جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
۴k

۱۰ گام تا حرفه‌ای شدن در بازار رمزارزها در مجتمع فنی تهران (بخش نخست)

 

۱۰ گام تا حرفه‌ای شدن در بازار رمزارزها در مجتمع فنی تهران (بخش نخست)

در تدوین سرفصل دوره‌های تحلیل و معامله‌گری در بازارهای پولی و مالی بین‌الملل و همچنین کارگاه جامع مدیریت سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها در دپارتمان علوم مالی و حسابداری مجتمع فنی تهران، بیش از هر چیز به کاربردی بودن مفاهیم و تربیت نیروی متخصص و کارآمد توجه شده است. زیرا آنچه آینده شغلی و مالی افراد فعال در این حوزه را تضمین می‌کند، تخصص و حرفه‌ای بودن آنهاست.

برخلاف آنچه در برخی صفحات زرد اینستاگرامی از طریق تبلیغات پیاپی در حال نمایش است، حرفه‌ای بودن در دنیای سرمایه‌گذاری و معامله‌گری مفهومی بسیار فراگیر و عمیق‌ دارد. به عبارت دیگر، شما هرگز نمی‌توانید صرفاً با خرید یک پکیج آموزشی یا دیدن چند ویدئو کوتاه در اینستاگرام یا یوتیوب به جمع افراد حرفه‌ای در این حوزه بپیوندید. زیرا برخلاف آنچه در ظاهر به نظر می‌رسد، این شغل ظاهری زیبا و فریبنده، اما باطنی بسیار خشن دارد و یک ‌معامله‌گر همواره تحت سیطره امواج سهمگین بازار قرار دارد، تا حدی که بسیاری از ‌معامله‌گران در عمل مقهور شرایط مخالف با معاملات‌شان می‌شوند و ناخواسته حتی تا مرز ورشکستگی می‌روند.

در اثبات این مدعا کافی است به دنیای پیرامون خود نگاهی بیندازید؛ اگر کسب درآمد و ثروت از طریق معامله یا سرمایه‌گذاری در بازارهای پولی و مالی با شناوری بالا امری سهل و آسان بود و کسب مهارت در این حوزه تنها با خرید پکیج‌ها یا مطالعه چند کتاب و چند کلیک بر روی کلید‌های  Buyو Sell میسر می‌شد، باید این سئوال را از خود بپرسیم که چرا این همه فقیر در دنیا وجود دارد؟ آیا آنها نمی‌توانستند با چند کلیک ساده درآمد کسب کنند؟ یا چرا بسیاری از آرزوها که دستیابی به آنها فقط نیازمند پول بیشتر است، هنوز برای بسیاری از افراد با وجود تلاش‌های مستمر در این راه محقق نشده است؟

پس قطعاً حرفه‌ای شدن در این حوزه از مسیر دیگری می‌گذرد. اما این بدان معنا نیست که الزاماً باید بیشتر تلاش کرد، بلکه به این معناست که باید به‌صورت صحیح، بهینه و هدفمند تلاش کرد. در این راستا ده گام را طراحی کرده‌ایم که مطالعه آنها در ادامه این مقاله می‌تواند مسیر حرفه‌ای شدن را برای شما تسهیل کند. این گام‌ها که بر اساس حقایقی انکارناپذیر و برگرفته از تجارب شخصی و حاصل تعامل با بیش از ۲۸۰۰ دانشجو طی یک دهه اخیر هستند، با توجه به محدودیت‌ها و عوامل بیرونی و درونی ‌معامله‌گران طراحی شده‌اند و پذیرش و عمل به هر یک از این توصیه‌ها می‌تواند شما را یک گام به سمت حرفه‌ای شدن نزدیک‌تر کند.

     گام اولسرمایه‌گذاری روی خودتان

باید بپذیرید مبلغی که بابت آموزش می‌پردازید (اعم از خرید منابع یا ثبت نام در کلاس‌ها) هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری روی خودتان و آینده شغلی است که انتظارش را دارید.

به شخصه هیچ فرد حرفه‌ای را نمی‌شناسم که بدون سرمایه‌گذاری در امر آموزش، به تخصص کافی رسیده باشد و اگر هم چنین باشد، با بررسی پیشینه وی قطعاً به این نتیجه خواهید رسید که چندین برابر هزینه آموزش را به دلیل سعی و خطا به مرور زمان از دست داده است و به عبارت دیگر، نه‌تنها هزینه آموزش را چند برابر پرداخت کرده، بلکه عمر خود را که ارزشمندترین و جبران‌ناپذیر‌ترین سرمایه زندگی است، به بهای کسب تجربه و علم از طریق سعی و خطا هزینه کرده است. پس در خصوص پرداخت هزینه‌های آموزش سخت‌گیر نباشید اما همواره نکته‌سنج باشید.

به خاطر داشته باشید برای ‌معامله‌گر شدن تنها به یافتن پاسخ چهار پرسش اساسی نیاز داریم:

1-    روند بازار چگونه است (صعودی، نزولی یا خنثی)؟

2-    نقطه ورود به معامله (قیمت مناسب) کجاست؟

3-    نقطه خروج از معامله (قیمت مناسب) کجاست؟

4-    قدرت روند چگونه است (پرقدرت، متوسط یا ضعیف)؟

بنابراین هر دوره آموزشی، پکیج آموزشی، کتاب، روش، ابزار و غیره را که پاسخی برای این پرسش‌ها یا بخشی از آنها ندارند یا پاسخی تکراری یا ناکارآمد به آنها می‌دهند از خود دور کنید، زیرا صرفاً موجب اتلاف وقت و هزینه شما خواهند شد. همچنین برخی اسامی و عناوین جدید یا کلمات اختصاری که بعضاً برای شما جدید و جذاب هستند، صرفاً با هدف بازاریابی و فروش بیشتر دوره‌ها و محتوای قدیمی در پوسته‌ای جدید ارائه می‌شوند. که این امر در بحث تحلیل تکنیکال بسیار شایع است. پس در این خصوص بسیار هوشیار باشید و با نگاهی نقادانه از مجری دوره بخواهید که در خصوص محتوای دوره به شما توضیح کافی ارائه دهد.

نکته دیگر اینکه باید به عنوان یک اصل انکار‌ناپذیر بپذیرید که اگر در یک کلاس عمومی ثبت نام می‌کنید و مطالعاتی از قبل داشته‌اید، احتمال دارد بخشی از مباحث دوره برای شما تکراری باشند، زیرا سرفصل دوره‌های آموزشی را بر اساس نیازهای عمومی می‌نویسند و برای افراد با دانش بیشتر سفارشی‌سازی نمی‌شوند. پس در کلاس‌های عمومی باید صبور باشید یا شاید بهتر باشد درخواست نیاز‌سنجی آموزشی بدهید تا مدرس پس از مشورت با شما، یک طرح درس اختصاصی برای شما تدوین کند و یک دوره خصوصی را بگذرانید.

نکته بسیار مهم دیگر در بحث تحلیل و معامله‌گری آن است که ابزارها و روش‌های جدید هرگز و لزوماً متضمن موفقیت شما نخواهند بود، بلکه در بسیاری موارد می‌توانند عامل زیان شما شوند.

توجه داشته باشید که بازار سرمایه دارای نوسانات پیاپی است و بقا و دوام یک ابزار در بلندمدت و ماندگاری آن در این حوزه نشان‌دهنده این است که آن ابزار از امتحانات سخت روزگار عبور کرده و همچنان ابزاری موفق است. لذا قدمت یک ابزار نه تنها نکته‌ای منفی نیست، بلکه متضمن تطابق آن با بازارهای مختلف و تحت شرایط متنوع است. به عنوان مثال اندیکاتور MACD محصول سال ۱۹۷۹ است و بیش از ۴۰ سال است که در تمام بازارها و در تمام تایم فریم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنان محبوب خاص و عام است. اما ابزارها و تکنیک‌های نوین حداقل نیازمند یک دهه استفاده، آزمون و ارزیابی در بازارهای متنوع و شرایط مختلف هستند تا بتوان با اطمینان نسبی از آنها بهره برد.

علاوه بر موارد فوق، همواره یک پرسش مشترک ذهن مخاطبان من را در طی این سال‌ها به خود مشغول کرده است؛ چقدر زمان نیاز است تا یک فرد مبتدی به یک متخصص در این حوزه تبدیل شود؟

در این حرفه نیز همچون سایر مشاغل قانون ۱۰ هزار ساعت حاکم است. بر اساس این قانون برای حرفه‌ای شدن در یک فعالیت تخصصی و نسبتاً پیچیده نیاز است که حداقل ۱۰ هزار ساعت در آن حرفه وقت صرف کنید که معمولاً بخشی از این زمان صرف سعی و خطا و آموختن از طریق تجربه‌های تلخ و شیرین می‌شود. در نتیجه اگر در طی شبانه‌روز هیچ کار دیگری انجام ندهیم و حتی زمانی را که صرف خوردن، نوشیدن، خوابیدن یا پرداختن به سایر نیاز‌های اساسی و حیاتی می‌شود به کار مورد علاقه‌ خود اختصاص دهیم، به یک سال و یک ماه و بیست روز زمان نیاز داریم تا در زمره افراد حرفه‌ای آن رشته قرار بگیریم که در عمل انجام چنین برنامه کاری فشرده‌ای غیرممکن است و نهایتاً در صورتی که بتوانیم بسیار دقیق، منظم و بهینه عمل کنیم، فقط می‌توانیم یک شیفت کاری را که حدود ۸ ساعت است، به‌طور نسبتاً مفید به کار مورد علاقه‌مان بپردازیم و بدین ترتیب می‌توان گفت برای حرفه‌ای شدن در این حوزه به حدود ۴ سال فعالیت بهینه و مستمر در تحلیل و معامله‌گری بازار سرمایه نیاز است.

اما همانطور که گفته شد احتمالاً بخش قابل توجهی از این زمان صرف آموختن از طریق سعی و خطاها خواهد شد که می‌توان آن را از طریق سرمایه‌گذاری در امر آموزش تقلیل داد. زیرا با آموزش تحت نظر یک مدرس مجرب از طریق انتقال بهینه دانش و تجربیات مدرس می‌توانید شاهد رشد و بهبود عملکرد خود با سرعتی چشمگیر باشید.

دوره‌های تحلیل و معامله‌گری دارای بخش‌هایی مشترک و بخش‌هایی تخصصی هستند و برای دستیابی به یک دانش کارآمد و کسب تخصص لازم باید با نگرشی عمیق‌تر نسبت به انتخاب یک دوره آموزشی اقدام کرد. در این خصوص و به‌طور خلاصه می‌توانید جداول راهنمای زیر را بررسی کنید و بر اساس علاقمندی‌ خودتان نسبت به انتخاب یکی از دوره‌های تحلیل و معامله‌گری یا هر دو آنها اقدام کنید.

 

عناوین سرفصل‌های دوره  جامع مدیریت سرمایه‌گذاری در بازارهای پولی و مالی بین‌الملل (FX & CFD)

ساعت

عملي

ساعت

تئوري

 
 

مبانی و مقدمات بازارهای پولی و مالی بین‌الملل:

این فصل متمرکز بر مفاهیم مبادله، نظام‌های ارزی، مالیه بین‌الملل و مبادلات بین بانکی است و موجب تقویت قدرت تحلیل بنیادی و درک عمیق‌تر مفاهیم در تحلیل بازار ارز، فلزات گران‌بها، نفت و اوراق بهادار در بازارهای آمریکا و اروپا و شاخص‌های مالی مطرح بین‌المللی خواهند شد.

0

5

 

آشنایی با بازارهای پولی مالی بین‌الملل، بازیگران این بازارها و نحوه انجام معامله در این بازارها:

این فصل بر مفاهیم مورد نیاز در معاملات نوین همچون استفاده از اعتبار تا ۳۰۰۰ برابر مبلغ سرمایه یا کسب سود در بازارهای نزولی است. همچنین مباحث این بخش تاحدی بر مدیریت معاملات و به‌کارگیری و مدیریت بهینه سرمایه متمرکز است و به‌نحوی طراحی شده‌ است که دانش‌پذیر را از هرگونه نیاز به مطالعه منابع دیگر بی‌نیاز می‌کند.

4

2

 

مبانی تحلیل تکنیکال و تحلیل خطی بازار:

در این فصل ابتدا با نمودارسازی، انواع نمودار قیمت، به‌کارگیری نمودار در تحلیل بازار و انواع جریان‌های قیمت آشنا می‌شوید. سپس اولین گام‌های تحلیل بازار و یافتن روند و قیمت‌های مناسب برای ورود و خروج از بازار آموزش داده خواهد شد و در نهایت یک سیستم ابتدایی اما کامل و قدرتمند را جهت انجام معاملات فرا خواهید گرفت. همچنین اولین گام برای انجام معاملات بر روی حساب‌های تمرینی در این فصل برداشته خواهد شد و به عنوان اولین تجربه تحلیل و معامله‌گری، بر روی حساب‌های تمرینی به همراه استاد معامله خواهید کرد.

5/7

5/1

 

تحلیل رفتار خریدار/فروشنده و الگوهای شمعی ژاپنی:

در این بخش از دوره یاد خواهید گرفت که چگونه به تفکر و خرد جمعی پی ببرید و به بیان عامیانه، زبان نمودارخوانی را فرا خواهید گرفت. آشنایی با الگوهای نموداری نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا خرد جمعی در پس‌زمینه نوسانات بازار را درک کنید، بلکه با نحوه شناسایی نقاط عطف نمودار و یافتن سطوحی از قیمت که بیشترین پتانسیل را برای تغییر جهت دارند آشنا خواهید شد.

همچنین در ادامه این فصل با گزینه‌های حرفه‌ای‌تری جهت خروج اتوماتیک از بازار تحت شرایط سودآور یا زیان‌ده نیز آشنا می‌شوید و در بخش کارگاهی دوره با آنها کار کرده و به آنها تسلط پیدا می‌کنید.

5/8

0

 

آشنایی با الگوهای نموداری:

 الگوهای نموداری کلاسیک دارای قابلیت ذخیره پتانسل معاملات یا گسست آنها هستند و می‌توانند وضعیت بازار را برای دوره‌ای نسبتاً کوتاه تحکیم کنند یا موجب تغییر جهت آن و شکل‌گیری روند مخالف شوند. با شناسایی این الگوها، سودآوری یک ‌معامله‌گر می‌تواند تا چندین برابر افزایش یابد.

همچنین در این فصل با انواع سفارشات ورود به بازار و نحوه به‌کارگیری آنها آشنا خواهید شد. فراگیری این موارد به شما کمک می‌کنند تا حتی در زمان عدم حضور در بازار بتوانید سفارشات خرید و فروش خود را به‌نحوی کارآمد مدیریت کنید. در بخش کارگاهی کلاس نیز تجربیات ارزشمندی را در شناسایی الگوها و به‌کارگیری سفارشات ورود کسب خواهید کرد.

4

0

 

شاخص‌های نموداری (اندیکاتورها):

اگر به دنبال بخش علمی تحلیل تکنیکال هستید، قطعاً این بخش توجه شما را جلب خواهد کرد. زیرا اندیکاتورها بر پایه علم ریاضیات و آمار طراحی شده و به‌کارگرفته می‌شوند. از اندیکاتورها برای شناسایی روندها، سطوح کف یا سقف بازار و حتی نواحی اشباع از خرید یا فروش می‌توان استفاده کرد.

همچنین توسط اندیکاتورها می‌توان سریع‌ترین و قوی‌ترین سیگنال ژنراتورها را طراحی کرد و بدین ترتیب نه تنها از هرگونه سرویس پیش‌بینی بازار بی‌نیاز خواهید شد، بلکه با کسب مهارت در این حوزه می‌توانید خدماتی مشابه نیز به سایرین ارائه دهید.

9

0

 

طراحی یک برنامه تجاری موفق (تدوین استراتژی):

پس از یادگیری تحلیل تکنیکال می‌توانید یک طرح استراتژیک تحلیلی برای خودتان ایجاد کنید و با مطالبی که در این بخش می‌آموزید، تکنیک‌های پیشرفته‌تر مدیریت معاملات، مدیریت سرمایه، مدیریت بحران یا افزایش ضریب سودآوری را نیز به آن اضافه کنید.

در این بخش می‌آموزید چگونه از تمامی امکانات خود به‌صورت بهینه در جهت دستیابی به هدف استفاده کنید و با افزودن تکنیک‌های پیچیده‌تر مدیریت سرمایه و معاملات، جان تازه‌ای به سیستم معاملاتی خود ببخشید.

همچنین در این بخش با صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک ارزی و نحوه ایجاد و مدیریت آنها آشنا می‌شوید. متعالی‌ترین شغل در تحلیل و معامله‌گری در بازارهای پولی و مالی بین‌الملل، سبدگردانی ارزی و مدیریت حساب‌های PAMM است که با اندکی تلاش مستمر و انگیزه کافی، ‌معامله‌گران دانش‌آموخته در این دوره می‌توانند این جایگاه را کسب کنند. حتی اگر علاقمند به مدیریت حساب‌های PAMM نیستید، این سرفصل کمک می‌کند روش مؤثر ارزیابی و انتخاب صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک ارزی پربازده را بیاموزید و از آن در جهت سرمایه‌گذاری‌های شخصی استفاده کنید.

2

0

 

طراحی، آزمون و بهینه‌سازی استراتژی‌های معاملاتی:

پس از تدوین یک استراتژی باید آن را تست و ارزیابی کرد و در صورت موفقیت نسبی وارد مرحله بهینه‌سازی استراتژی خواهیم شد تا آن را به حداکثر کارایی برسانیم.

به همین دلیل در این فصل، کار با  Simulator و Strategy Tester  آموزش داده می‌شود. کار با شبیه‌ساز (Simulator) به شما کمک می‌کند چندین سال نوسانات بازار را تنها در چند ماه تجربه کنید و از این طریق کمک چشمگیری به افزایش مهارت شما در مدت زمانی کوتاه می‌کند.

همچنین در این فصل یاد می‌گیرید چگونه بخش زیادی از کارهای تکراری تحلیل و معامله‌گری را به رایانه واگذار کنید و از قدرت، دقت و خستگی‌ناپذیری آن در جهت انجام معاملات خودکار (Auto-Trading) بهره‌مند شوید. یادگیری این بخش افق جدیدی را به سمت دنیایی حرفه‌ای‌تر برای شما باز خواهد کرد که ترکیبی از تفکر استراتژیک ‌معامله‌گران و علم برنامه‌نویسی است.

17

0

 

تحلیل شاخص‌های اقتصادی و عوامل بنیادی اثرگذار بر بازارهای پولی و مالی بین‌الملل.

در این فصل به شکلی کاملاً کاربردی اخبار و شاخص‌های اقتصادی و اثر آنها بر روند قیمت‌ها بررسی خواهد شد و با مهم‌ترین و اثرگذارترین شاخص‌های اقتصادی بر روند بازار آشنا می‌شوید.

همچنین با Global Calendar آشنا می‌شوید، نحوه استفاده از این تقویم اقتصادی را فرا می‌گیرید و از این ابزار کاربردی جهت برنامه‌ریزی ساعات معاملات، تدوین استراتژی‌های خبر، مدیریت بحران‌های مالی ناشی از اعلان اخبار، استراتژی‌های کاهنده ریسک اخبار و شاخص‌های اقتصادی، کاهش ریسک و افزایش سودآوری استفاده خواهید کرد.

8

5/3

 

جمع كل

60

12

 

 

کارگاه جامع تحلیل و معامله‌گری در بازار رمزارز از دو دوره مجزا تحت عناوین «دوره مبانی و مقدمات رمزارزها (ارز دیجیتال)» و «دوره پیشرفته تحلیل و معامله‌گری رمزارزها (ارز دیجیتال)» تشکیل شده است که گذراندن این دو دوره می‌تواند دانش لازم جهت کارشناسی پروژه‌های سرمایه‌گذاری یا تحلیل و معامله‌گری در این حوزه را فراهم کند. در ادامهمی‌توانید سرفصل تفصیلی هر دو بخش را ملاحظه فرمایید.

 

عناوین سرفصل‌های کارگاه جامع تحلیل و معامله‌گری در بازار رمزارز

(دوره مبانی و مقدمات)

ساعت

عملي

ساعت

تئوري

 
 

ورود به دنیای تجارت ارز و فلزات گران‌بها:

این فصل متمرکز بر مفاهیم بنیادین مبادله، نظام‌های ارزی، تفاوت انواع پول و شرح معایب و مزایا در نظام‌های پولی مختلف است و به‌طور اخص در این فصل انواع پول با پشتوانه فلزی و پول حاکمیتی (FIAT) مورد بررسی قرار می‌گیرند تا دانش‌پذیر به درک عمیقی از تفاوت نظام‌های پولی مرسوم و نظام پولی رمزارز برسد و در ادامه پشتوانه ارزهای قدرتمند جهانی و شاخص‌های Payroll اثرگذار بر نرخ رمزارزها که پل ارتباطی بین نظام ارزی مرسوم و رمزارز است مورد بررسی قرار می‌گیرند.

0

5/1

 

مهاجرت به دنیای پول دیجیتال:

در این فصل دانش‌پذیر با صنعت استخراج رمزارز از منظر فنی بیشتر آشنا می‌شود و می‌توان گفت این فصل مشتمل بر خلاصه‌ای از تاریخچه و توسعه بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساختار‌یافته برای مبادله، چالش‌های تولید یک دارایی رمزنگاری‌شده و نحوه مبادله و تشریح زیرساخت زنجیره بلوک و نقش آن در مبادله است که در کنار ارائه اطلاعات کاربردی در این خصوص، دانش‌پذیر را برای فراگیری مفاهیم پیچیده‌تر آماده می‌کند.

همچنین با وب‌سایت‌های مرجع جهت بررسی یک رمزارز و نحوه ارزیابی آن آشنا می‌شود. از موارد دیگر مورد بحث در این سرفصل انواع روش‌های استخراج رمزارز و سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

0

4

 

توسعه رمزارزها و محصولات مرتبط:

توسعه محصولات و خدمات در حوزه رمزارز طیف گسترده‌ای از درآمدزایی در این حوزه را تشکیل می‌دهد. اما هدف از این سرفصل آشنایی دانشجو با حیطه توسعه‌پذیر در مقوله رمزارز است، نه آموزش یا ایده‌پردازی در این حوزه که نیازمند تهیه طرح تجاری‌سازی محصولات و خدمات و آشنایی با برنامه‌نویسی تخصصی در این حوزه است. همچنین در این فصل دانشجو با قراردادهای هوشمند، انواع توکن‌ها و NFT نیز آشنا می‌شود و وجه تمایز آنها را عمیقاً درک خواهد کرد. علاوه بر این، اندکی نیز با پیجویی رمزارزها، تنظیم‌گری مقررات، نظارت و قوانین حاکم در این حوزه آشنا می‌شود.

0

5/2

 

خرید، نگهداری و انتقال رمزارزها:

در این فصل دانش‌پذیر با انواع روش‌های تجارت و مبادله و انواع روش‌های تحلیلی آشنا می‌شود و می‌تواند با رجوع به وب‌سایت‌های مرجع تا حد زیادی رمزارزهای ارزشمند جهت سرمایه‌گذاری و معامله‌گری را از یکدیگر تفکیک کند. همچنین در این سرفصل انواع کیف پول، روش نصب و راه‌اندازی کیف پول‌های نرم‌افزاری و روش‌های امن جهت حفظ و نگهداری رمزارزها آموزش داده خواهد شد و دانش‌پذیر با نحوه احراز هویت در سایت‌های صرافی و انتقال و حوالجات رمزارزی نیز بیشتر آشنا می‌شود.

3

0

 

سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها

مباحثی که در این فصل دنبال می‌شوند شامل تأمین مالی، کشف چالش‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری روی یک رمزارز خاص و انتخاب بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری، تعیین افق سرمایه‌گذاری، یافتن بهترین سطوح برای خرید و فروش، تفکیک پروژه‌های ارزشمند از کلاهبرداری‌ها، ایجاد و بهینه‌سازی یک سبد رمزارز و ده‌ها نکته مؤثر دیگر است و در این راه باید علاوه بر فاکتورهای مالی و سرمایه‌گذاری، لبه تکنولوژیک پروژه‌های رمزارز محور نیز مورد بررسی قرار گیرند که همه این موارد و ده‌ها نکته کاربردی دیگر در این سرفصل به شکل مفید گنجانده شده‌اند.

5/2

5/2

 

تحلیل بنیادی رمزارزها

خبرها، نظرها، شایعات و واقعیت در دنیای رمزارزها مبنای قضاوت ما برای انتخاب و سرمایه‌گذاری بر روی یک رمزارز هستند. لذا اعتبارسنجی و تعیین شاخص‌های بنیادی و قابل تحلیل یک رمزارز از مهم‌ترین و مفصل‌ترین مواردی است که در این سرفصل به بررسی آن خواهیم پرداخت.

4

7

 

جمع كل

 

5/9

5/17

 

 

 

عناوین سرفصل‌های دوره

ساعت

عملي

ساعت

تئوري

 
 

تحلیل خرد جمعی بازار:

شناسایی عوامل اثرگذار بر خرد جمعی در بازار رمزارز، تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر بازار رمزارز، تحلیل تلفیقی به کمک شاخص Fear and greed، تحلیل تلفیقی به کمک شاخص Bull & Bear Index و تحلیل تلفیقی به کمک شاخص  Bitcoin Sentiment مباحثی هستند که در این سرفصل به تشریح آنها پرداخته خواهد شد.

1

5/0

 

مبانی تحلیل تکنیکال و تحلیل خطی بازار:

در این فصل ابتدا با نمودارسازی، انواع نمودار قیمت، به‌کارگیری نمودار در تحلیل بازار و انواع جریان‌های قیمت آشنا می‌شوید و سپس اولین گام‌های تحلیل بازار و یافتن روند و قیمت‌های مناسب برای ورود و خروج از بازار آموزش داده خواهد شد و در نهایت یک سیستم ابتدایی اما کامل و قدرتمند را جهت انجام معاملات فراخواهید گرفت. همچنین اولین گام برای انجام معاملات بر روی حساب‌های تمرینی در این فصل برداشته خواهد شد و به عنوان اولین تجربه تحلیل و معامله‌گری بر روی حساب‌های تمرینی به همراه استاد معامله خواهید کرد.

5

1

 

تحلیل رفتار خریدار/فروشنده و الگوهای شمعی ژاپنی:

در این بخش از دوره یاد خواهید گرفت که چگونه به تفکر و خرد جمعی پی ببرید و به بیان عامیانه، زبان نمودارخوانی را فرا خواهید گرفت. آشنایی با الگوهای نموداری نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا خرد جمعی در پس‌زمینه نوسانات بازار را درک کنید، بلکه با نحوه شناسایی نقاط عطف نمودار و یافتن سطوحی از قیمت که بیشترین پتانسیل را برای تغییر جهت دارند آشنا خواهید شد.

همچنین در ادامه این فصل با گزینه‌های حرفه‌ای‌تری جهت خروج اتوماتیک از بازار تحت شرایط سودآور یا زیان‌ده نیز آشنا می‌شوید و در بخش کارگاهی دوره با آنها کار کرده و به آنها تسلط پیدا می‌کنید.

4

0

 

آشنایی با الگوهای نموداری:

الگوهای نموداری کلاسیک دارای قابلیت ذخیره پتانسل معاملات یا گسست آن هستند و می‌توانند وضعیت بازار را برای دوره‌ای نسبتاً کوتاه تحکیم کنند یا موجب تغییر جهت آن و شکل‌گیری روند مخالف شوند که با شناسایی این الگوها، سودآوری یک ‌معامله‌گر می‌تواند تا چندین برابر افزایش یابد.

همچنین در این فصل با انواع سفارشات ورود به بازار و نحوه به‌کارگیری آنها آشنا خواهید شد. فراگیری این موارد به شما کمک می‌کنند تا حتی در زمان عدم حضور در بازار بتوانید سفارشات خرید و فروش خود را به‌نحوی کارآمد مدیریت کنید و در بخش کارگاهی کلاس نیز تجربیات ارزشمندی را در شناسایی الگوها و به‌کارگیری سفارشات ورود کسب خواهید کرد.

4

0

 

شاخص‌های نموداری (اندیکاتورها):

اگر به دنبال بخش علمی تحلیل تکنیکال هستید قطعاً این بخش توجه شما را جلب خواهد کرد، زیرا اندیکاتورها بر پایه علم ریاضیات و آمار طراحی شده و به ‌کار گرفته می‌شوند. از اندیکاتورها برای شناسایی روندها، سطوح کف یا سقف بازار و حتی نواحی اشباع از خرید یا فروش می‌توان استفاده کرد.

همچنین توسط اندیکاتورها می‌توان سریع‌ترین و قوی‌ترین سیگنال ژنراتورها را طراحی کرد و بدین ترتیب نه‌تنها از هرگونه سرویس پیش‌بینی بازار بی‌نیاز خواهید شد، بلکه با کسب مهارت در این حوزه می‌توانید خدماتی مشابه نیز به سایرین ارائه دهید.

8

0

 

مدیریت معاملات و مدیریت سرمایه

با توجه به ریسک مضاعف موجود در بازار رمزارز، مهم‌ترین نکته در معامله‌گری این نمادها حفظ و حراست از سرمایه و جلوگیری از ورشکستگی است و سپس در گام بعد می‌توان در خصوص افزایش سودآوری تکنیک‌هایی را به‌ کار برد. لذا در این فصل با مفاهیمی همچون بازار دوطرفه و فروش پیش از خرید، مدیریت و تخصیص سرمایه بر اساس ریسک معاملات، استراتژی‌های مدیریت بحران و پیشگیری از زیان، استراتژی‌های محافظت از سود و افزایش آن، قفل (Hedge) معاملات در نمادهای همگن و غیرهمگن و بهترین زمان برای بازکردن قفل آنها، آشنا خواهید شد. همچنین به‌طور گذرا به تدوین استراتژی معاملاتی، پلن‌نویسی برای مدیریت معاملات، مدیریت سرمایه و ثبت وقایع در Trading Journal‌ می‌پردازیم.

5/4

2

 

استقرار و راهاندازی ایستگاه معاملاتی (Trade Station)

چالش‌ها و فرصت‌های کار با یک پلتفرم بین‌المللی برای ‌معامله‌گران ایرانی، احراز هویت در صرافی‌های بین‌المللی، معرفی یکی از بهترین صرافی‌های بین‌المللی و قوانین حاکم بر آن (به اقتضای شرایط در زمان برگزاری دوره)، معرفی سایر صرافی‌های بین‌المللی رمزارز، روش‌های جایگزین صرافی برای معاملات رمزارزها، راه‌اندازی یک ایستگاه معاملاتی و ملزومات آن از جمله مواردی هستند که در این فصل به آنها می‌پردازیم.

1

2

 

کار با پلتفرم تحت وب صرافی خارجی

کار با Trading View و معرفی امکانات آن، نحوه واریز پول و شارژ کیف پول در صرافی، کارمزد معاملات و هزینه نگهداری، معرفی ابزارهای مشتقه و سایر امکانات صرافی، معاملات اهرمی در صرافی، شرایط تخصیص آن به معاملات و نحوه تسویه حساب معاملات اهرمی، ایزوله کردن کیف پول معاملات از اندوخته احتیاطی، انتقال ارز دیجیتال و پول به خارج از صرافی و چندین مورد دیگر در این بخش به‌طور کارگاهی مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

7

0

 

معاملات  Futuresدر یک صرافی خارجی

معرفی معاملات Futures و تفاوت آن با معاملات Spot و تعریف مفاهیم Perpetual و Delivery شاخص‌ترین موضوعات مورد بررسی در این فصل هستند.

2

0

 

جمع كل

 

5/36

5/5

 

 

نویسنده: عرفان معتضد، مدرس دوره‌های تحلیل و معامله‌گری مجتمع فنی تهران

 

پایان بخش اول

ادامه دارد ..

 لینک ثبت نام 

 

 

پربازدیدترین مقالات