جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
۳k

در مصاحبه برای شغلی در کارخانه چگونه صحبت کنیم؟

مصاحبه شغلی در کارخانه

در مصاحبه برای شغلی در کارخانه چگونه صحبت کنیم؟

آشنایی شما با برند و محصولات کارفرما برای او بسیار مهم است. توضیح دهید که چه چیزی در مورد محصولات آنها برای شما جالب است و چرا علاقه‌مند شدید برای این شغل خاص تقاضا بدهید.

چکیده

در مورد حضور به‌موقع خود در محل کار صحبت کنید و بگویید که اهمیت این امر را می‌دانید. در مورد وفاداری، سطح مسئولیت‌پذیری و تعهد خود نسبت به کارفرما نیز صحبت کنید. بگویید به دنبال رابطه کاری طولانی‌مدت می‌گردید و نشان دهید که به کار تیمی بسیار متعهد هستید. کارگران کارخانه و به‌ویژه آنهایی که در خط مونتاژ کار می‌کنند باید کار تیمی را خوب بشناسند.

مصاحبه در کارخانه

کسانی که به دنبال شغلی در کارخانه می‌گردند و می‌خواهند در مصاحبه آن شرکت کنند، باید بدانند چه چیزی در انتظار آنهاست و بتوانند خود را برای آن آماده کنند. در مصاحبه برای شغلی در کارخانه اغلب از تکنیک‌های مرسوم مصاحبه استفاده می‌شود و باید به پرسش‌های فردی که مصاحبه را انجام می‌دهد، پاسخ کامل بدهید و سپس در مورد شغل مورد نظر و شرکت آنها پرسش‌های تکمیلی را بپرسید.

مصاحبه‌کننده از شما انتظار دارد متعهد شوید که هر روز به موقع سر کار حاضر شوید و کار تیمی را به رسمیت بشناسید تا بتوانید محصولات باکیفیت برای مشتریان نهایی تولید کنید. بهتر است برای کار در کارخانه به همان شیوه‌ای خود را برای مصاحبه آماده کنید که در مورد سایر مصاحبه‌ها انجام می‌دهید و فراموش نکنید که بعد از مصاحبه از فرد مصاحبه‌کننده به خاطر وقتی که گذاشته است تشکر کنید.

کارخانه را بررسی کنید

شرکت‌های کاریابی توصیه می‌کنند پیش از درخواست برای استخدام، شرکت مورد نظر را بررسی کنید تا تصوری پیدا کنید از اینکه آنها چه نیروهایی استخدام می‌کنند. مطالعه تاریخچه شرکت، محصولات و خدمات آنها و درآمدهای کلی شرکت برای شما مفید خواهد بود. فهرستی از پرسش‌هایی که می‌خواهید در مورد اهداف تولیدی شرکت، زمان تعطیلات و نحوه کار بپرسید آماده کنید.

به پرسش‌هایی که مصاحبه‌کننده می‌پرسد به‌دقت گوش دهید و پاسخ‌های کامل و جامع بدهید. صحبت‌های او را بسنجید و از او در مورد وجود یا عدم وجود اتحادیه کارگری بپرسید. اگر اتحادیه کارگری وجود دارد، در مورد نوع قرارداد بپرسید و جویا شوید آیا تاکنون اعتصاب کارگری داشته‌اند یا خیر.

لباس مناسب بپوشید

اگرچه کارگران کارخانه اغلب لباس‌های غیررسمی یا لباس کار بر تن می‌کنند، برای مصاحبه و در جریان استخدام باید لباس مناسب این فرایند را بر تن کنید. لباس مناسب برای مصاحبه شامل کت ‌و شلوار یا پیرهن‌ و شلوار تیره است. لباس رسمی و مرتب بپوشید که در عین حال راحت نیز باشد و کفش مناسبی که بتوانید در صورت لزوم با آن راه بروید و جاهای مختلف کارخانه را ببینید.

سابقه کاری خود را در کارخانه‌های دیگر توصیف کنید

مشاغل پیشین خود را به ترتیب زمانی شرح دهید و با آخرین شغل خود آغاز کنید. اگر پیشتر در کارخانه‌ای کار کرده‌اید آن را توضیح بدهید و در توصیف شرح حال خود بر کارهای مربوط به کارخانه و بخش تولید تمرکز کنید. برای نمونه آشنایی خود با را فرایندهای مونتاژ و وظایف کارکنان برای حفظ کیفیت محصول تولیدشده شرح دهید.

کارگران تولیدی باید توجه بسیاری به جزئیات داشته باشند، بتوانند با دیگران همکاری کنند، بازخوردهای مفید را بشنوند و آنها را به کار بگیرند و بتوانند اضطراب خود را مدیریت کنند. اگر این ویژگی‌ها را داشته باشید و در مصاحبه به آنها تأکید کنید، به احتمال زیاد گزینه مطلوبی خواهید بود. همچنین در مورد ویژگی‌های شخصی خود صحبت کنید که باعث شده‌اند در شغل پیشین خود موفق شوید.

اطلاعات خود را در مورد محصولات مطرح کنید

آشنایی شما با برند و محصولات کارفرما برای او بسیار مهم است. توضیح دهید که چه چیزی در مورد محصولات آنها برای شما جالب است و چرا علاقه‌مند شدید برای این شغل خاص تقاضا بدهید. بگویید که دوست دارید بخشی از تیمی باشید که چنین محصولات باکیفیتی تولید می‌کند.

همچنین در مورد تجربیات خود با همین نوع محصولات صحبت کنید که پیشتر در تولید آنها نقش داشته‌اید. برای نمونه، اگر در صنعت خودرو تجربه دارید، مهارت‌های خود در مونتاژ بخش‌های مختلف خودرو توضیح دهید. مصاحبه‌کننده از اینکه شما بتوانید محصولات پیچیده را مونتاژ کنید بسیار استقبال می‌کند.

بر مهارت‌های فناوری خود تأکید کنید

پرسش‌هایی که در مصاحبه از کارگران پرسیده می‌شوند گاه مربوط به مهارت‌های فناوری فرد هستند. بسیاری از مشاغل در حوزه تولید و کارخانه مستلزم کار با فناوری‌های متعدد هستند. در مورد تجربه پیشین خود در حوزه فناوری‌های مونتاژ صحبت کنید یا توضیح دهید که چرا یادگیری فناوری‌های جدید برای شما بسیار آسان است. به مصاحبه‌کننده بگویید که عادت دارید در خط مونتاژ از فناوری‌های جدید استفاده کنید و از او بپرسید در آینده قرار است چه فناوری‌های جدیدی در امر تولید و بخش‌های مختلف کارخانه مورد استفاده قرار بگیرند.

بر وفاداری خود تأکید کنید

در مورد حضور به‌موقع خود در محل کار صحبت کنید و بگویید که اهمیت این امر را می‌دانید. همچنین در مورد وفاداری، سطح مسئولیت‌پذیری و تعهد خود نسبت به کارفرما صحبت کنید. بگویید به دنبال رابطه کاری طولانی‌مدت هستید و نشان دهید که به کار تیمی بسیار متعهد هستید. کارگران کارخانه و به‌ویژه آنهایی که در خط مونتاژ کار می‌کنند باید کار تیمی را خوب بشناسند. به‌علاوه، پرسش‌هایی در مورد شیفت‌های کار و فرصت‌های ترفیع بپرسید که نشان دهید شما برای کار خود انگیزه دارید و می‌خواهید رشد کنید.

جمع‌بندی

شرکت‌های کاریابی توصیه می‌کنند پیش از درخواست برای استخدام شرکت مورد نظر را بررسی کنید تا تصوری پیدا کنید از اینکه آنها چه نیروهایی استخدام می‌کنند. مطالعه تاریخچه شرکت، محصولات و خدمات آنها و درآمدهای کلی شرکت برای شما مفید خواهد بود. پرسش‌هایی در مورد شیفت‌های کار و فرصت‌های ترفیع بپرسید که نشان دهید شما برای کار خود انگیزه دارید و می‌خواهید رشد کنید.

بسیاری از مشاغل در حوزه تولید و کارخانه مستلزم کار با فناوری‌های متعدد هستند. در مورد تجربه پیشین خود در حوزه فناوری‌های مونتاژ صحبت کنید یا توضیح دهید که چرا یادگیری فناوری‌های جدید برای شما بسیار آسان است. آیا تجربه مصاحبه برای کار در کارخانه‌ دارید؟ تجربه خود را در کامنت برای ما بنویسید.

منبع: work.chron

مترجم: بهناز دهکردی

 

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شوید.

پربازدیدترین مقالات