جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
۱k

هوش مصنوعی و ورزش

هوش مصنوعی و ورزش

هوش مصنوعی چگونه صنایع ورزشی را متحول کرده است؟

هوش مصنوعی در ورزش

دپارتمان فناوری اطلاعات و ارتباطات  

چکیده

بی‌شک آینده صنعت ورزش در دستان هوش مصنوعی است. البته هوش مصنوعی نمی‌تواند نتایج مسابقات را تغییر دهد اما می‌تواند در تصمیم‌گیری درست و مؤثر بسیار مفید باشد. هوش مصنوعی در بهبود عملکرد بازیکنان و تجزیه و تحلیل آسیب‌هایی که در آینده نزدیک ممکن است برای بازیکنان اتفاق بیفتد اثرگذار است. ظهور فناوری‌های پوشیدنی و حسگرها این کار را بسیار ساده کرده‌اند. همچنین هوش مصنوعی برای صنعت شرط‌بندی بازی نوعی موهبت محسوب می‌شود و بسیار سریع‌تر از انسان و با تقریب بهتری می‌تواند پیش‌بینی‌های منطقی انجام دهد.

هوش مصنوعی در ورزش

گسترش فناوری در حوزه ورزش بسیار سریع است و مرزها را در می‌نوردد. هوش مصنوعی از سیستم‌های فروش بلیط گرفته تا آمار بازیکنان، در حوزه‌های فراوان باعث افزایش قابل توجه تعامل دوست‌داران ورزش شده است و استراتژی‌های بازی‌های ورزشی را توسعه داده است.

هوش مصنوعی بازی را عوض کرده است و در صنایع گوناگون از جمله در صنعت ورزش تأثیر فراوانی گذاشته است. هوش مصنوعی در فعالیت‌های درون بازی‌های ورزشی تغییرات فراوان ایجاد کرده است و کمک می‌کند بعد از مسابقات تجزیه و تحلیل‌های پیچیده انجام دهیم و حتی تجربه هواداران بازی‌ها را نیز جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر کرده است.

در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به پنج روش کاربردی که به کمک هوش مصنوعی در حال تغییر صنعت ورزش هستند.

 

یک. عملکرد بازیکنان

هوش مصنوعی در ورزش

 

 

مهم‌ترین بخش هر مسابقه ورزشی عملکرد بازیکنان است و به لطف هوش مصنوعی می‌توانیم ویژگی‌های عمکلرد بازیکنان را در هر دقیقه بررسی و ارزیابی کنیم. هوش مصنوعی در بهبود عملکرد بازیکنان و تجزیه و تحلیل آسیب‌هایی که در آینده نزدیک ممکن است برای بازیکنان اتفاق بیفتد اثرگذار است. ظهور فناوری‌های پوشیدنی و حسگرها این کار را بسیار ساده کرده‌اند.

با استفاده از داده‌هایی که این فناوری‌های پوشیدنی در اختیار رایانه‌ها قرار می‌دهند، هوش مصنوعی می‌تواند هرگونه فشار و پارگی عضلانی را تشخیص دهد و این تشخیص برای جلوگیری از آسیب‌های جدی و تجویز به‌موقع و سرعت بخشیدن به فرایند بهبود بسیار مفید است. 

هوش مصنوعی می‌تواند نه فقط به عملکرد تک‌تک بازیکنان، بلکه به عملکرد کل تیم نیز کمک می‌کند. اما چگونه؟ آیا دوربین‌های ورزشی ویژه را دیده‌اید که خطوط سبز، قرمز و زرد دارند و بالای سر بازیکنان می‌چرخند و داده‌ها را ثبت می‌کنند. این دوربین‌ها کارشان صرفاً افزودن جذابیت بصری بازی و مسابقه نیست، بلکه از آنها برای بررسی سطح عملکرد و بهبود استراتژی‌های تیمی استفاده می‌شود.

داده‌های جزئی که این دوربین‌ها ثبت می‌کنند توسط هوش مصنوعی تحلیل می‌شود و مربیان به کمک این داده‌ها می‌توانند استراتژی‌ها و برنامه‌ها مناسب را برای مسابقات تعیین کنند تا بهترین نتیجه را از تیم خود بگییرند.

دو. پیش‌بینی نتیجه مسابقات

صنعت شرط‌بندی روی بازی‌های ورزشی بسیار بزرگ است و ارزشی حدود ۷۶.۷۵ میلیارد دلاری دارد. این صنعت اکنون برای پیش‌بینی نتایج بازی‌ها تماماً بر هوش مصنوعی متکی است.

هوش مصنوعی در ورزش

 

 

پیشتر پلتفرم‌های شرط‌بندی داده‌های بسیار بزرگی در اختیار داشتند و تحلیل دقیق آنها ممکن نبود و صرفاً بر اساس فرضیات و حدس پیش‌بینی انجام می‌شد. زیرا تحلیل این حجم از داده ماه‌ها زمان می‌برد و متخصصان فراوانی باید روی آنها کار می‌کردند تا بتوانند نتیجه مسابقات را پیش‌بینی کنند.

اما در این حوزه نیز هوش مصنوعی مانند ناجی وارد عمل شده است و می‌توانند داده‌ها را ۱۲۵هزار باز سریع‌تر از مغز انسان پردازش کند و معنای این امر آن است که برای پردازش حجم بسیار بالای داده تنها به چند ثانیه نیاز دارد.

هوش مصنوعی برای صنعت شرط‌بندی نوعی موهبت محسوب می‌شود. هرچند هوش مصنوعی نمی‌تواند دقیقاً نتایج را پیش‌بینی کند اما بسیار سریع‌تر از انسان و با تقریب بهتری می‌تواند پیش‌بینی‌های منطقی انجام دهد.

سه. تهیه بلیط مسابقه

کسانی که فینال لیگ قهرمانان و بازی بین دو تیم رئال مادرید و لیورپول را به خاطر دارند ،می‌دانند که هواداران و تماشاچیان برای تهیه بلیط ساعت‌ها سرگردان بودند. کنترل این جمعیت عظیم کار دشواری بود و درگاه‌های فروش بلیط کافی نبود و کارکنان کافی نیز در زمین برای هدایت تماشاچیان وجود نداشت. فرایندهایی از این نوع اگر به‌طور دستی انجام شوند، مستلزم زمان زیادی هستند و تماشاچیان وقت و آرامش روانی زیادی در این فرایند از دست دادند و از بازی فینال آن‌طور که باید لذت نبردند.

هوش مصنوعی در ورزش

 

 

به کمک هوش مصنوعی کل این فرایند بسیار ساده‌تر می‌شود. تماشاچیان می‌توانند بلیط خود را رزرو کنند و هوش مصنوعی با اسکن چهره آنها را تشخیص داده و اجازه دهد وارد ورزشگاه شوند. استفاده از این فناوری از ازدحام جمعیت در ورودی‌ها جلوگیری می‌کند و ورود تماشاچیان به ورزشگاه را کارآمدتر و سریع‌تر می‌کند.

چهار. تشخیص و استخدام استعدادها

امروزه هوش مصنوعی می‌تواند در پیدا کردن و استخدام استعدادهای برتر به همه کارفرمایان کمک کند و این امر در حوزه ورزش نیز صادق است. امروزه کسانی که می‌خواهند استعدادهای ورزشی را کشف کنند می‌توانند از هوش مصنوعی فایده فراوان ببرند. تحلیل داده‌ها و پیش‌بینی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی امکان می‌دهند که استعدادهای امیدبخش را شناسایی کرده و به صحنه‌های جدی‌تر ورزشی معرفی کنید.

هوش مصنوعی در ورزش

 

 

مدیران ورزشی می‌توانند به کمک هوش مصنوعی عملکرد بازیکنان و ویژگی‌های گوناگون آنها را تحلیل کنند و مربیان می‌توانند در جلسات تمرین به کمک حسگرها و دوربین‌های خاص اطلاعات مربوطه را ثبت کنند. سپس هوش مصنوعی این داده‌ها را تحلیل می‌کند و بر اساس آنها به مدیران و مربیان پیشنهاد می‌کند که چه بازیکنی را انتخاب کنند و از کدام بازیکن در چه پست یا جایگاهی استفاده کنند.

پنج. هوش مصنوعی در داوری

در روزگاری که فناوری پیشرفت چندانی نکرده بود، تصمیم درست برای داوران بازی‌های ورزشی کاری دشوار بود. مثلاً برای داوران فوتبال تشخیص آف‌ساید، خطا و گل شدن یا گل نشدن بدون کمک ابزارهای فناوری کاری دشوار بود و یک تصمیم اشتباه داور می‌توانست سرنوشت یک مسابقه را تغییر دهد.

هوش مصنوعی در ورزش

 

 

امروزه با پیشرفت فناوری و به کمک هوش مصنوعی داوران می‌توانند در لحظه به نتایج تحلیل ماشین دسترسی داشته باشند و بلافاصله تصمیم درست را بگیرند.

هوش مصنوعی و آینده ورزش

بی‌شک آینده صنعت ورزش در دستان هوش مصنوعی است. البته هوش مصنوعی نمی‌تواند نتایج مسابقات را تغییر دهد، اما می‌تواند در تصمیم‌گیری درست و مؤثر بسیار مفید باشد. همه این ابزارها و جنبه‌های مختلف فناوری که در بالا به آنها اشاره کردیم، همگی ما را در آغاز راه قرار می‌دهند و روزی که هوش مصنوعی بتواند به‌خوبی با یادگیری ماشینی همراه شود، قطعاً با دنیای بسیار متفاوتی مواجه خواهیم شد.

فناوری در آستانه ورود به جهانی بسیار هیجان‌انگیز است و پیشرفت‌های روز به روز آن ما را با عرصه‌های جدیدی در مهارت‌آموزی و تحلیل داده آشنا خواهد کرد. به همین منظور است که باید اهمیت فناوری به ویژه هوش مصنوعی را در عرصه‌های مختلف زندگی خود جدی بگیریم و سعی کنیم از قابلیت‌های آن استفاده کنیم.

جمع‌بندی

گسترش فناوری در حوزه ورزش بسیار سریع است و مرزها را در می‌نوردد. هوش مصنوعی از سیستم‌های فروش بلیط گرفته تا آمار بازیکنان، در حوزه‌های فراوان باعث افزایش قابل توجه تعامل دوست‌داران ورزش شده است و استراتژی‌های بازی‌های ورزشی را توسعه داده است. هوش مصنوعی در فعالیت‌های درون بازی‌های ورزشی تغییرات فراوان ایجاد کرده است و کمک می‌کند بعد از مسابقات تجزیه و تحلیل‌های پیچیده انجام دهیم و حتی تجربه هواداران بازی‌ها را نیز جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر کرده است. آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ نظر خود را در کامنت برای ما بنویسید.

نویسنده: نیل دکروز (Neil Dcruz)

مترجم: بهناز دهکردی

منبع: My great learning

 

 

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شوید.

 

 

 

پربازدیدترین مقالات