جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲
۲k

شمع‌های معطر و سلامت روان

شمع‌های معطر و سلامت روان

مزایای شمع‌های معطر برای سلامت روان و حال خوش

برخی تحقیقات نشان می‌دهند که شمع‌های معطر که دارای روغن‌ها و اسانس‌های طبیعی هستند، نه تنها هوا را تازه می‌کنند، بلکه می‌توانند بر خلق‌‌وخو و حال شما نیز تأثیر بگذارد.

لینک ثبت نام دوره آموزش شمع سازی

لینک ثبت نام دوره آموزش شمع سازی

چکیده

شمع‌های معطر تنها برای روشن کردن اتاق مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. آنها همچنین می‌توانند رایحه‌های خوشبو را به خانه شما بیاورند. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که شمع‌های معطر که دارای روغن‌ها و اسانس‌های طبیعی هستند، نه تنها هوا را تازه می‌کنند، بلکه می‌توانند بر خلق‌‌وخو و حال شما نیز تأثیر بگذارد. شمع‌های معطر بخش‌هایی از مغز را فعال می‌کنند که به بدن پیام می‌دهند که آرام باشد و می‌توانند حال شما را خوب کنند و سطح اضطراب شما را پایین بیاورند.

کاهش فشار خون به کمک شمع‌های معطر

امروزه روشن شده است که برخی شمع‌های معطر که برای رایحهدرمانی به کار می‌روند می‌توانند به‌طور موقت فشار خون را کاهش دهند. تحقیقات نشان داده‌اند که برخی داوطلبانی که رایحه این شمع‌های معطر را در زمانی که سطح اضطراب آنها بالاتر از سطح معمول بوده است استشمام کرده‌اند، فشار خون آنها ۳ تا ۵ واحد کاهش یافته است که این امر اغلب وقتی اتفاق می‌افتد که مدت زمانی نسبتاً طولانی مدیتیشن و مراقبه کنیک.

همچنین مشخص شده است که رایحه سیب‌های معطر از جمله مواردی هستند که در این زمینه بیشتر از همه اثرگذار هستند. وقتی سطح فشار خون به دلیل تأثیر شمع‌های معطر کاهش پیدا می‌کند، شما احساس آرامش می‌کنید و به احتمال زیاد حس خوبی به شما دست می‌دهد.

شمع‌های معطر و بیخوابی

کسانی که شمع‌های معطر را دوست دارند، گزارش دادند که برخی بوها با آنها کمک می‌کنند که در شب راحت‌تر به خواب بروند. رایحه اسطوخودوس و چوب صندل خاصیت آرام‌بخش و کاهش اضطراب دارند. تحقیقات نشان داده‌اند که بوی اسطوخودوس به بسیاری از افرادی که مشکل بیخوابی دارند کمک می‌کند که راحت‌تر بخوابند.

به‌علاوه، هم اسطوخودوس و هم چوب صندل باعث می‌شوند که خواب بهتری داشته باشید. پس از یک خواب شبانه خوب، شما احساس تازگی می‌کنید و در تمام طول روز انرژی دارید. بوی اسطوخودوس همچنین باعث می‌شود که افراد مثبت‌اندیش‌تر بشوند.

 

لینک ثبت نام دوره آموزش شمع سازی

شمع‌های معطر و کاهش افسردگی

توجه داشته باشید که افسردگی یک بیماری جدی است که نیازمند درمان حرفه‌ای و پزشکی است. رایحه‌درمانی به شما کمک نمی‌کند که به‌طور کامل از افسردگی رهایی یابید، اما استشمام بوی برخی از شمع‌های معطر باعث می‌شود افرادی که از افسردگی رنج می‌برند، به‌طور موقت از درد آن رهایی یابند.

رایحه نعناع فلفلی، لیمو، بابونه و گل یاس کمک می‌کنند که حال بهتری داشته باشید، زیرا برخی از سیستم‌های غدد درون‌ریز شما را فعال می‌کنند و ذهن شما را وا می‌دارند که از تنش و از احساسات منفی رها شود. شامه شما مستقیماً با مرکز احساسات مغز در رابطه است و به همین دلیل برخی از رایحه‌های خاص از جمله دارچین، وانیل، گل سرخ و چوب سدر می‌تواند برخی از علائم افسردگی را تسکین دهند و خاطرات شاد شما را بازیابی کنند.

شمع‌های معطر و افزایش سطح انرژی

شمع‌های معطر باعث می‌شوند حال شما بهتر شود و این کار را از طریق افزایش سطح انرژی انجام می‌دهند. بوی مرکبات از جمله گریپ‌فروت، پرتقال، نارنگی و لیمو باعث می‌شوند که فرد در تمام طول روز احساس خوشحالی، سرحالی و مثبت‌اندیشی بکند.

تحقیقاتی که در ژاپن انجام شده‌اند، نشان داده‌اند که استشمام بوی مرکبات باعث افزایش و بهبود سطح ایمنی بدن می‌شود و بدن را در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر می‌کند. در بدن سالم سطح انرژی نیز بالاتر است. رایحه گریپ فروت به‌ویژه به‌خوبی می‌تواند احساس شادی و خوشحالی را در شما فعال کند و این باعث می‌شود که سرحال‌تر و پرانرژی‌تر باشید. بوی نعناع فلفلی نیز محرکی است که حس خواب‌آلودگی را از بین می‌برد.

هشت فایده شمع‌های معطر برای سلامت روان

یک. شمع‌های معطر کمک می‌کنند خلقوخوی شما بهتر شود.

یکی از اصلی‌ترین فواید شمع‌های معطر برای سلامت روان، توانایی آنها در بهبود خلق‌وخوی شماست. شمع‌های معطر می‌توانند به شما کمک کنند که آرام باشید و ذهن خود را رها کنید. این یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب رایحه‌درمانی است. این شمع‌ها به‌ویژه می‌توانند در کاهش اضطراب و افسردگی به شما کمک کرده و احساسات مثبت شما را تقویت کنند.

دو. شمع‌های معطر برای کاهش استرس مفید هستند

استرس یکی از دلایل اصلی مشکلات سلامت روان مانند تشویش و افسردگی است. شمع‌های معطر به شما کمک می‌کنند که استرس خود را کاهش دهید و رایحه‌های آرامش‌بخش در این زمینه بسیار مفید هستند. این رایحه‌ها به‌ویژه زمانی می‌توانند مفید باشند که استرس باعث علائم فیزیکی و جسمی در شما می‌شود، مانند سردرد و تنش عضلانی.

سه. شمع‌های معطر کمک می‌کنند تمرکز خود را بالا ببرید

تمرکز کردن به‌ویژه برای افرادی که دچار مشکلات سلامت روان هستند، کاری چالش‌برانگیز است، اما شمع‌های معطر می‌توانند کمک کنند که فضایی آرامش‌بخش بسازید و به این شیوه تمرکز خود را بهبود ببخشید. در مواردی که برای انجام یک کار یا مطالعه به تمرکز نیاز دارید، این شمع‌ها می‌توانند مفید باشند.

چهار. شمع‌های معطر در کاهش اضطراب مفید هستند

اضطراب یکی از مشکلات اساسی برای کسانی است که دچار بیماری‌های ذهنی و روانی هستند. شمع‌های معطر کمک می‌کنند اضطراب خود را کاهش دهید و همچون تأثیر آنها بر استرس، این کار را با ایجاد فضایی آرامش‌بخش پیرامون شما انجام می‌دهند. کاهش اضطراب زمانی مهم است که شما دچار علائم فیزیکی و بدنی مانند تنگی نفس یا تپش قلب می‌شوید.

لینک ثبت نام دوره آموزش شمع سازی

پنج. شمع‌های معطر می‌توانند خواب شما را بهبود ببخشند

بی‌خوابی یکی از علائم رایج در میان چه کسانی است که دچار مشکلات روانی هستند. بوی شمع‌های معطر به شما کمک می‌کند خواب بهتری داشته باشید. وقتی که بی‌خوابی باعث اضطراب و فشار روانی می‌شود، از این شمع‌ها استفاده کنید.

شش. شمع‌های معطر می‌توانند محیطی آرامش‌بخش ایجاد کنند

شمع‌های معطر به شما کمک می‌کند که محیطی آرامش‌بخش بسازید و این برای کسانی که مشکلات روانی دارند، امری بسیار مهم است. پیش از خواب و در زمان مراقبه از این شمع‌ها استفاده کنید.

هفت. شمع‌های معطر مقرون‌بهصرفه و در دسترس هستند

یکی از بهترین مزایای شمع‌های معطر این است که آنها مقرون‌به‌صرفه و در دسترس هستند و این بدان معناست که هر کسی می‌تواند از ویژگی‌های درمانی آنها استفاده کند، صرف نظر از اینکه چه بودجه‌ای دارد و در کجا زندگی می‌کند.

هشت. شمع‌‌های معطر را میتوان در کنار سایر روش‌های درمانی مورد استفاده قرار داد

می‌‌توانید در کنار سایر روش‌های درمانی مانند مشاوره و مراقبه، از شمع‌های معطر نیز بهره ببرید. این شمع‌ها باعث می‌شوند که اثربخشی سایر روش‌های درمانی در شما بیشتر شود و با مشکل خود به صورت همه‌جانبه مواجه شوید.

جمعبندی

مزایای شمع‌های معطر برای سلامت روان بسیار گسترده و متنوع هستند. شمع‌های معطر می‌توانند در بهبود خلق و خوی شما مؤثر باشند، اضطراب و استرس شما را کاهش دهند، تمرکز شما را افزایش دهند، تشویش شما را از بین ببرند، خواب شما را بهبود ببخشند و محیطی آرامش‌بخش در پیرامون شما به وجود بیاورند.

شمع‌‌های معطر همچنین در دسترس و بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و این باعث می‌شود که شمع‌های معطر برای کسانی که مشکلات روانی دارند، به گزینهای محبوب تبدیل شوند. شمع‌‌های معطر را می‌توانید در ترکیب با سایر روش‌های درمانی به کار ببرید تا رویکردی جامع‌تر برای درمان خود در پیش بگیرید.

شما چه استفاده‌ها و فواید دیگری برای شمع‌های معطر می‌شناسید؟ آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ نظر خود را در کامنت برای ما بنویسید.

لینک ثبت نام دوره آموزش شمع سازی

مترجم: بهناز دهکردی

منبع: Generalwax

 

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شوید.

 

 

 

 

پربازدیدترین مقالات