جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
۱k

تمرین زبان انگلیسی با استفاده از فناوری دیجیتال

ارزیابی دیجیتالی مهارت زبان انگلیسی

تمرین زبان انگلیسی با استفاده از فناوری دیجیتال

چکیده

فناوری دیجیتال فرصت بسیاری برای تمرین زبان انگلیسی برای کودکان فراهم می‌آورد. کودکانی که در یک محیط مجهز دیجیتالی بزرگ می‌شوند، مهارت‌هایی را می‌آموزند که برای تحصیلات و شغل آینده آنها مورد نیاز است. راه‌های خارق‌العاده برای شما و فرزند شما وجود دارد که می‌توانید با یکدیگر از فناوری برای یادگیری انگلیسی استفاده کنید. والدین اغلب درباره استفاده فرزندشان از موبایل و رایانه تردید دارند. شاید شما نیز مانند بسیاری دیگر این پرسش را بپرسید که چطور باید از فناوری برای یادگیری استفاده کنیم.(آموزش زبان انگلیسی کودکان)

دپارتمان زبان انگلیسی مجتمع فنی تهران

ویدیوهای آموزشی انگلیسی

ویدیو راهی عالی برای مشاهده تفاوت فرهنگ‌ها و گوش کردن به کاربرد زبان انگلیسی در زندگی واقعی است. با نکات آموزشی که در این مقاله آورده‌ایم می‌توانید از فناوری ویدیو برای یادگیری زبان استفاده کنید، خودتان ویدیو تهیه کنند، خلاق باشید و خوش بگذرانید.

 

نکات آموزشی

از هر کدام از اعضای خانواده خواهش کنید که فیلم‌برداری بی‌صدا انجام دهند. (یعنی فرزند شما اجازه ندارد صحبت کند.) در نهایت یک دقیقه ویدیو ضبط کنید. می‌توانید موضوعی انتخاب کنید، مثلاً مکان مورد علاقه، اشیا مورد علاقه و غیره. از هر کس بخواهید ۱۰ تا ۲۰ کلمه انگلیسی برای توصیف ویدیو بنویسد. می‌توانید از هر نفر درخواست کنید که ویدیو را صداگذاری کند و از هر تعداد کلمه از فهرست لغات که ممکن است استفاده کند.

استفاده از اینترنت برای یادگیری انگلیسی

کودکان در اینترنت به اطلاعات زیادی دسترسی دارند. دشوار است که بدانیم کدام منابع اطلاعاتی قابل اطمینان هستند و کیفیت بالایی دارند. فرزند خود را تشویق کنید که درباره آنچه در اینترنت می‌خواند با دقت فکر کنند. مثلاً آیا به یک وب‌سایت اطمینان دارد؟ چرا؟

نکات آموزشی

یک تست ساده انجام دهید. اعضای خانواده که انگلیسی صحبت نمی‌کنند می‌توانند این تست را به زبان خود انجام دهند. از همه بخواهید پاسخ یک پرسش را در وب جستجو کنند. آیا همه شما جواب‌های مشابه پیدا می‌کنند؟

 

مثال برای پرسش

  • اولین انسانی که به فضا رفت چه کسی بود؟
  • الان در توکیو ساعت چند است؟ مردم توکیو چند ساعت جلو یا عقب هستند؟
  • فردا عصر هوا در پاریس چطور است؟
  • در زبان سواهیلی چطور سلام می‌کنند؟
  • بزرگ‌ترین شهر دنیا از نظر جمعیت کدام است؟
  • چقدر طول می‌کشد تا از سیدنی به ملبورن برویم؟ کدوم جاده را باید انتخاب کرد؟

برای اینکه تست را مشکل‌تر کنید می‌توانید از فرزند خود درخواست کنید که تست را نیز خودش تهیه کند.

ابزار ترجمه آنلاین

دانشجویان زبان از ابزار ترجمه بسیار استفاده می‌کنند (و اغلب تکالیف‌شان را به کمک آن انجام می‌دهند.) ابزار ترجمه روز به روز بهتر می‌شوند، اما معمولاً نتیجه مطلوبی ارائه نمی‌دهد. می‌دانیم که زبان‌آموزان به استفاده از این ابزارها ادامه خواهند داد و به همین دلیل مهم است که به کودکان یاد بدهیم که چطور از ابزار ترجمه به طریق صحیح استفاده کنند و چطور درستی نتیجه را آزمایش کنند.

نکات آموزشی

متن کوتاهی را که فرزند شما با آن آشنایی دارد انتخاب کنید. این متن می‌تواند چیزی باشد که او در کلاس مطالعه کرده است یا یک پاراگراف از کتاب داستان مورد علاقه او یا متن ترانه مورد علاقه او باشد. با استفاده از دو ابزار ترجمه آنلاین آن را به زبان خودتان ترجمه کنید. از فرزند خود بخواهید که متن اصلی را با متون ترجمه‌شده مقایسه کند. آیا تفاوتی وجود دارد؟ آیا اشتباهی در ترجمه وجود دارد؟ آیا او می‌تواند ترجمه بهتری پیشنهاد کند؟

 

یادگیری زبان انگلیسی به کمک داستانسرایی دیجیتال

ابزارهای دیجیتال روشی عالی برای زبان‌آموزان در استفاده از زبان به‌شیوه‌ای خلاقانه و سرگرم‌کننده هستند. این ابزارها به آنها اجازه می‌دهند که بر یادگیری خودشان کنترل داشته باشند و به آنها فرصت می‌دهند که خودشان را به‌جای نویسنده قرار دهند.

 

نکات آموزشی

به فرزند خود کمک کنید تا داستان‌های خود را با زندگی ترکیب کند. حجم زیادی از ابزارهای داستان‌سرایی دیجیتال وجود دارند که کودکان می‌توانند به کمک آنها داستان‌های تخیلی، کمدی، نمایش عروسکی، کارتون و کتاب‌های سه‌بعدی خلق کنند. همچنین اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که می‌توانید آنها را امتحان کنید. حتی می‌توانید کتاب الکترونیکی خود را درست کنید. نخست طرح‌های خود را تهیه کنید و بعد صدای خود را ضبط کنید و عکس، موسیقی، ویدیو و متن اضافه کنید. یا می‌توانید انیمیشن خود را بسازید. برای این کار باید شخصیت‌ها و صحنه را انتخاب کنید و سپس شخصیت‌های خود را به اطراف حرکت دهید و انیمیشن را صداگذاری کنید.

بازیها و اپلیکیشنها

بازی‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی برای کمک به پیشرفت زبان انگلیسی زبان‌آموزان از طریق سرگرمی طراحی شده‌اند. صنعت سرگرمی بسیار گسترده است و امروزه حتی از صنعت موسیقی یا گیشه فروش فیلم نیز بزرگ‌تر شده است. انواع مختلف سرگرمی و اپلیکیشن‌ها، از پازل گرفته تا بازی‌های اکشن تا بازی‌های یک‌نفره، جدول سودوکو و نمونه سوال برای سلایق گوناگون وجود دارند.

 

نکات آموزشی

همه اعضای خانواده را تشویق کنید تا در چالش اپلیکیشن شرکت کنند. از هر کدام از اعضای خانواده درخواست کنید تا یک اپلیکشن رایگان یادگیری زبان را در تبلت یا گوشی همراه خود دانلود کنند. می‌توانید چند لغت کلیدی را برای جستجو تعیین کنید. برای مثال عبارت «یادگیری انگلیسی کودکان»، «تمرین مکالمه انگلیسی» و «متناوباً». بعضی از اپلیکیشن‌هایی برتر را که خواندن و مهارت زبانی را ارتقا می‌دهند بررسی کنید. از همه اعضای خانواده درخواست کنید که در مورد اپلیکیشن‌های خود صحبت کنند. آنها می‌توانند در مورد عملکرد آنها صحبت کنند و بگویند از چه چیز در مورد آن اپلیکیشن خوش‌شان می‌آید. سپس رأی‌گیری کنید که اپلیکیشن مورد علاقه خانواده کدام است.

یادگیری زبان از طریق شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی فرصت‌های فراوانی برای تعامل به زبان انگلیسی فراهم می‌کنند. از این امکان غافل نشوید.

نکات آموزشی برای ۱۳ تا ۱۸ساله‌ها

صفحه فیسبوک انگلیسی دانشگاه کمبریج نکات روزانه، نمونه سؤال‌ها، فعالیت‌ها و توصیه‌هایی برای یادگیری انگلیسی ارائه می‌دهد و دانشجویان سراسر دنیا را به گفتگو به انگلیسی تشویق می‌کند.

اگر هنوز کمی شک دارید

مجتمع فنی تهران : فناوری آشفته‌بازار بسیار بزرگی است. توصیه اصلی ما به شما این است که احتمالات خوب و بد را بپذیرید و به خاطر داشته باشید که ما همه زبان‌آموز هستیم. نکته هیجان‌انگیز در مورد فناوری این است که کودکان، والدین و دبیران همه با هم و در یک زمان در حال یادگیری فناوری دیجیتال هستند. فناوری به‌طور مداوم در حال تغییر و پیشرفت است. تلاش کنید، تلاش کنید، تلاش کنید و دوباره تلاش کنید. کودکان باید یاد بگیرند که استفاده از فناوری برای کشف کردن، کاوش، آزمایش، خلق کردن و دستیابی به فرصت‌های جدید به معنای داشتن ذهنی باز است.

 

منبع: Cambridgeenglish

ترجمه: منیر ایرانشاهی

پربازدیدترین مقالات