جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
۲k

عکاس‌های فریلنسر کجا کار می‌کنند؟

۱۱ وب‌سایت برای کار عکاسی

عکاس‌های فریلنسر کجا کار می‌کنند؟

دپارتمان هنر و سینما مجتمع فنی تهران

بهترین وب‌سایت‌های کاریابی در حوزه عکاسی از این قرارند:

چکیده

یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد در زمینه عکاسی این است که برای خود یک سبک ویژه عکاسی بسازید. وقتی سبک خود را ساختید، هم در حوزه خود متخصص محسوب می‌شوید و هم افراد بهتر می‌توانند شما را پیدا کنند و در سپردن کار خود به شما اطمینان خاطر بیشتری خواهند داشت. مثلاً همه شما را عکاس عروسی، عکاس سفری یا عکاس ماشین خواهند شناخت و هرگاه به چنین عکاسی نیاز داشته باشند به سراغ شما می‌آیند و در نتیجه می‌توانید به مرور و با کسب تجربه بیشتر، قیمت خود را بالا ببرید.(آموزش عکاسی تبلیغاتی)

 

 

عکاسی فریلنسری

عکاس‌ها چه آنهایی که عکس عروسی می‌گیرند چه آنهایی که عکاس کودک هستند یا عکس خبری یا عکس طبیعت می‌گیرند، اگر بخواهند فریلنسر باشند می‌توانند شغل رضایت‌بخشی داشته باشند، زیرا عکاسان آزادی و انعطاف بسیاری در کار خود دارند و می‌توانند تصمیم بگیرند چه زمانی، با چه کسی، در کجا و روی چه موضوعی کار کنند.

اما برای اینکه یک عکاس آماتور به عکاسی حرفه‌ای تبدیل شود که بتواند با درآمد خود زندگی کند، آموزش و تجربه زیادی نیاز دارد. پیش از جستجوی شغل در حوزه عکاسی باید برای خود یک پورتفولیو درست کنید. در بهترین حالت باید وب‌سایت خود را داشته باشید و در آن نمونه‌ کارهای خود را آپلود کنید.

چه نوع عکاسی می‌خواهید باشید؟

سه نوع عکاسی وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید درآمد کسب کنید:

  • عکاسی استوک: عکس‌های خود را به وب‌سایت‌های عکس استوک بفروشید.
  • عکاسی پروژه‌ای: برای مدت کوتاهی یا برای یک پروژه واحد به استخدام کسی دربیایید.
  • عکاس قراردادی: با مشتریان خود قراردادهای طولانی‌مدت ببندید و کاری مستمر را آغاز کنید.

می‌توانید در هر یک از این انواع عکاسی به درآمد دست یابید، اما بهتر است تنها روی یکی یا دو تا از این انواع عکاسی تمرکز کنید تا وقت خود را بیش از حد هدر ندهید. علاوه بر اینکه باید انتخاب کنید دوست دارید در کدام نوع عکاسی فعال باشید، باید برای خود سبک خاصی نیز بسازید که شما را از سایر عکاس‌ها متمایز کند و البته این کار بعد از کسب تجربه لازم ممکن خواهد بود. انتخاب سبک ویژه عکاسی به شما کمک می‌کند که متخصص شناخته شوید و هر کسی در آن حوزه عکس بخواهد به سراغ شما بیاید. برخی از انواع سبک‌های عکاسی را در ادامه بخوانید:

  • عکاسی خبری، ژورنالی
  • عکاسی غذا
  • عکاسی تجارت و محصولات الکترونیک
  • عکاسی ملک و مستغلات
  • عکاسی سفری
  • عکاسی فیلم و سینما
  • عکاسی خودرو و ماشین
  • عکاسی عروسی
  • عکاسی کودک
  • عکاسی صنعتی

 

مشاغل مربوط به عکاسی استوک

عکاسی استوک یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شروع کار در حوزه عکاسی است، اما ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا بتوانید از این راه درآمدی واقعی کسب کنید. بهترین عکاسان استوک تعداد بسیار زیادی عکس دارند و به‌خوبی می‌توانند گرایش‌های مخاطبان را شناسایی کنند و به آنها پاسخ دهند. آنها می‌دانند چه چیزی بیشتر می‌فروشد و سعی می‌کنند عکس‌های بیشتری از آن نوع بگیرند تا بتوانند عکس‌های بیشتری بفروشند و مشتریان وفادار خود را افزایش دهند.

یک.  Getty Images

Getty Images وب‌سایتی است که صاحب iStock نیز هست و بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین وب‌سایت عکاسی است. برای اینکه بتوانید عکس‌های خود را در این دو پلتفرم آپلود کنید، باید نخست در بخش مشارکت (contributor) وب‌سایت ثبت‌نام کنید. برای این کار باید دست‌کم ۱۸ سال سن داشته باشید و سه تا شش نمونه کار نیز ارائه دهید. اگر پذیرفته شوید می‌توانید عکس‌های خود را بلافاصله از طریق اپلیکشن مشارکت وب‌سایت بارگذاری کنید. سپس هر بار کسی عکس ما را بخرد، درصدی به شما تعلق می‌گیرد.

دو. Shutterstock

یکی دیگر از وب‌سایت‌هیا محبوب در حوزه عکاسی استوک، Shutterstock است که برای ثبت نام در آن کافی است هجده سال سن داشته باشید و یک اکانت رایگان در آن وب‌سایت بسازید.

سه. Depositphotos

دیگر وب‌سایت عکاسی استوک که می‌توانید در آن ثبت‌نام کنید Depositphotos است که شبیه Shutterstock کار می‌کند و اگر تصویرسازی نیز بلد باشید، این مهارت در این وب‌سایت برای شما مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

یافتن مشاغل عکاسی فریلنسری

بیشتر عکاسان با مشاغل فریلنسری کار خود را آغاز می‌کنند زیرا این شیوه کار کردن ساده‌ترین شیوه برای کسب درآمد است. برای یافتن پروژه‌های فریلنسری عکاسی می‌توانید از وب‌سایت‌های زیر کمک بگیرید.

چهار. Flexjobs

Flexjobs یک پلتفرم کاریابی آنلاین است که در حوزه ارتباطات از راه دور و موقعیت‌های شغلی منعطف در همه مهارت‌ها و صنایع فعال است. در این پلتفرم در هر زمان چندین موقعیت شغلی در حوزه عکاسی وجود دارد. این وب‌سایت اغلب موقعیت‌های شغلی را فیلتر می‌کند و به همین دلیل کیفیت پیشنهادهای شغلی آن از بیشتر وب‌سایت‌های کاریابی آنلاین بهتر است. جستجوی شغل در این وب‌سایت رایگان است اما برای درخواست شغلی باید ماهی ۱۵ دلار یا ۳۰ دلار برای سه ماه بپردازید.

پنج. Upwork

Upwork یک فضای کار فریلنسری محبوب است که بیش از پنج میلیون شرکت در سرتاسر جهان از آن استفاده می‌کنند. برای عکاسان این فضا فرصت مناسبی است تا تجربه کسب کرده و نخستین شغل خود را پیدا کنند. اما یکی از بزرگ‌ترین معایب این پلتفرم این است که رقابت در آن شدید است و از آنجایی که در مقیاس جهانی رقابت برای شغل افزایش می‌یابد، کسانی که دستمزد پایین‌تری می‌گیرند، شانس بیشتری برای موفقیت دارند. البته این پلتفرم برای هر فرصت شغلی ۵ تا ۲۰ درصد نیز دریافت می‌کند.

شش. Fiverr

Fiverr نیز مانند Upwork یک فضای کار فریلنسری است. هر کسی می‌تواند در Fiverr یک فروشنده باشد. باید فرم درخواست و پروفایل خود را تکمیل کنید و سپس می‌توانید تا هفت پروژه (یا خدمات) را برای خود انتخاب کنید. بیشتر پروژه‌های این پلتفرم بین ۵ تا ۲۵ دلار قیمت دارند و این پلتفرم ۲۰ درصد از آن را برای خود بر می‌دارد، به همین دلیل در این وب‌سایت باید چندین پروژه انجام دهید تا بتوانید به پول مورد نظر خود برسید.

هفت. JournalismJobs

اگر در حوزه عکاسی خبری یا ژورنالی فعال هستید، JournalismJobs در ارائه موقعیت‌های شغلی تمام‌وقت، پاره‌وقت، فریلنسری و قراردادی در حوزه رسانه به شما کمک می‌کند. این وب‌سایت از سال ۱۹۹۸ وجود دارد و بیشتر شرکت‌های رسانه‌ای جهان در این وب‌سایت کارکنان خود را انتخاب می‌کنند. این وب‌سایت بسیار شناخته‌شده است و هر موقعیت شغلی در آن به‌سرعت در نخستین هفته انتشار بیش از صد داوطلب را به خود جذب می‌کند.

هشت. Creative Loft

Creative Loft یک وب‌سایت کاریابی مخصوص متخصصان خلاق، از جمله عکاسان است. بسیاری از پروژه‌های این وب‌سایت در حوزه عکاسی، مد و فشن و طراحی داخلی هستند. آنها هر هفته چندصد موقعیت شغلی در حوزه عکاسی منتشر می‌کنند و مانند وب‌سایت FlexJobs بسیاری از موقعیت‌های شغلی را فیلتر می‌کند و برای ثبت درخواست شغلی مبلغی به‌عنوان حق عضویت از شما دریافت می‌کند.

 

 

 

یافتن کار قراردادی در حوزه عکاسی

بیشتر عکاسان موفق دوست دارند چند مشتری ثابت داشته باشند که برای آنها به‌طور مستمر کار کنند. می‌توان این موقعیت‌های شغلی قراردادی را در سایت‌های فوق نیز یافت، اما این مشاغل اغلب از طریق شبکه‌های اجتماعی، شرکت‌های بزرگ و توصیه فردی پیشنهاد می‌شوند.

نه. شبکه‌های اجتماعی

برای گرفتن کار قراردادی در حوزه عکاسی باید در شبکه‌های اجتماعی برند شخصی خود را تقویت کنید. باید عکس‌های خود را به اشتراک بگذارید و در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین فعال باشید. باید خود را عرضه کنید تا اگر کسی عکاسی با تخصص شما خواست به شما مراجعه کند. در فیسبوک گروه‌های عکاسی فراوانی وجود دارد که می‌توانید در آنها عضو شوید و اغلب، موقعیت‌های شغلی در آنها به اشتراک گذاشته می‌شوند. مزیت دیگر شبکه‌های اجتماعی آن است که اگر فالورهای زیادی داشته باشید می‌توانید از طریق آنها نیز کسب درآمد کنید و برندها به شما پول می‌دهند تا محصولات و خدمات آنها را در صفحه خود تبلیغ کنید.

ده. Airbnb و Obeo

اگر در عکاسی از املاک و مستغلات تبحر دارید، می‌توانید در دو پلتفرم Airbnb و Obeo نیز موقعیت‌های شغلی مربوط به عکاسی حرفه‌ای را دنبال کنید. اگر در این وب‌سایت‌ها پروژه بگیرید، اغلب کار شما منعطف اما مستمر خواهد بود.

یازده. Oyster

اگر در عکاسی سفری تبحر دارید، در پلتفرم Oyster می‌توانید پروژه بگیرید و در ازای گرفتن عکس از مقاصد گردشگری، هتل‌ها و مراکز تفریحی دستمزد دریافت کنید.

 

جمع‌بندی

عکاس‌ها چه آنهایی که عکس عروسی می‌گیرند چه آنهایی که عکاس کودک هستند یا عکس خبری یا عکس طبیعت می‌گیرند، اگر بخواهند فریلنسر باشند می‌توانند شغل رضایت‌بخشی داشته باشند، زیرا عکاسان آزادی و انعطاف بسیاری در کار خود دارند و می‌توانند تصمیم بگیرند چه زمانی، با چه کسی، در کجا و روی چه موضوعی کار کنند.

اما برای اینکه یک عکاس آماتور به عکاسی حرفه‌ای تبدیل شود که بتواند با درآمد خود زندگی کند، آموزش و تجربه زیادی نیاز دارد. پیش از جستجوی شغل در حوزه عکاسی باید برای خود یک پورتفولیو درست کنید. در بهترین حالت باید وب‌سایت خود را داشته باشید و در آن نمونه‌ کارهای خود را آپلود کنید.

منبع: Jotform

مترجم: بهناز دهکردی

 در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شوید.

 

 

 

پربازدیدترین مقالات