جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
۱k

اهمیت بازی برای کودکان در یادگیری زبان

بچه‌‌ها زندگی می‌کنند که بازی کنند

اهمیت بازی برای کودکان در یادگیری زبان

شاید این پرسش برای شما هم پیش آمده باشد که چرا باید بازی را در فرایند یادگیری وارد کنیم؟ آیا این واقعاً ایده خوبی است؟ ما گاه فکر می‌کنیم بازی مخصوص بچه‌‌ها است و باید برای تفریح و بیرون از کلاس انجام شود. اما معلمان از بازی‌‌ برای لذت‌بخش‌ کردن درس استفاده می‌کنند و همچنین برای تمرین لغات و دستور زبان یا برای تمرین در شرایط واقعی و نقش بازی کردن.(آموزش زبان انگلیسی کودکان)

دپارتمان زبان انگلیسی مجتمع فنی تهران

بازی‌‌ها برای یادگیری بسیار باارزش هستند و گروهی در مؤسسه کمبریج‌انگلیش در حال حاضر به‌صورت جدی درباره فواید بازی‌‌های ویدیویی در یادگیری پژوهش می‌کند. طبق تحقیقات این گروه، بچه‌‌ها در تمام سنین با استفاده از بازی‌‌های ویدیویی در یادگیری و به‌خاطر آوردن چیزهایی که آموخته‌اند بهره می‌برند.

 

بازی کردن برای بچه‌‌ها جدی است

بازی‌‌ها برای آموزش در تمام سنین مفید هستند اما مخصوصاً برای فراگیران جوان مهم‌ترند. تحقیقات نشان می‌دهند که بازی‌‌ها برای رشد و سلامت کودک بسیار حیاتی هستند. بازی‌‌ها به بچه‌‌ها امکان می‌دهند که بفهمند چه چیزهایی را می‌دانند و چه چیزهایی را نمی‌دانند. همچنین بازی‌‌ها به آنها امکان می‌دهند از طریق آزمون و خطا، پیدا کردن راه حل برای مشکلات، پیدا کردن بهترین استراتژی‌‌ و ساختن اعتماد به نفس خود، مهارت‌‌های جدید را تجربه کنند.

در زندگی پرمشغله امروزی ارزش بازی‌‌ها به‌سرعت فراموش می‌شود. ما گاه فکر می‌کنیم بازی برای وقت گذراندن بچه‌‌ها مناسب نیست و به‌جای آن بچه‌‌ها باید بر آموزش تمرکز کنند. اما محققان و متولیان آموزش به این باورند که باید بازی را یک ابزار آموزشی جدی بدانیم.

بچه‌ها از طریق بازی می‌توانند مهارت‌‌ فکر کردن و سایر مهارت‌هایی را کسب کنند که در آینده به آنها کمک خواهند کرد، از جمله در یادگیری زبان. تعادل بین لذت و چالش در بازی آن را تبدیل به بهترین وسیله برای آموزش می‌کند.

 

کلم بروکلی با لایه شکلات

انواع مختلفی از بازی‌ وجود دارد و بعضی از آنها برای آموزش بهتر از بقیه هستند. «کلم بروکلی با لایه شکلات» توصیف چیزی است که از بیرون به نظر یک بازی جذاب می‌رسد اما اصلاً جذاب نیست. بچه‌‌ها معمولاً سریعاً این نوع بازی‌‌ها را تشخیص می‌دهند و همان‌طور که بچه‌ای گفته است: «من بازی را دوست دارم، به شرطی که کسل‌کننده نباشد.» یک بازی آموزنده باید واقعی و دقیق باشد.

مجتمع فنی تهران : چه بازی و تمرینی برای بچه‌ها مناسب است؟ یک بازی باید به ارتباط نزدیکی با موقعیت‌‌های واقعی داشته تا بچه‌ها بتوانند راه حل‌‌هایی برای مشکلات پیدا کنند و به همین دلیل بازی باید معنادار باشد. هدف خلق کردن تجربه‌ای معنا‌دار و کامل است و همان‌طور که تحقیقات نشان می‌دهند، یادگیری از این طریق به یادماندنی‌تر، لذت‌بخش‌تر و اثرگذارتر است.

 

مترجم: شایان حسن خوانساری

منبع: Cambridgeenglish

 

پربازدیدترین مقالات