

            این حسی است که اغلب دانشجویان از سفر در ایتالیا دارند. آنها می‌گویند شهرهای ایتالیا هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. شهرهای بزرگ مانند رم و میلان پر از معماری و هنر زیبا هستند و کوه‌های زیبای آسیاگو، جذابیت‌های پنهان شهرهای کوچکی مانند پادووا، ویچنزا، تریستا و جاذبه‌های تاریخی ورونا و فلورانس و راه‌های آبی منحصر به فرد ونیز، همگی جذاب و چشم‌نواز هستند.

آموزش زبان ایتالیایی

توصیه می‌شود که همه دانشجویان خارجی در حین تحصیل در ایتالیا، کمی زبان ایتالیایی یاد بگیرند. البته برآورد می‌شود که نیمی از ایتالیایی‌ها دست‌کم تاحدی می‌توانند زبان انگلیسی را بفهمند. دانشجویان می‌گویند یادگیری زبان ایتالیایی برای برقراری ارتباط با افراد بومی مفید است. دانستن این زبان همچنین به درک کردن جوک‌هایی کمک می‌کند که در زبان انگلیسی چندان خنده‌دار نیستند.

این دانشجویان می‌گویند آنها برای آموختن زبان ایتالیایی، به موسیقی گوش می‌دهند. «زبان ایتالیایی بسیار گوش‌نواز است، به‌ویژه وقتی که به شکل موسیقی در می‌آید و حالات دست و بدن در هنگام صحبت کردن زبان ایتالیایی نیز بسیار جالب هستند.

غذاهای خوشمزه ایتالیایی

اگر ایتالیا به یک چیز معروف باشد،‌ آن چیز غذاهای آن است و بسیاری ملت‌ها در سرتاسر جهان از سبک غذایی آنها تقلید می‌کنند. یکی از دانشجویان می‌گوید: «غذای ایتالیایی برای من در جهان تک است. وقتی پیتزا، پاستا و بستنی ایتالیایی را بچشید، دیگر نمی‌توانید مزه آن را فراموش کنید.» برخی از دانشجویان تلاش می‌کنند در طول تحصیل در ایتالیا، شیوه درست آشپز ایتالیایی را بیاموزند.

«پختن غذاهای ایتالیایی تجربه‌ای عالی است، زیرا می‌توانید مستقیماً از دوستان ایتالیایی خود شیوه درست را بیاموزید و مواد اولیه اصلی غذاهای ایتالیایی در این کشور در دسترس شما وجود دارند‌. در این کشور تجربه آشپزی در سطحی برتر اتفاق می‌افتد. آشپزی در این کشور بسیار عالی، متنوع و خوشمزه است و مواد اولیه و محصولات در همه استان‌ها و مناطق در بهترین کیفیت وجود دارند.

            همچنین دانشجویان می‌گویند تحصیل در ایتالیا،‌ تجربه‌ای فراتر از تحصیل صرف است. اگرچه سطح آموزش در این کشور بسیار بالاست، ‌لازم نیست تمام وقت درس بخوانید. «با ادامه تحصیل در ایتالیا،‌ در یکی از بهترین و زیباترین جاها در سراسر جهان هستید. این تجربه را مغتنم بشمارید و از آن لذت ببرید. از زمان خود به‌خوبی استفاده کنید و مخارج خود را مدیریت کنید تا در این کشور تجربه‌ای به‌یادماندنی داشته باشید. از محدوده امن زندگی خود خارج شوید و با افراد، مکان‌ها،‌ فرهنگ جدید و سایر جذابیت‌های ایتالیا آشنا شوید.  

جمع‌بندی

ایتالیا یک قطب آموزشی در اروپا محسوب می‌شود و جایگاه حدود چهل دانشگاه برتر جهان است که در فهرست رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان، نام آنها آمده است. اما تحصیل در ایتالیا علاوه بر تجربه آموزشی عالی، فواید دیگری نیز دارد. ایتالیا علاوه بر غذاهای عالی و موزه‌های بسیار زیبا، فرصت‌ای شغلی خوبی را نیز در اختیار در کسانی قرار می‌دهد که تحصیل در ایتالیا را انتخاب می‌کنند. به همین دلیل تعجبی ندارد که ایتالیا مقصد مورد علاقه دانشجویانی است که می‌خواهند خارج از کشور تحصیل کنند.

            آموزش زبان ایتالیایی برای ادامه تحصیل در ایتالیا در برخی از رشته‌ها ضروری است و در همه رشته‌ها مزیتی بسیار بزرگ محسوب می‌شود. برای یادگیری زبان ایتالیایی به دپارتمان زبان‌های خارجی مجتمع فنی تهران سر بزنید و دوره مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از مشاوران باتجربه مجتمع فنی تهران در دپارتمان امور بین‌الملل برای ادامه تحصیل در خارج از کشور کمک بگیرد.

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شود.

منبع: TopUniversities

پربازدیدترین مقالات