جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
۲k

مصاحبه برای شغل پیشخدمت رستوران

مصاحبه برای شغل پیشخدمت رستوران

در مصاحبه برای شغل پیشخدمت چه پرسش‌هایی مطرح می‌شود؟

علاوه بر توصیف مهارت‌ در پیشخدمت بودن و توضیح سابقه کاری خود، باید شخصیت خود را نیز نشان دهید زیرا در حوزه رستوران‌داری این امر، عامل مهمی در موفقیت شغلی شماست.

چکیده

شاید به نظر برسد مصاحبه برای شغل پیشخدمت برای کسانی که در حوزه مواد غذایی و رستوران سررشته دارد بسیار آسان است، اما در واقع مصاحبه برای شغل پیشخدمت بیشتر شبیه آزمون بازیگری است تا یک مصاحبه شغلی معمولی، زیرا ممکن است از شما بخواهند توانایی‌های خود را کار پیشخدمت و شیوه رفتار با مشتریان را عملاً نشان دهید.

علاوه بر توصیف مهارت‌های خود در پیشخدمت بودن و توضیح سابقه کاری خود، باید شخصیت خود را نیز نشان دهید زیرا در حوزه رستوران‌داری این امر عامل مهمی در موفقیت شغلی شماست. اگر مدیر از رفتار و شخصیت شما خوشش بیاید، ممکن است در همان لحظه شما را استخدام کند.

لباس مناسب بپوشید

هنگام مصاحبه برای شغل پیشخدمت لباس مناسب مهم است. لازم است محافظه‌کار لباس بپوشید، حتی اگر برای کار در یک رستوران معمولی مصاحبه می‌دهید. لباس‌های نامناسب مانند لباس کوتاه و باز، صندل و جین نپوشید. لباسی پوشیده بپوشید که در همه فضاها قابل قبول باشد.

زیاد آرایش نکنید و زیورآلات زیادی با خودتان نداشته باشید، حتی اگر مدیر مجموعه سایر پیشخدمت‌ها را ترغیب می‌کند که به خودشان برسند تا مشتریان بیشتری جذب کنند. کفش‌های مناسب و راحت بپوشید و در مورد لباس فرم کار در آنجا بپرسید و اگر لازم است اندازه‌های خود را بدهید تا اگر بلافاصله پس از مصاحبه مشغول به کار شدید، لباس فرم مناسب شما را تهیه کنند.

رفتار مناسب

پیشخدمت و سایر کارکنان رستوران باید خوشرو و مؤدب باشند و رفتاری دوستانه و در عین حال حرفه‌ای از خود نشان دهند. سعی کنید در مصاحبه بیشتر از اینکه این ویژگی‌های خود را توضیح دهید آنها را به نمایش بگذارید و براساس آنها رفتار کنید. مسئول استخدام به‌عنوان بخشی از فرایند مصاحبه از شما می‌خواهد منو را معرفی کنید تا ببیند چقدر می‌توانید اطلاعات لازم را حفظ و منتقل کنید. آماده باشید تا در مورد غذاهای ویژه روز صحبت کنید و مهارت خود را نشان دهید.

سابقه کاری

در مصاحبه دست‌کم دو نسخه از رزومه خود را همراه داشته باشید، یکی برای مدیر استخدام و دیگری برای خودتان تا بتوانید از روی آن سابقه کاری خود را توضیح دهید. اگر بیش از یک نفر از شما مصاحبه می‌کنند، به تعداد کافی نسخه رزومه همراه خود ببرید. وقتی سابقه کاری خود را توصیف می‌کنید، صرفاً از روی رزومه نخوانید.

در مورد شغل قبلی خود در حرفه پیشخدمتی صحبت کنید و آنها را به ترتیب زمانی ذکر کنید. رستوران‌هایی را که در آنها کار کرده‌اید توصیف کنید و وظایف خود را در آنها شرح دهید. در صورت نیاز نام سرپرست و اطلاعات تماس او را ارائه دهید. آماده باشید تا در مورد اینکه چرا شغل قبلی خود را ترک کرده‌اید توضیح دهید. بگویید که مشتریانی دارید که براساس خدمات و رفتار شما دوست دارند به رستورانی که شما در آن کار می‌کنید بیایند.

تأکید بر مهارت‌های قابل انتقال

اگر پیشتر پیشخدمت نبوده‌اید، مهارت‌ها و توانایی‌های مورد نیاز برای این شغل را بررسی کنید و ببینید کدام یک از آنها را می‌توانید از شغل پیشین خود به این شغل منتقل کنید. برای نمونه، کار در رستوران بسیار شبیه کار کردن در فروشگاه‌های خرده‌فروشی است، زیرا در هر دو فضا باید بتوانید سریع و بهینه کار کنید.

اگر در حوزه خرده‌فروشی سابقه و تجربه دارید، توضیح دهید که چگونه مهارت‌های ارتباطی و خدمات‌رسانی شما باعث شد در شغل پیشین موفق شوید. تجربه خود در فروش را به توانایی خود در ارائه و تبلیغ منوی رستوران پیوند بزنید.

اگر در شغل پیشخدمت نیاز باشد بتوانید صورت‌حساب را نیز تهیه کنید، می‌توانید به مهارت‌های خود در کار با فناوری و سیستم‌های حسابرسی که اغلب در رستوران‌ها از آنها استفاده می‌شود اشاره کنید. در مورد قدرت حافظه خود صحبت کنید، زیرا پیشخدمت اغلب وقتی فرصت نوشتن ندارد، لازم است بتواند تعداد سفارش‌های مشتریان را حفظ کرده و به آشپزخانه منتقل کند.

در دسترس بودن

درباره میزان در دسترس بودن و انعطاف خود توضیح دهید. اگر می‌توانید در شیفت‌های جداگانه کار کنید یا ساعت کاری مشخصی دارید و مثلاً لازم است برای درس یا کار تمام‌وقت خود وقت بگذارید، شرایط خود را توضیح دهید. موفقیت در استخدام احتمالاً به میزان در دسترس بودن شما وابسته است. بگویید که می‌توانید هر زمان که لازم باشد کار را شروع کنید و برای این منظور آماده هستید.

جمع‌بندی

پیشخدمت و سایر کارکنان رستوران باید خوشرو و مؤدب باشند و رفتاری دوستانه و در عین حال حرفه‌ای از خود نشان دهند. سعی کنید در مصاحبه بیشتر از اینکه این ویژگی‌های خود را توضیح دهید آنها را به نمایش بگذارید و براساس آنها رفتار کنید.

وقتی سابقه کاری خود را توصیف می‌کنید، صرفاً از روی رزومه نخوانید. در مورد شغل قبلی خود در حرفه پیشخدمتی صحبت کنید و آنها را به ترتیب زمانی ذکر کنید. رستوران‌هایی را که در آنها کار کرده‌اید توصیف کنید و وظایف خود را در آنها شرح دهید.

نویسنده: روت میهیو (Ruth Mayhew)

منبع: Work.Chron

مترجم: بهناز دهکردی

 

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شوید.

 

مقاله مرتبط : 

هنگام مصاحبه برای کار در فست‌فود چه پرسش‌هایی مطرح می‌شود؟

پربازدیدترین مقالات