جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲
۷۵۰

اقامت دائم کانادا از طریق اکسپرس انتری

اقامت دائم کانادا از طریق اکسپرس انتری

اقامت دائم کانادا از طریق تخصص به چه صورت است؟

آنچه باید درباره اکسپرس‌انتری بدانید!

اکسپرس‌انتری (Express Entry) سیستمی آنلاین برای مهاجرت به کانادا از طریق تخصص است و افراد واجد شرایط از سراسر جهان می‌توانند برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. سیستم اکسپرس‌انتری بر پایه ی امتیازبندی و معیارهای شخصی متقاضیان، مهاجر جذب می‌کند.

متقاضیان بر اساس سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار و سطح زبان به امتیازی دست می‌یابند که در هر پذیرش اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا، در صورت واجد شرایط بودن انتخاب خواهند شد.(تحصیل در کانادا)

علاوه بر موارد ذکر شده برای کسب امتیاز جهت اخذ اقامت دائم کانادا، مواردی همچون تحصیل در کانادا، تجربه کاری در کانادا، داشتن اقوام درجه یک در کانادا، دارا بودن پیشنهاد شغلی و ... نیز می‌تواند در افزایش این امتیاز به متقاضیان کمک کند.

امتیاز اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در هر دوره پذیرش متغیر است و متقاضیان مهاجرت به کانادا را بر اساس این امتیاز‌بندی انتخاب کرده و دعوت نامه (ITA) برای آن‌ها صادر می‌کند.

 زیرمجموعه‌های سیستم اکسپرس‌انتری (Express Entry)، برای متقاضیان مهاجرت به کانادا به شرح ذیل می‌باشد:

 1- برنامه نیروی متخصص فدرال

Federal Skilled Worker (FSW)

این برنامه با مدیریت اکسپرس‌انتری برای مهاجرانی است که تحصیلات دانشگاهی، تجربه کاری، تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسوی را دارند.

2- برنامه تجارت ماهر فدرال

Federal Skilled Trades Class (FSTC)

برنامه تجارت ماهر فدرال با مدیریت اکسپرس‌انتری برای کارگران خارجی دارای صلاحیت است و این برنامه نیاز به تخصص حرفه‌ای که وابسته به دانشگاه باشد ندارد.

3- کلاس تجربه کانادایی

Canadian Experience Class (CEC)

کلاس تجربه کانادایی توسط سیستم اکسپرس‌انتری اداره می‌شود. افراد دارای سابقه کار کانادایی می‌توانند از طریق این برنامه مهاجرتی برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. این برنامه مهاجرتی برای دانشجویان بین المللی که از یکی از موسسات آموزشی کانادا فارغ التحصیل شده‌اند و با دریافت ویزای کار پس از پایان تحصیل (PGWP) موفق به دریافت سابقه کار شده اند بهترین روش مهاجرتی است. همچنین همراه دانشجو (همسر) که با دریافت ویزای کار آزاد (Open Work Permit) از لحظه ورود به این کشور اجازه کار تمام وقت دارند، با  کسب تجربه کاری کانادایی می‌توانند برای اقامت دائم کانادا از طریق کلاس تجربه کانادایی اقدام کنند.

 4- برنامه مهاجرتی آتلانتیک

Atlantic Immigration Pilot Program (AIPP)

این برنامه مهاجرتی به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا کارگران خارجی یا فارغ التحصیلان بین المللی را استخدام کنند. این برنامه مهاجرتی مختص منطقه آتلانتیک کانادا می‌باشد که شامل نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرینس‌ادوارد، نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک است.

5- برنامه مراقبان

Caregivers Program

کانادا به افراد خارجی واجد شرایط که از کودکان و افراد با نیازهای پزشکی بالا مراقبت می‌کنند نیاز دارد و از طریق این برنامه مهاجرتی، امکان درخواست اقامت دائم کانادا را فراهم می‌کند.

6- تجارت فدرال

Federal Business (Start-Up Visa Program and Self-Employed Person)

برنامههای کلاس بازرگانی فدرال به خارجیانی که واجد شرایط هستند، امکان راه اندازی مشاغل جدید یا مشاغلی که از قبل در کانادا وجو داشته است را می‌دهد.

برنامه خوداشتغالی (Self-Employed Person ) ویژه هنرمندان و ورزشکاران است و استارت آپ (Start Up) برای افرادی است که دارای تجربه تجارت در کشور خو د هستند.

7- برنامه نامزدهای استانی

Provincial Nominee Program (PNP)

این برنامه به استان‌ها و سرزمینهای کانادا اجازه می‌دهد تا با توجه به نیاز بازار کار، لیستی از مشاغل را تهیه و اقدام به پذیرش مهاجر کنند.

8- برنامه نیروی متخصص و تجارت کبک

Quebec Skilled Worker Program and Quebec Business

استان کبک سیستم مهاجرت خود را خارج از سیستم فدرال اداره می‌کند.

 اکسپرس‌انتری 2022

پیش از اعمال محدودیت‌های سفر به کانادا، وزیر اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده بود که قرار است تا سال 2023، هر ساله از بیش از 400 هزار نفر متقاضی اقامت دائم کانادا استقبال کنند. آخرین قرعه‌کشی اکسپرس‌انتری در تاریخ 23 دسامبر 2020 (December 23, 2020) با امتیاز 468 برگزار شد و پس از آن در اتفاقی عجیب دیگر قرعه‌کشی اکسپرس‌انتری انجام نشد!

افرادی که پروفایل داشتند و در انتظار قرعه‌کشی جدید بودند، مجبور به تحمل بیش از 18 ماه شدند تا اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا قرعه‌کشی را آغاز کند.

انتظارها به سر رسید اما !!!!

در تاریخ 6 جولای 2022 (July 6, 2022) اولین قرعه‌کشی اکسپرس‌انتری بعد مدت‌ها انجام شد ولی بسیاری را نا امید کرد. چرا؟ امتیاز نسبت به آخرین قرعه کشی بی نهایت افزایش یافته بود. هر چند که از آن زمان یعنی از 6 جولای تا به امروز 6 قرعه‌کشی انجام شده است و هر بار امتیاز کاهش داشته است‌ ولی همچنان این امتیاز بالاست و باید امیدوار بود تا به امتیاز سابق برسد.

قرعه کشی‌های اکسپرس‌انتری در سال 2022

CRS Score

(امتیاز)

Invitation Issued

(تعداد صدور دعوتنامه)

Date

تاریخ برگزاری

Immigration Program

برنامه مهاجرتی

510

3,250

September 14, 2022

اکسپرس‌انتری

Skilled Worker Federal

516

2,750

August 31, 2022

525

2,250

August 17, 2022

533

2,000

August 3, 2022

542

1,750

July 20, 2022

557

1,500

July 6, 2022

اکسپرس‌انتری (Express Entry) یکی از برجسته‌ترین راه‌های مهاجرت و مهمترین روش اصلی اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) برای جذب مهاجران است. اهمیت روش مهاجرتی اکسپرس‌انتری تا آنجاست که حدود 60 درصد از کل مهاجران جدیدی که هر ساله به کانادا می‌آیند را تشکیل می‌دهد.

کانادا در مسیر پذیرش نزدیک به 432000 مهاجر است.

شان فریزر،  وزیر اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) اخیرا گفته است که تا پایان سال 2022، کانادا رکورد فعلی خود را که 405330 مهاجر جدید در یک سال است، خواهد شکست. از پایان ماه جون (June)، کانادا پذیرای بیش از 300 هزار مهاجر دائمی جدید در سال 2022 بوده است.

کانادا در سال جاری تاکنون 40785 مهاجر را از طریق اکسپرس‌انتری پذیرفته است. این امکان وجود دارد که اگر مهاجرت با سرعت فعلی خود ادامه یابد، کانادا حتی می‌تواند از هدف برنامه سطح مهاجرت در سال 2022 که نزدیک به 432000 نفر است، فراتر رود.

برای تسهیل و سرعت بخشیدن به جذب مهاجر، مقابله با نرخ بیکاری و بیش از یک میلیون شغل خالی دراین کشور، اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) اقداماتی مانند دیجیتالی کردن فرآیند درخواست و همچنین استخدام 1250 کارمند جدید را انجام داده است.

 تغییرات اکسپرس‌انتری در سال 2023

برای هدف‌گیری بهتر شکاف‌های موجود در نیروی کار، اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) قصد دارد در سال 2023 یک تغییر عمده در اکسپرس‌انتری ایجاد کند. مهم‌ترین این تغییرات آن است که به بخش اختیاری سیستم دیجیتالی اجازه می‌دهد تا برای افرادی با تجربه کاری، تحصیلات یا توانایی زبان خاص، ITA (دعوت نامه) صادر کند. این امر در برخی موارد بر امتیازات CRS تأثیر می‌گذارد.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC)، منطق این پیشنهاد را در کنفرانس فناوری Collision توضیح داد و اظهار داشت: « این تصمیم برای آن است که بتوانیم مهارت‌هایی را که کانادا در 20 تا 30 سال آینده نیاز داریم را پوشش دهیم که قطعا تاثیر زیادی در اقتصاد کشور خواهد داشت.»

 اهداف دولت کانادا از پذیرش مهاجر چیست؟

وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) هدف از پذیرش مهاجران را تقویت بهبود اقتصادی کانادا، رشد و ایجاد مشاغل خوب در کانادا و تقویت جوامع کانادا تفسیر کرده است.

هدف کلی دولت کانادا برای استقبال از حداقل یک میلیون مهاجر در سه سال! 

اولویت اول دولت کانادا سلامت، ایمنی و امنیت کانادایی‌ها است و بر این اساس محدودیت‌های کرونایی شکل گرفت و تا مدت‌ها دولت کانادا از ورود افراد به این کشور ممانعت می‌کرد.

 اما! کانادا اولین کشوری بود که از ماه سپتامبر 2020، با وجود پاندمی کرونا، مرزهای کشور را به روی مهاجران گشود!

 وزیر اسبق مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC)، در اوایل سال 2020 در یک کنفرانس  خبری در اُتاوا، از برنامه‌های سه سال آینده مهاجرتی کشور کانادا رونمایی کرد، که نتیجه آن این بود که  کانادا از حداقل یک میلیون مهاجر در سه سال بعد، سالانه بیش از 400 هزار مهاجر،  استقبال کند اما با شروع پاندمی کرونا این برنامه ریزی تا حدودی به تحقق نرسید.

برنامه دولت کانادا جهت صدور دعوت نامه برای جذب مهاجران پذیرفته شده در کانادا

سال

هدف جذب مهاجر

تعداد دعوت نامه صادر شده

2018

320،000

278,601

2019

341،000

332,331

2020

401،000

360،998

2021

411،000

184،606

2022

421،000

؟

چطور برای اکسپرس‌انتری اقدام کنیم؟

متقاضیان اقامت دائم کانادا، در سیستم آنلاین اکسپرس‌انتری بر اساس سیستم جامع رتبه‌بندی یا Comprehensive Ranking System  که به اختصار (CRS) نام دارد، امتیاز‌دهی می‌شوند. متقاضیان در سیستم CRS بر اساس فاکتورهایی شامل سن، تحصیلات، سابقه کار و توانایی زبان انگلیسی یا فرانسوی، امتیازدهی می‌شوند. متقاضیانی که بیشترین امتیاز را دریافت کنند و به امتیاز مورد نیاز دولت کانادا برسند به ترتیب و طی زمان بندی‌های مشخص، دعوت‌نامه (ITA) دریافت می‌کنند. پس از دریافت دعوت نامه، متقاضیان باید مدارک خود را بر اساس مواردی که در سیستم آنلاین اعلام کردند به اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) ارسال کنند و پس از آن ظرف مدت زمان شش ماه الی یک سال، اقامت دائم خود را دریافت می‌کنند.

در شرایط عادی و بدون در نظر گرفتن شرایط مانند پاندمی کرونا، اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) هر دو هفته تا یک ماه قرعه کشی را برگزار می‌کند و حداقل امتیاز جهت اخذ اقامت دائم کانادا را اعلام می‌کند.

 فاکتور‌های اصلی مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس‌انتری

فاکتورهای اصلی برای اقدام از طریق سیستم اکسپرس‌انتری به شرح ذیل می‌باشد:

1-    فاکتورهای فردی و مهارتی متقاضی اصلی

2-    فاکتورهای همسر متقاضی

3-    فاکتورهای مورد نظر فدرال، استانی و ...

4-    انطباق‌پذیری در کانادا

 

سیستم امتیاز دهی اکسپرس‌انتری کانادا چگونه است؟

متقاضیان اقامت دائم کانادا، قبل از ایجاد پروفایل در سیستم آنلاین اکسپرس‌انتری، باید از امتیاز خود بر اساس شرایط و فاکتورهای لازم که توسط اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) اعلام می‌گردد مطلع شوند.

در سایت اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC)، این امکان برای متقاضیان فراهم شده است که می‌توانند از امتیاز خود آگاه شوند. با کلیک کردن روی این متن می‌توانید امتیاز خود را محاسبه کنید مراحل اکسپرس‌انتری چگونه است؟

1-    تکمیل فرم برای درخواست اقامت دائم کانادا

متقاضیان اقامت دائم کانادا، باید پروفایل خود را به صورت آنلاین در سایت اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) ایجاد کنند که بر اساس سن، تحصیلات، سطح زبان انگلیسی یا فرانسه، سابقه کار و شرایط انطباق پذیری وارد Pool می‌شوند. متقاضیان بر اساس سیستم جامع رتبه‌بندی Comprehensive Ranking System یا به اختصار CRS امتیازبندی می‌شوند.

* اعلام اطلاعات درست بسیار حساس و مهم می‌باشد و مسئولیت آن بعهده خود متقاضی می‌باشد.

2-    دریافت دعوت‌نامه (ITA) جهت دریافت اقامت دائم کانادا

متقاضیانی که بر اساس شرایط و فاکتورهای اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) به امتیاز مورد نظر رسیده باشند از سوی دولت کانادا انتخاب خواهند شد و از Pool خارج شده و دعوت‌نامه (Invitation to Apply (ITA دریافت می‌کنند. پس از ارسال دعوت نامه، متقاضیان 60 روز فرصت دارند تا برای تکمیل مدارک از جمله ارائه مدرک عدم سوء‌پیشینه و تست‌های پزشکی اقدام کنند و درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کنند.

* از زمان تکمیل مدارک و ارسال درخواست به اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCCحدود 6 ماه الی یک سال زمان می‌برد تا اقامت دائم کانادا برای متقاضی و خانواده وی صادر شود و امکان سفر به کانادا را داشته باشند.

*اعتبار پروفایل متقاضیان در Pool، 12 ماه می‌باشد و اگر در این مدت متقاضی از سوی دولت کانادا انتخاب نشود باید مجدد اقدام به ایجاد پروفایل در Pool کند.

لیست مشاغل اکسپرس‌انتری چیست؟

سیستم دسته بندی مشاغل کانادا (NOC: National Occupational Classification) توسط دولت کاناد طراحی شده است و بر این اساس مشاغل را در سه گروه مجزا قرار داده است.  معیار دسته بندی مشاغل کانادا به نوع کاری که متقاضی انجام می‌دهد، شرح وظایف و تعاریف شغلی آن مربوط می‌شود.

دسته بندی مشاغل اکسپرس‌انتری برای دریافت اقامت دائم کانادا

1.    مشاغل نوع صفر  یا مشاغل مدیریتی

2.    مشاغل نوع A (مشاغل تخصصی): این گروه مشاغلی هستند که متقاضیان حتما باید دوره‌های آموزش عالی در دانشگاه گذرانده باشند. 

3.    مشاغل نوع B (مشاغل تکنیکی یا تجاری):  این گروه مشاغلی هستند که متقاضیان با گذراندن دوره‌های کالج نیز می‌توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

4.    مشاغل نوع C (مشاغل متوسط): این گروه مشاغلی هستند که متقاضیان باید از دوره دبیرستان فارغ‌التحصیل شده‌ باشند و یا در دوره‌های خاص کاری شرکت کرده باشند.

5.    مشاغل نوع D (مشاغل کارگری یا روزمزد)

ازطریق لینک زیر وارد سایت اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) شوید و شغل خود را بیابید.

لطفابرای ورود  کلیک نماییدFree Click SVG, PNG Icon, Symbol. Download Image.

 زبان مورد نیاز اکسپرس‌انتری

یکی از مدارک مهم و الزامی که متقاضیان برای رسیدن به امتیاز لازم در سیستم اکسپرس‌انتری به آن نیاز دارند زبان انگلیسی یا فرانسه است. متقاضیان باید در یکی از آزمون‌های زبان مورد تایید اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) شرکت کرده و مدرک آن را ارائه دهند.

زبان انگلیسی مورد نیاز اکسپرس‌انتری: CELPIP, IELTS

زبان فرانسه مورد نیاز اکسپرس‌انتری: TEF , TCF

از اول نوامبر 2020، با اعلام اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC متقاضیانی که به زبان فرانسه تسلط دارند 25 امتیاز دریافت می‌کنند. از طرف دیگر متقاضیان دوزبانه با افزایش 20 امتیازی مواجه هستند که در کل می‌توانند 50 امتیاز دریافت کنند.

 همسر  متقاضی چگونه در امتیازبندی اکسپرس‌انتری کمک می‌کند؟

همسر متقاضی بر اساس مدرک تحصیلی و نمره زبان، می‌تواند در کسب امتیاز بیشتر به متقاضی اصلی، برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اکسپرس‌انتری کمک کند.

 انطباق پذیری در اکسپرس‌انتری چیست؟

انطباق پذیری در سیستم اکسپرس‌انتری به متقاضی اقامت دائم کانادا کمک می‌کند تا بتواند امتیاز بیشتری کسب کند. انطباق پذیری شامل موارد زیر می‌شود:

1-    دارا بودن اقوام درجه یک: خواهر یا برادر که در کانادا دارای اقامت دائم (PR) یا  شهروندی کانادا (Citizen) باشد.

2-    سابقه کار کانادایی: حداقل یک سال دارا بودن سابقه کار در کانادا الزامی است.

3-    فارغ التحصیلی از مدرسه، کالج یا دانشگاه در کانادا: حداقل زمان تحصیل 12 ماه باید باشد.

4-    دارا بودن پیشنهاد شغلی از کارفرما در کانادا: Job Offer

 تفاوت اسکیلد ورکر (Skilled Worker) و اکسپرس‌انتری (Express Entry) چیست؟

مجتمع فنی تهران :اکسپرس انتری یک سیستم آنلاین برای مدیریت برنامه های مهاجرتی کانادا است که در این بین سه برنامه مهاجرت اقتصادی وجود دارد که شامل برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWP)، برنامه تجربه کانادایی (CEC) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) می‌شود.

دولت کانادا توسط سه برنامه های مهاجرتی اقتصادی، اقدام به جذب نیروی کار متخصص و ماهر می‌کند که با نظرسنجی از کارفرمایان و بررسی بازار کار، نیازهای کشور را با نیروهای متخصص تامین می‌کند.

 

پربازدیدترین مقالات