جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲
۱k

مراحل فراگیری زبان دوم

 فراگیری زبان دوم

یادگیریِ خوب صحبت کردن و نوشتن به زبان مادری خود به اندازه کافی چالش‌برانگیز است، اما کسب این مهارت‌ها در زبان دوم به تلاش، تعهد و تمرین بیشتر نیاز دارد. هر زبانی مجموعه قوانین خاص خود را برای صحبت کردن و نوشتن صحیح دارد. وقتی زبان‌آموزان شروع به یادگیری یک زبان دوم می‌کنند ممکن است با ترس و اضطراب مواجه شوند که به نوبه خود بر میزان یادگیری آنها و سهولت یا دشواری آن زبان برای آنها تأثیرگذار است.

پنج مرحله فراگیری زبان دوم

متخصصان برای فراگیری زبان دوم پنج مرحله قائل هستند که عبارت‌اند از:

 

مرحله نخست: صامت/گذرا

این مرحله از چند ساعت تا چند ماه به طول می‌انجامد و مدت آن کاملاً به فرد یادگیرنده بستگی دارد. در این مدت، زبان‌آموز معمولاً وقت خود را صرف یادگیری کلمات کرده و تلفظ کلمات جدید را تمرین می‌کند. در این مرحله زبان‌آموزان درک درستی از مطلبی که می‌خوانند یا می‌شنوند ندارند.

مرحله دوم: تولید اولیه

این مرحله حدود شش ماه طول می‌کشد و در طی آن زبان‌آموز معمولاً تا هزار کلمه را درک می‌کند. همچنین یاد می‌گیرد که برخی کلمات را به زبان بیاورد و می‌تواند جملات کوتاه بسازد، حتی اگر از نظر گرامری صحیح نباشند.

مرحله سوم: ظهور گفتار

در این مرحله، زبان‌آموز دایره واژگانی خود را تا ۳۰۰۰ کلمه گسترش می‌دهد و با قرار دادن کلمات در عبارات، جملات و سؤالات کوتاه، با دیگران ارتباط برقرار می‌کند. زبان‌آموزان ممکن است در این مرحله نیز از نظر گرامری اشکالاتی داشته باشند، اما آنچه در این مرحله مهم است، درک بیشتری است که زبان‌آموزان نسبت به کلمات پیدا می‌کنند و می‌توانند از آنها برای ساخت جمله استفاده کنند.

مرحله چهارم: تسلط متوسط

در این مرحله که ممکن است یک سال یا بیشتر پس از مرحله ظهور گفتار طول بکشد، زبان‌آموزان معمولاً دایره واژگانی بالغ بر ۶۰۰۰ کلمه دارند.  آنها توانایی برقراری ارتباط نوشتاری و گفتاری را با استفاده از جملات پیچیده‌تر به دست می‌آورند. اتفاق مهم این مرحله این است که زبان‌آموزان به‌طور واقعی به زبان دوم خود فکر می‌کنند و این کار به آنها کمک می کند مهارت بیشتری در صحبت کردن به این زبان دوم کسب کنند.

مرحله پنجم: توسعه مداوم / تسلط پیشرفته

برای اکثر زبان‌آموزان حداقل دو سال طول می‌کشد تا به این مرحله برسند و سپس تا ۱۰ سال دیگر زمان لازم است تا به تسلط کامل بر زبان دوم با تمام پیچیدگی‌ها و نکات ظریف آن دست یابند. کسانی که یک زبان دوم را می‌آموزند، به فرصت حرف زدن نیاز دارند تا در مباحث مختلف شرکت کنند و بتوانند تسلط خود را در آن زبان دوم حفظ کنند.

کلید یادگیری یک زبان جدید و توسعه مهارت‌های گفتاری و نوشتاری در آن زبان، استمرار و تمرین است. زبان‌آموز باید به‌طور منظم به زبان جدید با دیگران صحبت کند تا تسلط و اعتماد به نفس خود را افزایش دهد.

 ترجمه و گردآوری:کیمیا جوینی

منبع : Resilient Educator

به خانواده بزرگی بپیوندید که هر ساله با طی کردن دوره‌های مجتمع فنی تهران، مسیر کسب درآمد و تحول‌آفرینی را برای خود هموار کرده‌اند. مجتمع فنی تهران دریچه ورود آسان به بازار کار است. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس وارد بازار کار شوید و به‌سرعت به درآمد مطمئن برسید. 

 کلید یادگیری یک زبان جدید و توسعه مهارت‌های گفتاری و نوشتاری در آن زبان، استمرار و تمرین است و زبان‌آموز باید به‌طور منظم به زبان جدید با دیگران صحبت کند.

پربازدیدترین مقالات