جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
۶k

تتوکار کیست؟ معایب و خطرات شغل تتوکار

تتوکار کیست؟

معایب و خطرات شغل تتوکار

استفاده از سوزن برای انتقال مرکب و جوهر به پوست مشتریان می‌توانند تتوکار را در خطر ابتلا به بیماری‌هایی که مشتریان به آنها مبتلا هستند قرار دهد. هنرمندان ‌تتوکار باید همچنین رابطه نزدیکی با هر بیماری مربوط به خون در مشتریان خود داشته باشد و ممکن است به آن بیماری مبتلا شوند.

چکیده

تتوکار کسی است که آثار هنری دائمی روی پوست خلق می‌کند و بدن مشتریان را زینت می‌دهد. از آنجایی که بوم این هنرمند، پوست مشتریان است، تتوکار نمی‌تواند هیچ خطایی مرتکب شود.(دپارتمان دانش و سلامت)

در کنار خطرات این کار، البته ‌تتوکار بودن مزایای هم دارد، مانند ساعات کار منعطف و کسب درآمد از طریق فعالیت‌های هنری و همچنین کار کردن با گروهی از افراد خلاق که همانند خود فرد اشتیاق کار هنری روی بدن را دارند. خطرات و معایبی نیز برای این شغل وجود دارد، از جمله درآمد نامطمئن و امکان بیماری و سرایت بیماری.

شغل ‌تتوکار

‌تتوکار هنرمندی است که بسته به میزان مشتریان خود در طول روز درآمدش متنوع است. بیشتر ‌تتوکاران در یک استودیو کار می‌کنند و درصدی از سود آن استودیو در هر روز به آنها تعلق می‌گیرد. در برخی موارد هنرمندان ‌تتوکار بر اساس تعداد پروژه‌ها دستمزد دریافت می‌کنند.

برخی مراکز زیبایی بر اساس ساعت کار به ‌تتوکار دستمزد می‌دهند و معنایش این است که دستمزد آنها بستگی به میزان مشتریانی دارد که به آن مرکز یا استودیو معرفی می‌کنند. این عدد ممکن است از هر روز به روز دیگر بسیار متفاوت باشد.

برای هنرمندان تتوکار انعام نیز در نظر گرفته می‌شود و بسیاری از هنرمندان تتوکار بر انعام روزانه مشتریان خود متکی هستند که از هر مشتری به مشتری دیگر بسیار متفاوت است. شروع کار به عنوان هنرمند ‌تتوکار بسیار چالش برانگیز است. برای به دست آوردن درآمد مستمر و ثابت در این حوزه تلاش بسیاری لازم است و هیچ تضمینی وجود ندارد. اما ‌تتوکاران موفق و ثروتمندی نیز وجود دارند که یادآوری می‌کنند این حوزه می‌تواند پتانسیل بسیار بالایی داشته باشد. برای نمونه ‌تتوکار معروف و ستاره تلویزیون، ایمی جیمز (Ami James) هر ساعت حدود ۵۰۰ دلار درآمد دارد.

خطر بیماری در شغل تتوکار

تتوکار از نقاشی روی پوست مشتریان به کمک سوزن درآمد کسب می‌کند. استفاده از این سوزن برای انتقال مرکب و جوهر به پوست مشتریان می‌توانند تتوکار را در خطر ابتلا به بیماری‌هایی که مشتریان به آنها مبتلا هستند قرار دهد. هنرمندان ‌تتوکار باید همچنین رابطه نزدیکی با هر بیماری مربوط به خون در مشتریان خود داشته باشد و ممکن است به آن بیماری مبتلا شوند.

برای کاهش خطر این بیماری‌ها، هنرمند تتوکار باید احتیاط‌های لازم مربوط به سلامت خود را انجام دهد، از جمله پوشیدن دستکش هنگام کار، استفاده از تیغ یکبار مصرف و تغییر سوزن بعد از هر مشتری.

خطرات مربوط به مسئولیت‌پذیری شغلی

برخلاف سایر هنرمندان که اگر اشتباهی مرتکب شدند می‌توانند ابزار و اثر خود را تغییر دهند، تتوکار تنها یک فرصت برای انجام کار درست دارد. تتوکار اگر تتو خود را خراب کند ممکن است از سوی مشتری مورد تعقیب قانونی قرار بگیرد یا مشتریان خود را از دست بدهد.

برای حفاظت از هنرمند و فضای کاری در مقابل این نوع مسئولیت‌پذیری قانونی، اغلب استودیوها از مشتریان می‌خواهند که فرم مربوط به بیماری‌های و وضعیت پزشکی، حساسیت‌ها، مصرف داروها و مصرف الکل را پیش از انجام تتو پر کند.

مشتری همچنین لازم است یک برگه مربوط به مسئولیت‌پذیری قانونی را پر کند که در آن تأیید می‌کند از مراقبت‌های کافی از سوی هنرمند تتوکار برخوردار شده است تا به این ترتیب مسئولیت‌های استودیو یا سالن زیبایی را به حداقل برساند.

امنیت شغلی تتوکار

استودیوهای تتو و مراکز زیبایی بسیاری وجود دارند و حتی بیشتر از این استودیو‌ها، هنرمندان تتوکار خلاق وجود دارند. برای راه‌اندازی یک استودیو تتوی معتبر لازم است که هنرمند تتوکار به اندازه کافی مشتریان خود را برای آن استودیو بیاورد و سود کافی را به هر دو طرف برساند.

این به آن معناست که تتوکاران باید به‌طور منظم کار باکیفیت انجام دهند و مشتریان خود را حفظ کند. برخی از مشتریان را به دشواری می‌توان راضی کرد و حتی برخی هرگز راضی نمی‌شوند. دلیلش این است که در این حوزه رقابت بسیاری وجود دارد و هنرمندی که کار باکیفیت و مداوم ارائه ندهد، با این خطر مواجه است که شغل خود را از دست بدهد یا در شغل خود بدنام شود.

جمع‌بندی

برخی مراکز زیبایی بر اساس ساعت کار به ‌تتوکار دستمزد می‌دهند و معنایش این است که دستمزد آنها بستگی به میزان مشتریانی دارد که به آن مرکز یا استودیو معرفی می‌کنند. این عدد ممکن است از هر روز به روز دیگر بسیار متفاوت باشد.

برای حفاظت از هنرمند و فضای کاری در مقابل این نوع مسئولیت‌پذیری قانونی، اغلب استودیوها از مشتریان می‌خواهند که فرم مربوط به بیماری‌های و وضعیت پزشکی، حساسیت‌ها، مصرف داروها و مصرف الکل را پیش از انجام تتو پر کند. مشتری همچنین لازم است یک برگه مربوط به مسئولیت‌پذیری قانونی را پر کند که در آن تأیید می‌کند از مراقبت‌های کافی از سوی هنرمند تتوکار برخوردار شده است.

نویسنده: کریستین سواین (Kristin Swain)

منبع: Work.Chron

مترجم: بهناز دهکردی

 

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شوید.

 

پربازدیدترین مقالات