جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲
۱k

شیر هوشمند رادیاتور چیست

شیر هوشمند رادیاتور چیست؟

یکی از مهم‌ترین انواع شیر رادیاتور را بشناسید

اهمیت شیر رادیاتور در سیستم گرمایش خانه اغلب نادیده گرفته می‌شود

چکیده

شیرهای رادیاتور بخش کوچکی از سیستم گرمایشی خانه شما هستند که اغلب آنها را نادیده می‌گیرید. اما در واقع شیر هوشمند رادیاتور ابزار بسیار مهمی است که خانه شما را به اندازه‌ای که برای شما مطلوب و مطبوع است گرم نگه می‌دارد.

برخلاف شیرهای سنتی، شیر هوشمند رادیاتور تنظیمات دمایی خاص خود را دارد که می‌توانید آن را در گوشی همراه خود تعیین کنید. این بدان معناست که وقتی داخل یا خارج خانه هستید، می‌توانید دقیقاً تعیین کنید که هر اتاق چه دمایی داشته باشد.

اهمیت شیر هوشمند رادیاتور

شیرهای رادیاتور بخش کوچکی از سیستم گرمایشی خانه شما هستند که اغلب آنها را نادیده می‌گیرید. اما در واقع شیر هوشمند رادیاتور ابزار بسیار مهمی است که خانه شما را به اندازه‌ای که برای شما مطلوب و مطبوع است گرم نگه می‌دارد.

 در این مقاله تصمیم داریم برخی از سردرگمی‌ها را درباره شیر هوشمند رادیاتور برطرف کنیم و شما را تشویق کنیم به این وسیله جالب و مفید بیشتر توجه کنید. در اینجا به نحوه عمکرد شیر رادیاتور و مزایای فراوان آن اشاره می‌کنیم و به برخی از مهم‌ترین پرسش‌های مصرف‌کنندگان در این مورد پاسخ می‌دهیم.

شیر هوشمند رادیاتور چیست؟

شیر هوشمند رادیاتور کمک می‌کند کنترل دقیقی بر رادیاتور خانه داشته باشید و این کار را از طریق اپلیکیشنی در گوشی هوشمند، تبلت یا ساعت هوشمند خود انجام دهید. می‌توانید کارهایی مانند تنظیم دقیق دما و زمان‌بندی برای خاموش یا روشن شدن رادیاتورها را از هر کجا که هستید انجام دهید.

شیر هوشمند رادیاتور چطور کار می‌کند؟

این شیر مانند دریچه‌های رادیاتور ترموستات‌دار سنتی که به آنها TRV نیز می‌گویند کار می‌کند و جریان آب گرم را در رادیاتور کنترل می‌کند. اما برخلاف شیرهای سنتی، شیر هوشمند رادیاتور تنظیمات دمایی خاص خود را دارد که می‌توانید آن را در گوشی همراه خود تعیین کنید. این بدان معناست که وقتی داخل یا خارج خانه هستید، می‌توانید دقیقاً تعیین کنید که هر اتاق چه دمایی داشته باشد.

هزینه شیر هوشمند رادیاتور چقدر است؟

قیمت این شیر حدود ۷۰ دلار آمریکاست. برای خیلی‌ها یکی از این شیرها کافی است تا دمای اتاقی را زیاد از آن استفاده نمی‌کنند مانند کتابخانه یا اتاق مهمان را تنظیم کنند. اما اگر می‌خواهید برای هر اتاق یک شیر هوشمند بگذارید، می‌توانید در بسته‌های پنج‌تایی این محصول حدود ۳۰ درصد تخفیف بگیرید.

آیا شیر هوشمند رادیاتور ارزش هزینه بالای آن را دارد؟

مردم فکر می‌کنند مهم این است که شیرهای سنتی مقرون به صرفه‌تر هستند. اما با استفاده از شیرهای هوشمند در درازمدت هزینه مصرف انرژی شما کاهش خواهد یافت ،زیرا برای گرم کردن اتاق‌های خالی انرژی مصرف نمی‌کنید. البته این شیرها مزایای بسیار دیگری نیز دارند.

دمای هر اتاق را جداگانه تنظیم کنید

قرار دادن رادیاتورهای مختلف خانه روی دماهای مختلف،‌ کاری است که اغلب آن را فراموش می‌کنیم ولی اگر انجام دهیم، واقعاً مفید خواهد بود. برخی از اتاق‌های خانه به‌طور طبیعی سردتر از بقیه اتاق‌ها هستند و ما همیشه از همه فضاهای خانه استفاده نمی‌کنیم. استفاده از شیر هوشمند رادیاتور تنظیم دما را سریع‌تر و ساده‌تر می‌کند.

  شما می‌توانید به‌راحتی و از طریق اپلیکیشنی در گوشی هوشمند خود دما را مدیریت کنید. مثلاً‌ می‌توانید در طول روز آشپزخانه و نشیمن را گرم‌تر کنید و در طول شب اتاق‌ خواب‌ها را و این فرایند را طوری تنظیم کنید که هر روز به‌طور خودکار انجام شود.

ابزاری مفید برای تنظیم دمای اتاق‌هایی که به‌ندرت از آنها استفاده می‌کنید

کنترل هوشمند رادیاتور برای اتاق‌هایی که به‌ندرت از آنها استفاده می‌کنید نیز بسیار مفید است. فرض کنید برای آخر هفته مهمان دارید. می‌توانید با این دستگاه کنترلی، اتاق مهمان را برای آخر هفته گرم کنید و دوباره بعد از رفتن مهمان‌ها رادیاتور آن را خاموش کنید.

 بدیهی است که این کار را با دست هم می‌توان انجام داد، اما نکته مهم در مورد شیرهای هوشمند این است که هر لحظه که خواستید می‌توانید دما را تنظیم کنید، در پارک، جلوی تلویزیون و هر جا که باشید. با این کار در وقت و پول خود صرفه‌جویی می‌کنید.

انتخاب دقیق دمای هر اتاق

فایده دیگر شیرهای هوشمند رادیاتور این است که کنترل بیشتری بر دمای خانه به شما می‌دهند. شیرهای سنتی فقط به شما امکان می‌دهند بین ۱ تا ۵ یک عدد را انتخاب کنید. اما اغلب پیش می‌آید که به تنظیم دقیق‌تری نیاز باشد. با شیر هوشمند می‌توانید دمای دقیق را بر حسب درجه تعیین کنید.

آیا شیر هوشمند رادیاتور نیاز به نصب توسط کارشناس دارد؟

خیر، جا زدن این شیر بسیار آسان است. حتی برای این کار به ابزار خاصی نیاز نیست. کافی است شیر قدیمی خود را باز کنید و شیر جدید را به جای آن ببندید. سپس اپلیکیشن روی موبایل خود را باز کنید و پس از چند مرحله ساده،‌ اپلیکیشن به شیر متصل می‌شود. و اگر مشکلی برای شیر هوشمند پیش بیاید، می‌توانید بیشتر مشکلات را از طریق همین اپلیکیشن حل کنید.

برای راه انداختن شیر هوشمند رادیاتور نیاز به داشتن فناوری‌های هوشمند است؟

بیشتر شیرهای هوشمند رادیاتور برای اتصال به شبکه وای-فای نیاز به یک هاب دارند که همان گوشی شما و اپلیکیششنی است که نصب کرده‌اید. اگر این هاب درست کار کند می‌توانید از هر جا و در هر زمانی دمای اتاق‌های خانه را تنظیم کنید.

جمع‌بندی

مجتمع فنی تهران : شیر هوشمند رادیاتور کمک می‌کند کنترل دقیقی بر رادیاتور خانه داشته باشید و این کار را از طریق اپلیکیشنی در گوشی هوشمند، تبلت یا ساعت هوشمند خود انجام دهید. می‌توانید کارهایی مانند تنظیم دقیق دما، زمان‌بندی برای خاموش یا روشن کردن رادیاتورها را از هر کجا که هستید انجام دهید.

 فایده دیگر شیرهای هوشمند رادیاتور این است که کنترل بیشتری بر دمای خانه به شما می‌دهند. شیرهای سنتی فقط به شما امکان می‌دهند بین ۱ تا ۵ یک عدد را انتخاب کنید. اما اغلب پیش می‌آید که به تنظیم دقیق‌تری نیاز باشد. با شیر هوشمند می‌توانید دمای دقیق را بر حسب درجه تعیین کنید.

آیا رادیاتور خانه شما شیر هوشمند دارد؟ تجربه شما از کار با شیرهای هوشمند چیست؟ نظر خود را در کامنت برای ما بنویسید.

منبع: hivehome

مترجم: بهناز دهکردی

 

پربازدیدترین مقالات