جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲
۱k

ترفندهای توییتر برای کسب‌وکارها

ترفندهای توییتر برای کسب‌وکارها

کسب‌وکارها کدام ترفندهای توییتر را باید بدانند؟

توییتر ابزاری یک‌سویه نیست و مشارکت دوسویه در آن مهم است. اگر بتوانید دنبال‌کنندگان خود را وادارید که در گفتگوها سهیم شوند، تأثیر زیادی در رشد برند شما خواهند داشت.

 

چکیده

توییتر ابزاری است که روزانه میلیون‌ها کاربر دارد و می‌تواند ابزاری قوی برای اطلاع‌رسانی از کسب‌و‌کار شما، برقراری ارتباط با مشتریان و پیدا کردن مشتریان جدید باشد. راه‌‌اندازی حساب توییتر برای کسب‌و‌کار شما کار ساده‌ای است، اما باید به‌طور مرتب از آن استفاده کنید تا ثمربخش باشد.

استفاده از توییتر برای کسب‌و‌کار شما اگر به نحو درستی انجام شود، به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند. این مقاله برای صاحبان کسبوکار و تیم‌های بازاریابی است که می‌خواهند از ترفندهای توییتر به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنند.

            اگر کارآفرین هستید یا می‌خواهید کسب‌وکار خود را راه بیندازید، از ترفندهای توییتر برای کسب‌وکارها غافل نشوید. همچنین به دپارتمان مدیریت و کسب‌وکار(آموزش mba) مجتمع فنی تهران سر بزنید و به کمک دوره‌های آموزشی پیشرفته آن مهارت‌های لازم برای موفقیت کسب‌وکار خود را فرا بگیرید.

ترفندهای توییتر برای کسبوکارهای کوچک

وقتی از شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید، شناسایی عناصر و ترفندهای توییتر یا سایر شبکه‌های اجتماعی امری بسیار مهم است. در اینجا خلاصه‌ای از ترفندهای توییتر را می‌آوریم که به شما کمک می‌کنند درکی پایه از این پلتفرم به دست بیاورید و بدانید چگونه می‌توانید در آن کسب‌وکار خود را معرفی کنید.

بخش مشخصات توییتر یا پروفایل را دقیق بنویسید

پروفایل شما شامل اطلاعاتی درباره کسب‌وکار شماست که می‌خواهید آنها را به طور عمومی منتشر کنید. همچنین توییت‌های قبلی که پیشتر منتشر کرده‌اید، در پروفایل شما دیده می‌شود. بخش‌های پروفایل باید به طور منسجم با هم کار کنند تا به بهترین شکل کسب‌وکار شما را معرفی کنند. پروفایل توییتر شش بخش اصلی دارد:

  • نام توییتر که نامی است که شما برای حساب خود انتخاب می‌کنید و در پایان آدرس ‏url صفحه توییتر شما می‌‌آید و سایر کاربران توییتر از این نام برای تگ کردن شما در یک توییت استفاده می‌کنند. حداکثر تعداد کاراکترهای نام توییتر شما ۱۵ کاراکتر است و باید طوری انتخاب شود که دیگران به‌سادگی بتوانند آن را پیدا کند.
  • نام نمایشی توییتر در بالای  توییتر شما در پروفایل می‌آید و می‌تواند تا ۵۰ کاراکتر باشد. بهتر است نام کسب‌وکار یا برند خود را به عنوان نام نمایشی انتخاب کنید.
  • عکس پروفایل توییتر شما در پروفایل و در بالای هر توییتی که پست می‌کنید نمایش داده می‌شود. این عکس باید نمایانگر کسب‌وکار و برند شما باشد. بسیاری از برندها از لوگوی رسمی خود برای عکس استفاده می‌کنند.
  • شرح مختصر توییتر که تا ۱۵۰ کاراکتر است و کسب‌وکار شما را توصیف می‌کند و اطلاعاتی از جمله مکان، ساعت کار و وب‌سایت کسب‌وکار شما در آن می‌آید.
  • تصویر سرتیتر توییتر که تصویری است که در پشت تصویر پروفایل خود می‌گذارید که رویدادها، اخبار و تصویری از کسب‌وکار شما را نشان می‌دهد. برخلاف عکس پروفایل، باید این عکس را به طور منظم تغییر دهید.
  • توییت‌ پینشده توییتی است که افراد وقتی به پروفایل توییتر شما سر می‌زنند، نخست آنها را می‌بیند. این توییت باید جالب و نشان‌دهنده خاصیت اصلی برند شما باشد. مانند عکس سرتیتر، می‌توانید توییت پین‌شده را هر وقت خواستید تغییر دهید.

علامت‌ها و عملکردهای توییتر را بشناسید

توییتر ابزاری عالی برای به اشتراک‌گذاری اخبار جدید درباره برند شما و ایجاد مشارکت در کاربرانی است که شما را دنبال می‌کنند. با این علامت‌ها و عملکردهای توییتر آشنا شوید تا بتوانید از آن به بهترین شکل برای کسب‌وکار خود استفاده کنید:

  • اتساین (@)

این علامت که در همه شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود، برای تگ کردن یا منشن کردن کاربران دیگر به کار می‌رود.

  • هشتگ (#)

هشتگ در یک متن یا توییت به کار می‌رود و با کلیک بر روی آن، توییتر به طور اتوماتیک سایر توییت‌های دارای آن هشتگ را نشان می‌دهد. هشتگ باعث می‌شود افراد به‌سادگی موضوعات و اتفاقات را دنبال کنند.

  • بلاک (Block)

اگر اکانتی را در توییتر بلاک کنید، آن اکانت نمی‌تواند شما را دنبال کند یا در فهرست توییتر خود قرار دهد یا توییت‌های شما را ببیند.

  • بوکمارک یا نشانک (Bookmark)

این ابزار در مرورگرها نیز به کار می‌رود و به شما کمک می‌کند توییت‌ها را ذخیره کنید تا بعداً آنها را پیدا کنید.

  • پیام مستقیم (Direct messages یا DM)
  • پیام مستقیم یک امکان چت خصوصی با کاربران دیگر است. در پیام مستقیم یا چت خصوصی می‌توانید با مشتریان یا دنبال‌کنندگان خود صحبت کنید و به پرسش‌های آنها پاسخ دهید. در پیام مستقیم محدودیت کاراکتر وجود ندارد.
  • فهرست‌ها (Lists)

شما می‌توانید فهرست‌های عمومی یا خصوصی از سایر کاربران بسازید که برای شما جالب هستند. برای اینکه کاربری را به فهرست خود اضافه کنید، لازم نیست او را دنبال کنید. می‌توانید رقبا یا اینفلونسرها یا مشتریان مهم را در این فهرست‌ها اضافه کنید.

  • تایم لاین (Timeline)

تایم‌لاین توییت‌های افرادی را که آنها را دنبال می‌کنید نشان می‌دهد.

  • موضوعات داغ روز یا ترندها (Trending topics)

ترندها موضوعات و هشتگ‌هایی هستند که بیشتر از همه در توییتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند. می‌توانید آنها را از طریق دنبال کردن هشتگ‌ها ببینید.

اکانت تأیید‌شده توییتر بگیرید

اکانت تأیید‌شده توییتر یک علامت آبی یا طلایی دارد تا کاربران بفهمند که توییت‌های با این نام از یک منبع معتبر آمده‌اند. علامت آبی به این معناست که این حساب کاربری اشتراک فعالی در توییتر دارد و معتبر است. البته توییتر ملاک‌های سختگیرانه برای احراز هویت در اکانت‌های آبی ندارد، هرچند پیش‌تر این ملاک‌ها سختگیرانه‌تر بودند.

 

 

علامت طلایی نشان می‌دهد که این حساب توییتر متعلق به یک کسب‌وکار است که شرکت توییتر آن را تایید کرده است. در حساب تأیید‌شده توییتر اگر نام یا تنظیمات دیده شدن خود را تغییر دهید، ممکن است وضعیت تأییدشدگی آن لغو شود. توییتر به طور خودکار حساب‌های کاربری را بررسی می‌کند و تشخیص می‌دهد که آیا آنها همچنان شایسته تأیید هستند یا خیر. اگر خواستید برند خود را عوض کنید، این نکته را مد نظر داشته باشید.

از تبلیفات توییتر استفاده کنید

اساساً حضور و فعالیت تبلیغاتی در توییتر رایگان است، اما اگر بخواهید برند یا کسب‌وکار خود را در این پلتفرم تبلیغ کنید و برای تبلیغات خود هزینه بدهید، چندین گزینه برای این کار وجود دارد. پست تبلیغاتی توییتر بهترین روش برای این کار هستند.

توییت‌های تبلیغاتی در توییتر مانند توییت‌های معمولی هستند، اما در کنار آنها عنوان «تبلیغاتی» (promoted) وجود دارد و در فهرست توییت‌ها برای کسانی نمایش داده می‌شود که هنوز شما را دنبال نمی‌کنند. این توییت‌ها ابزاری برای دسترسی شما به گروه‌های مخاطبان جدید هستند و می‌توانند شامل تبلیغات متننی، عکس، ویدیوی و غیره باشند.

ترفند‌های توییتر که برای همه کسبوکارها ضروری هستند

از توییتر برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید و ترفندهای زیر را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید بهترین استفاده را از توییتر ببرید:

  • دنبالکننده نخرید

چندین سرویس خدماتی وجود دارند که شما را تشویق می‌کنند که از آنها دنبال‌کننده یا فالوور بخرید تا تعداد دنبال‌کنندگان شما افزایش یابد. شاید این کار تحریک‌کننده باشد، اما خریدن فالوور کاری است که ارزش لازم را ندارد. دنبال‌کنندگان شما اگر واقعی نباشند، با برند شما تعامل نمی‌کنند و در نتیجه هیچ ارزشی برای کسب‌وکار شما نمی‌آفریند. و اگر مشخص شود که شما چنین کاری کرده‌اید، تأثیر منفی نیز خواهند داشت.

  • از اپلیکیشن موبایلی توییتر استفاده کنید

این اپلیکیشن ابزاری کارآمد برای مدیریت حساب توییتر شماست.

  • توییت‌ها را در بلاگ خود بیاورید

اگر بلاگ فعالی در وب‌سایت برند خود دارید، می‌توانید توییت‌ها را به عنوان محتواهای جالب در بلاگ منتشر کنید یا نظرات کاربران وفادار خود را در بلاگ بیاورید. این روشی عالی برای گنجاندن حساب شبکه‌های اجتماعی در وب‌سایت شماست. برای گنجاندن یک توییت باید در خود توییتر به بخش سه‌نقطه کنار توییت بروید و گزینه گنجاندن توییت (Embed) را انتخاب کنید.

  • کاربران خود را در توییتر به مشارکت وادارید

توییتر ابزاری یک‌سویه نیست و مشارکت دوسویه در آن مهم است. از پرسش‌های استفاده کنید که باعث ایجاد گفتگو می‌شوند. اگر بتوانید دنبال‌کنندگان خود را وادارید که در گفتگوها سهیم شوند، تأثیر زیادی در رشد برند شما خواهند داشت.

  • با اینفلونسرهای توییتر کار کنید

اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی در توییتر دنبال‌کنندگان فراوانی در حوزه خود دارند. با آنها تماس بگیرید و محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی کنید و بگویید اگر از محصول یا خدمات شما راضی هستند، در مورد آن یک توییت بنویسند. همچنین می‌توانید محصولات و خدمات خود را در ازای توییت آنها به طور رایگان ارائه دهید.

برای اینکه بیشترین بهره را از حضور کسب‌وکار خود در توییتر ببرید، باید از فرصت‌های رایگان و بالقوه خود استفاده کنید. لازم است که به طور مرتب در توییتر فعال باشید و در آن مشارکت داشته باشید. از ابزارهای ساده و اپلیکیشن‌های مرتبط استفاده کنید و روی موبایل خود همیشه به توییتر سر بزنید تا گفتگوها در توییتر ادامه پیدا کند و به این ترتیب ارتباط شما با مشتریان حفظ شود.

جمع‌بندی

توییتر یک شبکه اجتماعی و پلتفرم خبری آنلاین است که در آن افراد می‌توانند پیام‌های کوتاه بگذارند. توییتر در سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی شد و یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های شبکه اجتماعی در جهان است. توییتر با استفاده از هشتگ و پین و همچنین فهرست‌های توییتر و اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی که در آن فعال هستند، می‌تواند برای افراد و کسب‌وکارها مزایای زیادی داشته باشد. در این مقاله بررسی می‌کنیم که چطور کسب‌وکارها می‌توانند از این پلتفرم قوی و ترفندهای توییتر برای جذب ترافیک به وب‌سایت خود، افزایش فروش، شناساندن برند خود و بهبود خدمات مشتریان استفاده کنند.

اگر کارآفرین هستید یا می‌خواهید کسب‌وکار خود را راه بیندازید، از مزایای شبکه‌های اختماعی و به‌ویژه ترفندهای توییتر برای کسب‌وکار خود غافل نشوید. همچنین به دپارتمان مدیریت و کسب‌وکار مجتمع فنی تهران سر بزنید و به کمک دوره‌های آموزشی پیشرفته آن مهارت‌های لازم برای موفقیت کسب‌وکار خود را فرا بگیرید.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شود.

منبع: BusinessNewsDaily

مترجم: بهناز دهکردی

 

 

پربازدیدترین مقالات