جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲
۱k

راهنمای جامع عکاسی با موبایل

 

راهنمای جامع عکاسی با موبایل

چگونه با گوشی هوشمند عکس‌های خوب بگیرید

چکیده

وقتی همه‌جا پر از عکس‌های موبایلی بد است، رمز گرفتن عکس‌های خوب با موبایل چیست؟ دوربین‌های موبایل امروزی بهطور خودکار روی پیش‌زمینه قاب فوکوس می‌کنند، اما در همه عکس‌هایی که با گوشی خود می‌گیرید سوژه در پیش‌زمینه نیست. همچنین بیشتر عکس‌های خوب تنها یک موضوع یا سوژه دارند.

گرفتن عکس از زوایای منحصر به فرد و غیرمنتظره باعث می‌شود عکس به‌یادماندنی‌تر باشد و در آن توهم عمق یا ارتفاع ایجاد شود. خطوط راهنما نیز در عکس ابزاری قوی برای ایجاد حس عمق هستند و عکس شما را دارای طراحی هدفمند نشان می‌دهند،‌ حتی اگر خیلی اتفاقی به یک فرم جالب برخورده باشید.

تصاویری که دارای تقارن هستند به‌طرزی باورنکردنی برای چشم خوشایند‌ هستند و ایجاد تقارن یکی از ساده‌ترین و اثرگذارترین روش‌های تولید عکس خوب است. الگوهای تکراری نیز تأثیر بصری قوی می‌گذارند و برای چشم بسیار خوشایند هستند.

تصاویری که جزئیات کوچک، پیچیده و ظریف را ثبت می‌کنند، محتواهای بصری واقعاً جذابی هستند. در عکاسی با موبایل به بافت‌ها و الگوهایی مانند رنگ پوسته‌شده، سنگریزه‌های جاده و جزئیات کاشی‌کاری‌ها توجه کنید.(آموزش عکاسی با موبایل)

عکاسی با موبایل

در دوره پیش از ظهور گوشی‌های هوشمند، که شاید شما یادتان نیاید، گرفتن یک عکس خوب کاری دشوار بود. باید دوربینی گران‌قیمت می‌خریدید و برای رایانه رومیزی خود نرم‌افزار ادیت عکس نصب می‌کردید. بعد باید وقت و انرژی زیادی می‌گذاشتید تا یاد بگیرید چگونه از دوربین و نرم‌افزار ادیت استفاده کنید.

            اما به لطف گوشی‌های موبایل و اپلیکیشن‌های ادیت روی گوشی،‌ اکنون می‌توانید عکس‌های باکیفیت بگیرید و آنها را بدون دنگ و فنگ زیاد در همین گوشی که با آن زنگ می‌زنید، ادیت کنید.

            برندها هم همین کار را می‌کنند، زیرا این نوع تصویر موبایلی برای بازاریابی عامل مهمی محسوب می‌شود. اما نباید فکر کنید که عکاسی با موبایل کار ساده‌ای است. خیلی‌ها عکس‌های موبایلی بسیار بدی می‌گیرند که حتماً شما هم به برخی از آنها برخورده‌اید.

            رمز گرفتن عکس‌های خوب با موبایل چیست؟ چندین شیوه برای گرفتن عکس موبایلی خوب وجود دارد. در ادامه با این شیوه‌ها آشنا شوید تا بتوانید عکس‌های بهتری با موبایل بگیرید.

۲۵ نکته و ترفند برای عکاسی با موبابل

یک. از خطوط شبکه‌ای (gridlines) برای توازن قاب استفاده کنید.

یکی از ساده‌ترین و بهترین راه‌ها برای زیباتر کردن عکس‌های موبایلی این است که بخش خطوط شبکه‌ای را در موبایل خود فعال کنید. این خطوط روی صفحه نمایش دوربین گوشی قرار می‌گیرند و  براساس قاعده «یک‌سوم قاب» عمل می‌کنند.

یک‌سوم قاب اصلی در ترکیب‌بندی عکس است که می‌گوید تصویر باید هم در جهت افقی و هم در جهت عمودی به سه قسمت تقسیم شود، و در نتیجه شما در مجموع در عکس خود ۹ قسمت دارید. بر اساس این نظریه، اگر موضوع را در تقاطع خطوط یا روی آنها قرار دهید، عکس شما متوازن‌تر خواهد بود و بیننده طبیعی‌تر با آن ارتباط برقرار می‌کند.

خطوط شبکه‌ای (gridlines) برای توازن قاب

  1   منبع عکس: Digital Photography School

برای روشن کردن خطوط شبکه‌ای:

·        در ایفون به بخش Settings بروید و Photos & Camera را انتخاب کنید و در آنجا Grid را روشن کنید.

·        در ساسونگ گلکسی برنامه دوربین را باز کنید و به بخش Settings بروید و در پایین، گزینهgrid lines را روشن کنید.

خطوط شبکه‌ای (gridlines) برای توازن قاب

  2 منبع عکس Lynda.com

دو. فوکوس دوربین را تنظیم کنید

دوربین‌های موبایل امروزی بهطور خودکار روی پیش‌زمینه قاب فوکوس می‌کنند، اما در همه عکس‌هایی که با گوشی خود می‌گیرید سوژه در پیش‌زمینه نیست. برای تنظیم جایی که می‌خواهید در عکس فوکوس باشد،‌ برنامه دوربین را باز کنید و روی بخشی که باید فوکوس شود کلیک کنید تا آنجا واضح‌تر شود.

اگر برای نمونه از چیزی در حال حرکت عکس می‌گیرید، دنبال کردن سوژه و نگه داشتن فوکوس آن برای دوربین موبایل دشوار است. هر بار که می‌خواهید عکس بگیرید، روی صفحه کلیک کنید تا سوژه متحرک را تا حد ممکن واضح کند. با این کار باید یک نماد دایره‌ای یا مربعی روی تصویر ظاهر شود که همه سوژه‌های داخل آن دایره یا مربع را واضح می‌کند.

سه. روی یک موضوع تمرکز کنید.

بیشتر عکس‌های خوب تنها یک موضوع یا سوژه دارند. به همین دلیل هنگام عکاسی از سوژه باید وقت کافی برای تنظیم قاب صرف کنید. برخی از عکاسان حرفه‌ای می‌گویند که سوژه نباید کل کادر را پر کند و دوسوم عکس باید فضای منفی باشد که به برجسته شدن سوژه کمک می‌کند.

 اما لازم است سوژه شما واضح باشد و این کار را با کلیک روی صفحه نمایش انجام دهید. وضوح سوژه اصلی به بهینه شدن نور آن نیز کمک می‌کند.

نکته برای حرفه‌ای‌ها: وقتی عکس خود را گرفتید، می‌توانید از فیلترها و اپلیکیشن‌ها برای زنده‌تر کردن سوژه یا کادربندی درست آن استفاده کنید. روشنایی، کنتراست و اشباع رنگی عکس را نیز می‌توان روی موبایل در این اپلیکیشن‌ها اصلاح کرد.

روی یک سوژه تمرکز کنید

  3 Patrick Janelle

چهار. قدر فضای منفی را بدانید

«فضای منفی» به فضای اطراف و بین سوژه‌های تصویر گفته می‌شود و باعث می‌شود عکس از معمولی به عالی تبدیل شود. وقتی در عکس فضاهای خالی زیادی بگذارید، سوژه شما برجسته‌تر می‌شود و توجه بیننده را بیشتر برمی‌انگیزد. فضای منفی چه شکلی دارد؟ اغلب یک آسمان بزرگ صاف، زمینی خالی، دیواری بزرگ یا آب فراوان است، مانند مثال زیر.

فضای منفی

  4 Eric Christian

 پنج. در عکاسی با موبایل نقطه دید‌های مختلف را پیدا کنید

گرفتن عکس از زوایای منحصر به فرد و غیرمنتظره باعث می‌شود عکس به‌یادماندنی‌تر باشد. همچنین این کار باعث می‌شود در تصویر توهم عمق یا ارتفاع ایجاد شود. زوایای منحصر به فرد عکس را برجسته می‌کنند و این به‌ویژه برای عکس‌های موبایلی خوب است که اغلب از دید پرنده و تخت گرفته می‌شوند.

می‌توانید عکس را مستقیماً به سمت بالا بگیرید و آسمان را فضای منفی قرار دهید یا مانند عکس زیر رو به پایین بگیرید.

نکته برای حرفه‌ای‌ها: اگر عکسی گرفتید و دیدید پرسپکتیو آن کمی کج است، از برنامه ادیت عکس SKRWT استفاده کنید تا خطوط صاف و تمیز شوند.

شش. با بازتاب نور بازی کنید.

دیدن بازتاب آسمان در آب بسیار شگفت‌انگیز است. چشم ما به سمت بازتاب‌ها کشیده می‌شود و به همین دلیل است عاشق دیدن تصویر آسمان در آب هستیم. پس باید در عکاسی با موبایل با بازتاب‌ها بازی کنید.

جاهای غیرمنتظره زیادی وجود دارند که می‌توانید در آنها بازتاب را ببینید، مانند گودال آب، استخر، آینه، عینک آفتابی، لیوان و سطوح فلزی.

با بازتاب نور بازی کنید.

  6 Joshua Lott

هفت. از خطوط راهنما استفاده کنید

در برخی عکس‌ها خطی وجود دارد که چشم بیننده را به سمت قسمت خاصی از کادر می‌کشد. به آنها خطوط راهنما می‌گویند. خطوط راهنما ممکن است صاف یا خمیده باشند، مانند راه‌پله، نمای ساختمان، ریل راه‌آهن، جاده و حتی مسیرهای خاکی.

            خطوط راهنما در عکس ابزاری قوی برای ایجاد حس عمق هستند و عکس شما را دارای طراحی هدفمند نشان می‌دهند،‌ حتی اگر خیلی اتفاقی به یک فرم جالب برخورده باشید.

هشت. به دنبال تقارن باشید

تقارن را می‌توان «حس مبهمی از تناسب و تعادل زیبا و هماهنگ» تعریف کرد. تصاویری که دارای تقارن هستند به‌طرزی باورنکردنی برای چشم خوشایند‌ هستند. ایجاد تقارن یکی از ساده‌ترین و اثرگذارترین روش‌های تولید عکس خوب است.

            تقارن در عکاسی معمولاً به معنای ایجاد تصاویری است که بتوان آنها را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده که آینه یکدیگر باشند. تقارن کمی با بازتاب متفاوت است. تقارن را می‌توان در سوژه‌های طبیعی پیدا کرد، اما همچنین می‌توان آن را عامدانه در یک تصویر ایجاد کرد، مانند تصویر زیر. برای ایجاد تقارن بی‌نقص از خطوط شبکه‌ای که در بخش نخست گفتیم استفاده کنید.

نه. حواس‌تان به الگوهای تکراری باشد

الگوهای تکراری برای چشم بسیار خوشایند هستند و وقتی ایجاد می‌شوند که عناصر گرافیکی قوی مانند خطوط، اشکال هندسی، فرم‌ها و رنگ‌های تصویر بارها تکرار شوند. این الگوها تأثیر بصری قوی می‌گذارند و عکاسی از یک کفپوش کاری زیبا می‌تواند برای تولید عکسی چشمگیر و عالی کفایت کند. در جاهای دیگر حواس‌تان به الگوهای تکراری طبیعی یا ناخواسته باشید، مانند الگوی تکراری پله‌های فرار ساختمان.

ده. با رنگ‌ها بازی کنید

آیا عکسی دیده‌اید که همه‌جای آن سیاه و سفید باشد به جز یک سوژه؟ این عکس‌ها بسیار جالب هستند، نه؟ گویا برای درست کردن این عکس‌ها اپلیکیشن‌های خاصی وجود دارد. یکی از بهترین این اپلیکیشن‌ها Touch Color نام دارد که به‌طور خودکار یک عکس را سیاه و سفید می‌کند و اجازه می‌دهد بخش‌هایی را که دوست دارید رنگی کنید.

حذف کردن برخی از رنگ‌های عکس برای برجسته کردن عناصر خاصی در عکس به وسیله رنگ مفید است، مانند برجسته کردن یک گیاه یا هر چیزی دیگری. هدف این کار مشابه هدف استفاده از فضاهای منفی است، زیرا باعث می‌شود یک سوژه برجسته شود. اما با حذف کردن یک رنگ باید به سایر عناصر عکس دست نزنید تا انسجام عکس پابرجا بماند.

 یازده. بزرگنمایی و زوم نکنید

وقتی از فاصله دور عکس می‌گیرید، وسوسه می‌شوید که روی موضوعی که می‌خواهید از آن عکس بگیرید زوم کنید. اما بهتر است این کار را نکنید زیرا باعث می‌شود عکس دانه‌دانه، تار یا پیکسلی شود. بهجای زوم کردن، به موضوع نزدیک شوید، مگر اینکه از حیات وحش عکس می‌گیرید که در این صورت باید فاصله ایمنی خود را حفظ کنید. همچنین می‌توانید عکس را از فاصله زیاد بگیرید و بعد بخش‌های اضافه را برش بزنید. با این کار کیفیت عکس پایین نمی‌آید و دیگر اینکه، ادیت عکس بزرگ آسان‌تر از عکس زوم‌شده است.

دوازده. جزئیات کوچک را ثبت کنید

شاید شنیده باشید که می‌گویند: «فقط جزئیات مهم هستندگاهی این امر در عکاسی نیز صدق می‌کند. تصاویر از نزدیک که جزئیات کوچک، پیچیده و ظریف را ثبت می‌کنند، محتواهای بصری واقعاً جذابی هستند. در عکاسی با موبایل به بافت‌ها و الگوهایی مانند رنگ پوسته‌شده، سنگریزه‌های جاده و جزئیات کاشی‌کاری‌ها توجه کنید.

نکته برای حرفه‌ای‌ها: از ابزار sharpen در اپلیکیشن ادیت عکس برای تأکید بر جزئیات عکس استفاده کنید. همچنین می‌توانید برنامه Camera+ را دانلود کنید و از فیلترهای شفافیت آن استفاده کنید. کوین سینتوموانگ (Kevin Sintumuang) از مجله وال‌استریت ژورنال این ابزار را «مزه مخفی» اپلیکیشن‌های ادیت می‌داند که «تقریباً برای هر عکسی شفافیت را بیشتر می‌کند».

سیزده. در عکاسی با موبایل از نور طبیعی استفاده کنید

پیدا کردن گوشی هوشمندی که بتواند با فلاش خوب عکس بگیرد دشوار است. بیشتر اوقات فلاش گوشی‌های هوشمند به عکس بیش از حد نور می‌دهند، تأثیر منفی روی رنگ‌ها می‌گذارند و سوژه‌های انسانی را بی‌روح می‌کنند. حتی فلاش ایفون هفت نیز مشکلاتی دارد.

 از منابع نور طبیعی بهره ببرید و حتی پس از تاریکی نیز به دنبال این منابع نور باشید. این کار به شما فرصت می‌دهد با سایه‌ها بازی کنید یا با استفاده از منابع نور محیطی مانند چراغ ماشین‌ها یا روشنایی ساختمان‌های اطراف،‌ تصاویر سیلوئت یا شبح‌وار بسازید.

 پس از اینکه عکس را گرفتید، در اپلیکیشن ادیت عکس با ابزار Exposure بازی کنید تا ببینید می‌توانید عکس را روشن‌تر کنید بدون اینکه دانه‌دانه شود یا خیر.   

چهارده. اگر می‌خواهید از فلاش استفاده کنید، فقط در نور روز این کار را انجام دهید

گاهی اوقات استفاده از فلاش باعث بهتر شدن عکس می‌شود، اما این اتفاق به‌ندرت در شب می‌افتد. از آنجایی که عکس‌های تاریک کنتراست بیشتری با فلاش پیدا می‌کنند، با فلاش زدن عکس خشن‌تر و ناهموارتر می‌شود.

اما در فضاهایی که نور خوبی دارند، می‌توانید از فلاش برای کاهش سایه‌های تیره در پشت یا زیر سوژه اصلی استفاده کنید. برای کادربندی عکس به دنبال سایه‌های تیره‌ای باشید که می‌خواهید آنها را حذف کنید. اگر چنین سایه‌ای دیدید، به‌صورت دستی فلاش را در برنامه دوربین گوشی روشن کنید.

تنظیمات فلاش را روی خودکار نگذارید، چون نمی‌تواند سایه‌های مزاحم را تشخیص دهد. فقط بعد از اینکه عکس را گرفتید، دوباره فلاش را خاموش کنید. فلاش زدن برای تقویت یا پنهان کردن خطوط و ویژگی‌های محصول در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی نیز مهم است.

پانزده. یک سه‌پایه موبایل تهیه کنید

موبایل برای عکاسی در حال حرکت بسیار مناسب است، اما نمی‌تواند تضمین کند که عکس متعادل و قرینه باشد، به‌ویژه اگر بخواهید خودتان در عکس باشید و بازوی شما پیدا نباشد که نشان دهد دارید سلفی می‌گیرید.

سه‌پایه موبایل به شما امکان می‌دهد عکس‌های سریعی بگیرید که دوربین در آنها از شما فاصله دارد و وسیله‌ای سنگین و حجیم هم نیست. بیشتر سه‌پایه‌های موبایل به اندازه خود موبایل هستند و می‌توان آنها را در هر زاویه‌ای خم کرد.

شانزده. نوردهی را به‌صورت دستی تنظیم کنید

یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین موبایل که باید آن را دستی تنظیم کنید نوردهی است. با کلیک روی صفحه نمایش نه تنها می‌توانید لنز را روی یک شی خاص فوکوس کنید، می‌توانید نور ورودی به دوربین را هم تنظیم کنید. نور عکس چیزی است که همیشه به‌صورت خودکار آنی که باید باشد نیست و بهتر است آن را دستی تنظیم کنید.

برای تغییر دستی نوردهی، اپلیکیشن دوربین را باز کنید و روی صفحه کلیک کنید. وقتی لنز روی آن بخش فوکوس شد، یک علامت خورشید بسیار کوچک و یک نمودار عمودی می‌بینید. روی این نمودار انگشت خود را بالا و پایین بکشید تا نور مناسب را پیدا کنید.

هفده. تصاویر انتزاعی بسازید

گرفتن عکس‌های انتزاعی به معنای این است که ذات یک سوژه یا مجموعه‌ای از سوژه‌ها را در عکس ثبت کنید. به بیان دیگر، عکاسی انتزاعی از سوژه‌های معمولی تصاویر منحصر به فرد و شگفت‌انگیز تولید می‌کند.

این تصاویر را می‌توان با برش زدن یک بخش انتزاعی از یک عکس معمولی به دست آورد یا از بخشی از سوژه‌ از نزدیک عکس گرفت به‌طوری که بیننده نفهمد سوژه چه بوده است و این تعجب، تحسین او را برانگیزد. سوژه‌های دارای الگو یا عناصر تکرارشونده برای عکاسی انتزاعی عالی هستند، مانند عکس زیر.

هجده. عکس‌های صمیمانه بگیرید

عکس‌های طراحی‌شده برای خاطره‌سازی و ثبت لحظات شاد با دوستان و خانواده یا برخورد اتفاقی با افراد مشهور عالی هستند. اما گاه عکس‌های ناگهانی و صمیمانه از افراد وقتی دارند کاری انجام می‌دهند یا در جمع دیگران هستند بسیار جالب‌ترند.

دلیلش این است که عکس‌هایی صمیمانه احساسات و ماهیت لحظه را بهتر و مؤثرتر نشان می‌دهند. یکی از بهترین راه‌های برای گرفتن این نوع عکس‌ها، این است که تا جایی که ممکن است از سوژه خود عکس‌های بیشتری بگیرید. به این ترتیب گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارید و بهترین عکس اغلب زمانی گرفته می‌شود که به قول معروف بخت یاری کند و کسی چشمش بسته نباشد، یکی سرش را به‌شکل زیبایی خم کرده باشد و دوستی که هرگز نمی‌خندند، در حال خنده بوده و دندان‌هایش پیدا باشند.

نوزده. غیرمتعارف عکاسی کنید

ترکیب‌بندی نقش مهمی در گرفتن یک عکس عالی دارد، اما سوژه عکس نیز به همان اندازه مهم است. برخی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین عکس‌ها از سوژه‌های جالب و منحصر به فرد گرفته شده‌اند. تصویر در برانگیختن احساسات بیننده مؤثرتر از نوشته است. معنای این حرف آن است که می‌توانید عکسی بگیرید که پیامی داشته باشد.

 سعی کنید برای پیدا کردن سوژه عکاسی خلاقانه بیندیشید و سوژه‌های جذاب و غیرمنتظره‌ای بیابید که بینندگان شما را شگفت‌زده کنند.

بیست. مخاطب را بخندانید

گاهی عکس‌هایی که بیشتر از همه احساسات را بر می‌انگیزند، آنهایی هستند که ما را به خندیدن وا می‌دارند. تصویر زیر از یک سگ اسباب‌بازی در بشقاب غذا، عکس‌های معمولی اینستاگرام از غذا را به مسخره گرفته و البته از دیدگاه یک سگ گرفته شده است. اگر بتوانید مخاطب را بخندانید، احتمال دارد از عکس شما لذت ببرد.

بیست‌ویک. لنز گوشی را تمیز کنید

حمل و نقل گوشی هوشمند دوربین‌دار ساده‌تر حمل کردن یک دوربین عکاسی حرفه‌است، اما باید از گوشی خود به‌خوبی محافظت کنید. وقتی خانه نیستید اغلب گوشی شما در جیب یا کیف‌تان است. در تمام این مدت روی لنز گوشی گرد و غبار و ذرات جمع می‌شود. قبل از عکس گرفتن لنز گوشی را با پارچه‌ای نرم تمیز کنید. احتماالاً قبل از ادیت متوجه کثیفی روی لنز نخواهید شد و اگر پیش از عکاسی لنز را تمیز نکنید، شاید مجبور شوید عکس را دوباره بگیرید.

بیست‌ودو. یک لنز خارجی روی موبایل نصب کنید

اگر می‌خواهید واقعاً عکس‌های حرفه‌ای بگیرید، برای گوشی خود یک لنز خارجی بخرید. چندین نوع لنز خارجی وجود دارد که می‌توانید آنها را روی لنز اصلی گوشی نصب کنید، مانند لنز چشم‌ماهی یا لنز وایدانگل که کیفیت و پرسپکتیوی جدید به عکس‌های شما می‌دهند.

گفته می‌شود بهترین لنزهای موبایل برای گوشی‌های آیفون ساخته شرکت Moment هستند. در همین سایت می‌توانید بررسی کنید چه لنزی برای گوشی هوشمند شما مناسب‌تر است.

بیست‌وسه. از ادیت عکس نترسید

طراحی و گرفتن عکس با گوشی هوشمند نخستین گام برای ایجاد جذابیت بصری است. گام بعدی، ادیت عکس است که مرحله بسیار مهمی است. فیلترها ابزارهای عکاسی بسیار باارزشی هستند و برای دو هدف بسیار مهم‌اند: پاک کردن لکه‌های عکس و خوشمزه‌تر کردن غذا وقتی از خوراکی‌ها عکس می‌گیرید.

مجله InStyle فهرست جالبی از «بهترین فیلترهای اینستاگرام برای زیباتر شدن» ارائه کرده است و اپلیکیشن‌های ادیت عکس آيفون نیز همین فیلترها را ارائه می‌دهند. اپلیکیشن‌هایی مانند Pho.to نیز وجود دارند که می‌توانند به‌صورت خودکار عکس‌های چهره را روتوش کنند. برای عکاسی از خوراکی‌ها، آخرین اپلیکیشنی که به بازار آمده Foodie است که مجموعه‌ای بهینه‌سازی‌شده از فیلترها برای انواع مختلف غذاها دارد.

جمع‌بندی

مجتمع فنی تهران :امروزه به لطف گوشی‌های موبایل و اپلیکیشن‌های ادیت روی گوشی،‌ می‌توانید عکس‌های باکیفیت بگیرید و آنها را بدون دنگ و فنگ زیاد در همین گوشی ادیت کنید. در این مقاله با رموز عکاسی با موبایل آشنا شوید تا بتوانید عکس‌های بهتری بگیرید. یکی از ساده‌ترین و بهترین راه‌ها برای بهتر کردن عکس‌های موبایلی این است که بخش خطوط شبکه‌ای را در موبایل خود فعال کنید.

عکاسان حرفه‌ای می‌گویند که سوژه نباید کل کادر را پر کند و دوسوم عکس باید فضای منفی باشد که به برجسته شدن سوژه کمک می‌کند. «فضای منفی» به فضای اطراف و بین سوژه‌های تصویر گفته می‌شود و باعث می‌شود عکس از معمولی به عالی تبدیل شود.

وقتی از فاصله دور عکس می‌گیرید، وسوسه می‌شوید که روی موضوعی که می‌خواهید از آن عکس بگیرید زوم کنید. اما بهتر است این کار را نکنید، زیرا باعث می‌شود عکس دانه‌دانه، تار یا پیکسلی شود. بهجای زوم کردن، به موضوع نزدیک شوید.

 تجربه شما از عکاسی با موبایل چیست؟ آیا توانسته‌اید عکس‌های خوب و حرفه‌‌ای از دوستان و خانواده به کمک گوشی هوشمند خود بگیرید؟ تجربه خود را در کامنت برای ما بنویسید. سؤال مهم‌تر اینکه شما برای ادیت عکس از چه اپلیکیشن‌هایی استفاده می‌کنید؟

نویسنده: Lindsay Kolowich Cox

مترجم: بهناز دهکردی

منبع: hubspot

 

 

 

پربازدیدترین مقالات