جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲
۲k

روند پایداری مد در سال 2020

روند پایداری مد در سال 2020

پس از ویرانی‌های ناشی از همهگیری جهانی ویروس کرونا، خردهفروشان آماده خروج از یک سال پرتلاطم هستند. با این حال، کسب‌وکارهایی که در سال ۲۰۲۲ رشد می‌کنند، آنهایی هستند که بر پایداری تمرکز دارند.

مد پایدار در واقع به چه معناست؟ به گفته مجله ووگ «این یک اصطلاح فراگیر برای لباس‌هایی است که بهگونهای تولید و مصرف می‌شوند که می‌توانند به معنای واقعی کلمه پایدار باشند و در عین حال از محیط زیست و تولیدکنندگان لباس محافظت کنند به همین دلیل است که کاهش انتشار گاز CO2، رسیدگی به تولید بیش از حد، کاهش آلودگی و زباله، حمایت از تنوع زیستی و اطمینان از اینکه کارگران پوشاک دستمزد عادلانه دریافت می‌کنند و شرایط کار ایمن دارند، همه برای ماتریس پایداری حیاتی هستند.

افزایش دوچرخه سواری

 نمونه‌های قابل توجهی در سراسر جهان در این مورد وجود دارد. LVMH یک کتابخانه پارچه و چرم پایدار برای مارک‌های خود تهیه کرده است، اما سال گذشته این مجموعه لوکس با Nona Source که توسط کارشناسان پایداری Marie Falguera، Romain Brabo، و Anne Prieur Du Perray اداره می‌شد، بسیار پیشرفت کرد.

هدف آنها تبدیل شدن به منبع برتر منسوجات برای طراحان نوظهور در اروپا است. به گفته فوربس «زبانی که Nona Source برای توصیف مواد بی‌مصرف استفاده می‌کند - آنها را «زیبای خفته» می‌نامد - صدای دوچرخهسواری را زیباتر از همیشه می‌کند. پلتفرم‌ها فروش مجدد آنلاین، اجناس خود را با قیمت‌هایی تا هفتاد درصد تخفیف از قیمت‌های عمده‌فروشی اصلی ارائه می‌کنند که شعار قدیمی «پایدار برابر است با گران» فصل گذشته را تداعی می‌کند

جین پایدار

 

حدود ۱۸۰۰ گالن آب نیاز است تا پنبه کافی برای دوخت یک شلوار جین رشد کند و نخ آن تولید شود، البته به فرآیندهای رنگرزی و شست‌وشو اشاره نمی‌کنیم. با این حال، برند جین مستقر در لوس‌ انجلس با استفاده از الیاف کنف، رنگ‌های گیاهی و دکمه‌های مغزی کوروزو، با شعار «جین‌های فردا» (The Jean of Tomorrow» نتیجه را تغییر داد.

 سام کو، رئیس و مدیر خلاق AG Gold Forbes می‌گوید:‌ «نمی‌توانم بگویم استاندارد سبز جدید چه خواهد بود. حاضرم شرط ببندم که تجزیهپذیری زیستی به یک جزء مشترک برای همه تبدیل خواهد شد

در همین حال، برند استلا مک‌کارتنی کفش‌هایی برای زمستان عرضه کرد که با کفی‌های تجزیه‌پذیر و از جنس ترموپلاستیک ساخته شده بودند، در حالی که ریچارد مالون بدون استفاده از نخ‌های زیست تخریب‌پذیر برای تهیه کتانی‌های دست‌ریسیشده از Wexford و پشم‌های کانتی داون استفاده می‌کند.

مصرفگرایی آگاهانه

 

مصرفگرایی آگاهانه کلید اصلی آینده است. به گفته مجله ووگ «ممکن است کلیشهای باشد، اما شعار «کمتر بخر و بهتر بخر» کلیدی است، وقتی در نظر بگیرید که سالانه ۱۰۰میلیارد لباس در سطح جهان تولید می‌شود
قبل از خرید، سه سؤال مهم و معروف هریت ووکینگ، مدیر ارشد برند Eco-Age و مشاور پایداری را از خود بپرسید:
·  چه چیزی می‌خرید و چرا؟

·  واقعاً به چه چیزی نیاز دارید؟

·   آیا حداقل ۳۰ بار آن را می‌پوشید؟

 مد آهسته، رویکردی برای تولید لباس است که تمام جنبه‌های زنجیره تأمین را در نظر می‌گیرد و در انجام این کار، با هدف احترام به مردم، محیط زیست و حیوانات، مشتریان را تشویق می‌کند تا در مورد لباس‌های خود با فکر و عاقلانهتر تصمیم بگیرند تا مدت زیادی در کمد لباس آنها ماندگار باشند.

آینده پایدار است

تغییرات گسترده مانند تغییر مدل‌های کسبوکار برای رسیدگی به تولید بیش از حد، ممکن است چالشبرانگیز به نظر برسند، اما این کار امیدوارکنندهترین مسیر خواهد بود.

               درک این موضوع که همه چالش‌ها به هم مرتبط هستند، بهنوعی با تمرکز بر مشکلات ریشه‌ای یافتن راه‌ حل آنها را ساده‌تر می‌کند. شاید امسال صنعت بیدار شده و با این واقعیت مواجه شود.

               Burgess از Fibershed به ووگ بیزینس می‌گوید: «من می‌بینم که چراغ‌ها در سطوح عمیقتر روشن می‌شوند. در برندهایی که با آنها کار می‌کنیم، ایده‌های متحولکننده بهطور فزایندهای بخشی از چشمانداز جمعی شده‌اند

تهیه و ترجمه: بیتا ریاحی دهکردی

مجتمع فنی تهران 

پربازدیدترین مقالات