جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
۱k

چارچوب آموزشی کمبریج انگلیش

چارچوب آموزشی کمبریج انگلیش

کمبریج انگلیش چه چارچوبی برای تدریس حرفه‌ای زبان انگلیسی دارد

طبق چارچوب کمبریج انگلیش معلمان در سطح کارشناسی به‌خوبی و به‌دقت نقاط قوت و ضعف خود را می‌شناسند و فعالانه به رشد سایر معلمان کمک می‌کنند.

دوره های تربیت مدرس مجتمع فنی تهران

 

 

چکیده

در چارچوب آموزشی کمبریج انگلیش پنج مرحله از سیر پیشرفت معلمان زبان انگلیسی بررسی می‌شود و در هر مرحله در چهار سطح پایه تا کارشناسی، انواع توانایی‌ها و نیازهای معلمان بررسی می‌شود. در ادامه این مراحل و سطوح را بخوانید و ببینید شما به‌عنوان معلم زبان انگلیسی در چه مرحله‌ای و چه سطحی هستید.

چارچوب آموزشی کمبریج انگلیش چیست؟

مؤسسه کمبریج انگلیس چارچوبی آموزشی را طراحی کرده‌ است که به معلمان زبان انگلیسی کمک می‌کند بدانند در مسیر حرفه‌ای خود در چه جایگاهی قرار دارند. این چارچوب به معلمان زبان انگلیسی و متصدیان آموزش کمک می‌کند مسیر آینده خود را بهتر ببینند و بدانند برای توسعه فعالیت خود چه کار باید بکنند.

این چارچوب پنج مرحله پیشرفت معلمان را تشریح می‌کند و برای هر مرحله چهار سطح پایه، در حال پیشرفت، حرفه‌ای و کارشناسی را توضیح می‌دهد. در ادامه این پنج مرحله را بخوانید.

دوره های تربیت مدرس مجتمع فنی تهران

مرحله نخست: یادگیری و یادگیرنده

سطح پایه: معلمان در این سطح درکی پایه‌ای از برخی مفاهیم آموزش زبان انگلیسی دارند و می‌توانند تاحدی این درک را هنگام برنامه‌ریزی و تدریس نمایان می‌کنند.

سطح در حال پیشرفت: معلمان در این سطح درکی قابل قبول از بسیاری از مفاهیم آموزش زبان انگلیسی دارند و در تدریس و برنامه‌ریزی این درک خود را نمایان می‌کنند.

سطح حرفه‌ای: معلمان در این سطح مفاهیم آموزش زبان انگلیسی را بسیار خوب می‌شناسند و این درک در تدریس و شیوه برنامه‌ریزی آنها به‌خوبی مشهود است.

سطح کارشناسی: معلمان در این سطح درکی بسیار عمیق و پیچیده از مفاهیم آموزش زبان انگلیسی دارند و این درک همواره در برنامه‌ریزی و شیوه تدریس آنها به‌طور منسجم نمایان می‌شود.

 

مرحله دوم: تدریس، یادگیری و ارزیابی

سطح پایه: معلمان در این سطح درکی پایه از برخی اصول تدریس، یادگیری و ارزیابی دارند. آنها می‌توانند درس‌های پایه را بدهند و آگاهی آنها از نیازهای فراگیران در سطح اولیه است. برای تدریس از تکنیک‌های اصلی و پایه استفاده می‌کنند و می‌توانند از آزمون‌های آماده و فرایندهای ارزیابی اولیه برای تقویت مهارت فراگیران استفاده کنند.

سطح در حال پیشرفت: معلمان در این سطح درکی قابل قبول از بسیاری از اصول تدریس، یادگیری و ارزیابی دارند. آنها می‌توانند درس‌های ساده را طراحی کنند و ارائه دهند و در مورد نیازهای فراگیران تاحدی آگاه هستند. می‌توانند از چندین شیوه و تکنیک مختلف تدریس استفاده کنند، آزمون‌های ساده طراحی کنند و از برخی روش‌های ارزیابی برای تقویت مهارت فراگیران استفاده کنند.

سطح حرفه‌ای: معلمان زبان در این سطح درک خوبی از اصول اصلی آموزش، یادگیری و ارزیابی دارند. آنها می‌توانند درس‌های دقیق طراحی کنند و ارائه دهند، درکی کافی از نیازهای فراگیران دارند و از مجموعه وسیعی از تکنیک‌های تدریس استفاده می‌کنند. این معلمان می‌توانند آزمون‌های اثربخش طراحی کنند و از مجموعه گسترده‌ای از روش‌های ارزیابی برای تقویت مهارت فراگیران استفاده می‌کنند.

سطح کارشناسی: معلمان در این سطح دانش و درکی پیچیده و کامل از اصول تدریس، یادگیری و ارزیابی دارند. آنها می‌توانند درس‌های پیچیده و دقیق طراحی کنند و ارائه دهند، درکی کامل و جامع از نیازهای فراگیران دارند و از مجموعه کاملی از روش‌ها و تکنیک‌های تدریس استفاده می‌کنند. این معلمان می‌توانند آزمون‌های بسیار اثربخش و متعدد طراحی کنند و فرایند ارزیابی آنها برای هر فراگیر شخصی‌سازی شده است و به‌طور منسجم آنها را در تقویت مهارت زبانی خود کمک می‌کنند.

دوره های تربیت مدرس مجتمع فنی تهران

 

مرحله سوم: توانمندی زبانی

سطح پایه: معلمان در این سطح می‌توانند مثال‌های درستی از نکات آموزشی زبان در سطوح A1 و A2 بیاورند. آنها از زبانی در سطح پایه در کلاس درس خود بهره می‌گیرند که تا حد زیادی درست و منسجم است.

سطح در حال پیشرفت: معلمان در این سطح می‌توانند مثال‌های درستی از نکات آموزشی زبان در سطوح A1، A2 و B1 بیاورند. آنها از زبانی در کلاس درس خود بهره می‌گیرند که تا حد زیادی درست و منسجم است.

سطح حرفه‌ای: معلمان در این سطح می‌توانند مثال‌های درستی از نکات آموزشی زبان در سطوح A1، A2، B1 و B2 بیاورند. آنها از زبانی درست و دقیق در کلاس درس خود بهره می‌گیرند که در تمام طول کلاس منسجم باقی می‌ماند.

سطح کارشناسی: معلمان در این سطح می‌توانند مثال‌های درستی از نکات آموزشی زبان از سطوح A1 تا C1 بیاورند. آنها از طیف وسیعی از ساختارهای زبانی در کلاس درس خود بهره می‌گیرند که در تمام طول کلاس منسجم باقی می‌ماند.

دوره های تربیت مدرس مجتمع فنی تهران

مرحله چهارم: دانش زبانی و آگاهی

سطح پایه: معلمان در این سطح از اصطلاحات پایه برای توضیح زبان آگاه هستند. آنها می‌توانند با ارجاع به منابع خود به پرسش‌های ساده فراگیران پاسخ دهند.

سطح در حال پیشرفت: معلمان در این سطح دانشی قابل قبول از بسیاری از اصطلاحات توضیح زبان دارند و می‌توانند به بیشتر پرسش‌های فراگیران به کمک منابع خود پاسخ دهند.

سطح حرفه‌ای: معلمان در این سطح دانشی مطلوب از اصطلاحات کلیدی برای توضیح زبان دارند. آنها می‌توانند به اکثر پرسش‌های فراگیران با حداقل استفاده از منابع خود پاسخ دهند.

سطح کارشناسی: معلمان در این سطح دانشی بسیار دقیق و پیچیده از اصطلاحات کلیدی توصیف زبان دارند و می‌توانند به اکثر پرسش‌های فراگیران به‌دقت پاسخ دهند و حداقل نیاز به مراجعه به منابع خود را دارند.

مرحله پنجم: پیشرفت حرفه‌ای و ارزش‌ها

سطح پایه: معلمان در این سطح می‌توانند بر تدریس خود تأمل کنند و از بازخوردها راهنمایی بگیرند و بیاموزند. آنها در این سطح برای ارزیابی نیازهای خود به راهنمایی نیاز دارند.

سطح در حال پیشرفت: معلمان در این سطح می‌توانند بدون نیاز به راهنمایی در تدریس خود تأمل کنند و به بازخوردها پاسخ مثبت می‌دهند. آنها می‌توانند نیازهای خود را شناسایی کنند و حیطه‌هایی را که نیاز است تقویت کنند می‌شناسند.

سطح حرفه‌ای: معلمان در این سطح می‌توانند نقادانه بر تدریس خود تأمل کنند و فعالانه به دنبال بازخورد هستند. آنها نقاط قوت و ضعف خود را به‌عنوان یک معلم می‌دانند و می‌توانند به معلمان دیگر نیز کمک کنند.

سطح کارشناسی: معلمان در این سطح به‌طور مستمر بر تدریس خود تأمل می‌کنند، شیوه تدریس همکاران خود را بررسی کنند و به توسعه حرفه‌ای خود بسیار متعهد هستند. آنها به‌خوبی و به‌دقت نقاط قوت و ضعف خود را می‌شناسند و فعالانه به رشد سایر معلمان کمک می‌کنند.

جمع‌بندی

مؤسسه کمبریج انگلیس چارچوبی آموزشی را طراحی کرده‌ است که به معلمان زبان انگلیسی کمک می‌کند بدانند در مسیر حرفه‌ای خود در چه جایگاهی قرار دارند. این چارچوب به معلمان زبان انگلیسی و متصدیان آموزش کمک می‌کند مسیر آینده خود را بهتر ببینند و بدانند برای توسعه فعالیت و پیشرفت در مسیر شغلی خود چه کار باید بکنند.

این چارچوب پنج مرحله پیشرفت معلمان را تشریح می‌کند و برای هر مرحله چهار سطح پایه، در حال پیشرفت، حرفه‌ای و کارشناسی را توضیح می‌دهد. آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ نظر خود را در کامنت برای ما بنویسید.

دوره های تربیت مدرس مجتمع فنی تهران

منبع: Cambridge English

مترجم: بهناز دهکردی

 

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شوید.

 

 

پربازدیدترین مقالات