جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲
۲k

۱۴ شغل برتر در شاخه مهندسی در آینده

 

۱۴ شغل برتر در شاخه مهندسی در آینده

 
شخصیت‌های بزرگی مانند ایلان ماسک و ریچارد برانسون که به نظر می‌رسد هر روز مرزهای فناوری را به پیش می‌برند، برای افراد بسیاری الهام بخش هستند و آنها را وادار می‌کنند به حرفه مهندسی بیندیشند.
    اما علی‌رغم اینکه انتظار می‌رود صنعت مهندسی همچنان به رشد خود ادامه دهد، پیش‌بینی می‌شود که ۴۰ درصد مشاغل این حوزه تا سال ۲۰۳۰ به‌صورت اتوماتیک در بیایند. با توجه به این امر، کدام شاخه‌های مهندسی در آینده مشاغلی باثبات‌تری محسوب می‌شوند؟    در این مقاله تصمیم داریم به این پرسش پاسخ بدهیم. با نگاهی به تجربه استخدام در حوزه مهندسی و ارقامی که اداره آمار کار در ایالات متحده ارائه کرده است، این ۱۴ شغل مهندسی برتر را برای آینده انتخاب کرده‌ایم که به شما کمک می‌کنند تصمیم بگیرید شغل خود را از میان کدام یک از شاخه‌های مهندسی انتخاب کنید.

 

یک. نصب پنل‌های خورشیدی

نصب پنل‌های خورشیدی فتوولتائیک (Photovoltaic) و نگهداری از پنل‌های خورشیدی خصوصی و تجاری شغلی است که دسترسی افراد و شرکت‌ها را به انرژی‌ تجدیدپذیر خورشید فراهم می‌کند.
    از آنجایی که قیمت پنل‌های خورشیدی در حال کاهش است، این پنل‌ها به گزینه اقتصادی مناسب‌تری برای طیف بیشتری از مردم تبدیل می‌شوند. افزایش تقاضا در این حوزه همراه با تغییر افکار عمومی درباره پنل‌های خورشیدی به این معناست که انتظار می‌رود تعداد مشاغل در حوزه نصب و نگهداری پنل‌های فتوولتائیک تا سال ۲۰۲۶ دو برابر شود.
دلیل اهمیت این شغل در آینده
دولت‌ها در سرتاسر جهان تحت فشار هستند تا انتشار کربن را در سال‌های پیش رو به مقدار زیادی کاهش دهند. از این رو مهم است که در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام شود. همان‌طور که دولت‌ها در تولید انرژی خورشیدی سرمایه‌گذاری می‌کنند، میزان نصب پنل‌های خورشیدی نیز افزایش خواهد یافت و برای نصاب‌های این پنل‌ها، فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد می‌شود.
    حتی اگر بازار در این حوزه اشباع شود، باز هم به تکنسین‌های پنل‌های فتوولتائیک نیاز است تا نگهداری و تعمیر سیستم‌های موجود را برعهده بگیرند.
•    متوسط دستمزد سالیانه: ۳۹۴۹۰ دلار یا ۳۱۰۱۰ پوند
•    تغییر احتمالی فرصت‌های شغلی: مثبت ۱۰۵ درصد
•    تعداد مشاغل جدید: ۱۱۸۰۰ شغل

 

دو. تکنسین توربین‌های بادی

تکنسین‌های توربین‌های بادی (windtechs) برای شرکت‌های برق یا افراد حقیقی کار می‌کنند و مسئولیت آنها نصب، نگهداری و تعمیر توربین‌های بادی است.
    تغییر رویکرد عمومی به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌سرعت در حال افزایش است و افراد بیشتری به مزایای نیروی باد پی برده‌اند. انتظار می‌رود که فقط در ایالات متحده، کل ظرفیت انرژی بادی تا سال ۲۰۵۰ به بیش از ۴۰۰ گیگاوات برسد.
دلیل اهمیت این شغل در آینده
انتظار می‌رود در بخش انرژی بادی مانند سایر بخش‌های مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر در سال‌های آینده توسعه و سرمایه‌گذاری کلانی انجام شود.
    از منظر تجاری اگر تولید برق از طریق منابع تجدیدپذیر ارزان‌تر از روش فعلی تولید برق تمام شود، شرکت‌های تولید برق حتماً در این حوزه سرمایه‌گذاری خواهند کرد تا سودآوری خود را افزایش دهند و با توسعه بیشتر این بخش، تقاضا برای آن در بازار بالا خواهد رفت.
    این بدان معناست که توربین‌های بادی بیشتری نصب خواهند شد  و نیاز به نیروهای متخصص برای تعمیر و نگهداری آنها بیشتر خواهد شد و این امر شرایط مساعدی را برای اشتغال در آینده فراهم خواهد کرد.
•    متوسط دستمزد سالیانه: ۵۳۸۸۰ دلار یا ۴۲۳۱۰ پوند
•    تغییر احتمالی فرصت‌های شغلی: مثبت ۹۶ درصد
•    تعداد مشاغل جدید: ۵۶۰۰ شغل
 

سه. مهندسی و توسعه‌ نرم‌افزار


توسعه‌دهندگان نرم‌افزار چارچوب‌ها و برنامه‌هایی طراحی می‌کنند که رایانه‌ها، تلفن‌ها و سایر دستگاه‌هایی را که هر روز از آنها استفاده می‌کنیم به کار می‌اندازند.
    با ادامه رشد و توسعه در حوزه فناوری، نیاز به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار افزایش خواهد یافت و در بخش‌های جدید و جالبی مانند حوزه مراقبت‌های بهداشتی، اکتشافات فضایی و وسایل نقلیه بدون راننده، به این افراد نیاز خواهد بود.
دلیل اهمیت این شغل در آینده
از آنجایی که وسایل الکترونیکی ما روز به روز بیش از پیش به هم متصل می‌شوند و برنامه‌های کاربردی و استفاده از فناوری‌های جدید روز به روز در حال گسترش هستند، فرصت‌های شغلی بسیاری برای مهندسان نرم‌افزار وجود دارند و آنها می‌توانند آینده شغلی مطمئن و موفقی را برای خود پیش‌بینی کنند.
    با ظهور انقلاب صنعتی چهارم، دستگاه‌های الکترونیکی و دیجیتالی بیش از پیش و در مقیاس بزرگ‌تر به هم متصل خواهند شد و در نهایت هدف این است که این دستگاه‌ها بتوانند بدون دخالت انسانی خودشان تصمیم بگیرند. این هدف چالشی بزرگ برای مهندسان مستعدی است که می‌خواهند در آینده تأثیرگذار باشند.
•    متوسط دستمزد سالیانه: ۱۰۳۵۶۰ دلار یا ۸۱۳۲۲ پوند
•    تغییر احتمالی فرصت‌های شغلی: مثبت ۲۴ درصد
•    تعداد مشاغل جدید: ۳۰۲۵۰۰ شغل
 

چهار. مهندسی پزشکی

مهندسی پزشکی یا زیست‌پزشکی، شغلی است که دانش پزشکی را با دانش مهندسی می‌آمیزد تا تجهیزات، سیستم‌ها و نرم‌افزارهای جدید تولید کند که به پیشرفت صنعت پزشکی کمک می‌کنند.
    با توجه به اینکه حوزه پزشکی و حوزه مهندسی هر دو صنایعی دائماً در حال توسعه هستند، به نظر می‌رسد پیشرفت در حوزه مهندسی زیست‌پزشکی انتها ندارد.
دلیل اهمیت این شغل در آینده
به بیان کلی مهندسی پزشکی بر دو عامل متکی است، بیماران و پیشرفت‌های فناوری. هر دوی این عوامل همواره وجود دارند و این بدان معناست که این صنعت هیچ گاه از رشد باز نخواهد ایستاد و همواره به متخصصان در این حوزه نیاز است.
    از آنجایی که افراد مسن‌ امروزه زندگی طولانی‌تر و پویاتری دارند، پیشرفت‌های جدید در بخش تولید دستگاه‌ها و عمل‌های جراحی مانند عمل تعویض زانو و مفصل ران و همچنین بسیاری روش‌های پزشکی دیگر برای مراقبت از این افراد، در حال توسعه و گسترش هستند.
•    متوسط دستمزد سالیانه: ۸۸۰۴۰ دلار یا ۶۹۱۳۵ پوند
•    تغییر احتمالی فرصت‌های شغلی: مثبت ۷ درصد
•    تعداد مشاغل جدید: ۱۵۰۰ شغل
 

پنج. مهندسی شیمی

مهندسان شیمی از مهارت خود برای حل مسائل موجود در حوزه تولید سوخت، دارو، مواد شیمیایی، مواد غذایی و بسیاری محصولات دیگر استفاده می‌کنند.
    تحقیقات و یافته‌های مهندسان شیمی می‌تواند در بهبود فرایندهای تولید، بهبود ایمنی و کاهش هزینه‌ها به شرکت‌های مختلف تولیدی کمک کند. این مهندسان در حوزه‌های تجاری بسیار متنوعی مشغول به کار هستند.
دلیل اهمیت این شغل در آینده
نیاز به مهندسان شیمی در صنایع تولیدی و بخش صنایع غذایی در جهت حفظ یا بهبود نرخ تولید و کاهش ضایعات بسیار پررنگ است و در آینده نیز این نیاز یقیناً وجود خواهد داشت.
    با توجه به اینکه پیشرفت‌ها در حوزه فناوری نانو، انرژی‌های جایگزین و بیوتکنولوژی در حال افزایش است، تقاضا برای مهندسان شیمی در بخش‌های مختلفی که در این حوزه‌ها خدمات ارائه می‌دهند وجود خواهد داشت.
•    متوسط دستمزد سالیانه: ۱۰۲۱۶۰ دلار یا ۸۰۲۲۳ پوند
•    تغییر احتمالی فرصت‌های شغلی: مثبت ۸ درصد
•    تعداد مشاغل جدید: ۲۵۰۰ شغل
 

شش. مهندسی عمران

مهندسان عمران در حوزه ایده‌پردازی، طراحی، ساخت و نگهداری از پروژه‌های زیربنایی مانند جاده‌ها، تونل‌ها، پل‌ها، فرودگاه‌ها و مجموعه‌های دیگر در بخش خصوصی و دولتی مشغول به کار هستند.
    با ادامه رشد جمعیت، زیرساخت‌های موجود در سرتاسر جهان تحت فشار بسیار بالایی قرار خواهند گرفت و همواره نیاز به نگهداری، تعمیر یا تعویض خواهند داشت. اگر این مسئله را در کنار تغییر رویکرد به سمت استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در نظر بگیرید، می‌بینید که تعداد پروژه‌ها در حوزه مهندسی عمران در آینده دائماً در حال افزایش خواهند بود.
دلیل اهمیت این شغل در آینده
پیشرفت سریع فناوری باعث شده است اقتصادی جهانی شکل بگیرد که مبنای آن افزایش تجارت الکترونیک و تجارت آنلاین است. در این شرایط جهان به مهندسانی نیاز دارد که زیرساخت‌های لازم را برای رشد مستمر اقتصادی را طراحی کنند، بسازند و از آنها نگهداری کنند.
    طرح‌های ساخت مسکن به شیوه نوین، پروژه‌های حمل و نقل یا زیرساخت‌های اصلی موجود در هر شهر مدرن، همه چالش‌هایی هستند که مهندسان عمران با آنها مواجه بوده و در صدد اجرای موفق آنها هستند.
•    متوسط دستمزد سالیانه: ۸۴۷۷۰ دلار یا ۶۶۵۶۷ پوند
•    تغییر احتمالی فرصت‌های شغلی: مثبت ۱۱ درصد
•    تعداد مشاغل جدید: ۳۲۲۰۰ شغل
 

هفت. مهندسی برق و الکترونیک

مهندسان برق و الکترونیک به طراحی و توسعه قطعات و سیستم‌های الکترونیکی می‌پردازند که کاربردهای مختلفی دارند از جمله موتورهای الکترونیکی و تجهیزات تولید برق.
    آنها همچنین در بخش‌های مانند هوافضا و صنایع دفاعی نیز مشغول هستند و قطعات الکترونیکی سیستم‌هایی مانند ماهواره‌ها، سیستم‌های رادار و سیستم‌های ارتباطی را طراحی می‌کنند، می‌سازند و از آنها نگهداری می‌کنند. از این رو برای افرادی که در این رشته تحصیل کنند فرصت‌های شغلی فراوانی وجود دارد.
 دلیل اهمیت این شغل در آینده
همان‌طور که در مورد نصاب‌ پنل‌های خورشیدی و تکنسین توربین‌های بادی گفتیم، تغییر رویکرد به سمت استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در آینده نزدیک امری حتمی است. این امر به معنای افزایش تقاضا برای قطعات الکترونیکی جدید است تا به کمک آنها سیستم‌ها و زیرساخت‌های فعلی به‌روزرسانی شوند. همچنین وسایل نقلیه الکترونیکی و بسیاری از محصولات الکترونیکی دیگر در آینده به این قطعات جدید نیاز خواهند داشت.
    ابزارهای الکترونیکی در جهان ما هر روز بیش از پیش به هم متصل می‌شود و نیاز به افرادی که درکی از مهندسی برق و الکترونیک داشته باشند روز به روز افزایش خواهد یافت. از این رو آینده این شغل بسیار روشن پیش‌بینی می‌شود.
•    متوسط دستمزد سالیانه: ۹۷۹۷۰ دلار یا ۷۶۹۳۲ پوند
•    تغییر احتمالی فرصت‌های شغلی: مثبت ۷ درصد
•    تعداد مشاغل جدید: ۲۱۳۰۰ شغل
 

هشت. مهندسی محیط زیست

با توجه به اینکه ۷۰ درصد از مردم معتقدند که حفظ محیط زیست از رشد اقتصادی مهم‌تر است، اکنون زمان آن فرا رسیده است که مهندسی محیط‌ زیست به عنوان شغلی جدی اهمیت پیدا کند.
    مهندسان محیط زیست شاخه‌های مهندسی، زیست‌شناسی و شیمی را ترکیب می‌کنند تا فرایندهایی مانند دفع زباله، بازیافت زباله، کنترل آلودگی آب و آلودگی هوا و مسائل مربوط به بهداشت عمومی را بهبود ببخشند و در جهت رفع نگرانی‌های جهانی در مورد تغییرات آب‌ و هوایی و پایداری محیط زیست تلاش کنند.
دلیل اهمیت این شغل در آینده
امروزه مردم نسبت به تأثیری که جوامع انسانی بر کره زمین می‌گذارند آگاه‌تر هستند و شرکت‌های بیشتری به دنبال کشف راه‌ حل‌های برای برطرف کردن مشکلات تجاری خود در عین حفظ پایداری طبیعت هستند. اگر این مسئله را در کنار تغییرات زیرساختی بالقوه قرار دهید که حاصل رشد جمعیت است، می‌بینید که فرصت‌های بسیار زیادی برای توسعه حرفه مهندسی محیط زیست در آینده وجود دارد.
•    متوسط دستمزد سالیانه: ۸۶۸۰۰ دلار یا ۶۸۱۶۱ پوند
•    تغییر احتمالی فرصت‌های شغلی: مثبت ۸ درصد•    تعداد مشاغل جدید: ۴۵۰۰ شغل

 

 

نه. مهندسی صنایع

کار مهندس صنایع این است که روش‌هایی برای کاهش ضایعات در فرایند تولید پیدا کند و این کار را از طریق توسعه سیستم‌هایی انجام می‌دهد که کارگران، ماشین‌آلات، مواد اولیه، اطلاعات و انرژی را در ترکیبی مناسب با هم قرار می‌دهد که به تولید بهینه یک محصول یا ارائه بهتر خدمات منجر می‌شود.
    این شغل کمک می‌کند شرکت‌ها فرایندهای تولید خود را بهینه کنند و هزینه‌ها را کاهش دهند. مهندسان صنایع تقریباً در همه بخش‌های تجاری مشغول به کار هستند.
دلیل اهمیت این شغل در آینده
از آنجایی که یکی از اهداف اصلی مهندسان صنایع کاهش هزینه است، شغل آنها در بسیاری از صنایع از ارزش بالایی برخوردار است.
    با پیشرفت‌های عظیم در حوزه فناوری و صدها صنعت جدیدی که انتظار می‌رود در آینده به وجود بیایند، شرکت‌ها به مهندسان صنایع نیاز دارند که تا برای آنها روش‌های مقرون‌به‌صرفه را شناسایی کنند تا بتوانند در این زمانه آشفته به بهترین شکل به فعالیت خود ادامه دهند‌.
•    متوسط دستمزد سالیانه: ۸۵۸۸۰ دلار یا ۶۷۴۳۸ پوند
•    تغییر احتمالی فرصت‌های شغلی: مثبت ۱۰ درصد
•    تعداد مشاغل جدید: ۲۵۱۰۰ شغل
 

ده. مهندسی و معماری دریایی

مهندسان و معماران دریایی مسئول طراحی، ساخت و نگهداری از وسایل نقلیه دریایی هستند، از قایق‌های بادبانی گرفته تا کشتی‌ها، تانگرها، زیردریایی‌ها و ناوهای هواپیمابر.
    مهندسان دریایی همچنین می‌توانند از مهارت‌های خود برای کار در شرکت‌های بهره‌برداری از سکوهای نفتی دریایی و مزارع بادی استفاده کنند. از این رو فرصت‌های شغلی موجود در این حوزه فراوان هستند.
دلیل اهمیت این شغل در آینده
تقریباً ۹۰ درصد کالاها در سراسر جهان از طریق دریاها منتقل می‌شوند. با توجه به این رقم و با افزایش تولید ناخالص داخلی کشورها و همچنین افزایش جمعیت جهان انتظار می‌رود در آینده تجارت دریایی همچنان به رشد خود ادامه دهد.
    نیاز به طراحی کشتی‌های سازگار با محیط زیست نیز اکنون بیش از پیش آشکار شده است و این مسئله فرصتی چالش‌برانگیز برای همه کسانی است که در این بخش مشغول به فعالیت هستند.
•    متوسط دستمزد سالیانه: ۹۰۹۷۰ دلار یا ۷۱۴۳۵ پوند
•    تغییر احتمالی فرصت‌های شغلی: مثبت ۱۲ درصد
•    تعداد مشاغل جدید: ۱۰۰۰ شغل
 

یازده. مهندسی نفت

برنامه‌های گذار به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر باعث نمی‌شوند که به این زودی جهان از وابستگی به سوخت‌های فسیلی رهایی باید.
    مهندسان نفت تلاش می‌کنند بهترین ایده‌ها را برای استخراج ذخایر نفتی از زیر سطح زمین ارائه دهند یا سطح تولید را در سایت‌های نفتی کنونی بهبود ببخشند.
دلیل اهمیت این شغل در آینده
به دلیل تمرکز روزافزون بر انرژی‌های تجدیدپذیر، بسیاری از مردم اهمیت مهندسی نفت را دست‌کم می‌گیرند. اما واقعیت این است که گذار به منابع انرژی تجدیدپذیر سال‌ها طول خواهد کشید.
    در طول این مدت بسیاری از مهندسان ارشد بازنشسته خواهند شد و فرصت‌هایی برای نسل جدید مهندسان فراهم می‌شود تا حرفه خود در شاخه‌های دیگر مهندسی آغاز کنند. اما تا سال‌ها مهندسی نفت با تقاضای بالایی مواجه خواهد بود.
•    متوسط دستمزد سالیانه: ۱۳۲۲۸۰ دلار یا ۱۰۳۸۷۵ پوند
•    تغییر احتمالی فرصت‌های شغلی: مثبت ۱۵ درصد
•    تعداد مشاغل جدید: ۵۱۰۰ شغل
 

دوازده. نقشه‌برداری

نقشه‌برداران اندازه‌گیری و محاسبات مربوط به زمین در حال ساخت را انجام می‌دهند تا اطلاعات لازم را برای پروژه‌های مهندسی و ساخت‌وساز فراهم کنند.
    مهندسان نقشه‌بردار همکاری نزدیکی با مهندسان عمران و معماران دارند و به کمک هم طرح جامعی برای پروژه‌های زیرساختی یا معماری تهیه می‌کنند.
دلیل اهمیت این شغل در آینده
با افزایش پروژه‌های زیرساختی و مهندسی که در بحث از مهندسی عمران به آن اشاره کردیم، انتظار می‌رود به دلیل پیوند طبیعی بین بخش عمران و نقشه‌برداری،‌ در آینده تقاضا برای این شغل و فرصت‌های جدید در آن افزایش یابند.
•    متوسط دستمزد سالیانه: ۶۱۱۴۰ دلار یا ۴۸۰۱۱ پوند
•    تغییر احتمالی فرصت‌های شغلی: مثبت ۱۱ درصد
•    تعداد مشاغل جدید: ۵۰۰۰ شغل
 

سیزده. مهندسی امنیت اطلاعات

با توجه به مشکلات حوزه حفظ حریم خصوصی افراد در فضای مجازی که دائماً در اخبار نمونه‌های آن را شاهد هستیم، جای تعجب نیست که در آینده تقاضا برای مهندسان و تحلیلگران امنیت اطلاعات افزایش یابد.
    تحلیلگران امنیت اطلاعات وظیفه محافظت از شبکه‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای سازمان‌ها را بر عهده دارند و تلاش می‌کنند همیشه از هکرهایی که در کمین سیستم‌های اطلاعاتی نشسته‌اند، یک قدم جلو باشند.
دلیل اهمیت این شغل در آینده
با افزایش تعداد حملات سایبری، شرکت‌ها بیش از پیش پی برده‌اند که اطلاعات آنها ممکن است در معرض خطر قرار بگیرند و باید اقدامات لازم را برای محافظت از اطلاعات خود انجام دهند.
    با گسترش مقوله اینترنت اشیا، تعداد شرکت‌ها و همچنین ابزارهایی که نیاز به محافظت در برابر نشت اطلاعاتی دارند بیشتر خواهند شد. بنابراین در آینده در این بخش فرصت‌های شغلی بسیاری به وجود خواهد آمد.
•    متوسط دستمزد سالیانه: ۹۵۵۱۰ دلار یا ۷۵۰۰۱ پوند
•    تغییر احتمالی فرصت‌های شغلی: مثبت ۲۸ درصد
•    تعداد مشاغل جدید: ۲۸۵۰۰ شغل
 

چهارده. تحقیقات رایانه و علم داده

دانشمندان رایانه و داده از تجربیات مهندسی رایانه برای حل مشکلات پیچیده‌ در حوزه تجارت، پزشکی و غیره استفاده می‌کنند.
    تلاش برای بهبود الگوریتم‌های مورد استفاده در محاسبات پیچیده می‌تواند کارایی کسب‌وکارها را افزایش دهد و این امر، اساس بسیاری از کارهایی است که در این حوزه انجام می‌شوند.
دلیل اهمیت این شغل در آینده
دو روند اصلی تجاری وجود دارند که بسیاری امیدوارند در چند سال آینده بتوانند در آنها سرمایه‌گذاری کنند: یکی حوزه داده‌های کلان است و دیگری حوزه هوش مصنوعی.
    این دو حوزه در حال رشد هستند و محققان و دانشمندان رایانه و علم داده در آینده در این دو حوزه بسیار مورد نیاز خواهند بود تا بتوانند حجم بسیار بالای اطلاعات را پردازش و تحلیل کنند و نحوه عملکرد کسب‌وکارها را بهبود ببخشند.
•    متوسط دستمزد سالیانه: ۱۱۴۵۲۰ دلار یا ۸۹۹۲۹ پوند
•    تغییر احتمالی فرصت‌های شغلی: مثبت ۱۹ درصد
•    تعداد مشاغل جدید: ۵۴۰۰ شغل

جمع‌بندی

همان‌طور که پیداست، فرصت‌های متنوع و بسیاری در بخش‌های گوناگون مهندسی وجود دارند که در سال‌های آینده به رشد خود ادامه خواهند داد. برخی مشاغل ممکن است در دیدگاه سنتی در حوزه مهندسی نگنجند، اما در سراسر جهان تقاضا برای آنها در حال افزایش است.
    این فهرست نشان می‌دهد که در آینده باز هم فرصت‌های جدید شغلی به وجود خواهند آمد، اما باید اشاره کنیم که در عین حال رقابت نیز در این حوزه‌ها افزایش خواهد یافت. شرکت‌ها به دنبال استخدام بهترین استعدادهای موجود هستند و به همین دلیل لازم است رشته‌ای را انتخاب کنید که واقعاً به آن علاقه‌مند هستید و همواره در حیطه مورد علاقه خود در حال رشد و یادگیری باشید.
نویسنده: Jamie Silman
منبع: entechts
مترجم: بهناز دهکردی
مجتمع فنی تهران 
شرح: این ۱۴ شغل برتر در شاخه مهندسی در آینده با نگاهی تجربیات استخدامی شرکت‌ها و ارقام اداره آمار کار در ایالات متحده تهیه شده‌اند.
کلیدواژه: شغل مهندسی

پربازدیدترین مقالات