جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
۱k

شغل باربر بندر

شغل باربر بندر

وظایف شغلی باربر

کار کردن در شغل باربر نیازمند نیروی بدنی فراوان است، اما دستمزد بالایی دارد و بسته به محیط کاری شما ممکن است این دستمزد افزایش پیدا کند.

چکیده

باربران اغلب حین کار آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند و از آموزش‌هایی که کارفرمایان یا اتحادیه‌های کارگری فراهم می‌کنند استفاده می‌کنند. کارفرمایان به دنبال کسانی هستند که از نظر جسمی و بدنی قدرت جابه‌جا کردن کالا‌های بزرگ و سنگین را داشته باشند. بسته به جایی که در آن کار می‌کنید، لازم است کالاها و مواد گوناگون را در با وزن و اندازه‌های مختلف جابه‌جا کنید. بار برانی که تجربه کار با ماشین‌آلات سنگین مانند ماشین‌های کامیون کمپرس را دارند، از بقیه شانس بیشتری دارند. بسیاری از فرصت‌های شغلی این حوزه نیازمند توانایی کار با ماشین‌آلات حمل بار هستند.

شغل باربری

اگر دوست دارید در فضای باز کار کنید و تجهیزات و کالاهای بزرگ را جابه‌جا کنید و به حوزه حمل و نقل کالا علاقمند هستید، می‌توانید به شغل باربری فکر کنید. در این شغل شما باید محموله‌های بزرگ را از یک کشتی یا ماشین از طریق کابل به بندر، اسکله و بارانداز یا برعکس منتقل کنید.

کار کردن در شغل باربر نیازمند نیروی بدنی فراوان است، اما دستمزد بالایی دارد و بسته به محیط کاری شما ممکن است این دستمزد افزایش پیدا کند. کارفرمایان برای این شغل به دنبال داوطلبانی هستند که آموزش‌های لازم، تجربه و مهارت کافی را داشته باشند.

آموزش مورد نیاز برای باربری

باربران اغلب حین کار آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند و بیشتر کارفرمایان انتظار دارند که کارکنان این حوزه مدرک دیپلم داشته باشند. باربران در حین شغل از آموزش‌هایی که کارفرمایان یا اتحادیه‌های کارگری فراهم می‌کنند استفاده می‌کنند و در این آموزش‌ها کارکنان مجرب به بقیه آموزش می‌دهد.

بسیاری از کارفرمایان ترجیح می‌دهند که کسانی را برای این شغل انتخاب کنند که گواهینامه رانندگی یا مدارک لازم برای استفاده از ماشین‌آلات حمل بار را داشته باشد و داشتن گواهینامه کامیون می‌تواند مزیت محسوب شود. باربران در بعضی مواقع لازم است بسته به موقعیت شغلی خود گواهینامه‌های لازم را تهیه کنند، مثلاً باربرانی که روی جرثقیل کار می‌کنند باید آزمون استاندارد کار با این ابزار را با موفقیت بگذرانند.

تجربه کاری باربران

در این حوزه تجربه کاری بسته به جایی که در آن کار می‌کنید می‌‌تواند سرمایهای بسیار بزرگ و مزیت بسیار خوبی برای پیدا کردن موقعیت‌های شغلی بهتر باشد. کارفرمایان به دنبال کسانی هستند که از نظر جسمی و بدنی قدرت جابه‌جا کردن کالا‌های بزرگ و سنگین را داشته باشند. بسته به جایی که در آن کار می‌کنید، لازم است کالاها و مواد گوناگون را در با وزن و اندازه‌های مختلف جابه‌جا کنید.

بار برانی که تجربه کار با ماشین‌آلات سنگین مانند ماشین‌های کامیون کمپرس را دارند، از بقیه شانس بیشتری دارند. بسیاری از فرصت‌های شغلی این حوزه نیازمند توانایی کار با ماشین‌آلات حمل بار هستند.

مهارت‌های مورد نیاز باربران

از آنجایی که باربران مسئول جابه‌جایی بار و کار با تجهیزات سنگین باربری هستند، باید قدرت بدنی بالایی داشته باشد. همچنین باید روابط اجتماعی و مهارت‌های بین‌فردی را دارا باشند تا بتوانند به توصیه‌های مسئولان عمل کنند و بارها را به‌درستی منتقل کند.

مهارت‌های کار با دست برای این شغل بسیار مهم هستند، به ویژه اگر قرار است با ماشین‌آلات مختلف کار کنند. همچنین‌ها باید مهارت‌های اولیه ریاضی را برای محاسبه میزان باری که می‌توان در یک کشتی یا در یک مکان معین جا داد داشته باشند.

فضای کاری بابری

باربران اغلب در بندر یا اسکله کار می‌کنند، اما همچنین باربران ممکن است در شرکت‌های انبارداری و حمل و نقل نیز مشغول به کار شوند. کالاها باید در تمام طول شبانه‌روز منتقل شود و به همین دلیل لازم است باربران آمادگی داشته باشند در طول روز و در طول شب کار کنند. اغلب لازم است آنها در فضای بیرونی و در شرایط آب و هوای مختلف کار کند و گاهی لازم است در جاهای مرتفع کار کنند.

از آنجایی که باربران گاه با مواد و مصالح خطرناک و تجهیزات سنگین کار می‌کنند، باید ابزارهای لازم را داشته باشد و کلاه و دستکش ایمنی بپوشند و مسائل ایمنی را رعایت کنند. اغلب در این شغل دستمزد به‌صورت ساعتی پرداخت می‌شود و اگر باربران مهارت‌ها و سابقه لازم را داشته باشند، ممکن است دستمزد آنها افزایش یابد.

جمع‌بندی

اگر دوست دارید در فضای باز کار کنید و تجهیزات و کالاهای بزرگ را جابه‌جا کنید و به حوزه حمل و نقل کالا علاقمند هستید، می‌توانید به شغل باربری فکر کنید. در این شغل شما باید محموله‌های بزرگ را از یک کشتی یا ماشین از طریق کابل به بندر، اسکله و بارانداز یا برعکس منتقل کنید. بسیاری از کارفرمایان ترجیح می‌دهند که کسانی را برای این شغل انتخاب کنند که گواهینامه رانندگی یا مدارک لازم برای استفاده از ماشین‌آلات حمل بار را داشته باشد و داشتن گواهینامه کامیون می‌تواند مزیت محسوب شود.

نویسنده: داکل مک‌سویین (Dachell McSween)

منبع: Work.Chron.com

مترجم: بهناز دهکردی

 

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران  گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شوید.

 

 

پربازدیدترین مقالات