جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
۲k

کار در فست‌فود

هنگام مصاحبه برای کار در فست‌فود چه پرسش‌هایی مطرح می‌شود؟

بسیاری از کار کنانی که به‌صورت ساعتی در فست‌فود کار می‌کند، در ادامه دستیار مدیر و مدیر فست‌فود می‌شوند و حتی ممکن است خودشان یک رستوران راه بیندازند.

چکیده

کار کردن در  رستوران‌های فست‌فود می‌تواند مزایای بسیاری علاوه بر وعده‌های غذایی مجانی داشته باشد. اگر در مصاحبه برای کار در فست‌فود به بهترین شکل عمل کنید و در یک فروشگاه زنجیره‌ای یا یک شرکت یا مغازه کوچک فست‌فود در محل زندگی خود استخدام شوید می‌توانید، از مزایای کار در این مکان بهره‌مند شوید.

بسیاری از کار کنانی که به‌صورت ساعتی در فست‌فود کار می‌کند، در ادامه به دستیار مدیر و مدیر فست‌فود تبدیل می‌شوند و حتی ممکن است شغل مهم‌تری نیز به دست بیاورند و خودشان یک رستوران راه بیندازند. در نتیجه اگر در هنگام مصاحبه برای این شغل بتوانید پشتکار و تعهد خود را به کار سخت نشان دهید، می‌توانید این شغل را به یک مسیر مطمئن و آینده‌دار برای خود تبدیل کنید

برای مصاحبه آماده شوید

پیش از رفتن به مصاحبه در مورد آن شغل و شرکتی که می‌خواهید با آنها مصاحبه کنید، اطلاعات کافی را کسب کنید و درباره محصولات، تاریخچه، فرهنگ، نقاط قوت و ضعف آنها اطلاعات کافی به دست بیاورید. این دانش کمک می‌کند که نشان دهید شما به شغلی که می‌خواهید انتخاب کنید علاقه‌مند هستید و توجه کافی را دارید.

لباس تمیز و مرتب و کفش مناسب بپوشید. کمی زودتر برای مصاحبه حاضر شوید تا نشان دهید که همیشه سروقت هستید. از خودتان انرژی و شوق نشان دهید، رفتار مثبت و خوشایند داشته باشید و با به پرسش‌های مصاحبه‌کننده دقیق پاسخ دهید.

تحقیقات شما درباره آن رستوران یا شرکت نشان می‌دهد که شما این کار را جدی می‌گیرید و می‌خواهید در برخورد اول تأثیر خوبی بگذارید. بخش استخدام شرکت مک‌دونالد توصیه می‌کند که پیش از شروع مصاحبه، خود را برای پاسخ دادن به پرسش‌هایی مانند اینکه «چرا می‌خواهید اینجا کار کنید؟» و «چرا شما بهترین گزینه برای این شغل هستید؟» آماده کنید.

تاریخچه کاری خود را توضیح دهید

مسئولان استخدام توصیه می‌کنند که بهتر است در فرم‌های شغلی نشان دهید که سابقه شغلی مرتبط شما در حوزه صنعت رستوران‌های فست‌فود چقدر است. اگر پیشتر کارمند فروش یا صندوق‌دار یا پیشخدمت یا مدیر رستوران بوده‌اید، باید آماده باشید تا درباره وظایف و مسئولیت‌های خود توضیح دهید و بگویید که چگونه از پس آنها بر می‌آیید. تعهد خود را به کار نشان دهید تا کسی که با شما مصاحبه می‌کنند بدانند که شما روحیه کار تیمی دارید.

از توانایی‌های خود برای ارائه خدمات عالی و به‌موقع به مشتریان، مثال‌های ملموس بیاورید، زیرا این مهم‌ترین اصل در صنعت رستوران‌های فست‌فود است. برای نمونه نشان دهید که وقتی ناگهان تعداد زیادی مشتری به سراغ شما می‌آیند، چگونه موقعیت را مدیریت می‌کنید و خصوصیات کار تیمی شما چگونه خود را نشان می‌دهد، وقتی همکاران شما مجبور هستند به صفحه طولانی مشتریان یا سفارش‌های فراوان پاسخ دهند.

اگر بیشتر در این حوزه تجربه‌ای ندارید، به مصاحبه‌کننده بگویید که شما از اهمیت خدمات مشتریان آگاه هستید و علاقه‌مندید جنبه‌های مختلف این شغل را یاد بگیرید.

درباره آموزش‌های پیشین خود صحبت کنید

درباره آموزش‌هایی صحبت کنید که پیشتر در مشاغل مختلفی که انجام داده‌اید فرا گرفته‌اید، از جمله به توانایی‌هایی اشاره کنید که در آنها متخصص هستید و آنهایی که فکر می‌کنید می‌توانید خود را در آنها تقویت کنیم. توضیح دهید که چگونه آموزش‌ها به شما کمک کرده‌اند از یک موقعیت شغلی به موقعیت شغلی دیگر در صنعت فست‌فود بروید.

بگویید که علاقه‌مند هستید آموزش‌های بیشتری ببینید تا با تغییرات شتابان این حوزه همراه شوید. بر وفاداری خود به شغل و شرکت متبوع خود تأکید کنید. در رستوران‌های فست‌فود نرخ جابجایی کارکنان بسیار بالاست. اگر خود را فردی معرفی کنید که با اغلب کارکنان در این حوزه متفاوت هستید و دوست دارید در این شغل بمانید و در آن پیشرفت کنید، از سایر داوطلبان برای این شغل متمایز می‌شوید و امتیاز بیشتری کسب می‌کنید.

پرسش‌های خود را آماده کنید

فهرستی از پرسش‌ها آماده کنید که وقتی مصاحبه‌کننده در پایان مصاحبه از شما می‌پرسد «آیا پرسشی درباره این شغل یا این شرکت دارید؟» بتوانید از او بپرسید. مثلاً می‌توانید درباره وظایف شغلی خود و سلسله مراتب گزارش‌دهی و وظایف و سرپرستان خود بپرسید. همچنین درباره شیوه ارزیابی عملکرد و آموزش‌هایی که به شما داده خواهد شد و نیز در مورد فرصت‌های رشد شغلی بپرسید.

پس از مصاحبه از مصاحبه‌کننده تشکر کنید یا پیامی برای رو بفرستید و از زمانی که برای شناخت توانایی‌های شما صرف کرده است تشکر کنید. این کار یک رفتار حرفه‌ای است که نشان می‌دهد شما فرد مسئولیت‌پذیری هستید و ممکن است برای شغل مورد نظر آنها مناسب باشید.

جمع‌بندی

لباس تمیز و مرتب و کفش مناسب بپوشید. کمی زودتر برای مصاحبه حاضر شوید تا نشان دهید که همیشه سروقت هستید. از خودتان انرژی و شوق نشان دهید، رفتار مثبت و خوشایند داشته باشید و با به پرسش‌های مصاحبه‌کننده دقیق پاسخ دهید.

در رستوران‌های فست‌فود  نرخ جابجایی کارکنان بسیار بالاست. اگر خود را فردی معرفی کنید که با اغلب کارکنان در این حوزه متفاوت هستید و دوست دارید در این شغل بمانید و در آن پیشرفت کنید، از سایر داوطلبان برای این شغل متمایز می‌شوید و امتیاز بیشتری کسب می‌کنید.

منبع: Work.Chron

مترجم: بهناز دهکردی

 

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شوید.

 

پربازدیدترین مقالات