جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
۹۴۵

توییتر برای کسب‌وکارها

توییتر برای کسب‌وکارها

چگونه از توییتر برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید؟

در استفاده از توییتر برای کسب‌وکار خود هرچه تعداد هشتگ‌ها بیشتر باشد احتمال اینکه افراد با محتوای شما تعامل کنند کمتر می‌شود، زیرا محتوای شما شبیه اسپم خواهد شد.

چکیده

توییتر برای کسب‌وکار شما حیاتی است زیرا به ابزاری قوی برای خدمات مشتریان تبدیل شده است و برندها را قادر می‌کند مستقیماً با مشتریان خود در ارتباط باشد و مشکلات آنها را حل کنند. اگر کارآفرین هستید یا می‌خواهید کسب‌وکار خود را راه بیندازید (آموزش MBA)، از مزایای توییتر برای کسب‌وکارها غافل نشوید. همچنین به دپارتمان مدیریت و کسب‌وکار مجتمع فنی تهران سر بزنید و به کمک دوره‌های آموزشی پیشرفته آن مهارت‌های لازم برای موفقیت کسب‌وکار خود را فرا بگیرید.

 

 

 

توییتر برای کسب‌وکار

توییتر ابزاری است که می‌تواند کسب‌وکار شما را به جمع کثیری از مخاطبان بشناساند. استفاده از توییتر برای کسب‌وکار یک روش بازایابی مدرن و کم‌هزینه است. در اینجا چند ایده برای استفاده از توییتر برای پیشرفت و رشد کسب‌وکار شما می‌آوریم:

یک. از هشتگ‌ها استفاده کنید

هشتگ‌ واژه‌ها یا عبارات قابل شناسایی و قابل جستجو هستند که باعث می‌شوند صدها یا هزاران توییت در یک گروه قرار بگیرد. هشتگ روشی عالی برای افزایش دیده شدن محتواهای شماست و کسانی که شما را دنبال نمی‌کنند نیز محتوای شما را به کمک هشتگ‌ها می‌بینند. (MBA)

توصیه‌های اصلی برای استفاده از هشتگ

  • از هشتگ‌های معروف در توییتر استفاده کنید

بسیاری از برندها با موضوعات و جریان‌های معروف در توییتر همراه می‌شوند تا در فضایی مشترک مشارکت کند یا در آنجا محتواهای خود را بفروشند.

  • هشتگ مخصوص خود را در توییتر بسازید

می‌توانید هشتگ مخصوص خود را نیز در توییتر بسازید تا توجه مخاطبان را به برند یا رویداد تبلیغاتی خود جلب کنید.

  • از هشتگ‌هایی استفاده کنید که به محتوای شما مرتبط باشند

صرفاً از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید. مثلاً اگر محتوای شما درباره راه‌اندازی یک کسب‌وکار است، از هشتگ «کارآفرینی» استفاده کنید.

  • تعداد هشتگ‌ها را محدود کنید

مشخص کنید که در هر پست از چند هشتگ استفاده می‌کنید. هرچه تعداد هشتگ‌ها بیشتر باشد احتمال اینکه افراد با محتوای شما تعامل کنند کمتر می‌شود، زیرا محتوای شما شبیه اسپم خواهد شد.

  • در جریان موضوعات پرطرفدار توییتر باشید

هر روز موضوعات پرطرفدار در توییتر را بررسی کنید و ببینید از چه هشتگ‌هایی استفاده شده و کاربران به کدام سمت می‌روند تا بتوانید از توییتر برای کسب‌وکار خود بهتر استفاده کنید.

دو. از توییتر برای مدیریت خدمات مشتریان استفاده کنید

توییتر به ابزاری قوی برای خدمات مشتریان تبدیل شده است و برندها را قادر می‌کند مستقیماً با مشتریان خود در ارتباط باشد و مشکلات آنها را حل کنند. ممکن است برخی مشتریان از طریق توییتر با شما ارتباط برقرار کنند. همچنین ممکن است توییتر شما را در پست‌های خودشان تگ کنند. به همین دلیل لازم است که تیم بازاریابی شما فعالیت‌های کاربران را در توییتر بررسی و مطالعه کند.

پیام مستقیم بهترین روش برای مدیریت شکایت‌های مشتریان است. در این نوع پیام‌ها محدودیت کاراکتر وجود ندارد. به همین دلیل شما می‌توانید با جزئیات مسئله را توضیح دهید و به درستی مشتریان خود را راهنمایی کنید. اما اگر مشتریان بخواهند به طور عمومی از شما شکایت کنند، ضروری است که مؤدبانه و با احترام با آنها برخورد کنید. نشان دهید برند شما مسئولیت‌پذیر است و به نیازهای مخاطبان و مشتریان توجه می‌کند.

سه. از عکس، گیف و نظرسنجی‌های مختلف استفاده کنید

از عکس‌ها، گیف‌ها و پرسش‌ها تعاملی برای تولید توییت‌های سرگرم‌کننده و تعاملی استفاده کنید. توییتر به شما اجازه می‌دهد برای هر پست تا چهار عکس اضافه کنید. همچنین می‌توانید به توییت خود گرافیک نیز اضافه کنید. اگر با فتوشاپ آشنا نیستید، ابزارهای آنلاین بسیار زیادی هستند که می‌توانند تصویر مورد نظر شما را بسازد.

حتماً از تصویر و گیفت در توییتهای خود استفاده کنید، زیرا این روشی عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان است. خود توییتر برای کسب‌وکارها و کاربران شخصی مجموعه‌ای از گیف‌ها دارد و فقط کافی است یک کلید واژه را جستجو کنید و کلیپ مناسب توییت خود را از میان آنها انتخاب کنید. همچنین نظرسنجی‌های کوتاه روشی بسیار عالی برای جلب مشارکت مخاطبان است که مشتریان را به برند شما علاقمند می‌کند.

برای ساختن این نظرسنجی‌ها در هنگام ساخت یک توییت جدید، باید روی آیکون «Pool» کلیک کنید و پرسش خود را بنویسید. سپس پاسخ‌ها را در دو بخش وارد کنید. شما می‌توانید تا چهار گزینه برای پاسخ به این نظرسنجی‌ها تعیین کنید که هر کدام ۲۵ کاراکتر دارند. و در پایان باید زمان باقی ماندن نظرسنجی را تعیین کنید که از ۱ تا ۷ روز می‌تواند متنوع باشد. همچنین می‌توانید تنظیمات نظرسنجی را تغییر دهید تا افراد خاصی به نظرسنجی شما پاسخ بدهند.

چهار. از توییت زنده برای ایجاد علاقه و توجه در مخاطبان خود استفاده کنید

توییت زنده راه دیگری برای ایجاد بحث‌های داغ و موضوعات پرطرفدار در توییتر است. توییت زنده وقتی است که کاربران کنش‌ها و اطلاعات تکمیلی را به عنوان یک رویداد در توییت‌های خود ارائه می‌دهند. توییت زنده اغلب برای برنامه‌های تلویزیونی و رویدادهای زنده ساخته می‌شود. برای مثال در زمان مراسم اسکار می‌توانید از طریق هشتگ‌های نام جایزه و نام کاندیداها ببینید که چه کسی جایزه برده است. برای ساختن توییت زنده دو کار زیر را انجام دهید:

  • یک هشتگ رویداد بسازید

اگر می‌خواهید رویدادی برگزار کنید و می‌خواهید مشارکت‌کنندگان در این رویداد توییت زنده درباره آن بگذارند، هشتگ مخصوص خود را بسازید تا شرکت کنندگان از آن استفاده کند.

  • به توییت اصلی پاسخ دهید

وقتی به‌ طور زنده توییت می‌گذارید یا از چندین توییت برای یک موضوع استفاده می‌کنید، کاری کنید که آنها پاسخ یا واکنشی به توییت اصلی باشند. این کار باعث می‌شود که کاربران به‌راحتی بتوانند موضوع اصلی گفتگو را دنبال کنند.

توییت زنده با پخش زنده متفاوت است و یک نوع پخش ویدیویی آنلاین نیست. برای پخش زنده آنلاین می‌توانید از فیسبوک مخصوص کسب‌وکارها استفاده کنید که به طور زنده داده‌های شما را پخش می‌کند.

پنج. در توییتر چت و گفتگو راه بیندازید و در گفتگوهای دیگران شرکت کنید

راه انداختن یک چت و گفتگو می‌تواند باعث افزایش مشارکت دنبال‌کنندگان شما بشود یا یک موضوع را در توییتر برجسته کند. این روشی عالی است که نشان می‌دهد شما در شبکه‌های اجتماعی فعال هستید. برخی نکات درباره چت توییتر عبارت‌اند از:

  • چت توییتر به دنبال‌کنندگان زیادی نیاز دارد که فعال باشند.
  • چت توییتر وقتی اتفاق می‌افتد که چندین کاربر توییتر راجع به یک موضوع خاص به‌طور همزمان صحبت کنند و یک هشتگ مشترک را استفاده کنند.
  • اغلب یک کاربر توییتر در یک زمان خاص میزبان چت می‌شود و پرسش‌ها و مسائل مورد بحث را از پیش آماده کرده است. این میزبان پرسش‌ها را توییت می‌کند و اغلب آنها را برچسب می‌زند که مشخص شود یک «پرسش» است. سپس مشارکت کنندگان نظرات و پاسخ‌های خود را با برچسب «پاسخ» منتشر می‌کنند.

شش. از فهرست‌هایی استفاده کنید که باعث تعامل با اینفلوئنسرها و مشتریان در توییتر می‌شوند.

ضروری است که با افراد مناسب در توییتر تعامل کنید، از جمله افراد زیر:

  • مشتریان فعلی
  • مشتریان احتمالی
  • خبرنگاران
  • اینفلوئنسرها

فهرست‌های توییتر روشی ساده برای تعامل با گروه‌های خاص هستند و به شما کمک می‌کند توییت‌های خود را شخصی‌سازی و اولویت‌بندی کنید. می‌توانید بر اساس برنامه زمانی خود فهرست‌ها را بر اساس موضوع یا علاقه‌مندی خود طبقه‌بندی کنید، به فهرست‌های سایر حساب‌ها متصل شوید، فهرست خاص خود را بسازید و غیره. برای دسترسی به فهرست باید در صفحه پروفایل خود گزینه «فهرست‌ها» را انتخاب کنید. در آنجا می‌توانید فهرستی جدید بسازید یا در میان فهرست‌های پیشین خود یا دیگران را جستجو کنید.

هفت. از ابزارهای کمکی برای ساماندهی حساب کاربری خود استفاده کنید

حساب کاربری توییتر باید ساماندهی شود. دو ابزار رایجی که به شما کمک می‌کنند حساب توییتر خود را سامان دهید، عبارت‌اند TweetDeck و Hootsuite.

مالک ابزار TweetDeck خود توییتر است. TweetDeck ابزاری رایگان است و رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد که می‌توانید در ستون‌های قابل تنظیم آن فهرست‌ها، اطلاعیه‌ها و محتواهای خود را سازماندهی کنید. همچنین می‌توانید از هشتگ‌ها در ستون‌های جداگانه استفاده کنید، توییت‌های خود را از قبل برای انتشار زمان‌بندی کنید یا چندین حساب توییتر را برای مدیریت چندین کاربر به‌طور همزمان به آن اضافه کنید.

Hootsuite ابزار دیگری است که به شما کمک می‌کند همه حساب‌های شبکه اجتماعی خود را علاوه بر توییتر مدیریت کنید. Hootsuite شبیه ابزار قبلی است و به شما کمک می‌کند پاسخ‌ها را مدیریت کنید، به پیام‌ها و توییت‌های دیگران پاسخ دهید و حساب خود را به‌طور خودکار مدیریت کنید. این ابزار چندین نوع خدمات پولی دارد و نسخه آزمایشی آن رایگان است.

همچنین می‌توانید از گوگل آنالیتیک استفاده کنید و ببینید آیا تبلیغات شما در توییتر به افزایش ترافیک وب‌سایت و فروش شما منجر شده‌اند یا خیر.

 

جمع‌بندی

استفاده از توییتر برای کسب‌وکار شما و پیشرفت آن نیازمند آشنایی با روش‌های اصلی کار با توییتر است. برای بهره بردن از توییتر برای کسب‌وکار خود باید این اصول را بشناسید. مثلاً راه انداختن یک چت و گفتگو می‌تواند باعث افزایش مشارکت دنبال‌کنندگان شما بشود یا یک موضوع را در توییتر برجسته کند. این روشی عالی است که نشان می‌دهد شما در شبکه‌های اجتماعی فعال هستید.

اگر کارآفرین هستید یا می‌خواهید کسب‌وکار خود را راه بیندازید، از مزایای شبکه‌های اختماعی و به‌ویژه توییتر برای کسب‌وکار خود غافل نشوید. همچنین به دپارتمان مدیریت و کسب‌وکار مجتمع فنی تهران سر بزنید و به کمک دوره‌های آموزشی پیشرفته آن مهارت‌های لازم برای موفقیت کسب‌وکار خود را فرا بگیرید.

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شود.

 

مترجم: بهناز دهکردی

 

 

پربازدیدترین مقالات