جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
۱k

نرم‌افزار زیمنس ان.ایکس

نرم‌افزار زیمنس ان.ایکس

نقطه قوت نرم‌افزار ان.ایکس چیست؟

قدرت، کارایی بالا و ظرفیت مثال‌زدنی ‌ابزارهای طراحی در ان.ایکس به شما امکان می‌دهند به صورت تعاملی در یک بستر کامل و جامع کار کنید.

 

چکیده

قدرت انعطاف و تطبیق‌پذیری نرم‌افزار ان.ایکس به تیم‌های طراحی اجازه می‌دهد بهترین رویکرد را برای هر پروژه انتخاب کنند. با استفاده از فناوری موجود در ان.ایکس برای تغییر همزمان هندسه مدل، ویرایش مدل با سرعت و سهولت بی‌نظیری انجام می‌شود. امکانات نرم‌افزار ان.ایکس ( آموزش نرم افزار ان.ایکس )بسیار متنوع هستند و همچنین می‌‌توان به کمک آن تغییراتی بر مدل‌های ایجاد‌شده توسط سایر برنامه‌های کَد اعمال کرد.

سرعت طراحی و استاندارد بالای فرایندهای مهندسی در نرم‌افزار ان.ایکس طراحی را بسیار ساده می‌کند. به کمک این نرم‌افزار به‌سرعت می‌توانید قالب‌های خود را از مدل‌های موجود تهیه کنید و به‌راحتی در طرح‌های جدید از آنها استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای شبیه‌سازی، تهیه نمونه اولیه، بررسی آن و سایر کارهای مربوط به مهندسی از این ‌قالب‌ها استفاده کنید.

یادگیری نرم‌افزارهای تخصصی یکی از ارزشمندترین و سودآورترین مهارت‌های مهندسان محسوب می‌شود و کسانی که این نرم‌افزارها را به‌خوبی بشناسند و بتوانند با آنها کار کنند از رقبا پیش می‌افتند. در دپارتمان علوم مهندسی مجتمع فنی تهران دوره‌های مربوطه را جستجو کنید و به کمک آنها مهارت‌های خود را بالا ببرید.

معرفی نرم‌افزار ان.ایکس

نرم‌افزار ان.ایکس محصول شرکت زیمنس پی.ال.ام آمریکاست که شاخه نرم‌افزاری و اتوماسیون شرکت زیمنس آلمان است. نرم‌افزار ان.ایکس زیمنس که پیشتر به آن یونی‌گرافیکز نیز گفته می‌شد یکی از قوی‌ترین نرم‌افزارهای جامع طراحی رایانه‌ای و مهندسی رایانه‌ای است. این نرم‌افزار در سال ۱۹۶۰ ارائه شد و تاکنون در کاربردهای متنوعی در حوزه‌های طراحی و ساخت مورد استفاده قرار گرفته است. امکانات این برنامه نرم‌افزار عبارت‌اند از:

  • اتوماسیون فرایند طراحی مبتنی بر اطلاعات
  • طراحی صنعتی
  • مدل‌سازی در سطح استانداردهای جهانی
  • تحلیل استحکامات
  • شبیه‌سازی و تحلیل مکانیزم ساخت
  • مدل‌سازی محصول و ارائه فایل‌های نهایی با حجم کم

تطبیقپذیری نرم‌افزار ان.ایکس

قدرت انعطاف و تطبیق‌پذیری نرم‌افزار ان.ایکس به تیم‌های طراحی اجازه می‌دهد بهترین رویکرد را برای هر پروژه انتخاب کنند. تیم‌های طراحی می‌توانند از این نرم‌افزار به‌طور یکپارچه برای طراحی تکنیک‌های مختلف در بخش‌های متعدد ساخت مانند تعیین قاب سیمی، سطوح، جامدات یا مدل‌سازی مستقیم محصول استفاده کنند.

با استفاده از فناوری موجود در ان.ایکس برای تغییر همزمان هندسه مدل، ویرایش مدل با سرعت و سهولت بی‌نظیری انجام می‌شود. امکانات نرم‌افزار ان.ایکس بسیار متنوع هستند و همچنین می‌‌توان به کمک آن تغییراتی بر مدل‌های ایجاد‌شده توسط سایر برنامه‌های کَد اعمال کرد.

قدرت، کارایی بالا و ظرفیت مثال‌زدنی ‌ابزارهای طراحی در ان.ایکس به شما امکان می‌دهند به صورت تعاملی در یک بستر کامل و جامع کار کنید. ابزارهای مخصوص مونتاژ، مدل‌سازی، تحلیل و برنامه‌ریزی که در این نرم‌افزار وجود دارند، می‌توانند طراحی مونتاژ را سرعت ببخشد و کیفیت پیچیده‌ترین مدل‌ها را افزایش دهند.

ابزارهای مدل‌سازی ویژه فرایند که در نرم‌افزار ان.ایکس وجود دارند، از ابزارهای عمومی کَد برای کارهای تخصصی طراحی ورق فلزات، طراحی جوشکاری و مسیریابی الکترونیکی و مکانیکی استفاده می‌کند. سرعت طراحی و استاندارد بالای فرایندهای مهندسی در نرم‌افزار ان.ایکس طراحی را بسیار ساده می‌کند.

به کمک این نرم‌افزار به‌سرعت می‌توانید قالب‌های خود را از مدل‌های موجود تهیه کنید و به‌راحتی در طرح‌های جدید از آنها استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای شبیه‌سازی، تهیه نمونه اولیه، بررسی آن و سایر کارهای مربوط به مهندسی از این ‌قالب‌ها استفاده کنید.

مزایای کلی استفاده از نرم‌افزار ان.ایکس

  • در نرم‌افزار ان.ایکس نسبت به نرم‌افزارهای مشابه زمان طراحی بیش از ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.
  • ارائه محصولات جدید سرعت می‌یابد.
  • بهره‌وری تیم به دلیل استفاده مجدد از مدل‌ها بهبود می‌یابد.
  • طرح‌ها به طور کارآمد با الزامات محصولات هماهنگ می‌شوند.
  • تجزیه و تحلیل بصری محصول بهتر انجام می‌شود.

  • استفاده از این نرم‌افزار منجر به تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه‌تر برای طراحی می‌شود.

 

 

ان.ایکس در طراحی صنعتی یکپارچه

قدرت و انعطاف پذیری نرم‌افزار ان.ایکس در توانایی آن برای ادغام کامل و انسجام طراحی، شبیه‌سازی و فرایند ساخت نهفته است. علاوه بر این، نرم‌افزار ان.ایکس تمام قابلیت‌های لازم برای سیستم‌های طراحی صنعتی را نیز داراست و مدل‌سازی پیشرفته، تحلیل شکل، رندر و ابزارهای مختلف تجسم بخشیدن را ارائه می‌دهد.

ابزار یکپارچه مدل‌سازی ان.ایکس ایجاد و ویرایش سریع و آسان اشکال را فراهم می‌کند و همچنین اشکال دوبعدی، سه‌بعدی، منحنی، سطوح، جامدات و غیره را می‌توان همزمان در آن ترکیب کرد. کاربران نرم‌افزار ان.ایکس این امکان را دارند که از اشکال اولیه نمونه‌های دقیق‌تر تهیه کنند یا از مهندسی معکوس برای ایجاد مدل‌های مفهومی از اشیای خارجی استفاده کنند. همچنین می‌توانید با پیاده‌سازی ابزار تحلیل شکل و عیب‌یابی در ان.ایکس کاری کنید که طرح‌های شما منسجم شوند و کیفیت و قابلیت ساخت بالایی داشته باشند.

 

نرم‌افزار ان.ایکس

ان.ایکس در طراحی الکترومکانیکی

طراحی محصولات الکترومکانیکی شامل ادغام طرح‌ها و فرایندهای مکانیکی، الکترونیکی و الکتریکی است و نرم‌افزار ان.ایکس این خدمات را نیز ارائه می‌دهد. ان.ایکس با ادغام شیوه‌های مختلف طراحی می‌تواند از طراحی برد مدار چاپی گرفته تا بسته‌بندی‌های مکانیکی و سیم‌کشی برق و طراحی مدار را پشتیبانی کند.

طراحان سیستم‌های مکانیکی، الکترونیکی و کنترلی به‌طور همزمان می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزار محصولات باکیفیت ارائه دهند. امکان شبیه‌سازی در نرم‌افزار ان.ایکس به همه مشکلات مربوط به محصولات الکترومکانیکی پاسخ می‌دهد و محصولات را بهینه می‌کند.

مزایای نرم‌افزار ان.ایکس در طراحی صنعتی و الکترومکانیکی

  • بهینه‌سازی فرم‌ها و عملکرد محصول
  • ایجاد سریع اشکال آزاد و مفاهیم تکراری
  • حفظ هدف طراحی از مرحله مفهوم‌سازی تا تولید
  • ادغام رشتهها و فرایندهای مکانیکی و الکترونیکی
  • کاهش هزینه‌ها به دلیل فرایند توسعه همزمان
  • تهیه نمونه‌های اولیه و مستندسازی
  • قابلیت طراحی دو‌بعدی، چیدمان، تهیه پیش‌نویس، حاشیه‌نویسی و مستندسازی

ابزار ان.ایکس برای کارهای دو‌بعدی، سه‌بعدی و ترکیب آنها بهینه شده است. نتیجه این امر سرعت و کارآمد بودن طرح‌های دوبعدی و نقشه‌های مهندسی است. این نرم‌افزار استانداردهای طراحی داخلی را نیز تأمین می‌کند به طوری که نقشه‌ها با استانداردهای محلی و بین‌المللی مطابقت داشته باشند.

تحلیل بصری و عیبیابی در ان.ایکس

به کمک تحلیل بصری محصولات و ابزارهای عیب‌یابی طراحی که در نرم‌افزار ان.ایکس وجود دارد، به سرعت می‌توانید داده‌های خود را با طرح‌ها ترکیب کرده و آنها را از نظر مطابقت با الزامات بررسی کنید و تصمیم تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرید. به کمک تصاویر با کیفیت بالا از طراحی‌های سه‌بعدی یا دوبعدی محصول، به‌راحتی می‌توانید به پرسش‌های مربوط به وضعیت پروژه، تغییرات طراحی، مسئولیت‌های اعضای تیم مسائل و مشکلات طراحی، هزینه‌ها، تأمینکنندگان و سایر ویژگی‌های پروژه پاسخ دهید.

امکان عیب‌یابی خودکار نرم‌افزار ان.ایکس تضمین می‌کند که طرح‌های شما استانداردها و الزامات لازم را به طور مداوم رعایت می‌کنند، کیفیت محصول حفظ می‌شود و خطاها به موقع کشف و برطرف می‌شوند تا عملکرد و قابلیت ساخته شدن طرح‌های شما به حداکثر برسد.

 

 

مزایای ان.ایکس در عیب‌یابی و تحلیل بصری

  • ثبت، مدیریت، بازیابی و استفاده مجدد از اطلاعات طراحی را آسان می‌کند.
  • زمان، زحمت و هزینه تولید طرح را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.
  • زمان عرضه محصول به بازار را کاهش می‌دهد.
  • ارتباط و همکاری بین شرکا، مشتریان و تأمین‌کنندگان را بهبود می‌بخشد.
  • فرایندها را خودکار می‌کند و قابلیت‌های طراحی را سفارشی و بهینه می‌کند.

خلاصه نرم‌افزار قدرتمند ان.ایکس نرم‌افزاری برای طراحی است که می‌تواند مدل‌های جامد و مختلف را در یک مدل‌سازی جامع با هم ترکیب کند و نتایج بهتری به وجود آورد.

جمع‌بندی

قدرت و انعطاف پذیری نرم‌افزار ان.ایکس در توانایی آن برای ادغام کامل و انسجام طراحی، شبیه‌سازی و فرایند ساخت نهفته است. علاوه بر این، نرم‌افزار ان.ایکس تمام قابلیت‌های لازم برای سیستم‌های طراحی صنعتی را نیز داراست و مدل سازی پیشرفته، تحلیل شکل، رندر و ابزارهای مختلف تجسم بخشیدن را ارائه می‌دهد.

در نرم‌افزار ان.ایکس نسبت به نرم‌افزارهای مشابه زمان طراحی بیش از ۳۰ درصد کاهش می‌یابد؛ ارائه محصولات جدید سرعت می‌یابد؛ بهره‌وری تیم به دلیل استفاده مجدد از مدل‌ها بهبود می‌یابد؛ طرح‌ها به طور کارآمد با الزامات محصولات هماهنگ می‌شوند؛ تجزیه و تحلیل بصری محصول بهتر انجام می‌شود؛ و استفاده از این نرم‌افزار منجر به تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه‌تر برای طراحی می‌شود.

ابزار ان.ایکس برای کارهای دو‌بعدی، سه‌بعدی و ترکیب آنها بهینه شده است. نتیجه این امر سرعت و کارآمد بودن طرح‌های دوبعدی و نقشه‌های مهندسی است. این نرم‌افزار استانداردهای طراحی داخلی را نیز تأمین می‌کند به طوری که نقشه‌ها با استانداردهای محلی و بین‌المللی مطابقت داشته باشند.

 

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند. برای یادگیری نرم‌افزارهای مفید حوزه مهندسی به آدرس دپارتمان علوم مهندسی مجتمع فنی تهران مراجعه کرده و دوره‌های مربوطه را جستجو کنید و به کمک آنها مهارت‌های خود را بالا ببرید.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شوید.

 

 

پربازدیدترین مقالات