جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
۸۴۸

زبان آموزان بزرگسال چه می‌خواهند؟

زبانآموزان بزرگسال چه می‌خواهند؟

بزرگسالان را بهتر بشناسید تا بتوانید برای آنها آموزش بهتری ارائه دهید

آموزش به بزرگسالان خوشایند است چرا که آنها معمولاً بیشتر از دیگر زبان‌آموزان برای یادگیری انگیزه دارند.

 آنها اغلب یادگیری زبان انگلیسی را انتخاب می‌کنند تا سطح کاری خود را ارتقا دهند، یا به اهداف شخصی دیگری همچون گرفتن ویزای دانشجویی از کشورهای انگلیسی‌زبان برسند. این زبان‌آموزان احتمالاً بیشتر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی یا دبیرستان به یادگیری زبان دوم تمایل نشان می‌دهند، زیرا زبان انگلیسی را یک زبان جهانی می‌دانند و به هر آنچه که بتواند مهارت‌های ارتباطی آنها را تقویت کند آگاه هستند. به کمک موارد زیر سعی کنید زبان‌آموزان بزرگسال خود را بهتر بشناسید.

یک. ببینید بزرگسالان به دنبال چه هستند

معمولاً می‌توانید برای زبان‌آموزان بزرگسال، مطالب درسی را بر اساس اهداف آنها برنامه‌ریزی کنید. اگر زبان‌آموزان نیاز به یادگیری زبان در رشته‌های کاری خود دارند، می‌توانید مجموعه‌ای از لغات تخصصی مشاغل را به آنها آموزش دهید و در مورد شرایط مختلف کاری با آنها صحبت کنید.

از جمله موضوعات مربوط به مشاغل، می‌توان از انگلیسی در سفر، اعداد، پول رایج و مکالمه‌های روزمره‌ای که افراد می‌توانند در محیط کاری انگلیسی از آنها استفاده کنند نام برد. اگر زبان‌آموزان به این دلیل انگلیسی را می‌آموزند که بتوانند ویزای خاصی را دریافت کنند، توجه کنید که چه آزمون‌هایی را باید پشت سر بگذارند یا چه مهارت‌هایی را باید کسب کنند. این اطلاعات را می‌توان از طریق جستجو در سایت‌های اینترنتی به دست آورد.

توجه به نمرات قبلی آنها می‌تواند نقاط ضعف زبان‌آموزان را نشان دهد. زبان‌آموزان بزرگسال در سطح پیشرفته تمرین‌های متداول گفتاری بیشتری لازم دارند، به‌طوری که افزایش سطح شیوایی و روانی صحبت کردن و دامنه کلمات آنها مد نظر باشد. برای زبان‌آموزان بزرگسال سطح مقدماتی، محتوای درسی قطعاً مشابه زبان‌آموزان جوان‌تر خواهد بود ولی حتی در این سطح هم می‌توانید مطالب خاصی را در برنامه درسی آنها بگنجانید که با نیاز زبان‌آموزان منطبق باشند. خلاصه اهداف زبان‌آموزان بزرگسال بر نوع محتوای آموزشی تأثیر می‌گذارد.

 

دو. رفتار درست با بزرگسالان را پیدا کنید

زبان‌آموزان بزرگسال معمولاً به دنبال ارتقا سطح مهارت‌های گفتاری خود هستند و بر خلاف دانش‌آموزان جوان‌تر، قواعد دستوری چندان مورد نظر آنها نیست. بعضی زبان‌آموزان ممکن است سعی کنند که مطالب درسی را که آماده کرده‌اید به بحث آزاد تبدیل کنند. این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که زبان‌آموز به مطالب درسی شما علاقه‌ای نشان ندهد. بنابراین، برنامه درسی خلاقانه‌ای طراحی کنید.

در زمان شروع دوره، با زبان‌آموزان خود در رابطه با جلسات بحث آزاد صحبت کنید. مثلاً یک روز در هفته یا ده دقیقه اول هر جلسه را به بحث آزاد اختصاص دهید. وقتی به این صورت برنامه‌ریزی کنید، زبان‌آموزان احتمالاً تمایل بیشتری به تمرکز بر مطالب درسی و ادامه کلاس خواهند داشت.

 

بپرسید بر چه چیزهایی باید تمرکز کنید

 درست مثل همه دوره‌های زبان انگلیسی (به عنوان زبان دوم)، تمرکز کلاس بایستی بر روی برقراری ارتباط با دیگران باشد. در حالی که زبان‌آموزان جوان را باید به صحبت کردن تشویق کنید و این مهم‌ترین بخش کلاس شما خواهد بود، زبان‌آموزان بزرگسال اغلب مشتاق صحبت و گفتگو هستند. بنابراین بالا بردن مهارت های شنیداری آنها بسیار حائز اهمیت است.

زبان‌آموزان به‌ویژه در سطح پیشرفته، نیاز دارند بتوانند ایده‌های خود را بیان کنند، پیشنهاد دهند و مؤدبانه موافقت یا مخالفت خود را مطرح کنند. بنابراین در بحث‌های متداول به‌راحتی شرکت می‌کنند و در موقعیت‌های اجتماعی، صحبت کردن آنها بی‌ملاحظگی یا گستاخی تلقی نمی‌شود. این گونه بحث‌ کاملاً با ساختارهای سوال و جواب که دانش‌آموزان در سطح مقدماتی شروع به یادگیری آنها می‌کنند متفاوت است.

بی‌شک، زبان‌آموز به مهارت‌های گفتاری و شنیداری فعال احتیاج دارد و بر خلاف زمانی که زبان‌آموزان مطلبی را می‌خوانند، گوش کردن و پاسخ دادن به دیگران به درک سریع مطالبی که تنها یک بار بیان می‌شوند نیاز دارند. برای رسیدن به این هدف، لازم است زبان‌آموزان تمرین‌های زیادی انجام دهند. بنابراین به آنها گفتن عبارت‌هایی چون «عذرخواهی می‌کنم، من متوجه نشدم.» یا «ممکنه لطفاً تکرار کنید؟» را یاد دهید.

 

 کمک کنید اعتماد به نفس آنها افزایش یابد

 مجتمع فنی تهران :بزرگسالانی که شروع به یادگیری زبان دوم می‌کنند، ممکن است از توانایی‌های گفتاری خود آگاهی نداشته باشند. بنابراین مهم است که با تشویق و تمرین‌های ساده، اعتماد به نفس آنها را بالا برد. آنها کمتر از بچه‌ها تمایل به خواندن شعر‌های کودکانه یا انجام حرکات خاص دارند. در نتیجه، تمرین‌هایی را برنامه‌ریزی کنید که برای آنها انگیزه‌بخش باشند.

در کلاسی که همه زبان‌آموزان آن بزرگسال هستند، تمایلی برای خواندن شعر «سر، شانه، زانو، پا» وجود ندارد. ولی اگر با زبان‌آموزان بزرگسال سطح مقدماتی کار می‌کنید، می‌توانید یک الگوی مناسب دیگر جایگزین این نوع شعرها بکنید. از نظر یک زبان‌آموز بزرگسال شعر خواندن و فعالیت‌های دیگر، آموزش و یادگیری محسوب نمی‌شود. پس روش تدریس در این کلاس‌ها باید متفاوت باشد.

بر اساس انگیزه زبان‌آموزان بزرگسال، از تمرین‌هایی استفاده کنید که تا حدودی جدی باشند، نه صرفاً سرگرم‌کننده. محتوای دروس بیشتر از قالب و شیوه تدریس شما آنها را به یادگیری ترغیب می‌کند.

 می‌توانید عناوین درسی بیشتری را با زبان‌آموزان بزرگسال پیش ببرید، اما در نهایت محتوای درسی بیشتر به این بستگی دارد که چرا زبان‌آموز انگلیسی را یاد می‌گیرد و چه اهدافی را از این یادگیری دنبال می‌کند. فارغ از اینکه نگران نظم و قوانین کلاسی خود هستید یا خیر، زمان بیشتری از کلاس را به مهم‌ترین مسئله، یعنی آموزش زبان انگلیسی اختصاص دهید. 

 

مترجم: زهرا محرر

منبع: Busyteacher

 

پربازدیدترین مقالات