جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱
۱k

ساخت اتوماتیک پنل‌های کنترل

کارخانه‌های خودکار

ساخت اتوماتیک پنل‌های کنترل

چکیده

تولید در دنیای آینده مستلزم رعایت پایداری محیط زیست، تولید بهینه، صرفه‌جویی در مواد اولیه، انعطاف‌پذیری بالا و بهره‌وری عالی است. چشم‌انداز کارخانه‌های تولیدی در آینده به کارگیری نوعی از مهندسی است که این اهداف را برآورده کند. این نوع مهندسی بر پایه ماشین‌های خودکار مانند ماشین‌های هدایت از راه دور اتوماتیک و روبات‌های خودکاری است که فرایند تولید را کاملاً مشتری‌محور و در راستای رفع نیاز مشتری هدف هدایت می‌کنند. شرکت زیمنس به دنبال اتوماتیک کردن فرایند ساخت پنل‌های کنترل خود است.

پنل‌های کنترل شرکت زیمنس

 شرکت زیمنس دبلیو.کی.سی (Siemens WKC) که یک گروه مهندسی ترکیبی و تأمین‌کننده اصلی تابلو برق‌ در اروپا است، هر ساله بیش از چهل‌هزار پنل کنترلی برای طیف گسترده‌ای از مشتریان خود تولید می‌کند که از مهندسی مکانیک تا صنایع حوزه ساخت و راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها را در بر می‌گیرند.

این مشتریان پنل‌های کنترلی را با تعداد متوسط ۱.۵ کنترلر و پنل الکتریکی قدرتی سفارش می‌دهند که در این شرکت مونتاژ می‌شوند، آزمایش می‌شوند و در محل به مشتریان تحویل داده می‌شوند. همه این مراحل براساس اطلاعات و اسنادی که مشتریان در اختیار این شرکت سازنده قرار می‌دهند تهیه می‌شوند و در هنگام تحویل، ضمانت آزمایش دارند.

اگرچه تقریباً هر پنل کنترل منحصر به فرد است، اما می‌توان برخی مراحل تولید پنل‌های کنترل را اتوماتیک انجام داد. در این شرکت، اطلاعات و داده‌های مشتریان در مورد جنبه‌های مکانیکی و الکترونیکی دستگاه مورد نیازشان به نسخه‌ای دیجیتال از محصول نهایی تبدیل می‌شود تا همه مراحل تولید و مونتاژ در این شرکت براساس این نسخه دیجیتال انجام شوند، از جمله مرحله تهیه مواد اولیه، پردازش مکانیکی، اتصال کابل‌ها، مونتاژ الکتریکی، سیم‌کشی و تست محصول.

این فرایندها مرتب بهینه‌سازی می‌شوند. مثلاً در مرحله مقدماتی با استفاده از لیزر اطلاعات محصول را از داده‌های ارائه‌شده توسط مشتری که در نسخه دیجیتال پیاده‌سازی شده‌اند اندازه می‌گیرند و در مرحله تولید به منظور نصب اتوماتیک قطعات و صفحات از آن استفاده می‌کنند.

نخستین گام به سوی مونتاژ خودکار

تیم شرکت زیمنس دبلیو.کی.سی در حال حاضر بر روی فرایند اتوماسیونی کار می‌کنند که شامل نصب قطعات و صفحات محصول است. اطلاعات ارائه‌شده در مرحله مقدماتی، ارتفاع، عرض و طول کابل‌ها و بخش‌های مختلف پنل‌های کنترل را مشخص می‌کنند.

در حال حاضر این تیم با این دشواری روبه‌روست که چگونه کابل‌ها را به ماشین‌های خودکار مونتاژ برساند به‌طوری که اندازه آنها درست باشد و در قطعه نهایی در جای درست قرار بگیرند. باید دستگاه مونتاژ خودکار در این مرحله بتواند مهارت‌هایی از خود نشان دهد که با ویژگی‌های محصولات این شرکت همخوانی داشته باشد و نشان دهد که می‌تواند از عهده این کار به‌خوبی مهندسان و سازندگان شرکت زیمنس برآید.

 مراحل پیچیده‌تر در تولید محصول مانند فرایند مونتاژ که همه اطلاعات مورد نیاز آن در حال حاضر آماده نشده است، بستگی به اعتبار و دقت اطلاعات مرحله دیجیتالی کردن محصول دارند. به عبارت دیگر، ضروری است همه اجزای یک پنل کنترلی از پیش دقیقاً بررسی شوند تا روشن شود اطلاعات مربوط به آنها آماده است و آیا اطلاعاتی دیگر برای ساخت مدل دیجیتالی لازم است به آنها افزود یا خیر.

 تهیه نسخه دیجیتالی به همراه استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی می‌تواند در برخی از این مراحل، کمبود یا نقص اطلاعات را جبران کند. مقایسه هوشمند و متمرکز داده‌های دیجیتال با وضعیت واقعی می‌تواند شکاف موجود در بخش داده‌ها را جبران کرده و همچنین تاب‌آوری فرایند تولید را نتیجه دهد که در استفاده از نسخه‌های دیجیتال و بدون کمک گرفتن از هوش مصنوعی عملی نیست.

جمع‌بندی

تولید در دنیای آینده که مستلزم رعایت پایداری محیط زیست، تولید بهینه، صرفه‌جویی در مواد اولیه، انعطاف‌پذیری بالا و بهره‌وری عالی است، نیازمند این است که چشم‌انداز کارخانه‌های تولیدی به کارگیری نوعی از مهندسی باشد که این اهداف را برآورده کند.

شرکت زیمنس دبلیو.کی.سی (Siemens WKC) که یک گروه مهندسی ترکیبی و تأمین‌کننده اصلی تابلو برق‌ در اروپا است به دنبال آن است که برخی مراحل تولید پنل‌های کنترل را اتوماتیک انجام دهد. در این شرکت، اطلاعات و داده‌های مشتریان در مورد جنبه‌های ماشینی و الکترونیکی دستگاه مورد نیازشان به نسخه‌ای دیجیتال از محصول نهایی تبدیل می‌شود تا همه مراحل تولید و مونتاژ در این شرکت براساس این نسخه دیجیتال و به صورت اتوماتیک انجام شوند.

منبع: اخبار زیمنس

به خانواده بزرگی بپیوندید که هر ساله با طی کردن دوره‌های مجتمع فنی تهران، مسیر کسب درآمد و تحول‌آفرینی را برای خود هموار کرده‌اند. مجتمع فنی تهران دریچه ورود آسان به بازار کار است. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس وارد بازار کار شوید و به‌سرعت به درآمد مطمئن برسید.

 

 

پربازدیدترین مقالات